Kazimierz Boniecki Napisano 6 sierpnia Udostępnij Napisano 6 sierpnia (edytowany) Witam wszystkich. Zmieniłem ostatnio DACa z M2Tech HiFace DAC USB na Chord Qutest+Farad Super3. Odczułem wyraźny skok jakościowy i chcę tego Qutesta pozostawić, jednak po przejściu z ciemniejszego DACa czuję, że Qutest gra dla mnie odrobinę za chudo. Jako, że najsłabszym ogniwem systemu pozostają stare monitory Usher v-601, postanowiłem je wymienić na lepsze i zarazem takie, które dociążą/pogrubią brzmienie Qutesta. Mój sprzęt: pliki FLAC(16bit/24bit) -> foobar2000(ASIO) na PCie -> DAC Chord Qutest (z zasilaczem Farad Super3) -> Wzmacniacz PrimaLuna EVO 100 (lampy 12AX7: NOS RCA Black Plates, pozostałe oryginalne PrimaLuna) -> Monitory Usher v-601 Pokój odsłuchowy: 13,5m2 bez zbędnego pogłosu. Szukam zatem monitorów za ~15k za parę (nieprzekraczalny max: 20k), wyróżniających się w swojej kategorii cenowej ponadprzeciętnym brzmieniem, które dociążą/pogrubią Qutesta względem Usher v-601 i równocześnie będą pozbawione ostrości sopranów tych Usherów, no i będą dobrze współpracowały z wzmacniaczem PrimaLuna EVO 100. Nie chcę przy tym popadać w zupełną przesadę i zdławić wszystkiego grubym kocem. Kluczowe jest dla mnie to dociążenie/pogrubienie/dobasowienie względem Usherów (które są chyba dość neutralne z lekkim wyostrzeniem). Poza tym niech będą muzykalne/ciepłe, a nie analityczne/zimne (tego dostarcza już Qutest) i niech będą pozbawione jakiegokolwiek wyostrzenia wysokich tonów. Zdążyłem już sobie zniszczyć słuch (tinnitus/hyperacusis), więc teraz chcę już raczej głaskać uszy dźwiękiem, a nie dalej je kaleczyć. Dodam jeszcze, że słucham na średniej głośności, nie wysokiej (gałka max na godzinie 9tej), więc zależy mi żeby brzmienie było pełne nawet wtedy (czyli łatwe do napędzenia przez PrimaLunę EVO 100, która raczej nie jest mocarzem). Słucham wszystkiego: elektronika, jazz, rock, klasyka, reggae, funk, stare i nowe. Monitorów nie chcę kupować z drugiej ręki, więc wolę coś co jest w aktualnej dystrybucji. Pominąłem w opisie kable, bo wierzę, że zmiana monitorów załatwi sprawę dużo skuteczniej niż zabawa kablami. Z tego samego powodu odłożyłem na razie wymianę pozostałych primalunowych lamp (12UA7 i EL34). To jakie monitory polecacie w takiej sytuacji? Z góry dzięki. Edytowano 6 sierpnia przez Kazimierz Boniecki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 6 sierpnia Udostępnij Napisano 6 sierpnia (edytowany) 17 minut temu, Kazimierz Boniecki napisał: a nie analityczne/zimne (tego dostarcza już Qutest) i ??? no ale ok., w końcu każdy słyszy inaczej. Mały pokoik więc do sprawdzenia małe monitorki Dynaudio, może Pylon Diamond 15, ciepło grają też monitorki Canto od S16Hz czy YB Audio. Edytowano 6 sierpnia przez kaczadupa Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 6 sierpnia Udostępnij Napisano 6 sierpnia Witaj Nie miałem Twojej konfiguracji/zestawu, nie mam pojęcia jak to „gra”. Jak dla mnie gra za chudo, to winne są kolumny. Gdy za mało drive to kolumny trzeba z drivem. Jak przygasić górę, to kolumny z opadającą charakterystyką. Gdy więcej grania/brzmienia z detalem, klarowne w szczegółach i tfu „czarnym tłem”, to wytłuc pogłos ile tylko można. Z wielką przyjemnością zachęcam Cię do odsłuchu monitorów Xavian Perla. Budżet masz za duży. Pozdrawiam Adam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 7 sierpnia Udostępnij Napisano 7 sierpnia To nie Chord gra chudo. Miałem go akurat jako ostatni przetwornik z kilkoma wzmacniaczami i kolumnami. To nie jego brzmienie. Może to problemy z obecnymi kolumnami albo akustyki w Twoim pomieszczeniu? W tej cenie sprawdź sobie Amphion Argon 3s, Dali Epicon 2 uzywane jeśli znajdziesz, ELAC Vela 404, Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Boniecki Napisano 7 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 sierpnia Hmm, możliwe w takim razie, że mój poprzedni DAC M2Tech HiFace grał bardzo ciemno i równoważył monitory Ushera (które mogą być po jasnej stronie), bo na 100% w obecnym zestawie Qutest gra względem M2Tech HiFace brzmieniem bardziej odchudzonym. Z tego co czytam, te ELAC Vela 404 faktycznie wyglądają na papierze bardzo obiecująco. Sprawdzę czy ktoś to dystrybuuje w Szczecinie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q21 Napisano 7 sierpnia Udostępnij Napisano 7 sierpnia Cześć Znajdzie się kilka opcji wartych sprawdzenia. Zacząłbym odsłuchy od Vienna Acoustics Haydn SE Signature. Lekko gęstsze granie, na pewno nie mogę ich nazwać ostrymi, ale mimo to dalej trzymają klasę w aspekcie pokazywania detalu. Posłuchałbym też Fyne F700, Amphion Argon 3s, może Audio Physic Step 35. Posłuchałbym również Buchardtów S400, chociaż z PrimaLuną nie każdemu przypadną do gustu. W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuchy Podziałamy, a także zaproponujemy atrakcyjną cenę Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Boniecki Napisano 7 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 sierpnia Poszukałem jeszcze recenzji tych moich starych monitorów Usher i faktycznie, w jednej recenzji jest: "Niektórzy znajdą w tym tekście, między wierszami, że głośnik jest ostry i jasny. A i owszem – jest. Jednak to jego cecha, nie wada." a w innej: "Charakter góry jest momentami (szczególnie przy głośnym słuchaniu) nieco metaliczny, a ściślej – podkreślony w wysokim podzakresie". Więc może faktycznie to nie Qutest jest "odchudzaczem". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel74 Napisano 7 sierpnia Udostępnij Napisano 7 sierpnia 11 godzin temu, Q21 napisał: Cześć Znajdzie się kilka opcji wartych sprawdzenia. Zacząłbym odsłuchy od Vienna Acoustics Haydn SE Signature. Lekko gęstsze granie, na pewno nie mogę ich nazwać ostrymi, ale mimo to dalej trzymają klasę w aspekcie pokazywania detalu. Posłuchałbym też Fyne F700, Amphion Argon 3s, może Audio Physic Step 35. AP Step proponujesz komuś kto chce odciążyć brzmienie i złagodzić górę? Przecież one dadzą dokładnie odwrotny efekt … Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 7 sierpnia Udostępnij Napisano 7 sierpnia Spróbuj może coś od Sonus faber. Inna opcja to Gato. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 7 sierpnia Udostępnij Napisano 7 sierpnia 32 minuty temu, Kraft napisał: Sonus faber. Nie wiem jak monitory Olympica ale Sonetto dla poszukującego mogą mieć górę za bardzo zaakcentowaną. Niżej już się zgadza, jest bardzo ciepło, dociążenie jest zdecydowanie mocno obecne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 7 sierpnia Udostępnij Napisano 7 sierpnia (edytowany) 13 godzin temu, Kazimierz Boniecki napisał: Z tego co czytam, te ELAC Vela 404 faktycznie wyglądają na papierze bardzo obiecująco. Moim zdaniem za duże do 13.5m^2. Podobnie jak Canto Grand ze Studia 16Hz. Ale poza tym wpisują się w oczekiwania. Jedne i drugie mają sporo basu. Canto mają chyba łagodniejszą górę, rysują grubszą kreską (średnica) i często są zestawiane z lampami. Edytowano 7 sierpnia przez Rafał S Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 8 sierpnia Udostępnij Napisano 8 sierpnia 8 godzin temu, Rafał S napisał: Podobnie jak Canto Grand ze Studia 16Hz. Są mniejsze Canto niż te co my mieliśmy i je miałem na myśli. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Boniecki Napisano 8 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 8 sierpnia (edytowany) Hej, a jakie właściwie mogły by być negatywne konsekwencje zbyt dużych monitorów w małym pomieszczeniu? Zaczęły by dudnić? Czy przeciwnie, nie zdołały by się rozkręcić? Bo jednak większość bardzo małych monitorów operuje małym basem, a mi właśnie basu teraz brakuje. Widzę, że są też mniejsze Vela 403, ale z tego co czytam mają właśnie mniej basu. Moje obecne monitory Usher v-601 też są duże (głośnik ma 7 cali, a wymiary 23.8 cm x 29.2 cm x 44.5 cm). Edytowano 8 sierpnia przez Kazimierz Boniecki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Boniecki Napisano 8 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 8 sierpnia (edytowany) Chyba w pierwszej kolejności dam szansę tym ELACom 404 - w Szczecinie jest tophifi, więc raczej nie powinno być problemu, żeby ich posłuchać - z tymi Canto Grand już tak łatwo nie będzie. Nadmiaru basu się nie obawiam - tak jak pisałem słucham teraz na średnich głośnościach, nie rozkręcam na maxa - obawiam się co najwyżej ostrości wysokich. Edytowano 8 sierpnia przez Kazimierz Boniecki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 8 sierpnia Udostępnij Napisano 8 sierpnia 2 godziny temu, Kazimierz Boniecki napisał: a mi właśnie basu teraz brakuje Rozumiem. A czy zechciałbyś podać jeden jedyny tytuł utworu w którym tego basu Tobie brakuje. Dzięki. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Boniecki Napisano 8 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 8 sierpnia (edytowany) Np. Massive Attack - Protection. I nie chodzi tu tylko o najniższy bas, ale ogólne wypełnienie/dociążenie - żeby odczuć więcej "masy" muszę podgłośnić bardziej niż zazwyczaj potrzebowałem, a wtedy wokal w refrenie zaczyna już być ostry. Podobnie muzyka rockowa z lat 70-80, która wtedy nagrywana była mocno w średnicy, brzmi jeszcze chudziej niż powinna. Zastrzeżeń nie mam do współczesnej elektroniki - tu zazwyczaj producenci basu nie żałują. Edytowano 8 sierpnia przez Kazimierz Boniecki 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AudioTube Napisano 8 sierpnia Udostępnij Napisano 8 sierpnia Dziękuję @Kazimierz Boniecki wieczorkiem przymasuję i “cicho”, średnio i mega głośno Massive. A zechciałbyś przyłożyć ucho do tego nagrania? I w stosownej dla siebie chwili w jednym zdaniu opisać brzmienie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 8 sierpnia Udostępnij Napisano 8 sierpnia W Twoje wymagania mogę wpasować się najnowsze monitory Morela Avyra 622 . Grają z nasyconym dźwiękiem w średnicy, przy tym dosyć rozdzielczym. Dół dociążony, bas schodzi niski i jest mięsisty, nie nastawiony na maksymalną kontrolę, czuć jego miękkość. Góra w żadnym momencie nie popada w ostrość, tweetery Morela słyną z gładkości grania, która jednak nie powoduje utraty detali. Przy tym bez problemu budują bardzo dobrze przestrzeń w szerz i głąb, z tzw. efektem "zniknięcia kolumn w pomieszczeniu". Czy zgrają się dobrze z Twoim pomieszczeniem musiałbyś sam sprawdzić, jak coś mamy parę demo na wypożyczenie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazimierz Boniecki Napisano 11 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 11 sierpnia Dnia 8.08.2024 o 13:42, AudioTube napisał: Dziękuję @Kazimierz Boniecki wieczorkiem przymasuję i “cicho”, średnio i mega głośno Massive. A zechciałbyś przyłożyć ucho do tego nagrania? I w stosownej dla siebie chwili w jednym zdaniu opisać brzmienie? Sorry, jestem od paru dni w lesie. Jak wrócę, dam znać jak to brzmi. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzeppe Napisano 12 sierpnia Udostępnij Napisano 12 sierpnia Na ubiegłorocznym AVS można było posłuchać Harbeth C7ES3 XD. Myślę, że ich brzmienie może odpowiadać szukanemu profilowi. Cena na metce wyższa niż 15k, ale pewnie po negocjacjach da radę się zmieścić w budżecie. Ewentualnie Mofi Sourcepoint. Możesz też spróbować Dynaudio Contour 20i (cena spokojnie do ugrania poniżej 20k), choć od razu przyznaję się, że słuchałem tylko Contour 30i. Posiadam Evoke 50, Qutesta oraz McIntosha MA252 i qutestowe „darcie ryja” zależne jest w dużej mierze od 1. akustyki 2. miejsca odsłuchu 3. ustawienia kolumn z szczególnym uwzględnieniem kąta skręcenia na słuchacza, więc warto poświęcić trochę czasu na ustawienie kolumn, testując Dynki. Słuchałem starych Confidence C2 Signature i to ciemniejsze granie niż nowe serie (t.j. Evoke i Contour, bo nowe Confidence słyszałem tylko przelotem na AVS), więc być może podstawkowe Confidence C1 też warto umieścić na liście, jeśli 20i byłyby wciąż zbyt ostre na górze. Poza tym możesz eksplorować audio-voodoo: sugeruję sprawdzić przed wszystkim kable głośnikowe: 1) QED Supremus (podkreślają podstawę basową i łagodzą wysokie; gładki, relaksujący dźwięk) 2) Purist Audio Design Musaeus LR (też dociążone na dole i średnicy, góra łagodniejsza niż np. w QED XT40i; kable o świetnej rozdzielczości głownie dzięki balansowi między średnicą a wysokimi). 3) David Laboga NS Connect NSBD - wyraźnie podkreślony dół z ciepłym akcentem na niższej średnicy, góra wciąż szczegółowa. Następnie możesz sprawdzić interkonekt QED Reference Audio 40 - podbita energia basu i nieco midbasu; wyraźne wysokie tony, ale łagodniejsze niż w innych interkonektach QED (np. Performance Audio 40i); średnica nie jest w żadnym wypadku zatracona, ale czuć, że delikatny akcent jest postawiony na skraje pasma (bardziej na dół, niż na górę). Ewentualnie Audioquest Earth- mocny, masywny i energiczny bas oraz szczegółowe wysokie (dla mnie trochę przejaskrawione obydwa pasma, ale dynamika muzyki ogromna). W ostateczności przesiądź się na Chord Hugo 2 lub TT2. Obydwa mają łagodniejsze brzmienie na górze i bardziej uwypuklony bas oraz niską średnicę; ogólnie bardziej relaksujące, ale ja osobiście preferuję rozdzielczość i zadziorność Qutesta. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.