Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

W takim razie źle zrozumiałem.

Dla Krafta Vienny. Mokre wokale, dobra głębokość sceny, nienatarczywe słodkie wysokie. 2 klasy wyżej niż pylony w gratisie głębokość. Używki w rewelacyjnym stanie kupilby nie przekraczając 7kzł.

Napisano (edytowany)

Jeśli popatrzymy na wykres pasma Oper, to góra nie jest wycofana. Pasmo jest całkiem dobrze wyrównane. Górę obieram jako delikatną (ale bez przesady), ale też wysublimowaną. Można tam dużo wysłyszeć. Jest mikrodetaliczna.

1926957587_Opera-Grand-Mezza-MK-II(2).jpg.df617ac42960a665e3208088e8aa0f40.jpg

Edytowano przez Kraft
Napisano

Czy talerze mają masę? Czy tylko jest moment uderzenia i cichnac grają tym samym dźwiekiem? Slychać jak talerz powoli milknąc wchodzi w rezonans?  Nie patrz na wykres. Tam masz ilość nie mając jakosci. Mozesz mieć na całej długości wykresu przester, a bedzie pięknie wyglądał.

No i skąd mozesz wiedzieć jak zachowuje Ci się wzmacniacz obciążony Operami? Dużo zależy od kabli głosnikowych. Gdybym wiedział jaki to drut, to coś bym wywrozył.

Napisano (edytowany)
5 minut temu, audiowit napisał:

Czy talerze mają masę? Czy tylko jest moment uderzenia i cichnac grają tym samym dźwiekiem? Slychać jak talerz powoli milknąc wchodzi w rezonans?  

O tototo.... powiedz ze sprzet moze to oddać należycie. Tego wlasnie doznania slyszalem na live i jest to "wielce pożądane" - trafiłeś w punkt! 

Edytowano przez Chyba Miro 84
Napisano (edytowany)

Na większości płyt. Ale oczywiście zalezy od realizacji. Tzn od rodzaju mikrofonu i miejsca umieszczenia. No i klasy mikrofonu.

Najlepiej sluchać klasyki nagranej na 2 mikrofony. Najlepszy sprawdzian dla sprzętu. Oczywiście orkiestry, dużego składu. Albo opery, chóru.

Na Kraftwerku mozna tylko starać się uslyszeć analogowe syntezatory.

Edytowano przez audiowit
Kuźwa jak się wyłącza slowniczek!
Napisano

Na podstawie wykresów można ocenić je jako kolumny o dość wyrównanej charakterystyce, jednak ukierunkowane na dobrą reprodukcję ludzkiego głosu z pewnym podbiciem basu z którym dobrze mogą sobie poradzić niewielkie głośniki niskotonowe bez ich przeciążania i z dobrym rozciągnięciem niższego zakresu z jego wycofaniem. Góra pasma jest tu lekko wycofana.

Napisano
8 minut temu, audiowit napisał:

Najlepiej sluchać klasyki nagranej na 2 mikrofony. Najlepszy sprawdzian dla sprzętu. Oczywiście orkiestry, dużego składu. Albo opery, chóru.

Czy mógłbyś tutaj badz nawet na PW podac tego typu realizacje? Wciąż poszukuję takich "dobrych" nagrań...

Napisano

Miro, jak mi przyjdzie do głowy lub na tackę cd, to dam Ci znać. Nie zwracam na to uwagi na tyle zeby pamietać na tej płycie, tym kawałku. Często w sposób sztuczny podbija się talerze, zeby dźwięk był bardziej " czysty". Dlatego pisałem o 2 mikrofonach, gdzie takich sztuczek się nie stosuje. No chyba, ze się je w postprodukcji wyciągnie:).

Moby no też właśnie. Zapominamy o charakterze ludzkiego słuchu.

Napisano
Przed chwilą, audiowit napisał:

Miro, jak mi przyjdzie do głowy lub na tackę cd, to dam Ci znać. Nie zwracam na to uwagi na tyle zeby pamietać na tej płycie, tym kawałku. 

Dobra ok mam czas.... :)

Jesli coś tam trafi sie to bylbym wdzieczny za podpowiedź co do realizacji... pozdr.

Napisano

Jaka jest realna możliwość że po prostu po takiej ilości przesłuchanych kolumn Twoje oczekiwania są wyższe? W sensie że nie znajdziesz kolumn dla siebie w tym budzecie. Jedne mają taki plus inne pokażą co innego. To jeszcze audiophysici z mojej strony a później to będę czytał i nie polecał już nic :P

Napisano (edytowany)
48 minut temu, S4Home napisał:

Jaka jest realna możliwość że po prostu po takiej ilości przesłuchanych kolumn Twoje oczekiwania są wyższe?

Oczywiście, że moje oczekiwania w sposób nieubłagany rosną. Praktycznie każda odsłuchiwana przeze mnie kolumna potrafi jakiś aspekt brzmienia pokazać w nowym świetle, wynieść na trochę wyższy poziom.

48 minut temu, S4Home napisał:

W sensie że nie znajdziesz kolumn dla siebie w tym budzecie. Jedne mają taki plus inne pokażą co innego. 

Tak tragicznie nie jest. Mógłbym z kilkoma z testowanych kolumn zostać bez żalu na dłużej i cieszyć się płynącą z nich muzyką. Ułożyłem sobie jednak pewien program "badawczy" i konsekwentnie go realizuję. Mam jeszcze kilka modeli w rozpisce, dlatego muszę stale odsyłać testowane kolumny. Któreś na koniec jednak wrócą.

Edytowano przez Kraft
Napisano (edytowany)

Pamiętacie moją przygodę z odbiorem paczki z Operami? Kurier zepchnął na mnie z paki karton coś pod 45 kg i jeszcze miał bekę, że będą go musiał sam taszczyć do mieszkania. Wczoraj inny kurier, z innej firmy, przyniósł mi pod drzwi paczkę z książkami (coś koło 10 kg) i wiecie co powiedział wręczając mi ją? "Proszę uważać, bo ciężka". Podziękowałem, uśmiechnęliśmy się, pożegnaliśmy. Można? Można. Jeden frustrat, drugi miły i uczynny. A zarabiają pewnie tak samo. 

PS tak o tym wspomniałem, bo uderzył mnie kontrast tych dwóch sytuacji.

Edytowano przez Kraft
Napisano

Kurier to ciężka praca, szanuje tych gości. Oczywiście zdarzy się czasem bardziej zmęczony i sfrustrowany ale generalnie mam o nich dobre zdanie.

Co do kolumn można wpaść w pułapkę „coraz lepsze, coraz droższe” ale to mi się wydaje bardzo fajna lekcja poznawcza co kolumny potrafią. Tym bardziej że robisz to w tak metodyczny sposób. Te proponowane przez S4Home AudioPhysic fajnie grają z Cyrusem 😉

Napisano

Kolejne dwie przesłuchane dzisiaj płyty i spostrzeżenia jak poprzednio. Andreas Vollenweider "Caverna Magica" fajnie, ale spodziewałem się, że będzie lepiej. Weather Report "Heavy Weather" odwrotnie - lepiej niż się spodziewałem. A właściwie to rewelacyjnie. Ogromna przestrzeń, namacalność od dołu do góry, dynamika, rozdzielczość. Muzyka jest w pomieszczeniu, a nie ma w nim kolumn. Jedyny problem, że podczas siedzenie z rozdziawioną papą wpadnie nam do niej mucha. Poza tym mucha nie siada. Jeśli nagranie jest dobre, to Opery okazji nie zmarnują. Jednak potem, przez kontrast, pożałujemy, że nie wszystkie płyty tak grają.

Jutro przysiądę i rozprawię się z nimi ostatecznie. 

Napisano

@Kraft wiele z kawałków testowych jest większości nie znana ;)

Dawaj to co każdy zna czyli

Zenek - oczy zielone

Scorpions - rock you klike a hurricane / still loving you

Haddaway - what is love

wtedy każdy bez odpalania będzie wiedział jak opery grają :) 

Napisano
11 minut temu, seba3002 napisał:

A to what is love nie śpiewał dyrektor alban? 🙄

haha , powiem Ci ,że tak miałem napisać dr alban (te same lata) , ale on to miał it's my life , no coke itp :D 

Z Zenka się śmieje , te reklamy Media to kompletna żenada , takie śpiewanie do kotleta

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...