Skocz do zawartości

Streamer Nuprime Omnia WR-1


pietrek

Recommended Posts

Dnia 17.11.2021 o 10:47, Maliik napisał:

Tak, słuchałem transportów z różnych przedziałów cenowych, z tym samym wzmacniaczem, i nie było żadnych różnic. 

Inny obraz wychodzacy z różnych odtwarzaczy przy tym samym nośniku? Dziecko zauważy różnicę? Dzieckiem nie jestem i moze dlatego różnicy nie widzę. Pomijając upscalingi i inne ulepszacze, różnic nie ma, bo ich nie może być.

Z całym szacunkiem, bzdura.
Opowiem taką historię.
Jakieś 12-15lat temu kupiłem sobie kino domowe. Marka Yamaha. Odtwarzacz DVD i Amplituner.
Po dokładnie 2 latach odtwarzacz poległ.  Pojeździłem po dobrych serwisach Yamahy w Opolu. 
Usłyszałem wszędzie że koszt naprawy jest podobny do kupna nowego odtwarzacza.
Jako że na tamtent moment nie mogłem sobie na to pozwolić, kupiłem najtańszy odtwarzacz DVD na rynku.
Kabelki i łączenie to samo. TV ten sam. Amplituner ten sam. Wszystko to samo, tylko odtwarzacz inny.
A obraz KATASROFALNIE różny od zepsutej Yamahy. 
I co ma tutaj fizyka do powiedzenia?

Pozdrawiam
Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.11.2021 o 20:03, Maliik napisał:

Jeśli sygnał wysyłasz cyfrowo to nie ma różnicy w dźwięku. 

Powyższe stwierdzenie jest oczywistą nieprawdą. Cyfrowa forma transportu wcale nie wyklucza strat lub zniekształcenia informacji. Między nadajnikiem a odbiornikiem nie 'idą' przecież zera czy jedynki, a sygnał reprezentujący dane w domenie cyfrowej. I tu problemem może być kodowanie sygnału (cyfrowego), transmisja i dekodowanie sygnału (cyfrowego). Pierwszy lepszy przykład znajomy każdemu to odbiór cyfrowej telewizji naziemnej (np z użyciem standardu DVB-T) - przy słabym lub zakłóconym zjawiskami atmosferycznymi (np śnieg) sygnale na ekranie TV pojawiają się artefakty. Jeśli chodzi o świat audio to fajnym przykładem jest sygnał S/PDIF przesyłany przez interfejs TOSLINK, czyli popularne łączenie 'po światłowodzie'. Tutaj medium nie wprowadza istotnych zniekształceń, ale największy problem robi tzw jitter czyli błędy kodowania/dekodowania związane z niedoskonałościami taktowania zegarów realizowanych zwykle w sprzęcie audio przez oscylatory krystaliczne. Przykładowo, aby jitter nie był problem przy przesyłaniu sygnału jakości CD precyzja takich zegarów musi być rzędu pikosekund. Dobrej jakości streamer musi mieć te parametry na odpowiednim poziomie. W przypadku kłopotów z jitterem, odebrany sygnał (np PCM z płyty CD) różni się od tego nadawanego. Jakie to ma efekty na słyszalnej utracie jakości to już bada psychoakustyka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to było do mnie Piotrek bo ja akurat napisałem o jitterze. To nie jest tak,że są tylko 2 zmienne : jitter i oprogramowanie. Jest to problem opisany dosyć dobrze bo rzeczywiście wprowadza zamieszanie i moze mieć wpływ na efekt końcowy. Napisałem, że nie jest to problem bo każdy nawet tani  dac z ostatnich strzelam 7 lat sobie z tym spokojnie radzi, czy po spdif czy usb i nie ma słyszalnego efektu. Słyszałeś ostatnio jitter ? Albo widziałeś żeby jakiś dac nie miał asynchronicznego USB ? Akurat tutaj został jako termin marketingowy. Można go używać przy sprzedawaniu transportów czy przewodów ale nie wiem jak zły dac musiałbyś mieć aby chciec naprawiać to transportem.

Zaczepiłeś też problem oprogramowania. Oczywiście ,że ma to wpływ. Windows ma swój mixer który degraduje dźwięk na wyjściu, android to samo ( tutaj jeszcze resampling ) i są sposoby aby sobie z tym radzić. Dlatego na przykład jeżeli ktoś wysyła dźwięk z Windowsa a potem zainstaluje roon czy audrivana to odczuje zmianę w dźwięku. 

Są jeszcze inne zmienne jak napięcia, które też wpłyną na odbiór. Biorąc urządzenie z tytułu wychodząc po RCA do wzmacniacza poziom głośności np będzie się różnił niż wychodząc po spdif do innego dac i wtedy do wzmacniacza.

Temat długi i szeroki. Nie ma co się fokusować na cenie urządzenia bo wszyscy wiemy jak z tym jest i ,że często dźwięk to nie jest główny składnik ceny. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt (prócz konstruktorów) nie wie co wsadzono "do transportu". Jedyną opcja weryfikacji byłby null test zgranego PRAWIDŁOWO (niedawno linkowałem wątek bardzo ciekawy na audiostereo dotyczący TIDALA vs CD, który obrazuje problem) z pierwotnymi danymi. Czyli czy przesył jest bitperfect.

Przypadek Tomka z jego streamerem jest przykładem że to co dzieje się w środku może być na tyle dużą zmianą że bitperfect nie dostaniemy. Już nei pamiętam czy udał mu się wyłączyć wszelkie ulepszacze. Biorąc pod uwagę że znakomita większość nie ma szans na sprawdzenie czy jest to bitperfect, to... :D

Za to słysza jitter ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Node jest super bo jest funkcjonalnie super. Dac w środku jest mierzalnie i słyszalnie przeciętny rzeczywiście i jest sporo głosów ,że warto go podłączyć do innego Daca, za to aplikacja i wygoda użytkowania jest świetna i dlatego warto go kupić. Nawet z takim dacem w dobrym zestawie zagra bardzo fajnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie na temat streamerów jako transportów jest takie że sporo zależy z jednej strony od DAC-a, a głównie od tego jak sobie radzi z nierównym taktowaniem podawanego sygnału, a drugiej strony są znane przypadki streamerów które na wyjściu cyfrowym zawsze podają 16bit 44kHz i jeśli materiałem źródłowym jest płyta CD, to jest to bez znaczenia. Jeśli jednak słuchamy muzyki HiRes, to wtedy oczywistym będzie fakt że nie dostrzeżemy różnicy pomiędzy nią i tą o jakości CD. Są doniesienia o tym że tak mają streamery takie jak np. : Audio Pro Link 1 i iEAST M30 SoundStream Pro. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie te wątki o streamer'ach, bo sam poszukuję jakiegoś do cxa60. Z tego co widzę, to w kwestii jakości dźwięku nie zauważę (ja-zwykły Kowalski zaczynający swoją przygodę ze stereo) różnic pomiędzy np ieast m5, m20, m30, wxad10, chromecast audio, audio pro link 1, klipsch gate, August wr320, a zakup powinienem uzasadnić jedynie funkcjonalnością poszczególnych "grajków"? 🤔

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.11.2021 o 09:08, Fafniak napisał:

Nikt (prócz konstruktorów) nie wie co wsadzono "do transportu". Jedyną opcja weryfikacji byłby null test zgranego PRAWIDŁOWO (niedawno linkowałem wątek bardzo ciekawy na audiostereo dotyczący TIDALA vs CD, który obrazuje problem) z pierwotnymi danymi. Czyli czy przesył jest bitperfect.

Przypadek Tomka z jego streamerem jest przykładem że to co dzieje się w środku może być na tyle dużą zmianą że bitperfect nie dostaniemy. Już nei pamiętam czy udał mu się wyłączyć wszelkie ulepszacze. Biorąc pod uwagę że znakomita większość nie ma szans na sprawdzenie czy jest to bitperfect, to... :D

@S4Home

O ile mamy coś w stylu RME to możemy sprawdzić bitperfect. Jak nie mamy to mozemy nagrać i porównać (potencjalne problemy są w watku na innym forum)

A tak... to mozna gdybać tylko co producent wsadził do "transportu"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, S4Home napisał:

Ja po prostu czekam i czytam kto mi wyjaśni że skoro mam ten sam system a zmieniam tylko transport to różnica w odbiorze jest.

I tak samo jak w Audio tak i w Video.

Ale chyba może faktycznie trzeba wygasić wątek bo będzie 10 stron wymiany nic nie wnoszącej jak w kablach.

Piotr

 

Ja bym za tym optował. Wejdziemy na zbyt szczegółowy poziom,  a nikt tutaj doktoratu z tego nie chce robić.

Żeby nie zostawiać mało wartościowych odpowiedzi to w temacie streamerów jest fajna promocja na Argon audio solo za 199 euro z oficjalnej strony producenta.

 

// Edit- jednak nie wysyłają do Polski z oficjalnego sklepu bo chciałem zamówić. Można u nas kupić drożej :)

Ma sporo do zaoferowania bo AirPlay 2, Chromecast built-in, Spotify Connect ,Bluetooth 5.0. A ,że ma wyjścia cyfrowe i wbudowanego DACa to można sobie testować. Jeżeli 24-bit / 96kHz via Chromecast wystarczy to super sprzęt.

https://argonaudio.com/collections/black-friday/products/solo

Edytowano przez Tomasz S.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Czy posiada ktokolwiek informacje, jaki DAC jest umieszczony w Omni WR-1 ? Czy gdziekolwiek są dostępne jego techniczne pomiary? Niestety, jedyne co jest w tej chwili mogę znaleźć w Internecie to nic nie wnoszące subiektywne opinie typu: scena / muzykalność / kopyto / separacja. Z chęcią bym się dowiedział, czy umieszczony DAC był testowany na np. https://www.audiosciencereview.com/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz ESS Sabre Premier, jest wbudowany asynchroniczny konwerter częstotliwości próbkowania  8422CN (24-bit 192kHz), za obsługę SPDIF odpowiada układ WM8805, oba od firmy Cirrus Logic. Za wzmocnienie sygnału i regulację głośności odpowiada Texas Instrument DirectPath DRV632. Polecam odsłuch, ponieważ suche dane techniczne i pomiary nie dadzą odpowiedzi, czy takiego grania szukamy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, no1idea napisał:

Czy posiada ktokolwiek informacje, jaki DAC jest umieszczony w Omni WR-1 ? Czy gdziekolwiek są dostępne jego techniczne pomiary? Niestety, jedyne co jest w tej chwili mogę znaleźć w Internecie to nic nie wnoszące subiektywne opinie typu: scena / muzykalność / kopyto / separacja. Z chęcią bym się dowiedział, czy umieszczony DAC był testowany na np. https://www.audiosciencereview.com/

Z tym że sama kość bo zapewne o to Ci chodziło nie do końca generuje brzmienie całego urzadzenia.

Owszem parametry sobie sprawdź. Ale czytając ASR o takiej kości nie wiesz jak gra WR1. Tylko zaznaczam.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...