Skocz do zawartości

RME DAC ......... i nie tylko :)


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, marcinmarcin napisał:

A nie wyczułeś grzany w temacie? 😉

 

4 godziny temu, Chyba Miro 84 napisał:

Kierujac sie tą logiką, mozna by sobie kupić zaślepki (to jednak sporo tańsza opcja) i odsłuchać. Gdy wyczujemy różnicę w dzwieku, mozna śmiało zmieniać zasilanie 😜

A nie wyczułeś tego wpisu? Zwłaszcza ze zaraz w tym samym wpisie dodałem...

 

 

4 godziny temu, Chyba Miro 84 napisał:

uważam że "gmeranie" w zasilaniu poprawia np. Dynamikę i uderzenie.

Ps: jak dodaje 🤪 to logiczne że jest wpleciona nutka żartu.

2 godziny temu, DiBatonio napisał:

On tylko "potrafi" dostrzec prowokację tam, gdzie jej nie ma ...😁

Chyba Ty tym  wlasnie wpisem 😈

2 godziny temu, marcinmarcin napisał:

A nie wyczułeś grzany w temacie? 😉

Pozatym to nie moj punkt widzenia jest tu kluczowy, a uzytkownikow niezalogowanych ktorzy wpadaja tu pierwszy raz lub tylko po to by zaczerpnąć wiedzy, czytajac nie wiedząc co czasami sie tu odp......a.

Trzeba tu posiedzieć kilka lat by rozeznac użytkowników i ich zagrywki. Tyle...

Edytowano przez Chyba Miro 84
Napisano (edytowany)

Na twoich zagrywkach już też można było się poznać jakiś czas temu.

A co takiego na tym forum można się dowiedzieć, co?

Poza tym, że wszystkie wzmacniacze grają tak samo, a najlepszy DAC, streamer to Wiim, zaś Melodika to super duper kabel, który nie różni się od srebrnych i innych takich. A i jeszcze, że transport CD może grać jako odtwarzacz CD jakby miał wyjścia analogowe 😆

No nic tylko czerpać pełnymi garściami,  faktycznie 😆😆😆

Edytowano przez DiBatonio
Napisano (edytowany)
10 minut temu, DiBatonio napisał:

Na twoich zagrywkach już też można było się poznać jakiś czas temu.

A co takiego na tym forum można się dowiedzieć, co?

Poza tym...że wszystkie wzmacniacze grają tak samo, a najlepszy DAC, streamer to Wiim, zaś Melodika to super duper kabel, który nie różni się od srebrnych i innych takich. A i jeszcze, że transport CD może grać jako odtwarzacz CD jakby miał wyjścia analogowe 😆

No nic tylko czerpać pełnymi garściami,  faktycznie 😆😆😆

Ale zdajesz sobie sprawę, że absolutnie wszystko co wypunktowałeś nie ja tutaj wypisuję. To tak informacyjnie dla nowych, bo jeszcze ktoś pomysli że to mojego autorstwa, skoro zmontowane jest to w jednym wpisie.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Napisano

Miro i znów nie rozgraniczasz...

To, że poniżej wyboltowanego tekstu napisałem o jakich rzeczach można się tutaj dowiedzieć nie oznacza, że Ty to napisałeś. 

Gdybyś to Ty napisał nie omieszkałbym o tym nie wspomnieć. 😁

Napisano (edytowany)

 

8 minut temu, DiBatonio napisał:

Miro i znów nie rozgraniczasz...

A moze juz cie poznałem (specjalnie konstruujac zdanie) i tamtym wpisem sprawilem ze sie tłumaczysz piszac to...

8 minut temu, DiBatonio napisał:

Gdybyś to Ty napisał nie omieszkałbym o tym nie wspomnieć. 😁

 

Czyli co do moich ogolnych wpisów nie masz zadnych zastrzeżeń😎 dobrze wiedzieć

Edytowano przez Chyba Miro 84
Napisano
15 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

A moze juz cie poznałem (specjalnie konstruujac zdanie) i tamtym wpisem sprawilem ze sie tłumaczysz piszac to.

Nie ja się tłumaczę, tylko Tobie tłumaczę, żeby dotarło skoro masz z tym problem.

Po co ta dyskusja i ten off top?

Napisano
9 godzin temu, T Z6 napisał:

Dawno sie tu nic nie działo.Mam pytanko.RME Adi 2 Dac FS-jaki zasilacz liniowy do niego polecacie?Uzywam fabrycznego i pomyslałem o zmianie na liniowy.

Posiadając RME zamiast fabrycznego zasilacza miałem Tomanka, którego zamieniłem na Muzgaudio 15V i tak polecam, jak koledzy powyżej. Przy 15V zdecydowanie RME odżywa. Jeżeli będziesz chciał dopieszczać detale to zależy jeszcze jaki kabelek zasilający podepniesz do zasilacza zarówno AC i DC. 

  • 1 month later...
Napisano (edytowany)

@ProjectPi , @michaudio 

Odpisuje we właściwym wątku by nie zaśmiecać tego o Wiimie .

Zrobiłem kabelki i właśnie testuje jak się ma RME w roli pre. 

W torze :

Eversolo A6 po XLR do RME , więc po Bożemu , analog - analog. Z RME TSR - RCA do tranzystorowych monobloków Luxmana i na kolumienki.

Początek był trudny , bo musiałem jakoś wyrównać sygnały wejściowe i wyjściowe , ale udało się. Musiałem wzmocnić sygnał na RME ze stosowanego na co dzień ustawienia +4 dB na 13 db i jest ok. 

No dobra , jak to gra. Pierwsze nuty bluesa jakoś mnie nie zachwyciły , jestem przyzwyczajony do prezentacji bardziej muzykalnej, niż precyzyjnej. RME oferuje właśnie precyzje i wg. mnie nie dodaje niczego. Dźwięk jest najprościej mówiąc studyjny , źródło podaje sygnał, a Pre RME daje go na wzmacniacz i tyle. Słychać więcej , no może nie więcej, a dokładniej niż z pre Luxmana wszystkie dźwięki, co przekłada się na szerszą scenę. Mam wrażenie , że dźwięk jest bardziej z przodu , choć i tak za linią kolumn. Pisałem o bluesie , gdzie zwyczajnie brakowało mi nastroju , tego fajnego , przyjemnego tła.  Ale jak weszła muzyka elektroniczna i RAP to .....tak , to jest to. Do tego typu muzyki , RME jest bez zarzutu. Jest separacja , każdy dźwięk jest " wyciągnięty ' i słyszalny do końca  / tak a'propos ,to to czego mi brakowało w kiedyś testowanym Wiimie /.  Wrzuciłem Judas Priest i tu mam ambiwalentny stosunek. Bo tak , nie ma papki , jest moc fajnie się słucha, ale kurde trochę jak z zza szyby w studio. To pozostawiam już jak kto lubi.

Loudness. Zostawiłem na fabrycznych ustawieniach podbicia , zmieniłem jedynie zakres w jakim ma działać. Po kilku testach słuchania z włączoną tą funkcją i bez , mogę stwierdzić , ze producent nie ściemniał :) Przy cichym odsłuchu z włączonym Lodness dźwięk jest wypełniony , przejście jest płynne , nie ma tego co w starych klockach , że jak włączyłem Loudness to następowało wyraźne słyszalne podbicie.

Reasumując , nie skreślałbym RME jako Pre. Wszystko zależy od gustu słuchacza. I z pewnością nie określiłbym je jako kiepskie. Miałem dużo gorsze , choćby Vincent SA-31 :) Mamy do czynienia z urządzeniem Pro , studyjnym i tak ono gra.

IMG_2476.JPG

IMG_2477.JPG

IMG_2481.JPG

Edytowano przez tomek4446
Napisano

Tomku, wpinanie się do tego rme po analogu oznacza, że na wejściu sygnał analogowy jest zamieniony na cyfrę, i na końcu po wszystkich regulacjach znowu zamieniany na analog. Dodatkowa podwójna konwersja sygnału raczej mu nie pomaga.

Rme wywodzi się z rynku pro, jest przystosowany do użytku tak domowego jak i studyjnego, z dużym niespotykanym w audio domowym wzmocnieniem.

Więc uważaj na poziomy głośności, bo duże końcowe wzmocnienie może dać na wyjściu tak silny sygnał, że dla kolejnego klocka w systemie może to oznaczać przester. 

A jeśli brakuje ci czaru przy bluesie, to delikatnie sugeruję skosztować lampy w konfiguracji set lub paralel set, z Altecami to może być bardzo ciekawe muzycznie doświadczenie. Dlaczego? Dlatego że oczywiście MOIM ZDANIEM set daje więcej lampy w dźwięku, niż push-pull, czy pełny balans. Może to nie ta dynamika, ale muzyka żyje, oddycha, blues buja, serducho się cieszy. Sorry za offtop.

Napisano
3 minuty temu, michaudio napisał:

wpinanie się do tego rme po analogu oznacza, że na wejściu sygnał analogowy jest zamieniony na cyfrę, i na końcu po wszystkich regulacjach znowu zamieniany na analog. Dodatkowa podwójna konwersja sygnału raczej mu nie pomaga.

Kurde , audio to jednak fajna pasja , nigdy się nie znudzisz. Jak zrobisz jedno , to zaraz się okazuje , że można lepiej :) 

Co do konwersji. Jasne , że jest. Wykonałem połączenie tak jak zalecił producent gdy chce się to ustrojstwo wykorzystać jako pre. Ale dobra , mam teraz wszystkie możliwe połączenia już wpięte , przestawię A6 na USB i tak samo RME. Będzie już tylko cyfra i analog. Michał , z tą podwójną konwersją , to wg. mnie pod względem słyszalnym tragedii nie ma. Miałem kiedyś równocześnie dwa urządzenia / DDRC-24 ; DDRC - 22D /, to pierwsze bazowało właśnie na podwójnej konwersji. Porównywałem i ... nie słyszałem różnicy. Ale , no dobra. Przełączę na cyfrę i napiszę co się wydarzyło.

11 minut temu, michaudio napisał:

Więc uważaj na poziomy głośności, bo duże końcowe wzmocnienie może dać na wyjściu tak silny sygnał, że dla kolejnego klocka w systemie może to oznaczać przester. 

Za to kocham RME. Mam pełną i widoczną kontrolę na wyświetlaczu nad poziomem zarówno wejściowym jak i wyjściowym. Z przesterem już się spotkałem , jak RME był na automacie w zakresie poziomu wyjściowego. Od tej pory ustawiam manualnie.

Napisano

Przestawiłem RME i ... od pierwszej nuty jest inaczej. Jest tylko jedno ale ....teraz konwersję C/A wykonuje DAC RME , a poprzednio Eversolo :) 

Nie jestem więc w stanie jednoznacznie się wypowiedzieć , czy podwójna konwersja coś psuje , czy nie. Tak jak teraz , czyli z RME DAC z wyprowadzeniem na monobloki jest wyczuwalna większa namacalność. Już nie tylko mamy precyzję, ale też niestety bardzo różnicuje jakość nagrań :(

IMG_2482.JPG

IMG_2483.JPG

Napisano
1 minutę temu, ProjectPi napisał:

Jeśli nie słyszałeś wpływu w tym drugim przypadku, byłoby mocno zaskakujące, gdybyś słyszał w pierwszym.

Ok. Tylko tak jak w w opisanym powyżej przypadku konwersji C/A dokonywały dwa różne DAc-i . Chyba , że jesteś na tyle dobry i wyłapiesz sam wpływ podwójnej konwersji lub nie , gdy mamy do czynienia z dwoma różnymi DAC-ami ;) 

Napisano (edytowany)
15 minut temu, ProjectPi napisał:

Eversolo dodawało jedna konwersję DA więcej.

Przejrzałem schematy połączeń , w myśl zasady ufaj , ale sprawdzaj. I wiesz co ? Możesz mieć rację :) 

nie ogarniam tej cyfry , chyba za stary jestem na to :) 

 

pre.jpg

usb.jpg

Edytowano przez tomek4446

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...