DiBatonio Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 2 minuty temu, Dzik napisał: Może @Bartek Chojnacki sam się odniesie, czy faktycznie nie umie opisać, co słyszy, kiedy siedzi przed zestawem audio. Zawoła jesz że innych, będzie ciekawiej. Sygnalisto. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melo-man Napisano 4 kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 5 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał: Ilość wariacji komponentów sprzętów audio mogących różnie odtworzyć dana trąbkę jest również nieskonczona. Oczywiście, dlatego zrozumcie wreszcie, że nie czegoś takiego w audio, jak wzorzec. Gdyby tak było to każda firma miałaby to samo spojrzenie na brzmienie. A przecież tak nie jest! 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Przed chwilą, DiBatonio napisał: Sygnalisto. Ohoho. To na mnie kablowano do służb porządkowych i mnie zbanowano. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melo-man Napisano 4 kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 4 godziny temu, eMBe napisał: Dobre brzmienie to takie które pozwala się cieszyć słuchaną muzyką (a nie dociekanie czy lepiej zagra ten kabel czy ta listwa). Nieprawda, bo w liceum w latach 80-tych cieszyłem się słuchaną muzyką nagrywaną np. z radiowej Trójki na Kasprzaku. 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 (edytowany) 5 minut temu, Dzik napisał: Ohoho. To na mnie kablowano do służb porządkowych i mnie zbanowano. To było w kontekście wywołania Bartka, a nie moderacji. Przykro mi, ze Cię zbanowano. A może powiedz, czy byłeś w stanie na tych swoich monitorach rozróżnić wibrafon od marimby, czy ksylofon w utworze, który zapodał @MariuszZ Edytowano 4 kwietnia 2022 przez DiBatonio Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 6 minut temu, Melo-man napisał: Oczywiście, dlatego zrozumcie wreszcie, że nie czegoś takiego w audio, jak wzorzec. Gdyby tak było to każda firma miałaby to samo spojrzenie na brzmienie. A przecież tak nie jest! Nawet studia nagraniowe lubią mieć " swój sznyt". Lub np zespół lub częściej producent. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Przed chwilą, audiowit napisał: Nawet studia nagraniowe lubią mieć " swój sznyt". Dlatego nie wszystkie słyną z dobrych realizacji. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Niektóre słyną i ten sznyt jest ich wizytówką. A swoją drogą nie przecenialbym profesjonalizmu studia i realizatorów. Są oczywiście osoby kompetentne ale są również mniej kompetentne :). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 9 minut temu, Melo-man napisał: Oczywiście, dlatego zrozumcie wreszcie, że nie czegoś takiego w audio, jak wzorzec. Gdyby tak było to każda firma miałaby to samo spojrzenie na brzmienie. A przecież tak nie jest! Wzorzec jak najbardziej jest - idealnie gładka charakterystyka i całkowity brak zniekształceń. Wzorzec-ideał, do którego różni producenci dążą różnymi drogami, ale którego nigdy nie osiągną. Natomiast produkcja w studiu to zupełnie odrębny temat i nie należy go mieszać z performance sprzętu audio. 7 minut temu, DiBatonio napisał: czy byłeś w stanie na tych swoich monitorach rozróżnić Nie mam żadnych swoich monitorów i nie wiem, co to ma do rzeczy, czy ja jakieś instrumenty potrafię od siebie odróżnić... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Dziku, czyli rozumiem, że prowadzimy akademicką dyskusję na podstawie tego, że kiedyś słyszałeś monitory...w studio,...raz 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 5 minut temu, Dzik napisał: Nie mam żadnych swoich monitorów i nie wiem, co to ma do rzeczy, czy ja jakieś instrumenty potrafię od siebie odróżnić... Cokolwiek zatem masz, ma to kluczowe znaczenie, czy we wskazanym utworze odróżniłeś od siebie bardzo podobne instrumenty. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 4 godziny temu, eMBe napisał: Dobre brzmienie to takie które pozwala się cieszyć słuchaną muzyką (a nie dociekanie czy lepiej zagra ten kabel czy ta listwa). Możecie zamknąć temat :>>>>>> Dziękujemy za pozwolenie. Cieszyć to się można każdą muzyką. Nawet ta taneczna w klubie disko może cieszyć, ta ze smartfona czy kościelna z babcinego radyjka w kuchni. Twoja opinia jest cenna ale czy ostateczna by zamykać ten ciekawy wątek? Jak muzyka cieszy to koniec tematu? Co z możliwością wracania wspomnieniami poprzez dobre brzmienie naszych zestawów do koncertów na których byliśmy i przeżywania ich ponownie? Co z możliwością porównań brzmień dobrego dźwięku prezentowanego przez zestawy znajomych, wyrabiania sobie poglądu i określanie ścieżki do lepszego? Co z możliwością analizowania muzyki, wtapiania się w atmosferę muzycznych wydarzeń, które odtworzone z odpowiednią jakością wywołują u nas emocje, nie tylko cieszynki objawiające się kiwaniem stopą, przytupywaniem czy nuceniem znanych fraz ulubionych utworów? Co ze wzruszeniami, dreszczami, łzami, z łaknieniem i apetytem na więcej muzycznych doznań, ciekawością i oczekiwaniami, tęsknotą i miłymi wspomnieniami łączącymi muzykę i ważne dla nas wydarzenia? Poszukiwanie dobrego brzmienia to zaraz po słuchaniu muzyki sens naszego audiofilskiego hobby. Są osoby, które czerpią frajdę z samej muzyki bez względu na jej jakość ale to chyba za mało. Sprzęt i dobre brzmienie jest kluczem do pełniejszego przeżywania muzyki. Twój muzyczny świat zamyka się w muzycznych cieszynkach i forumowych przepychankach o kable i listwy? Po co ta kąśliwa uwaga o tychże? Jeżeli Cię nie interesują to je omijaj szerokim łukiem. Jeżeli temat dobrego brzmienia uważasz za wyczerpany to znajdź inny, który Cię zainteresuje i tam się udzielaj. Nie prowokuj zbędnych w tym temacie debat o kablach. 12 minut temu, DiBatonio napisał: A może powiedz, czy byłeś w stanie na tych swoich monitorach rozróżnić wibrafon od marimby, czy ksylofon w utworze, który zapodał @MariuszZ Toc monitory służą głównie do analiz dźwięków i dziwne by było gdyby nie dało się wyłapać tak oczywistych różnic. Ja gdybym miał wybierać z monitorów to chyba Focale trójdrożne. Te z linka od dawna mnie kusiły 😉 2 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 1 minutę temu, audiowit napisał: prowadzimy akademicką dyskusję na podstawie tego, że kiedyś słyszałeś monitory...w studio,...raz To już sam sobie dopowiedziałeś, ile razy ja monitorów studyjnych słuchałem. 2 minuty temu, DiBatonio napisał: ma to kluczowe znaczenie, czy we wskazanym utworze odróżniłeś od siebie bardzo podobne instrumenty. Ma to nijakie znaczenie, bo ja tych instrumentów na codzień nie słucham. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Przed chwilą, Dzik napisał: Ma to nijakie znaczenie, bo ja tych instrumentów na codzień nie słucham. Ja też, a jakoś bez problemu w owym nagraniu można było "wycelować" w dany instrument. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Przed chwilą, DiBatonio napisał: Ja też, a jakoś bez problemu w owym nagraniu można było "wycelować" w dany instrument. Może tak, a może nie, nie stoję ci za plecami, żeby móc to stwierdzić. Ja tego nagrania w ogóle nie słuchałem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 11 minut temu, MariuszZ napisał: Dziękujemy za pozwolenie. Cieszyć to się można każdą muzyką. Nawet ta taneczna w klubie disko może cieszyć, ta ze smartfona czy kościelna z babcinego radyjka w kuchni. Twoja opinia jest cenna ale czy ostateczna by zamykać ten ciekawy wątek? Jak muzyka cieszy to koniec tematu? Co z możliwością wracania wspomnieniami poprzez dobre brzmienie naszych zestawów do koncertów na których byliśmy i przeżywania ich ponownie? Co z możliwością porównań brzmień dobrego dźwięku prezentowanego przez zestawy znajomych, wyrabiania sobie poglądu i określanie ścieżki do lepszego? Co z możliwością analizowania muzyki, wtapiania się w atmosferę muzycznych wydarzeń, które odtworzone z odpowiednią jakością wywołują u nas emocje, nie tylko cieszynki objawiające się kiwaniem stopą, przytupywaniem czy nuceniem znanych fraz ulubionych utworów? Co ze wzruszeniami, dreszczami, łzami, z łaknieniem i apetytem na więcej muzycznych doznań, ciekawością i oczekiwaniami, tęsknotą i miłymi wspomnieniami łączącymi muzykę i ważne dla nas wydarzenia? Poszukiwanie dobrego brzmienia to zaraz po słuchaniu muzyki sens naszego audiofilskiego hobby. Są osoby, które czerpią frajdę z samej muzyki bez względu na jej jakość ale to chyba za mało. Sprzęt i dobre brzmienie jest kluczem do pełniejszego przeżywania muzyki. Twój muzyczny świat zamyka się w muzycznych cieszynkach i forumowych przepychankach o kable i listwy? Po co ta kąśliwa uwaga o tychże? Jeżeli Cię nie interesują to je omijaj szerokim łukiem. Jeżeli temat dobrego brzmienia uważasz za wyczerpany to znajdź inny, który Cię zainteresuje i tam się udzielaj. Nie prowokuj zbędnych w tym temacie debat o kablach. Toc monitory służą głównie do analiz dźwięków i dziwne by było gdyby nie dało się wyłapać tak oczywistych różnic. Ja gdybym miał wybierać z monitorów to chyba Focale trójdrożne. Te z linka od dawna mnie kusiły 😉 One zmieniają układ przetworników zależnie od położenia. Też jestem ich ciekaw. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 18 minut temu, DiBatonio napisał: Ja też, a jakoś bez problemu w owym nagraniu można było "wycelować" w dany instrument. A co.w sytuacji gdy ktoś nigdy w życiu nie słyszał ich na żywo? Skąd ma czerpać wzorce? Z niezliczonych kombinacji systemów audio, które każdy gra po swojemu? Kolejny dowód że trzeba najpierw "wyrobić" sobie wzorzec prawidłowego dzwieku danego instrumentu! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soberowy Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Skąd wiecie jak powinna brzmieć dana płyta? jak chciał wykonawca, cały zespół pracujący przy projekcie? To nie jest tak, że zespoły mają "swoje brzmienie" ? Mi się zawsze wydawało, że wygląda to w ten sposób. Nagrywają utwory w studio, potem to miksują aby brzmiało lepiej, realizator akceptuję dane brzmienie. Pytanie na czym on tego słucha i jak sprawdza czy mu się podoba czy nie. Mysle, że są to monitory studyjne i słuchawki. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiBatonio Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 (edytowany) 6 minut temu, Chyba Miro 84 napisał: A co.w sytuacji gdy ktoś nigdy w życiu nie słyszał ich na żywo? Skąd ma czerpać wzorce? Z niezliczonych kombinacji systemów audio, które każdy gra po swojemu? Kolejny dowód że trzeba najpierw "wyrobić" sobie wzorzec prawidłowego dzwieku danego instrumentu! Albo wystarczy znać budowę danego instrumentu, co zresztą można sobie sprawdzić. Na żywo i tak nie jesteś w stanie posłuchać wszystkich instrumentów jakie istnieją. Jak system jest rozdzielczy, to nie potrzeba wyrabiać sobie wzorców, żeby usłyszeć różnice między dwoma podobnymi instrumentami. Na pewno chciałbyś że swojego audio słyszeć trąbkę, czy inny saksofon tak jak brzmią na żywo, zwłaszcza, że zazwyczaj siedzimy od linii kolumn w odległości 2-3m ? Edytowano 4 kwietnia 2022 przez DiBatonio Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 1 minutę temu, DiBatonio napisał: Na pewno chciałbyś że swojego audio słyszeć trąbkę, czy inny saksofon tak jak brzmią na żywo, zwłaszcza, że zazwyczaj siedzimy od linii kolumn w odległości 2-3m ? Ha. Wiem do czego zmierzasz. Idąc tym tropem po co Ci gałka głośności w pre? Słuchaj na samej końcówce mocy na max... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 10 minut temu, Chyba Miro 84 napisał: A co.w sytuacji gdy ktoś nigdy w życiu nie słyszał ich na żywo? Skąd ma czerpać wzorce? Z niezliczonych kombinacji systemów audio, które każdy gra po swojemu? Kolejny dowód że trzeba najpierw "wyrobić" sobie wzorzec prawidłowego dzwieku danego instrumentu! Z filharmonii. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 2 minuty temu, DiBatonio napisał: Albo wystarczy znać budowę danego instrumentu, co zresztą można sobie sprawdzić. To daj dziecku info o użytych materiałach w instrumencie i oczekuj że prawidłowo zweryfikuje czy dzwiek jest poprawny 😂 Przed chwilą, audiowit napisał: Z filharmonii. Niewidomy też? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 Każdy instrument ma raczej określone miejsce, więc niewidomy... czemu nie. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 38 minut temu, Chyba Miro 84 napisał: A co.w sytuacji gdy ktoś nigdy w życiu nie słyszał ich na żywo? Skąd ma czerpać wzorce? Można tak bez końca pytać. Nie ma jednoznacznych i prostych odpowiedzi. Można spróbować poskładać jakiegoś tutoriala. Od czegoś trzeba zacząć. Dla przykładu krok pierwszy. Naucz się rozróżniać instrumenty jako tako. Na przykład korzystając z wzorców na YT lub płyt demo CD. Krok drugi. Wybierz się na kilka koncertów na żywo do jakiegoś klubu jazzowego, kawiarni z muzyką w tle, do filharmonii, na większy koncert plenerowy. Krok trzeci. Przestudiuj kilka płyt CD zapoznając się z treścią muzyczną ale przede wszystkim z opisem. Kto na czym gra, w jakim studio, na jakim sprzęcie rejestrowano, jakimi mikrofonami itd. Krok czwarty. Poszukaj możliwości porównań "odtwarzane na żywo vs nagranie". Jak ten event z Audio Szkoły poniżej. Krok piąty. Umów się z kolegą, z forum, który ma dopieszczony system i posłuchaj jak to brzmi u niego. Najlepiej z kilkoma jak się da wprosić to będziesz miał pogląd na sprawę szerszy i nikt Ci kitu nie wciśnie w temacie dobrego, wiernego brzmienia. Nie ma innej drogi. Punkty można modyfikować, dopisywać inne ale zasadniczo to trzeba słuchać. Nie da się inaczej 😉 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzik Napisano 4 kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 kwietnia 2022 (edytowany) "Wystarczy znać budowę instrumentu, żeby znać jego brzmienie". LOL @DiBatonio pewnie myśli, że można też takie numery robić (czyt. puszczać sobie w głowie operę z nut): Edytowano 4 kwietnia 2022 przez Dzik 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.