Arek_Gd Napisano 5 godzin temu Udostępnij Napisano 5 godzin temu Cześć, Przewertowałem kilkadziesiąt wątków w tym dziale w poszukiwaniu analogowej nirwany na pierwszym etapie wtajemniczenia. Znalazłem dużo ciekawych informacji, od podejścia holistycznego do muzyki analogowej w wątku „dlaczego wzmacniacze lampowe wracają do łask” po dziesiątki wątków po 2 , 3 posty gdy ktoś szuka konkretnej porady do konkretnego, jednego sprzętu. Widać, że w niektórych odpowiedziach kryje się wiedza poprzedzona dziesiątkami lub setkami odsłuchów, a także historycznym posiadaniem najróżniejszych setów głośników , wzmacniaczy i źródeł. Niektórzy z nas mają tak, że ciągle gonią króliczka i nawet jeśli zbudowali ciekawy i dobrze brzmiący subiektywnie set to po jakimś czasie idą dalej, bo to hobby takie jest 😊 I pomyślałem sobie, że brakuje wątku gdzie można wpisać set, który zrobił na nas wyśmienite wrażenie, bo po prostu zgrywał się akurat do takiej muzyki jaką lubimy. Osobiście nie mam doświadczenia w stereo bo moim konikiem zawsze było kino domowe i tam jest dość łatwo wskazać set który w ścieżce filmowej zrobi w przeciętnych domowych warunkach gwarantowane „woow” , mówię tu o wysokich modelach ampli Onkyo w połączeniu z głośnikami klipsch reference premiere. A w stereo – nie ma szans, bo każdy oczekuje od muzyki czegoś innego, nie mniej w dziale „technika analogowa i lampowa” można założyć, że poszukujemy ogólnie przyjętej ciepłej, przyjemnej barwy dźwięku którą lubimy słuchać niczym dźwięki w naturze, które powodują dobre samopoczucie, jak śpiew ptaków wiosną gdy wszystko kwietnie lub lekki szum morza o zachodzie słońca 😊 Wiem, że najlepiej samemu doświadczyć dziesiątek odsłuchów i różnych zakupów "hi-fi" które inaczej zagrają w salonie audio a jeszcze inaczej u nas w domu, ale może jak ktoś chce zrobić krok w kierunku analogowe brzmienia dać mu wskazówkę „na pierwszy zestaw” który kiedyś nas oczarował. Tylko niech to pozostanie wątek dla początkujących, więc set składający z głośni