Skocz do zawartości

KEF R3 - test


Kraft

Recommended Posts

  Dnia 6.03.2020 o 14:43, MobyDick napisał:

Przesunięcia fazowe są niemal nieodzownie związane z działaniem analogowej regulacji barwy i wszelkich elementów o zmiennym tłumieniu opartych o elementy LC.

Expand  

Używanie regulatorów barwy jest niekorzystne bo "rozfazowuje nam" perfekcyjnie zgrane zespoły. Ale że kij ma dwa końce to znów takie nie do konca dobrze zgrane fazowo kolumny może takie używanie korekcji barwy nieco zgrac fazowo czyż nie....?

Pytanie jest jak rozpoznać idealnie zgrane fazowo kolumny? A bedziemy wiedziec czy mozemy dopuścić sie korekcji nie psujac bardziej niz jest! Amen.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 15:18, Chyba Miro 84 napisał:

Pytanie jest jak rozpoznać idealnie zgrane fazowo kolumny? A bedziemy wiedziec czy mozemy dopuścić sie korekcji nie psujac bardziej niz jest! Amen.

Expand  

Jedynie pomiar.

Korekcja i może tak ale musimy mieć pewność że kolumny są z parowane.

Edytowano przez Karol64208
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 15:35, Karol64208 napisał:

Jedynie pomiar.

Expand  

Moim skromnym zdaniem.... nie tylko pomiar.

Wlasnie na "ucho" to słychać bardzo dobrze i wystepuje wtedy kiedy slyszymy wieloplanowosc. Czyli caly obraz 3d z stereo głównie mam na mysli tytuowa głębia sceny!

Tym moim zdaniem poznac można czy zestawy sa w pełni koheretne czasowo.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 15:49, Chyba Miro 84 napisał:

Wlasnie na "ucho" to słychać bardzo dobrze i wystepuje wtedy kiedy slyszymy wieloplanowosc. Czyli caly obraz 3d z stereo głównie mam na mysli tytuowa głębia sceny!

Expand  

to może być mylne wrażenie słuchowe, pójdziesz do kolegi i usłyszysz ten sam utwór przy tym samym sprzęcie a jednak powiesz to inaczej gra.

Tego nie da się na ucho sprawdzić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 15:59, Karol64208 napisał:

to może być mylne wrażenie słuchowe, pójdziesz do kolegi i usłyszysz ten sam utwór przy tym samym sprzęcie a jednak powiesz to inaczej gra.

Tego nie da się na ucho sprawdzić.

Expand  

Przejdz proszę do wątku "z czego wynika głębokość sceny" i przeczytaj jak porownywalem onkyo i marantz na tych samych kolumnach i w tym samym pomieszczeniu i na tym samym utworze. Nawet podalem co to za utwór i od ktorej minuty jaki efekt jest dostepny. Na onkyo gra ale dzwiek zlepiony a na marantz wyrazna głębia.....

Pozdr

Dodam ze oba wzmacniacze byly porownywane w trybie direct czyli z pominięciem układu "upiekszajacego" brzmienie.

 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Pomyliłem watki
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 13:24, Karol64208 napisał:

żeby zbyt nie zaciemniać dyskusji, nie ma znaczenia ścieżka, ilość elementów to jest drugoplanowe /oporność wew. układu/, ważne jest co jest w torze audio podpięte, korekcja dźwięku wprowadza nam harmoniczne odpowiedzialne za zmianę sygnału /obierane jako barwa/, i najważniejsze  jest przesunięcie fazowe poszczególnych oktaw w paśmie.

 

współczuję, ale myślę że masz potrzebne przyrządy. 

 

to też jest ingerencja w parametry dźwięku, przy złych obliczeniach każdy z gł. może mieć przesunięcie fazowe i będzie totalna........ to lepiej już użyć korekcji 

Expand  

Do ostatecznego strojenia ,nie są potrzebne żadne przyrządy,chyba że lutownica , śrubokręt i własny słuch.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 18:11, izapat napisał:

żadne przyrządy,chyba że lutownica , śrubokręt i własny słuch.

Expand  

zapomniałem o tym, przepraszam

  Dnia 6.03.2020 o 18:42, MobyDick napisał:

Komputery są również bardzo dobre do analizy i przeprowadzania pomiarów.

Expand  

o tak na pewno ten domowy z 2k zł.

Znam takie urządzenia, które w sprzęgają w prace komp. ale koszt kilkanaście tysięcy i nie w zł.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 16:03, Chyba Miro 84 napisał:

Na onkyo gra ale dzwiek zlepiony a na marantz wyrazna głębia.....

Expand  

czy to pytanie do minie, nie zauważyłem, bo wcześniej ten post brzmiał inaczej.

Jak napisałeś dwa różne wzm. może tak być choć nie powinno, zapoznać się z budową tych wzm- elementy zastosowane czy tranzystory, czy US  końcówka mocy i tor audio, i  wtedy zrobić pomiar.

to otrzymamy odp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post który będzie być może epilogiem do mojego spotkania z R3. Jak wiecie kolumny mi się bardzo spodobały, zwłaszcza sposób w jaki kreują przestrzeń i powiązana z tym namacalność wokali. Szczególne wrażenie zrobiły na mnie podczas eksperymentalnych odsłuchów w bliskim polu, które jeszcze uwypukliły wspomniane zalety. Chociaż na zakup R3 na razie się nie zdecydowałem, to postanowiłem pójść dalej odkrytą dzięki nim ścieżką. Podjąłem decyzję o zakupie zbliżonego konstrukcyjnie modelu KEF LS50. Mam wobec tych kolumn bardzo szerokie plany. Zamierzam ich używać na co dzień jako systemu biurkowego. Do tego zaaranżować dla nich dodatkowo odpowiedni kącik ze standami w 10-metrowym pomieszczeniu do odsłuchów audiofilskich, a także spróbować, jak sprawdzą się w salonie przy odsłuchach z bliska i z daleka. Być może będę z nimi na stałe krążył po mieszkaniu przenosząc je między lokalizacjami, zależnie od potrzeb i nastoju. Najbardziej jednak liczę na ten odsłuch w bliskim polu, który mam nadzieję zniweluje różne niedoskonałości akustyki. Ich koncentryczny głośnik powinien się tu doskonale sprawdzić.  Dodatkowo mam jeszcze w zanadrzu trochę ustrojów akustycznych i DSP, więc może uda się finalnie uzyskać bardzo dobre rezultaty. Mam nadzieję, że LS50 potencjału do tego nie brakuje. 

Zobaczymy, czy odsłuch à la monitory bliskiego pola pozwoli mi zbliżyć się do doskonałości.

kef-ls50.jpg.c9c2981e1d92a3dd682f838547e96bd0.jpg 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 21:11, Karol64208 napisał:

czy to pytanie do minie, nie zauważyłem, bo wcześniej ten post brzmiał inaczej.

Jak napisałeś dwa różne wzm. może tak być choć nie powinno, zapoznać się z budową tych wzm- elementy zastosowane czy tranzystory, czy US  końcówka mocy i tor audio, i  wtedy zrobić pomiar.

to otrzymamy odp.

Expand  

Brzmial inaczej bo popelnilem "faux pas", ale dokonałem odpowiedniej edycjii.

Tu nie chodzi o pomiar. Przejdz moze do tamtego watku (to tylko 2 strony) i zapoznaj sie z tym i mile widziane byloby Twoje zdanie po odsłuchu tamtego kawalka...

Pozdr

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dnia 6.03.2020 o 21:25, Kraft napisał:

Post który będzie być może epilogiem do mojego spotkania z R3. Jak wiecie kolumny mi się bardzo spodobały, zwłaszcza sposób w jaki kreują przestrzeń i powiązana z tym namacalność wokali. Szczególne wrażenie zrobiły na mnie podczas eksperymentalnych odsłuchów w bliskim polu, które jeszcze uwypukliły wspomniane zalety. Chociaż na zakup R3 na razie się nie zdecydowałem, to postanowiłem pójść dalej odkrytą dzięki nim ścieżką. Podjąłem decyzję o zakupie zbliżonego konstrukcyjnie modelu KEF LS50. Mam wobec tych kolumn bardzo szerokie plany. Zamierzam ich używać na co dzień jako systemu biurkowego. Do tego zaaranżować dla nich dodatkowo odpowiedni kącik ze standami w 10-metrowym pomieszczeniu do odsłuchów audiofilskich, a także spróbować, jak sprawdzą się w salonie przy odsłuchach z bliska i z daleka. Być może będę z nimi na stałe krążył po mieszkaniu przenosząc je między lokalizacjami, zależnie od potrzeb i nastoju. Najbardziej jednak liczę na ten odsłuch w bliskim polu, który mam nadzieję zniweluje różne niedoskonałości akustyki. Ich koncentryczny głośnik powinien się tu doskonale sprawdzić.  Dodatkowo mam jeszcze w zanadrzu trochę ustrojów akustycznych i DSP, więc może uda się finalnie uzyskać bardzo dobre rezultaty. Mam nadzieję, że LS50 potencjału do tego nie brakuje. 

Zobaczymy, czy odsłuch à la monitory bliskiego pola pozwoli mi zbliżyć się do doskonałości.

kef-ls50.jpg.c9c2981e1d92a3dd682f838547e96bd0.jpg 

 

Expand  

Ciekaw jestem Twoich wrażeń. Mnie bardzo przypadły do gustu, choć góra pasma była w nich ( również ) trochę zbyt łagodna. Może w bliskim polu ta cecha zniknie. Dobrze by było spróbować je skierować prosto w uszy w takim ustawieniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...