Skocz do zawartości

Dyfuzor , absorber czy hybryda ?


tomek4446

Recommended Posts

27 minut temu, Nowy75 napisał:

jakiś cennik?😀

Żadna tajemnica - koszt materiału na 1 szt to ok 170-200 zł. Pracy własnej nie liczę.

Koszt materiału na te większe, które właśnie montuję to ok 350 zł /szt. Najdrożej wychodzi ściana czołowa , którą muszę zamawiać. A przy trochę większej długości i szerokości, powierzchnia zwiększa się znacząco. Niestety CNC nie mam, a przy zamówieniach właśnie powierzchnia jest podstawą obliczenia kosztu.  

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fp74 napisał:

Twoim zdaniem mogłyby całkowicie zastąpić dyfuzory za plecami?

Mogę napisać Ci jak to było u mnie. Pokoik jak sam widzisz niewielki. Za plecami nie sprawdziły mi się ani pianki, ani panele z wełny (zarówno te tradycyjne jak i hybrydowe). Nie pasowało mi też z dyfuzorami DC3. Za każdym razem efekt ten sam - zabranie energii i życia z muzyki w mniejszym lub większym stopniu. Najgorzej wypadało z "wełniakami". No nie podobało mi się. Z DC3 z tyłu było już lepiej, ale efekt nadal występował. Do tego średnio jakoś odczuwałem pozytywny wpływ tych paneli na brzmienie. Wydaje mi się, że przyczyną było zbyt małe oddalenie od nich w trakcie odsłuchu - około 70cm. Chciałbym więcej, ale po prostu nie miałem jak, chcąc jednocześnie zachować rozstaw i odsunięcie kolumn od ściany - klitka rządzi się swoimi prawami. Na tył dałem więc coś mniejszego i znacznie płytszego - Wavewood Diffuser. I jestem zadowolony.

Podsumowując - uważam, że nie da się jednak zastąpić ustrojów za plecami. One też są ważne. Kwestia tego jak je dobierzemy - zarówno względem pomieszczenia jak i własnych preferencji.

Edytowano przez lpomis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Rega napisał:

Poza tym nie mogę na forum publicznym, bo ,,fiskus czuwa,,

Póki nic nie sprzedane,nic nie grozi,można wyceniać dowolnie,za chęć zarobku JESZCZE nie każą😀 . No,ale poglądowo warto wiedzieć,jak ktoś ma miejsce ,obycie z narzędziami i chęci,można zaoszczędzić ,no i zasłużona satysfakcja 😀

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lpomis - super wygląda ten sufit! Ja, niestety u siebie niewiele mogę zrobić na suficie bo mam bardzo nisko. Jedynie mogłem powiesić 3cm pianki akustycznej, otwartoporowej. Gdybym powiesił coś gubszego to można by było zaczepiać głową. Takim , niestety dysponuję pomieszczeniem. Ale sonicznie jest nienajgorzej.

Tak, sufit jest sufitem , ważnym akustycznie, a ściana za słuchaczem to co innego . Nie da się zastąpić.

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie tyle wyciągnęło , co trochę podkreśliło. Ale przy moich kolumnach (potworach) z dużą ilością basu, to wskazane. Natomiast wewnętrzna wełna trochę utemperowała te basy. Nie jest to jakieś znaczące , ALE jest . Następne (większe) będą miały podobne ilości otworów, inną budowę wewnętrzną z dwiema membranami.

880? - Nie mów , że liczyłeś. Ja na to nie wpadłem🙂

Edytowano przez Rega
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.03.2025 o 19:16, fp74 napisał:

Twoim zdaniem mogłyby całkowicie zastąpić dyfuzory za plecami? Oczywiście w większej liczbie. Pytam, bo mam podobnej wielkości pomieszczenie z dość dużą swobodą aranżacji ale z wyłączeniem ścian bocznych. Dlatego zmierzam do klasycznego układu LEDE, no ale teraz to mnie zaintrygowałeś z tym sufitem.

Uklad LEDE plus sufit. Tylko i wyłącznie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

@MariuszZ, @lpomis Panowie zwracam się do Was , bo słyszycie wszystko :)  , ale też do wszystkich osób korzystających z filtrów. Trochę się ostatnio pobawiłem i oto moje refleksje. Albo coś nie tak z moim pomieszczeniem , albo słuchem. Zacząłem od pomiaru REW-em , by sprawdzić jak tam się ma mój mod na 46,3 Hz . Pomiar potwierdził , ma się dobrze. Wygenerowałem filtry w REW-e oddzielnie dla lewego i prawego kanału , " wbiłem " je w Eversolo. Zakres filtrów całe pasmo. Włączyłem muzyczkę i ......tego się nie dało słuchać. brak życia , płasko jak cholera , detale wyparowały. Jednym słowem słabiutko i nie do przyjęcia. Może nie znam się na tym pomyślałem i powinienem na początek coś prostszego. Zresetowałem ustawienie EQ parametrycznego i wprowadziłem filtry / lewy , prawy oddzielnie/ tylko dla jak myślałem wrażliwego wycinka 46,3 Hz. Puściłem testowe " Sixteen Tons , potem kultowego już James'a Blake'a " Limit....... ".

Włączałem i wyłączałem EQ , w życiu w ślepym teście bym się nie połapał kiedy gra z filtrami , a kiedy saute. I to tyle wg. mnie jak idzie o teorię i praktykę. :) 

mod.jpg

IMG_5043.PNG

IMG_5044.PNG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, tomek4446 napisał:

Panowie zwracam się do Was

Nie wiem co zrobiles, ale masz dziwne objawy. Mi sie nie podobala muzyka po zalozonych filtrach w APO i w apce AURALICA, ale nie mialem takich objawow jak ty. Bylo tylko cos nieuchwytnie sztucznego w tej muzyce. Dlatego odpuscilem. 

Ale zeby tak źle jak opisujesz??? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomek4446 A mówili żebyś nie podpinał kierunkowych kabelków odwrotnie do narysowanych strzałeczek? Mówili :)

1. Jesteś pewien, że equalizer jest aktywny? Miałem Eversolo, ale nie pamiętam czy tam jest jakiś dodatkowy przycisk włączający.
2. Co się dzieje jak zwiększysz parametr "Q", tak aby korekcja dotyczyła szerszego zakresu? Słychać wtedy różnicę?
3. Możliwe, że w słuchanej przez Ciebie muzyce nie było zbyt wielu informacji w korygowanym zakresie ~46Hz.
4. Jesteś w stanie na Eversolo odtworzyć plik testowy np. z Youtube z tą częstotliwością przed i po korekcji i porównać?
link: https://www.youtube.com/watch?v=N2AHUZ_0KY4

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, tomek4446 napisał:

, w życiu w ślepym teście bym się nie połapał kiedy gra z filtrami , a kiedy saute

Hej,

Tomek raczej nikt by nie odróżnił. Masz bardzo dużą wartość Q w tych filtrach. Tłumisz w zakresie kilku Hz, a przecież żeby muzyka zawierała konkretnie tą nutę powiedzmy od 44 do 47Hz to musiałbyś poszukać albo z generatora podać konkretną wartość częstotliwości.

Zmniejsz Q do 2 - 3, a nawet 4  i Gain daj - 5dB. Pamiętaj to nie apteka jest. Jak dasz -3 dB może być też dobrze, a nawet lepiej 😉

Pozdrawiam. M

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Mikelas76 napisał:

Ale zeby tak źle jak opisujesz??? 

Nie było źle , była tragedia. Równolegle z filtrami do Eversolo , zrobiłem pomiar dla Dirac Live. W DL dźwięk jest do przyjęcia. 

17 minut temu, lpomis napisał:

1. Jesteś pewien, że equalizer jest aktywny? Miałem Eversolo, ale nie pamiętam czy tam jest jakiś dodatkowy przycisk włączający.

Jest , i są nawet dwie opcje. Można włączyć , wyłączyć w aplikacji samo EQ lub to samo zrobić dla każdego wyjścia / w moim przypadku USB /

18 minut temu, MariuszZ napisał:

Zmniejsz Q do 2 - 3, a nawet 4  i Gain daj - 5dB. Pamiętaj to nie apteka jest. Jak dasz -3 dB może być też dobrze, a nawet lepiej

Wojtek zasugerował to samo. Dzięki Mariusz , zasugerowałem się wartościami podanymi przez REW , otworzyłeś mi oczy. Faktycznie po za tą częstotliwością podaną z generatora ,ciężko by było ją wyłapać w utworze. Poszerzę zakres i zobaczymy co się wydarzy. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Amarok napisał:

A wydawałoby się, że słuchanie muzyki to taka prosta sprawa 🤔.

Jest prosta, tylko po co sobie utrudniać jakimiś presetami, charkami etc.

Ja nie widzę w tym sensu, więcej kłopotu niż korzyści jak widać. 

Edytowano przez DiBatonio
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, tomek4446 napisał:

Faktycznie po za tą częstotliwością podaną z generatora ,ciężko by było ją wyłapać w utworze. Poszerzę zakres i zobaczymy co się wydarzy. 

Generalnie łagodne Q i korekta dużo niższa niż pomiar z REW działają lepiej i naturalniej. Jak masz podbicie np 12 to minus 5dB zrobi już bardzo dobrą robotę... inna sprawa że czasem implementacja DSP potrafi dużo zepsuć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

Nie było źle , była tragedia

Pamietam jak 4-5 lat temu na Audiostereo pisalem z kilkoma osobami ktore mialy wtedy wueksze pojecie niz ja o filtrach w APO,  wszyscy sugerowali mi to samo. Obcinac tylko najwyzsze piki i najwyzej o kilka db, bo w muzyce bedzie slychac sztuczny nalot czy cos podobnego. Probowalem mocniej i slabiej. Jak musisz obetnij tylko tam gdzie niezbedne. I tylko pare db, a nie 10-15.

Ja slysze ten nalot cyfrowy, wiec odpuscilem i drazylem temat analogowo. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...