Skocz do zawartości

Stereo na monitorach do 21m² 7-8k


Markcox

Recommended Posts

Czołem Panie i Panowie 😉

Potrzebuję Przyjaciółce pomóc zebrać do kupy zestaw audio do umilania czasu, natomiast mając na uwadze metraż i układ miejsca odsłuchowego, myślę, że najwłaściwszym kierunkiem będą monitory niż podłogówki, z którymi osobiście nie mam żadnego doświadczenia (rzut pomieszczenia z zaznaczonym miejscem dla kolumn na poniższym obrazku).

Kolejna rzecz to elektronika – z założenia dominującym z jej punktu widzenia źródłem będzie CD (cała masa do tej pory zebranych płyt słuchanych w samochodzie 😉), natomiast ja oczywiście nie wykluczałbym, a wręcz jestem pewny, że streaming będzie tu szedł równolegle, a może nawet zdominuje „bibliotekę”, więc w ramach budżetu odtwarzacz CD na tym etapie wyboru na razie bym wykluczył. I tu myślałem (ze względu na łatwość obsługi) może o jakimś amplitunerze stereo z funkcjami sieciowymi (coś pokroju RN602).

Co najważniejsze, budżet wynosi 7-8k, ale przy opadzie szczęki jest on do nagięcia 😉 Chociaż na ten moment wolałbym jego się trzymać.

Pomoc, jakiej ja potrzebuję od Was, to wskazanie ze dwóch, trzech par monitorów, skrajnie/różnie grających, żeby sama na ich podstawie określiła sobie własne preferencje dźwiękowe.

Ja nie chcę jej nic narzucać ze swoich zboczeń. To ma być jej zestaw i jej wybór. Dotychczasowe jej doświadczenia, to audio w samochodach i słuchane u mnie MA Silver500 na Yaqinie - taki „układ” jej się bardzo podoba, ale chcę na niej wymusić spróbowanie różnych „przypraw”, żeby sama się określiła w pełni świadomie, które z nich smakują jej najlepiej.

Więc potrzebowałbym pomocy do wytypowania powiedzmy trzech par monitorów, skrajnie/różnie grających. Dobrze by było, gdyby to było coś z w miarę popularnych modeli, żeby nie było większego problemu z ich odsłuchem w salonach audio (Warszawa). Od siebie w taki odsłuch wrzuciłbym jej Heco Celan 3, ale co do tego?

Z elektroniki, myślałem o czymś właśnie ze stajni Yamahy (wspomniany wyżej 602, na 803 budżet będzie chyba trochę przy krótki), ze względu na funkcjonalność - wiem, ze lepszym wyjściem będzie goły wzmak i jakiś streamer, ale... właśnie, pierwsze audio, więc ważne, żeby było miłe i przystępne w użytkowaniu. Ta kwestia jest jeszcze do rozważenia.

Pomożecie? 😉

 

Ps. Na zdjęciu na czerwono oznaczone jest umiejscowienie kolumn, na zielono miejsce odsłuchu na ustawionym w tym miejscu narożniku.

 

obraz.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super @Kraft, wielkie dzięki. To już jest jakiś drogowskaz na początek.

Z tym, że dostępność Bowersów jest, jak wiadomo, ograniczona do konkretnego "adresu" ;) gdzie też nie uświadczę całej reszty, a z wiadomych względów, na grilla chciałbym wrzucić wszystko w jednym miejscu. Rozumiem, że Bowersy, to raczej jasne granie?! Czym można je próbować zastąpić? Może MA Silver 100? Albo coś innego, szerzej dostępnego? 

Na szybko widzę dwa salony, w których teoretycznie (muszę potwierdzić dostępność do odsłuchu) są dostępne zarówno Heco, jak i Pylony. Potrzebowałbym trzeciego gracza ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Markcox napisał:

Na szybko widzę dwa salony, w których teoretycznie (muszę potwierdzić dostępność do odsłuchu) są dostępne zarówno Heco, jak i Pylony. Potrzebowałbym trzeciego gracza ;) 

Wnioskując z rysunku kolumny będą stały blisko ściany. Blisko ściany będzie też punkt odsłuchowy. To może podbijać bas. Dlatego nie lekceważyłbym monitorów z małymi membranami w stylu 707 czy M10. Mają zazwyczaj równiejszy bas, co może być w tym przypadku zaletą. Podczas odsłuchu w sklepie dobrze ustawiony monitor kalibru M20 może zagrać idealnie. Potem w pokoju okaże się, że dudni. Temat trudny, ale warto mieć problem gdzieś z tyłu głowy. Odsłuch kontrolny w docelowym pomieszczeniu bardzo wskazany. Nie kupujcie w ciemno.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Podczas odsłuchu w sklepie dobrze ustawiony monitor kalibru M20 może zagrać idealnie. Potem w pokoju okaże się, że dudni. 

Kraft dobrze prawi. Miałem kilka większych monitorów u siebie w mieszkaniu, i ze względu na "warunki lokalowe" były usytuowane blisko tylnej ściany. Niestety, ani dynaudio, ani większe KEFy czy buchardty nie do końca sprawdzają się w takich warunkach. Ale znowu tutaj mamy 21 metrów czyli jeśli ktoś lubi basowe granie, małe monitorki mogą się nie sprawdzić. Z kolumn, które znam i które mieszczą się w budżecie proponował bym odsłuchać Audio Physic Classic 3 i KEFy LS 50. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kraft napisał:

Fakt. Dlatego tak trudno komuś doradzać.

Ale kolega @Markcox w ciemie nie jest bity, dlatego poprosił o monitory prezentujące"rożne style". Jeśli właścicielka systemu będzie miała możliwość wysunięcia monitorów na jakieś 50-70 cm to nawet i dynaudio czy Kefy powinny sprawdzić się w tym pomieszczeniu. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Kraft napisał:

Basowe granie i dudnienie, to niekoniecznie to samo. Mniejszy bas+podbicie ustawieniem czasami mogą być w punkt

Tak jak Twój post.

Ostatnio eksperymentowałem trochę z moimi "podstawkowcami". Mam za nimi taki ceglany murek (dość szorstka powierzchnia) i naprawdę różnica od 40 do 60 cm zmienia sporo. Do tego B&W daje zatyczki do przymknięcia wylotu basu i możliwości modyfikacji odbioru dolnych rejestrów są naprawdę duże.

Edytowano przez Grzesiek202
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim w pierwszym kroku potrzebuję określić preferencje brzmienia "Sponsora" ;) Więc dzięki za typy Panowie, już mam jakiś kierunek. Na Yamahę też się nie upieram, ale tu może jednak zwyciężyć łatwość obsługi - zobaczymy.

Natomiast spokojnie, może nie przewaliłem kilku ton sprzętu, ale jestem świadomy na tyle, że ostateczny zakup na pewno nie zostanie podjęty na podstawie podniety w salonie audio. Jeżeli już określimy, co Kumpeli się podoba, wtedy zakręcimy się wokół kolumn z określonym charakterem grania i zgarniamy paczki do domu na testy... Aż do skutku i pełnej satysfakcji. Nie ma ciśnienia i na pewno nie pozwolę jej podejmować decyzji na podstawie chwilowego uniesienia. To będzie dobrze osłuchany wybór :)  

I wiem też, że układ w pomieszczeniu nie jest najszczęśliwszy, ale taki jest. Może uda się to obrócić o 90 stopni?! To też wyjdzie w praniu 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Jeśli Monitor Audio silver 500 przypadły koleżance do gustu to warto byłoby iść w wersję podstawkową Silver 100 7g. Bardzo dobrze zgrywają się z brytyjskim wzmacniaczem Quad Vena II Play, który posiada pełną obsługę sieci oraz ma możliwość połączenia z komputerem przez USB. Do odtwarzania płyt CD mógłbyś iść w kierunku transportu CD takiego jak LEAK CDT czy Pro-Ject CD Box DS2T. 

Zapraszam do kontaktu w sprawie wyceny. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z monitorów oferujących granie energiczne i żywe,  warto sprawdzić dwa modele z oferty francuskiej firmy Triangle: Triangle Esprit Comete EZTriangle Genese Trio. Nowe serie tej marki oferują bardzo przyjemnie podaną górę pasma. W starszych modelach, czasami było jej za dużo, obecnie charakterystyka jest bardziej wyrównana i nie odczuwa się żadnej agresywności ze strony wysokich tonów. Bardzo dobra jest separacja dźwięków i budowanie przestrzeni wokół kolumn. W obu modelach średnica jest podana wiernie i naturalnie. Jeżeli chodzi o niskie tony ilościowo jest ich trochę więcej w Genese niż w Comete, ale to kwestia indywidualna jakie są nasze oczekiwania w tym względzie. Genese wymaga też trochę większej przestrzeni z tyłu niż Cometki. Przy czym w obu tych modelach  niskie tony są dobrej jakości o zróżnicowanym brzmieniu, dobrze kontrolowane. Grają energicznie i żywo, nie ma mowy o spowolnionym graniu.

Co do wzmacniaczy, bardzo dobrze z produktami Triangle zgrywają się Arcam HDA SA10, Musical Fidelity M3si oraz NuPrime IDA-8, jako odtwarzacz sieciowy można zastosować Triangle AIO C.

Zapraszamy do naszego salonu na odsłuch, aby przekonać się na żywo co te francuskie monitorki potrafią z wymienionymi wzmacniaczami.
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie Panowie, w zasadzie podobało jej się brzmienie systemu, ale.... I tu z mojego punktu widzenia najważniejsze - też nie miała do tej pory okazji porównać tego z niczym innym, poza wcześniejszymi moimi Klipsch'ami i seryjnym audio w samochodzie. Więc może i jej to smakowało, ale czy faktycznie jest to jej bajka i koszula najbliższa ciału?! To właśnie potrzebuję sprawdzić, żeby później nie było na mnie, a sami ze swoich doświadczeń doskonale wiecie, że różnie z tym bywa ;) 

Z resztą sam przy okazji chętnie coś potestuję i posłucham, a przy tym wszystkim będę się cieszył, że tym razem to nie mój ból głowy 😅

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wybraliśmy się na pierwszy odsłuch i już coś mniej więcej wiemy ;) Niestety moje typy do odsłuchu nie do końca wypaliły, oczywiście na stronach są dostępne, jak już człowiek zadzwoni, to się okazuje zgoła co innego. Więc brak Heco Celan, Pylon Diamond. Były jedynie MA Silver, ale je w sumie odrzuciłem z uwagi na trudność ustawienia w pomieszczeniu, poza tym ten dźwięk ma już u mnie.

Na pierwszych testach oparliśmy się o elektronikę Yamaha 602, jako wszystkomającą i łatwą w obsłudze - takie było wstępne założenie.

Od razu zaznaczam, że zamieszczone poniżej opinie i wnioski są posiadacza budżetu, ja w nic nie ingerowałem - pilnowałem tylko, żeby salon nie próbował jej na nic naciągnąć i nie wmawiał niestworzonych głupot (całe szczęście takich zjawisk nie było). Dodam jeszcze, że wszystkie kolumny były testowane na jednym numerze z płyty "Riverside" (generalnie u niej będzie dominowało granie właśnie w takim klimacie, głównie gitarowym, perkusyjnym, ale i Kortez też wjedzie)

Z kolumn na warsztat poszły:

Triangle Borea BR03 - wyrównane pasmo, niczym szczególnym się nie wyróżniały, mogły by mieć deko więcej dołu

Cabasse Antigua mc170 - trochę ciemniejsze, ale jednak w odbiorze lepsze, w sumie niczego nie brakowało, niby wystarczająco i góry i dołu, środka też ;) 

Wharfedale evo 4.2 - bardziej efektowne granie, ale głównym wnioskiem była kwestia, że mogą być męczące przy dłuższym odsłuchu. Do tego wyeksponowana, dominująca perkusja która drażniła

Focal Aria 906 - czyste granie, niby troszkę mniej dołu, ale z drugiej strony nie za mało - do tego momentu okazały się być faworytem ;) 

Audiovecotr QR1 - kolejne kolumny, które potwierdziły, że wstęga nie dla niej (podobne wnioski, jak przy EVO, jasne granie, wyraźna góra, może nie aż tak bardzo jak w EVO, ale to nie to)

USHER - padły tak szybko, że nawet nie zdążyłem odnotować modelu ;)

Audiosolutions Overture o302b - okazał się być zwycięzcą tego konkretnego przedsięwzięcia. Do niczego się nie przyczepiła, a pierwszy wniosek, że dźwięk jest taki bardzo otwarty, wręcz otaczający słuchacza, to jej się spodobało. 

Tu już powiedziałem stop - to i tak było zbyt dużo grzybków w barszczu, więc kolumny na tym etapie zakończyliśmy. 

 

W kolejnym kroku, już w ramach bardziej ciekawostki, niż testów, na krótką prezentację poszły inne elektroniki (oczywiście na kolumnach Overture o302b).

Najpierw porównanie ampli stereo, do tranzystora - tu wjechał wyglądający, jak prostownik do Poloneza 🤣 Teak Stereo 130. Wniosek: "hmm... ja nie słyszę różnicy". Po całym numerze wróciliśmy jeszcze raz do Yamahy i jednak jakaś tam różnica była zauważona, ale trudno było ocenić dokładnie jaka, ale było "jednak troszkę inaczej".

I na sam koniec truskawka na torcie - za moją namową wjechał jeszcze Yaqin MS30L. I pojawiła się magia, nóżka poszła w ruch i ogólne kołysanie na kanapie. W ruch poszły kolejne numery, kolejne płyty...i końca nie było widać 🙃 Mam wrażenie, że mogłaby tak do wieczora, a gość chciał już zamykać salon ;) 

 

Także, takie wnioski po pierwszym podejściu. Ale i tak już wiemy znacznie więcej, a i wybór mocno zaczynamy zawężać ;) Niedługo robimy drugie podejście.

Tu pytanie - co w takim razie można zestawić w szranki z Overturami? 

 

 

Edytowano przez Markcox
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak poza Piotrem, nikt mi tu garści kamieni nie wrzuci? ;)

A dołączając do tego fakt, że poza Audiosolutions, również Focale przypadły do gustu i gdyby decyzja miałaby zapaść już po pierwszym podejściu, to właśnie pojedynek rozegrałby się pomiędzy tymi graczami? Coś czuję, że to nie będzie łatwe starcie :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.11.2021 o 21:03, Markcox napisał:

Tu pytanie - co w takim razie można zestawić w szranki z Overturami? 

Jak masz możliwość, to koniecznie sprawdź Triangle Genese Trio, o których pisałem wcześniej. Skoro niskich trochę brakowało po odsłuchu BR03, to ilościowo będzie ich w Comete EZ tyle samo o podobnym stylu. Natomiast w Genese jest ich więcej i są trochę bardziej miękko podane. Względem BR03 w innych aspektach grania, wierność odtwarzania średnicy, czystość i separacja wysokich tonów, budowanie przestrzeni, jest znacznie lepiej. Po prostu inne półki cenowe i co za tym idzie inne możliwości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...