Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
22 minuty temu, Kraft napisał:

głębokość sceny zależy

A nie od odległości telewizora czy ściany od linii bazy? Chyba tu jest pierwsze i najważniejsze ograniczenie, którego nawet taki specjalista jak Fink nie przeskoczy.

Napisano (edytowany)
37 minut temu, Kraft napisał:

Polecał też eksperyment z położeniem książki na górze kolumn (zmiana częstotliwości wibracji obudowy) i obserwowanie, jak to zmienia scenę.

Ja kiedyś próbowałem tego ze Spendorami i Operami. Nie słyszałem różnicy (z encyklopediami i bez) ani przy jednych, ani drugich. Oba monitory strojone zupełnie inaczej, więc teoretycznie choć przy jednych z nich powinno to wyjść.

12 minut temu, kaczadupa napisał:

A nie od odległości telewizora czy ściany od linii bazy?

To już bardziej mnie przekonuje. I tym tłumaczyłbym tę komentowaną przez kilka osób głęboką scenę u naszego kolegi (@Pitt39) - bardzo charakterystycznym ustawieniem kolumn - z dala od rogów pokoju. Plus ogólnie akustyka, w tym wymiary pokoju.

Edytowano przez Rafał S
Napisano

Małe porównanie wklepanych danych do kalkulatora odbić

Piotrka i moje, całkiem inaczej rozstawione zestawy w podobnych wielkosciowo pokojach.

Clipboard01888.jpg.25db8a8841fc787dd7b85d7a03fd4029.jpg

 

Na oko można zauważyć jak wydłużony dystans fali dźwiękowej dzieli monitory (z grafiki po lewej) do słuchacza, pierwsze odbicia pogrubione>>

Stad też sama czytelność sceny, holografia może ulec poprawie względem mojego układu z prawej strony na obrazku, możliwości samych kolumn też się będzie różnić, stad małe konstrukcje mogą się lepiej czuć w "swobodzie grania" przy ciasnych pokojach.

 

Napisano
13 godzin temu, tomek4446 napisał:

Półtora metra ? Scena jest baaardzo głęboko , bez urazy, ale chyba to właśnie zrobiło na mnie największe wrażenie :)

Hej,

Dzisiaj mam w planie poeksperymentować z "głębią". Możesz przypomnieć sobie na jakich kawałkach słuchaliście u @Pitt39 muzycznych smaczków? 😁

Utwór i jego struktura nagrania, w tym rozklad mikrofonów to jedna z kluczowych kwestii. 

Najlepiej wypadają nagrania klasyki w filharmonii, gdzie wrażenia rozkładu "sceny" są niesamowicie realistyczne co poniekąd wynika właśnie z techniki nagrywania.

Pozdrawiam. M

Napisano
4 minuty temu, MariuszZ napisał:

Utwór i jego struktura nagrania, w tym rozklad mikrofonów to jedna z kluczowych kwestii.

Dokładnie! Wszyscy tu zachwycają się płytą "Amused to Death". Ale powiedzmy sobie, że to jest po po prostu również bardzo fajnie nagrane pod kątem przestrzeni.

Napisano

Pewnie Wszyscy, którzy doświadczają efektu głosu z radyjka kilka metrów na lewo od ucha, warczenia pumy na prawo od ucha, oba efekty mocno poza bazą kolumn, czy psów ujadających ze sporej odległości z różnych kierunków 😉

Napisano
15 godzin temu, tomek4446 napisał:

Akurat w tym przypadku skromność nie jest wskazana :) 

Jak na " budżetowy " system to grało rewelacyjnie. Piotr , spokojnie i bez kompleksów możesz startować w lidze .... zaraz jak to mówią w audio ? A , pięciokrotnie droższych systemów :) i piszę to jak najbardziej poważnie.

Dzięki. Jest dobrze jak na materiał w którym przyszło rzeźbić, tak bym to określił.

Ogolnie wiem gdzie nie gra i doskonale zdaję sobie sprawę z ograniczeń powierzchniowych i z tego, że na basie to już tylko DSP może pomóc. Okna nie zamuruje, do pokoju jakoś trzeba wchodzić. Mam jeszcze pewne pomysły, ale jak jedno sie poprawia to drugie się psuje; cudów nie ma.

Ostatnimi czasy zrobiłem triche pomiarów z pułapkami, bez, z subem, większą  ilością absorberów na parapecie, pod parapetem itd... że mam mniej wiecej blade pojęcie gdzie od 100hz w góre można by jeszcze coś wskórać, ale wtedy to do pokoju przez okno, a najlepiej przez strych, bo okna tez fajnie jakby nie było; trzeba by jakiś właz zrobić 😉 

Dwa. Skośne ustawienie daje fajną scenę, ale żeby nie było tak pieknie... zaburza symetrie i jak dobrze zna się swój pokój, to jest to słyszalne.

Idealnie nie będzie, chyba że się w dobre słuchawki zainwestować😉

Napisano
4 godziny temu, MariuszZ napisał:

Możesz przypomnieć sobie na jakich kawałkach słuchaliście u @Pitt39 muzycznych smaczków? 😁

Nie pamiętam wszystkich , ale :

- Funkadelic - Maggot Brain

- Zamilska - Rise

i elektroniczna , ale nie zapamiętałem :)

3 godziny temu, rajdek napisał:

Głębię fajnie ukazuje kawałek Bubbles Yosiego.

Problem z tym utworem jest taki , że na każdym sprzęcie i w każdym ustawieniu kolumn dobrze brzmi.

Napisano
4 godziny temu, MariuszZ napisał:

Hej,

Dzisiaj mam w planie poeksperymentować z "głębią". Możesz przypomnieć sobie na jakich kawałkach słuchaliście u @Pitt39 muzycznych smaczków? 😁

Utwór i jego struktura nagrania, w tym rozklad mikrofonów to jedna z kluczowych kwestii. 

Najlepiej wypadają nagrania klasyki w filharmonii, gdzie wrażenia rozkładu "sceny" są niesamowicie realistyczne co poniekąd wynika właśnie z techniki nagrywania.

Pozdrawiam. M

Też  za dobrze nie pamietam, ale wydaje mi sie że choćby to co poniżej:

The Cinematic Orchestra - The dance

Carbon Based Lifeforms - Metrosat 4.

Może  kolega @stach_s lepiej pamięta i coś dorzuci.

 

 

Napisano
1 godzinę temu, Pitt39 napisał:

Dzięki. Jest dobrze jak na materiał w którym przyszło rzeźbić, tak bym to określił.

Ogolnie wiem gdzie nie gra i doskonale zdaję sobie sprawę z ograniczeń powierzchniowych i z tego, że na basie to już tylko DSP może pomóc. Okna nie zamuruje, do pokoju jakoś trzeba wchodzić. Mam jeszcze pewne pomysły, ale jak jedno sie poprawia to drugie się psuje; cudów nie ma.

Ostatnimi czasy zrobiłem triche pomiarów z pułapkami, bez, z subem, większą  ilością absorberów na parapecie, pod parapetem itd... że mam mniej wiecej blade pojęcie gdzie od 100hz w góre można by jeszcze coś wskórać, ale wtedy to do pokoju przez okno, a najlepiej przez strych, bo okna tez fajnie jakby nie było; trzeba by jakiś właz zrobić 😉 

Dwa. Skośne ustawienie daje fajną scenę, ale żeby nie było tak pieknie... zaburza symetrie i jak dobrze zna się swój pokój, to jest to słyszalne.

Idealnie nie będzie, chyba że się w dobre słuchawki zainwestować😉

Moim zdaniem Piotrek, ostrożnie - bo wedle powiedzenie, że lepsze jest wrogiem dobrego, możesz nieopatrznie stracić coś z tego co już masz, a zgadzając się z Tomkiem, powiem, że jest bardzo dobrze!! 

A co do muzyki, to mi się najbardziej wrylo, to co wyżej pisał Tomek. 

Za ten numer Funkadelic to podziękuj Darkowi ;)

 

Napisano

Istnieje duża szansa, że całość może pójść w złą  stronę, ale mam zdjęcia żeby to odkręcić 😅...

No i uważam że jest ciut lepiej niż jak ostatnio byliście; sub. robił za element dekoracyjny, niż faktycznie coś wnosił do toru.

Wbijesz, sam stwierdzisz.

 

Napisano
5 minut temu, Pitt39 napisał:

sub. robił za element dekoracyjny, niż faktycznie coś wnosił do toru.

Przez cały czas jak na niego patrzyłem , to kombinowałem, czy nie fajnie by było obić go czymś miękkim , co by robił za dodatkowy podnóżek :)

Napisano
3 godziny temu, tomek4446 napisał:

Nie pamiętam wszystkich , ale :

- Funkadelic - Maggot Brain

- Zamilska - Rise

i elektroniczna , ale nie zapamiętałem :)

Dzięki :)

Tak jak przypuszczałem te utwory są idealne do testowania sprzętu szczególnie w zakresie kreowania sceny. 

Bez ruszania kolumn jest fajnie i trudno doszukiwać się mankamentów, ale Panie co się dzieje jak przybliżę te 30 cm, z 2.20m na 1.90m. WOW!!! KOSMOS.

Scena faktycznie jest wywalona w inny wymiar przestrzeni. Długo zbierałem szczenę z podłogi. Niby niewiele ale różnica w obrazowaniu tej głębi robi się spektakularna. 

Niestety nie ma róży bez kolców. Po pierwsze ubywa basu, tak jakbym wyłączył gainroom. Może spróbuję jeszcze zostawic kolumny i przysunąć kanapę o te 30 cm, w każdym bądź razie czuć ubytek basu i trzeba to rozwiązać.

Na chwilę obecną posiłkuję się subem, który stoi gdzie stał i robi robotę uzupełniając ubytki. Na potrzeby zobrazowania "o co kaman" zrobiłem pomiar REW Heresy bez ruszania, 30 cm bliżej i 30 cm bliżej z Subikiem. Nie obniżałem gainu w subie celowo, żeby pokazać że jest z czego ciąć. Bez problemu mogę ustawić bas na poziomie niższym jakbym nie ruszał Heresy z miejsca i tak słuchać. Jest kosmiczna scena i jest bas ;) 

Pozdrawiam. M

Utwory do testów 

Metrosat 4

The dance

Rise

Maggot Brain

 

heresy bliżej.jpg

Napisano
8 minut temu, MariuszZ napisał:

podłogi. Niby niewiele ale różnica w obrazowaniu tej głębi robi się spektakularna. 

Nie chcesz kupić nowego OLEDa 55 cali LG? Wersja audiofilska, poprawia głębię sceny stojąc za linią bazy…  

Więcej tu nie zaglądam 😟

Napisano (edytowany)

Jak jest możliwość, to chętnie poczytam o rezultatach takiego ustawienia. 

@soberowyMichał wiem że u siebie testował przez pare dni, ale  wrócił do pierwotnego ustawienis(na wprost).

U mnie było to korzystne również od strony funkcjonalnej. Na prosto otwierałem drzwi i witał mnie stand ;).

Edytowano przez Pitt39
Napisano
1 godzinę temu, MariuszZ napisał:

Bez ruszania kolumn jest fajnie i trudno doszukiwać się mankamentów, ale Panie co się dzieje jak przybliżę te 30 cm, z 2.20m na 1.90m. WOW!!! KOSMOS

Prawda👍.  Mialem 114 od ściany. 

Napisano
29 minut temu, wtsz napisał:

Prawda👍.  Mialem 114 od ściany. 

U mnie 95cm to standard. Odsunąłem na 125cm, a pomieszczenie ma 3,4m tylko. Trochę miejsca takie ustawienie zabiera bo Heresy spore są, ale do słuchania warto. Jest nieziemsko 😎

 

20250218_172509.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...