Skocz do zawartości
Kraft

Usher Compass BE-718 - Kraftest Vintage

Recommended Posts

1 godzinę temu, nowy78 napisał:

Żadnych zmian. Pojemności pozostały dokładnie takie same jak w oryginale. 

 

Gdybym miał użyć jednego słowa to chyba byłoby nim "wygładzenie". Trudno mi jednak dobrze to opisać. Inaczej, lekkie wycofanie sprawiające poczucie lepszego uporządkowania i zmniejszenia nachalności. A zwróciłeś uwagę na nowe mocowanie zwrotnic do skrzynek? ;) 

Myślałem, że te mocowania są fabryczne co prawda gdzieś w sieci widziałem oryginalne zwrotki, ale nie skojarzyłem :-) swoich nie rozkręcałem, jaki koszt tych części ? widzę, że przewody w środku też zmieniłeś,  Danny Riche stosował też materiał No Rez do wytłumienia w tych 718 również w późniejszych z głośnikiem DMD

Tutaj sporo o modyfikacjach be-718 gość zrezygnował z wersji dmd, włożył zamiast niego ten  berrylowy głosnik :-)) i zmodyfikował zwrotnice

https://www.stereo.net.au/forums/topic/56128-sold-sold-usher-be718-upgraded-gr-research-crossover/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak 6 stron 126 postów a o dźwięku Bahatera tematu i porównania do innych kolumn ile było?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może napiszę ja parę słów o tych monitorkach... Dźwięk jaki się z tego wydobywa odbieram jako dość neutralny, góra pasma z nieodpowiednią elektronką może być nieco chłodna  za to rozdzielczość, przejrzystość jest bardzo dobra, odpowiednio napędzone be-718 grają bardzo dużym dźwiękiem z solidną podstawą basu czasem słuchając nich mam wrażenie, że stoją przedemną kolumny podłogowe, mój znajomy który używa  MA Gold GX100 był dość mocno zaskoczony tym dużym dźwiękim Be-718 :-) Czy brakuje mi czegoś w nich? muszę przyznać, że na wysokich mogło by być nieco więcej powietrza pomiędzy instrumentami jest dobrze, ale zawsze mogło by być lepiej, czasem mam też wrażenie, że średnica mogła by być nieco bardziej wysunięta do przodu. Używam wzmacniaczy starych bo nie uznaję współczesnej budżetówki do 4kzł (wzmacniacze) więc grało to z takimi  Krell KAV 300i, Grundig A9009, JVC AX-1100, Pioneer A-88X kable Jantzen Solid Core bi-wir, Qed Qunex Silver Spiral Ref, Hegel HD11 ogólnie do tych monitorków lepiej nie podłączać "małych wzmacnaiczy" z 50W na kanał, znam opinię gościa który łączył to z KRELL-a KSA 250  /KRC 3 ,  KRELL FPB 300C / KRC 3, MARK LEVINSON 23.5 / PRE 26 i twierdził, że to dopiero grało jak należy :-))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze mówiąc, to teraz zastanawiam się czy ten test w ogóle ma sens? Przecież to są kolumny modyfikowane, więc z założenia grają inaczej, niż fabryczne.

O ile w ogóle wiadomo która wersją tych Usherów może uchodzić za fabryczną 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Dune napisał:

Tutaj sporo o modyfikacjach be-718 gość zrezygnował z wersji dmd, włożył zamiast niego ten  berrylowy głosnik :-)) i zmodyfikował zwrotnice

Przyznam, że też myślałem o podmiance DMD na "beryl" w Dancerach Mini, które grają u mnie w tej chwili. Jak wspominałem, zaraz po przesiadce, DMD wydawały mi się nieco zbyt natarczywe, szczególnie w połączeniu z ostrą muzyką, której często słucham. Z drugiej strony dawały lepszą głębię i powietrze. Ostatecznie nieco je różnymi zabiegami "utemperowałem". Dobry efekt dała wymiana wzmacniacza na First Watt F5 (ma zaledwie 25W ;) ) . Czuję się w tej chwili usatysfakcjonowany dźwiękiem, ale mimo wszystko pomyślę nad sprawdzeniem takiej zamiany. 

Jeżeli chodzi o kosz elementów do upgradeu, niestety nie bardzo pamiętam. Wszystkie kondensatory w szeregu z głośnikiem, a więc w części górnoprzepustowej to Mundorf MCap EVO Oil, natomiast w sekcji głośnika niskotonowego Mundorf MCap EVO. Przewody - lica mojej produkcji: 800x0,04mm w teflonowej rurce.

O dźwięku póki co nic nie piszę. Nie chcę sugerować Kraftowi :P 

2 godziny temu, Felix1 napisał:

Tak szczerze mówiąc, to teraz zastanawiam się czy ten test w ogóle ma sens?

Ma, przyjmijmy, że jest to pierwsza wersja, ta z lepszymi elementami ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Niestety nie. To dość świeży model. 

Można przypuszczać, że skoro wykorzystują ten sam tweeter DMD , który jest montowany w Dancerach, góra będzie miała zbliżony charakter. 

Edytowano przez nowy78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, nowy78 napisał:

Ma, przyjmijmy, że jest to pierwsza wersja, ta z lepszymi elementami ;) 

O ile Usher stosował MCapy oraz kable i mocowania zwrotnic Twojej konstrukcji, to możemy tak przyjąć ;)

Ten test może mieć sens dla Krafta, jeżeli chciałby odkupić od Ciebie te Ushery.

Natomiast z punktu widzenia pozostałych forumowiczów test kolumn, które występowały w kilku wersjach i nie wiadomo jak je rozpoznać, a dodatkowo testowany egzemplarz jest modyfikowany, ma mało sensu. Nie mówiąc już o tym, że kolumny nie są dostępne na rynku pierwotnym. Z a rynkiem wtórnym to znowu loteria - trafimy na lepszą, czy gorszą wersję zwrotnicy? Z "prawdziwym" berylem, czy tym oszukanym "przed poddostawcę"?

Ciekawe czy Kraft wiedział o modyfikacjach, bo coś takiego powinno być jasno napisane na samym początku. Nie pamiętam, żeby taka informacja była.

Generalnie wartość poznawcza takiego testu jest właściwie zerowa, ale akurat Krafta za to winić nie mogę.

Chociaż nie, nie jest - mnie ten test skutecznie wyleczył z zainteresowania produktami Ushera :)

Ale to tylko moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Felix1

Jakie kilka wersji? były dwie jedna w bardzo małej ilości na rynek w usa (o czym Usher informował) reszta dostała takie zwrotnice jakie zaprojektowano na Tajwanie w 99% trafiasz na tą drugą, a ten berryl taki oszukany, że na zagranicznych forach niektórzy piszą, że wolą go od następcy dmd.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Felix1 napisał:

Ten test może mieć sens dla Krafta, jeżeli chciałby odkupić od Ciebie te Ushery.

Każdy test ma charakter poglądowy i jest to związane z wieloma czynnikami od subiektywnych wrażeń recenzenta jak to "gra" po warunki w jakich się słucha muzyki, a te jak wiadomo mogą być skrajnie różne co ma ogromny wpływ jak zabrzmi muzyka 😉 

Zatem wytykanie drobnej modyfikacji polegającej na podmianie marki kondensatorów z zachowaniem ich wartości wg mojej oceny nie jest zasadne. To pikuś przy całej reszcie nieprecyzyjnych określeń zawartych w każdej recenzji. 

Ja wierzę, że Jarek ma w głowie zaszyte wzorce brzmienia instrumentów czy głosów zachowane z koncertów, filharmonii czy innych miejsc gdzie muzyka była prezentowana "na żywo", mimo, że nie zawsze unplugged i opisując swoje wrażenia z porównań odnosi się w jakimś zakresie do zapamiętanych wzorców, bo chyba o to głównie chodzi ale i tak jego wrażenia nie gwarantują, że my tak muzykę usłyszymy u siebie. Wystarczy, że kanapa będzie bliżej czy dalej od tylnej ściany i pozamiatane 😉

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Felix1 napisał:

Generalnie wartość poznawcza takiego testu jest właściwie zerowa,

Audiofile mają skłonność do wyolbrzymiania rzeczy mało istotnych (lub wręcz nieistotnych). Co gorsza, towarzyszy jej druga skłonność - pomijanie (lub usuwanie poza nawias swoich horyzontów myślowych) rzeczy ważnych. Weźmy przykład tego testu Usherów. Czy zmiana elementów zwrotnicy na produkty innej marki, ale o tych samych parametrach, mogła spowodować zmiany w brzmieniu? Zdania są podzielone. Jeśli nawet, to jakiego rzędu te zmiany mogą być? Czy zawieszenie przez kolegę Piotra zwrotnicy na sprężynkach mogło zmienić brzmienie? Prawdopodobnie tak, ale jaka jest skala tej zmiany? Czy ponad progiem słyszalności? No ale jest o czym dyskutować.

Zupełnie pominięty jest jednak inny aspekt testowania kolumn. To, że kolumny mają bardzo dużą tolerancję produkcyjną parametrów. Właściwie nie ma szans, by para kolumn nie różniła się odpowiedzią częstotliwościową o 1-1,5 dB. A różnice są często znacznie większe. Przykład. Pomierzona para flagowego modelu pewnej firmy, kosztującego 45 000 zł. Jakie różnice w przebiegu pasma? Ponad 3,5 dB. I to nie jest żadna sensacja czy przykład, którego szukałem godzinami. Otworzyłem pierwszą z brzegu gazetę. Serio. Takie są realia.

iop.png.8ef53b00fac13f036574ccac3d8474f3.png

PS @Felix1, wywód nie był pod Twoim adresem. Rozumiem Twoje obiekcje. Na podstawie Twojego wpisu starałem się tylko pokazać szerszy kontekst.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Kraft napisał:

Weźmy przykład tego testu Usherów. Czy zmiana elementów zwrotnicy na produkty innej marki, ale o tych samych parametrach, mogła spowodować zmiany w brzmieniu?

Tak mogła. Nie na darmo producenci szukają kondów czy rezystorów robiac próby na dziesiatkach takich elementów od różnych producentów.

10 minut temu, Kraft napisał:

Czy zawieszenie przez kolegę Piotra zwrotnicy na sprężynkach mogło zmienić brzmienie?

Tu wpływ jest raczej pomijalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
28 minut temu, Kraft napisał:

Pomierzona para flagowego modelu pewnej firmy, kosztującego 45 000 zł. Jakie różnice w przebiegu pasma? Ponad 3,5 dB.

Czyli w jednej kolumnie dany zakres pasma gra ponad dwa razy głośniej niż w drugiej takiej samej kolumnie.

Edytowano przez HQ150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Dune napisał:

Jakie kilka wersji?

Przynajmniej dwie wersje zwrotnic i nie wiem jak było z tym głośnikiem po "aferze" z zawartością berylu w głośniku berylowym. Czy nadal stosowany był "poprawiony" berylowy, czy inny. Jeżeli stosowany był poprawiony berylowy, to mamy 3 (lub nawet 4) wersje tej kolumny.

17 minut temu, MariuszZ napisał:

Zatem wytykanie drobnej modyfikacji polegającej na podmianie marki kondensatorów z zachowaniem ich wartości wg mojej oceny nie jest zasadne. To pikuś przy całej reszcie nieprecyzyjnych określeń zawartych w każdej recenzji. 

Jeżeli ta zmiana nie wpłynęła na brzmienie, to jaki był je sens? Jeżeli wpłynęła, to w jakim stopniu różni się ono od kolumny fabrycznej? Jesteśmy w stanie się tego dowiedzieć?

Co do wartości poznawczej recenzji, zgadzam się w 100%. Ale wszyscy chyba z góry zakładają, że recenzja jest tylko subiektywną opinią, zwykle mocno koloryzowaną, żeby można było napisać coś więcej, niże tylko "grają dobrze, rozdzielczo, jasno".

17 minut temu, MariuszZ napisał:

Ja wierzę, że Jarek ma w głowie zaszyte wzorce brzmienia instrumentów czy głosów zachowane z koncertów, filharmonii czy innych miejsc gdzie muzyka była prezentowana "na żywo", mimo, że nie zawsze unplugged i opisując swoje wrażenia z porównań odnosi się w jakimś zakresie do zapamiętanych wzorców, bo chyba o to głównie chodzi ale i tak jego wrażenia nie gwarantują, że my tak muzykę usłyszymy u siebie. Wystarczy, że kanapa będzie bliżej czy dalej od tylnej ściany i pozamiatane 😉

Też w to wierzę i widzę, że podchodzi do testów metodycznie. Tu chodzi mi tylko o to, że testuje kolumny modyfikowane, więc takie, których nie kupimy czy na rynku pierwotnym czy wtórnym. Jeżeli ktoś będzie chciał na podstawie tego testu kupić te Ushery, to kupi produkt, który brzmi inaczej, niż ten testowany.

To trochę jak testowanie tuningowanego samochodu i opowiadanie o jego osiągach tak, jakby samochód fabryczny jeździł tak samo...

13 minut temu, Kraft napisał:

Audiofile mają skłonność do wyolbrzymiania rzeczy mało istotnych (lub wręcz nieistotnych). Co gorsza, towarzyszy jej druga skłonność - pomijanie (lub usuwanie poza nawias swoich horyzontów myślowych) rzeczy ważnych. Weźmy przykład tego testu Usherów. Czy zmiana elementów zwrotnicy na produkty innej marki, ale o tych samych parametrach, mogła spowodować zmiany w brzmieniu? Zdania są podzielone. Jeśli nawet, to jakiego rzędu te zmiany mogą być? Czy zawieszenie przez kolegę Piotra zwrotnicy na sprężynkach mogło zmienić brzmienie? Prawdopodobnie tak, ale jaka jest skala tej zmiany? Czy ponad progiem słyszalności? No ale jest o czym dyskutować.

Nie jestem typowym audiofilem ;)

Natomiast wiem, że w niektórych miejscach inny kondensator może robić różnicę. Zwykle patrzymy tylko na pojemność i napięcie kondensatora (ew. wielkość, żeby się zmieścił) pomijając inne parametry, które też są ważne.

Ale znowu zapytam - jeżeli ta modyfikacja nie miała znaczenia, to po co została wykonana? Sztuka dla sztuki? Czy jednak brzmienie się zmieniło?

Ty nie wiesz, czy się zmieniło, bo nie masz do porównania fabrycznych Usherów. Masz tylko modyfikowane.

18 minut temu, Kraft napisał:

Zupełnie pominięty jest jednak inny aspekt testowania kolumn. To, że kolumny mają bardzo dużą tolerancję produkcyjną parametrów. Właściwie nie ma szans, by para kolumn nie różniła się odpowiedzią częstotliwościową o 1-1,5 dB. A różnice są często znacznie większe. Przykład. Pomierzona para flagowego modelu pewnej firmy, kosztującego 45 000 zł. Jakie różnice w przebiegu pasma? Ponad 3,5 dB. I to nie jest żadna sensacja czy przykład, którego szukałem godzinami. Otworzyłem pierwszą z brzegu gazetę. Serio. Takie są realia.

To prawda. Tyle że charakterystyka częstotliwościowa to tylko jeden z elementów brzmienia. Jeżeli patrzylibyśmy tylko na nią, to większość kolumn powinna grać praktycznie tak samo.

Czy gra? Znasz odpowiedź na to pytanie.

9 minut temu, HQ150 napisał:

Tu wpływ jest raczej pomijalny.

Tak i nie. Zjawisko mikrofonowania potrafi mieć słyszalny wpływ na dźwięk. Wielu konstruktorów przywiązuje olbrzymią wagę do tłumienia drgań i robi tak nie bez powodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, HQ150 napisał:
23 minuty temu, Kraft napisał:

Weźmy przykład tego testu Usherów. Czy zmiana elementów zwrotnicy na produkty innej marki, ale o tych samych parametrach, mogła spowodować zmiany w brzmieniu?

Tak mogła. Nie na darmo producenci szukają kondów czy rezystorów robiac próby na dziesiatkach takich elementów od różnych producentów.

23 minuty temu, Kraft napisał:

Czy zawieszenie przez kolegę Piotra zwrotnicy na sprężynkach mogło zmienić brzmienie?

Tu wpływ jest raczej pomijalny.

A ja jestem skłonny zaryzykować twierdzenie odwrotne. Czy też inaczej, podwieszenie zwrotnic zmniejsza wpływ zastosowanych elementów i jeżeli miałbym wybierać, raczej zdecydowałbym się na podwieszenie niż wymianę kondensatorów. Oczywiście to moje wnioski wynikające z przeprowadzonych przeze mnie doświadczeń. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, HQ150 napisał:

Czyli w jednej kolumnie dany zakres pasma gra ponad dwa razy głośniej niż w drugiej takiej samej kolumnie.

I jak się na takim tle prezentuje podmianka kondensatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
41 minut temu, Kraft napisał:

Otworzyłem pierwszą z brzegu gazetę. Serio. Takie są realia.

iop.png.8ef53b00fac13f036574ccac3d8474f3.png

Możesz podać jakie to są kolumny?

Bo ja życzę powodzenia użytkownikom takich konstrukcji przy kreowaniu sceny. O ile oczywiście ten pomiar był w idealnie takich samych warunkach. Samo ustawienie mikrofonu pomiarowego nieprecyzyjnie, może skutkować takimi wykresami.

Edytowano przez HQ150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marka nie jest ważna, bo to nie jest żaden wyjątek. Po prostu kolumny tak mają, tylko mało który użytkownik zdaje sobie z tego sprawę. Będzie dzielił włos na czworo z jakąś pierdą, a 3,5 dB nie zauważy;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

 

22 minuty temu, Felix1 napisał:

Ale znowu zapytam - jeżeli ta modyfikacja nie miała znaczenia, to po co została wykonana? Sztuka dla sztuki? Czy jednak brzmienie się zmieniło?

Z mojej strony moge dodac ze podmieniłem standartowy foliowy mkp na inny mkp dosyc drogi znanej firmy i raczej zmiany lokowały sie na granicy percepcji o ile wogóle (przyjąłem wowczas ze zmian raczej nie ma). Być może odpowiedzialne za to było to iż przetworniki to nie żaden high-end. Jesli chodzi o mnie... to tak. Sztuka dla sztuki (chęć doświadczeń), i jakoś tak lepiej śpię dzieki tej zmianie.

Edytowano przez Chyba Miro 84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Marka jest ważna, bo takie błędy w tym akurat zakresie pasma są niedopuszczalne. W basie te 2db są nie do zauważenia, powyżej 13 kHz też ale tak znaczące różnice w paśmie pomiędzy to ogromny błąd.

Weźcie też pod uwagę, że nie kupujemy kolumn parowanych fabrycznie ( poza bardzo drogimi wyjątkami lub wykonaniem na indywidualne zamówienie) więc po przejściu przez magazyny, hurtownie, salony audio możemy kupić lewą i prawą kolumnę z takimi 3,5db różnicami. Jaką uporządkowaną scenę z takich kolumn otrzymamy chyba nie muszę pisać.

Edytowano przez HQ150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, HQ150 napisał:

Weźcie też pod uwagę, że nie kupujemy kolumn parowanych fabrycznie ( poza bardzo drogimi wyjątkami lub wykonaniem na indywidualne zamówienie) więc po przejściu przez magazyny, hurtownie, salony audio możemy kupić lewą i prawą kolumnę z takimi 3,5db różnicami. Jaką uporządkowaną scenę z takich kolumn otrzymamy chyba nie muszę pisać.

Posiadam Usher V 602. Zarówno 1 jak i 2 kolumna mają taki sam numer fabryczny (czyli są parowane) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Utwórz nowe...