S4Home Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 23 godziny temu, shureido napisał: To czym jest ten bass reflex nie nazywany bass reflex'em ponieważ pcm tak sobie wymyślił ? Zobacz czy jest bass reflex. Jak on wygląda w rzekroju kolumny. A czym jest ten wylot to zrozumiesz. 22 godziny temu, RLC napisał: Piotrze możesz napisać jakie wzmacniacze użyłeś do testu. Wydaje mi się że u Ciebie jest troszkę inna sytuacja jak u większości forumowiczów. Ty bierzesz sprzęt z półki i go testujesz my niestety nie mamy takiej możliwości. Sam chciałbym taki posiadać Kolumny bardzo dobrze wręcz znakomicie grały mi z: Leema Tucana II, Pass to był chyba INT 60 (klienta), Stary dzielony Denon z końcówką POA, Supernait 3, jednego wzmacniacza nie pamiętam bo go nie znałem. Moge podpytać. Faktycznie ja mam ten plus że nie tylko nasze wzmaki. Ale klienci przynoszą czasem coś swojego. To jest dla mnie największa ciekawostka i sam wtedy się jaram. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shureido Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 1 godzinę temu, S4Home napisał: Zobacz czy jest bass reflex. Jak on wygląda w rzekroju kolumny. A czym jest ten wylot to zrozumiesz. nie wystarczy to co już wcześniej napisałem, żeby wiedzieć że wiem o czym piszę ? przede wszystkim daruj sobie ten mentorski ton i bez uwag nt. zrozumienia a jeżeli już to w swoją stronę skieruj to pytanie żeby nie bić piany o semantykę, czy wylot linii transmisyjnej nie jest formą wylotu bass reflex ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 Generalnie zadaniem linii transmisyjnej jest najlepiej pochłonąć dźwięk produkowany przez tylną stronę membrany. Powierzchnie wewnątrz LT wypełnia się materiałem tłumiącym. Otwór w takim przypadku nie jest potrzebny. Często jednak robi się szczelinę na końcu tunelu zaślepioną gąbką. Wtedy w ograniczonym stopniu uzupełnia się bas na skraju pasma rezonansem falowym. W przypadku obudowy bass reflex mamy do czynienia z rezonansem Helmholtza w układzie objętość i podatność otworu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 1 godzinę temu, S4Home napisał: Faktycznie ja mam ten plus że nie tylko nasze wzmaki. Ale klienci przynoszą czasem coś swojego. To jest dla mnie największa ciekawostka i sam wtedy się jaram. Zazdroszczę 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shureido Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 (edytowany) czy otwór wylotowy w przypadku linii transmisyjne nie jest potrzebny ? nie jest to takie jednoznaczne, skracając temat są dwie szkoły podkreślałem w każdej wypowiedzi, o upraszczającym uogólnieniu a chodzi w każdym aspekcie o stworzenie optymalnych warunków akustycznych to co zastosował B&W w pierwszej wersji ( forma linii transmisyjnej zamkniętej ) Nautilus też temu służy Edytowano 13 maja 2021 przez shureido Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 2 godziny temu, shureido napisał: czy otwór wylotowy w przypadku linii transmisyjne nie jest potrzebny ? 2 godziny temu, MobyDick napisał: Generalnie zadaniem linii transmisyjnej jest najlepiej pochłonąć dźwięk produkowany przez tylną stronę membrany. Powierzchnie wewnątrz LT wypełnia się materiałem tłumiącym. Otwór w takim przypadku nie jest potrzebny. Często jednak robi się szczelinę na końcu tunelu zaślepioną gąbką. Wtedy w ograniczonym stopniu uzupełnia się bas na skraju pasma rezonansem falowym Moge podpisac sie obiema rekami i.. nogami pod tym 😎 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmarcin Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 Dnia 12.05.2021 o 10:57, seba3002 napisał: @marcinmarcin a słuchałeś poprzednika evoke, excite x18? Wg mnie już ten model gra dość "żywym" i radosnym dźwiękiem. Być może to taki ukłon dynaudio w stronę młodszego słuchacza 🙂. Jeszcze raz Cie zacytuję 😉 sprawdziłem te Evoke które słuchałem bo mi to spokoju nie dawało - to były najmniejsze 10... 🙄 A myślałem po rozmiarze że mogą to być 20. W moim odczuciu porządne i dojrzałe granie. Dla mnie spory progres do podstawowych Emit, choć tu z kolei słuchałem podłogówek. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lpomis Napisano 13 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 maja 2021 (edytowany) @marcinmarcin- a co mógłbyś powiedzieć o górze pasma w wykonaniu Evoke? Nie jest za bardzo asekuracyjna, wycofana wręcz? Edytowano 13 maja 2021 przez lpomis Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmarcin Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 1 godzinę temu, lpomis napisał: @marcinmarcin- a co mógłbyś powiedzieć o górze pasma w wykonaniu Evoke? Nie jest za bardzo asekuracyjna, wycofana wręcz? Tak dla mnie grały starsze Dynaudio - zbyt łagodnie. Te mi się spodobały. Wysokie sa jednak łagodniejsze i mniej zapiaszczone niż w Emitach. Co kto lubi... Mnie zaskoczyły na plus 👍 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 (edytowany) W stosunku do x14 evoke 10 są delikatniejsze na wysokich, mniej "błyszczą" Ipomis, niestety albo stety JMR Lucia nie przeskoczysz Dyniami X14 czy Evoke 10. Nam zostaje już tylko szukanie takich monitorków jak Sonus Faber Auditor M, ale kto o zdrowych zmysłach się ich pozbędzie... Edytowano 13 maja 2021 przez kaczadupa Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 8 minut temu, kaczadupa napisał: Ipomis, niestety albo stety JMR Lucia nie przeskoczysz Dyniami X14 czy Evoke 10. A mi się jednak wydaje, że takie dynaudio excite x18 są jednak odrobinkę lepszymi kolumnami od Lucii. Oczywiście moje zdanie jest średnio obiektywne 🙂, bo jestem właścicielem dynaudio ale wg mnie środek pasma w obu paczkach jest na podobnym poziomie, natomiast w x18 góra, moim zdaniem, ma więcej powietrza, no i oczywiście dół jest bardziej dociążony. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 5 minut temu, seba3002 napisał: oczywiście dół jest bardziej dociążony. Ja nie "pokochałem" niskich tonów z X18. Góra w X18 bardzo OK, inna niż w JMR ale tu i tu stary i spaczony jak ja audiofil może się rozsmakować Jednak już wokal to dla mnie JMR Lucia > Dynie X18, za "emocjonalność". Osobiście byłbym skłonny dokupić do mojego zbiorku monitorków JMR-y (czarne ;)) za to za X18 jakoś nie tęsknię... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 3 minuty temu, kaczadupa napisał: Jednak już wokal to dla mnie JMR Lucia > Dynie X18, za "emocjonalność". Ja starałem się znaleźć różnice w wokalach miedzy jednymi i drugimi ... i nie potrafiłem 😐. Troszkę pewnie głuchy jestem 😉. A na razie dziarsko przegrywają mi pmc i wciąż zastanawiam się czemu Wojtek @lpomis dał im tak niską ocenę 😉. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmarcin Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 Jest coś takiego jak spaczenie chciałem posłuchać nowej końcówki mocy Teaca i obsłuchałem parę paczek... najlepiej mi zagrały Quadrale Platinum Five 🙃 najgłębszy bas (nie było go najwięcej) i najlepsze, aksamitne wokale, świetna stereofonia. Z kolei zdecydowanie najgorzej Aurora 700. Evoke 10 tuż obok Platinum, oczywiście słabsze na basie niż Five ze względu na wielkość, ale całokształtowo naprawdę przyjemnie. Obie paczki mógłbym mieć, choć miałem wrażenie że moje M35 bardzo podobne do Five z charakteru. 2 minuty temu, seba3002 napisał: zastanawiam się czemu Wojtek @lpomis dał im tak niską ocenę 😉. Preferencje osobiste? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 17 minut temu, marcinmarcin napisał: Jest coś takiego jak spaczenie Wiesz, gdy muszę ściągnąć oryginalne i nie mające żadnego wpływu na brzmienie maskownice z moich ATC 7 bo tylko wtedy one mi grają najpiękniej to jak to inaczej nazwać? A wracając do ciekawych i pewnie bardzo dobrych monitorów... Spendor ... to brzmienie chciałbym jeszcze poznać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 1 minutę temu, kaczadupa napisał: Spendor ... to brzmienie chciałbym jeszcze poznać. Kiedy szukałem informacji o PMC DB1, przesympatyczny Pan z jakiegoś salonu audio (żadnego z tutejszych) po opisaniu mi Goldów rzucił - "a może spendory" ? Mnie poza spendorami, ATC interesują jeszcze proAci. Ale zielonego pojęcia nie mam jak mają się wszystkie te trzy marki do brzmienia kolumn, które znam. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmarcin Napisano 13 maja 2021 Udostępnij Napisano 13 maja 2021 Znajomy miał salonowe Proac chyba 125 z primare kupione gdzieś koło 2000r... Fajnie to grało, a ponoć kolumna na najtańszych przetwornikach. Spendory słuchałem kiedyś takie wielkie brzydkie czarne paczki od sprzedającego Dynaudio. Jakbym ich nie posłuchał to może bym i kupił wtedy te Dynaudio, a tak wyszedlem z myślą że może kiedyś Spendor... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 14 maja 2021 Udostępnij Napisano 14 maja 2021 22 godziny temu, shureido napisał: żeby nie bić piany o semantykę, czy wylot linii transmisyjnej nie jest formą wylotu bass reflex ? żeby nie bic piany. Nie jest, 22 godziny temu, shureido napisał: czy otwór wylotowy w przypadku linii transmisyjne nie jest potrzebny ? Bass reflex ma za zadanie odprowadzić cisnienie z kolumny podczas pracy membrany. A linia transmisyjna nie. 7 godzin temu, seba3002 napisał: rzucił - "a może spendory" ? Nie wiem czy to nie ja ci je kiedyś sugerowałem. Spendory nie są tanie. Ale na prawde warto je odsłuchać. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shureido Napisano 14 maja 2021 Udostępnij Napisano 14 maja 2021 6 godzin temu, S4Home napisał: Bass reflex ma za zadanie odprowadzić cisnienie z kolumny podczas pracy membrany. A linia transmisyjna nie. Kolego ( inżynierze akustyku, ? ) wobec tego proszę ustosunkować się do poniższego cytatu "W otwartych liniach transmisyjnych ( a taka jest właśnie jest w PMC ) na zewnątrz wydostaje się duża część energii promieniowanej przez tylną stronę membrany. Działanie linii po części służy jej wytłumieniu, które jednak okazuje się mało skuteczne, a po części – i stąd wciąż ma ona sens - przesunięciu fazy, dzięki czemu fala może wyjść, przynajmniej w pewnych zakresach częstotliwości, w fazie w przybliżeniu zgodnej z fazą promieniowania przedniej strony membrany... ...okazuje się, że wbrew początkowym założeniom o braku oddziaływania linii transmisyjnej na głośnik, jest to układ akustyczny, będący w sprzężeniu zwrotnym z głośnikiem, nawet w stopniu większym niż obudowa zamknięta, a podobnym jak bas-refleks - no chyba że labirynt zdecydowanie wytłumimy, ale w praktyce takie obudowy grają basem bardzo szczupłym z góry dziękuję za rzeczowe argumenty negujące poprawność tekstu powyższych akapitów i prawdziwość użytego zwrotu ( bold ) życząc mile spędzonego czasu nad analizą, która pozwoli na zapobieżenie przemocy wobec piany Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 17 maja 2021 Udostępnij Napisano 17 maja 2021 Proszę o podanie źródła tego cytatu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RemikS Napisano 8 października 2021 Udostępnij Napisano 8 października 2021 Witam pytanie do założyciela tematu. Posiadam zestaw Audiolab 8200CDQ plus końcówka mocy 8200P . Gra z kolumnami B&W 601 s2 Zastanawiam się nad JMR Lucia. Czy to dobre rozwiązanie czy nie . Jak dokładnie jest z tym dołem pasma Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 8 października 2021 Udostępnij Napisano 8 października 2021 Kolego @RemikS, jakiej wielkości masz pomieszczenie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RemikS Napisano 8 października 2021 Udostępnij Napisano 8 października 2021 (edytowany) 44 minuty temu, seba3002 napisał: Kolego @RemikS, jakiej wielkości masz pomieszczenie? @seba3002 20m2 zastanawiam się też nad Focal Aria 906 lub Focal Chora 806 Edytowano 8 października 2021 przez RemikS Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrólKiczu Napisano 8 października 2021 Udostępnij Napisano 8 października 2021 Miałem JMR dość krótko (dokładnie te opisywane w teście 🙂) no i mimo całej sympatii do nich, w 20 metrach bałbym się postawić te kolumienki. Pomimo tego, że grają piękną średnicą i górą pasma to jednak z basem nie schodzą za nisko. Nie można w żadnym wypadku uznać tego za ich wadę - tak po prostu grają - zwiewnie i delikatnie. Ale jeśli lubisz mocny i niski bas - to moim zdaniem te kolumny Ci go nie zapewnią. Jesli chodzi o focale (słuchałem ich tylko przelotnie w salonie) to zupełnie inny sposób prezentacji. Mocniejszy bas, wyraźniej zarysowana góra ale niestety środek pasma już nie tak urokliwy 🙂. Wszystko zależy od Twoich preferencji i muzyki, której słuchasz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RemikS Napisano 8 października 2021 Udostępnij Napisano 8 października 2021 8 minut temu, seba3002 napisał: Miałem JMR dość krótko (dokładnie te opisywane w teście 🙂) no i mimo całej sympatii do nich, w 20 metrach bałbym się postawić te kolumienki. Pomimo tego, że grają piękną średnicą i górą pasma to jednak z basem nie schodzą za nisko. Nie można w żadnym wypadku uznać tego za ich wadę - tak po prostu grają - zwiewnie i delikatnie. Ale jeśli lubisz mocny i niski bas - to moim zdaniem te kolumny Ci go nie zapewnią. Jesli chodzi o focale (słuchałem ich tylko przelotnie w salonie) to zupełnie inny sposób prezentacji. Mocniejszy bas, wyraźniej zarysowana góra ale niestety środek pasma już nie tak urokliwy 🙂. Wszystko zależy od Twoich preferencji i muzyki, której słuchasz. Ok nadal jestem w kropce ale jeżeli miałeś do posłuchania B&W 601 i pamiętasz jak one brzmią to czy w JMR dol jest na takim poziomie bo BW aż tak nisko też nie schodzą. Z tą muzyką to już zrobiło się wszystko. Lecz serce nadal rock, metal, jazz. Ale tak jak wspomniałem teraz każdy gatunek. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.