Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Po tym jak zaserwował w Białym Domu fast-food milionerom, to mnie już niż nie zdziwi.
  3. Świątek wygrała w Seulu finał WTP500 z Aleksandrową w 3 setach, pierwszego przegrała 1:6, kolejne sety były już bardzo wyrównane i się poprawiła 😎 Jest wynik, jest 500 punktów na koncie 👍 Pozdrawiam
  4. Powinna być ta instrukcja, poproszę o maila na skrzynkę priv. Podeślę.
  5. Hmmm, tak jak napisałem wcześniej, miałem ATC scm 7 u siebie, kupiłem z ciekawości. Ciekawość była dlatego, że naczytałem się o ich (7) super brzmieniu. I nie napisał tego @kaczadupa tylko ktoś inny. Było to chyba 3 lata temu. Brzmienie fajne, dokładne, nie drażniące. Być może w pomieszczeniu 10-15m się sprawdzą, u mnie w 20m było przeciętnie. Bas.... tam gdzie wiem że ma być delikatne muśnięcie gitary basowej, tego nie było, nawet przy dużym podkręceniu potencjometru. Nie jestem basolubem, pomieszczenie 20m, też muszę uważać na wzbudzają y się bas, ale w 7kach tego basu nie ma, nawet tam gdzie powinien być w nagraniu. Może do samych wokali są ok. ja słucham szeroko pojętego rocka i tam 7ki się nie sprawdzają. Ale każdy ma inny gust, inne pomieszczenie, słucha innej muzyki. Pozdrawiam 👍😉
  6. Today
  7. Dzięki ale moja lista kandydatów już zamknięta. ps. Może jeszcze kiedyś mały Harbeth się u mnie pojawi ale to już chyba nie w tym roku.
  8. To może Rubikore? Nie wróżę potężnym Dynaudio sukcesu w Twoim pomieszczeniu bez wyłożenia pułapkami basowymi wszystkich narożników. Do tego nie sądzę żeby wysoki model miał tak nienaturalne zabiegi jak przybliżanie średnicy. Ale sam chętnie bym odsłuchał choć nie mam możliwości ich poprawnego ustawienia pomimo 24m2 otwartej przestrzeni, do tego mój mod 49hz zostałby bardziej nakarmiony.
  9. Lubię granie Dali. Co do prawdziwego przekazu to ja nie chcę w ten temat brnąć. Mamy realizacje jakie mamy, raz prawdziwości może komuś dodać system, który doda trochę ciepła i sprawi, że dla nas zabrzmi pięknie i prawdziwie nagranie suche czy jasne a raz pogrubi/nadmucha bardzo dobrą od strony realizacji płytę i ktoś inny się skrzywi. Tu też trzeba na coś postawić, Hegel czy Naim ? Taki tylko przykład na podstawie znanych producentów. A może coś pomiędzy ?
  10. Chodzi mi o takie podłączenie jak na rysunku, ale to są gniazda Front, których u mnie we wzmacniaczu nie ma, i może ktoś wie, co daje takie połączenie ? Czy to jest rozwiązanie dla tych co nie mają wyjścia na subwooferze, czy to jest jakieś lepsze połączenie ?
  11. @kaczadupa dla mnie magiczną namacalność bliskiej średnicy z mega nasyceniem dało połączenie Menuet z M2si, z tym że bez szybkości. Jednak jest to odchył od prawdziwego przekazu.
  12. Nowa cena 199zł.
  13. Kilka aspektów z marszu. Odbicia od ścian. Słabsza dyspersja na ściany to mniej odbić, w konsekwencji mniejszy RT. Szersza dyspersja to więcej opcji pozycjonowania kolumn i możliwości budowania szerszego sweetspota. W zależności od nachylenia charakterystyk dyspersji może zmieniać się barwa dźwięku w miejscu odsłuchu, bo ściana na przykład odbije więcej średnich tonów, a mniej wysokich. Trzeba widzieć dźwięki w kontekście ich barwy jako zbioru harmonicznych, których może być wiele i mogą rozciągać się na osi częstotliwości dość szeroko. Zatem ściana plus dyspersja może być rodzajem filtra. Pozdrawiam. M
  14. Zastanawiał się ktoś po co pomiary w osi i 15,30 stopni poza nią? Wzorcowe ustawienie miejsca odsłuchu to trójkąt równoboczny czyli po 60 stopni. W efekcie charakterystyka w miejscu odsłuchu jest znacznie inna niż ta w katalogu. Pomiar w osi i 15,30 stopni poza nią pokazuje tylko dyspersję – czyli jak zmienia się odpowiedź, gdy odsuwasz się od osi kolumny. Kleiner i Everest podkreślają, że response in-room zależy przede wszystkim od akustyki i geometrii, a nie od samej charakterystyki w osi. W pomieszczeniu dostajesz sumę fali bezpośredniej (którą ten wykres mierzy), pierwszych odbić (podłoga, sufit, ściany), modalnych rezonansów i wygaszeń niskich częstotliwości.
  15. Nie, bo nie mam komputera przy sprzęcie.
  16. Ale dlaczego zakładamy, że ATC nie mogą być lepsze od wymienionych? Bo tańsze? Od kiedy zetknąłem się z Usherami S-520, to już na ceny nie patrzę. Połowa cen w audio i tak jest brana z sufitu. Nie warto się nimi kierować. Inna sprawa, że według mnie, stawka jest bardzo wyrównana. Wiele firm potrafi robić dobre kolumny. Z niezliczonej ilości konstrukcji popłynie do nas realistycznie brzmiąca muzyka. Może trochę się różniąca w szczegółach podania, ale przekazująca to, co najważniejsze. Nie ma o co kruszyć kopii. Naprawdę.
  17. Mariusz, każdy opis jest w jakiś sposób subiektywny. Nie ma mocnych, żeby było inaczej. Nie potrafię opisać brzmienia Twoimi uszami bo ich nie posiadam. No i przecież sprawa oczywista - to mój test więc i moja i tylko moja opinia. Każdy o tym wie. Siedzimy tu już tyle lat, że nikogo nie trzeba o tym informować, sami starzy wyjadacze. Wręcz doświadczona kadra audiofilska. I chyba piszę o różnicach jakie ja ! słyszę między tymi głośnikami więc każdy wie czy lubi bardzo bliski środek kosztem nawet krzykliwości czy może lubi dużo wysokich tonów z ProAc czy mało ze Spendora. A może obłędna gęstość i głębokie barwy z Harbeth. Tu każdy może mieć swoją najlepszość. Ja też mam prawo do swojej najlepszości. Ten wpis Ci się nie udał. Czas pokaże jak bardzo tu przestrzeliłeś Oddając Jarkowi ATC powiedziałem - nie żałuj sobie za to co napisałem o Bowers, żadnej presji z mojej strony.
  18. Pomiar pasma przenoszenia głośnika w anechoicznej komorze mówi nam, co głośnik może dostarczyć. Ale w realnym pokoju efekt w miejscu odsłuchu jest sumą głośnika + akustyki pomieszczenia + pozycji słuchacza. Dlatego faktyczne wrażenie tonalne (np. „jaśniejszy”, „ciemniejszy”, „z basowym podbiciem”) często nie odpowiada temu, co pokazuje katalogowy wykres głośnika.
  19. Nie zostawi suchej nitki? Nie dramatyzuj Adam 😉 Z Marantzem prawie wszystkie kolumny grają poprawnie i nie piszę tego złośliwie, a ATC nie są jakieś ułomne żebyś martwił się na zapas artykułując swoje obawy. Poza tym z tym "jadem" trochę przesadzasz. Ja odbieram te krytyczne wpisy tylko jako próby równania ATC do kategorii "porządne kolumny", ale nie "wybitne", bo "lepsze" od Spendorów, ProAców czy innych Herbatników, gdzie swoimi wyborami i komentarzami niejako je tak klasyfikujesz. Może koledzy robią to, czyli głośno wyrażają swoje krytyczne uwagi z przegrzania tematu Twoich wyborów. Może gdyby nie było tematu kupienia/sprzedaży, a jedynie chęć zaspokojenia ciekawości "grania" to nie byloby prób gaszenia Twojego "ejtisintuzjazmu". Może podświadomie czują, że je tak wysoko hierarchizjujesz żeby uzyskać lepszą cenę w przypadku odsprzedaży. Zatem protestują wiedząc, że Twój entuzjazm podszyty jest ekonomiczną tkaniną 😉 Ja obstawiam, że Jarek @Kraftpotraktuje je sprawiedliwie, ale dość łagodnie, z dużym współczynnikiem wyrozumiałości widząc co tu się w tym wątku wyprawia. Uogólniając szacuję i strzelam na jakieś 8/10 w jego kategoriach. Oczywiście ich nie sluchalem, a jedynie czytam Wasze opinie i spostrzeżenia zatem moje obstawianie pozostawcie w kategorii zabawy i forumowego hazardu. Pozdrawiam. M
  20. Cześć @michaudio, z tego co wiem był z topu i wybrali CD, który ma najbliżej do neutralnego odczytu dźwięku. Tylko wtedy ma sens porównywanie, tak jak wybrali CD i vinyle z okresu kiedy nie były jeszcze remasterowane, były 1:1. Podobnie dobrali Hi-Fi phono-stage, ale to już top. Wkładka ta sama i preamp. Zależało im na porównaniu i pokazaniu różnic w paśmie przenoszenia i w dB i odczycie subtelnych niuansów zapisanych na nośnikach a nie zawsze dostępnych na innych odtwarzaczach jak CD, Hi-Fi phono. Słuchałeś już na swoim sprzęcie?
  21. Dobra, nie ma co się wzajemnie rozliczać bo nic dobrego z tego nie wyjdzie. I nie po to jest nasze forum. Jarek, możesz zdradzić kiedy test ? Lubię czytać testy Kolegów z forum. Niestety ostatnio takich praktycznie nie ma…
  22. To że wypowiadają się niepoprawni ignoranci źle świadczy tylko o nich, nie ma nic gorszego od wmawiania innym że źle słyszą i rzeczywistość jest inna niż myślą.
  23. Celowo wybrałem Ciebie , ponieważ nie jesteś uwikłany w żadne układy, paczki, „stowarzyszenia”. I nie jesteś obdarzony nadludzkim słuchem ( na audiofilskim forum to komplement).
  24. Mam nadzieję, że Jarek nie zostawi suchej nitki na ATC i te dwie osoby, które z takim jadem, złośliwością i zaciekłością wypowiadają się również w tym wątku będą w końcu usatysfakcjonowane. Życzę im tego ale reszta należy już do Jarka. Ja nawet raz nie zapytałem się Jarka jak odbiera brzmienie ATC, to będzie tylko jego recka. I biorę na klatę każdy jej wynik bo dla mnie! ATC 7 są bardzo dobre w małym pokoju. Do tego raczej należy traktować to hobby jako zabawę bo sami widzimy, że nie ma jednego głośnika idealnego dla każdego i do wszystkiego. A i te drogie głośniki wcale charakterem brzmienia się do siebie nie zbliżają a wręcz wydaje mi się, że producenci celowo chcą, żeby się wyraźnie różniły. Chociaż wszyscy oni jak jeden twierdzą, że to ich paczki grają najbardziej wiernie, pokazując muzykę jak na żywo.
  25. A, mogą, mogą. Bo każdy jest INNY i każdy preferuje inny rodzaj brzmienia i nikomu NIC do tego , co się nam podoba. No, ale to moja prywatna opinia i dlatego NIGDY nie polecam nikomu TEGO, lub innego sprzętu. Jedynie mogę coś zasugerować. Ty @Kraft, np preferujesz namacalną średnice, a ja co innego (nie tylko bas, jak większości mogłoby się wydawać). I czy przez to nie możemy się dogadać w innych tematach? To, że akurat tak wypadło, ze mam sprzęty wymienione przez Ciebie (custom, DIY, wintage lub inne egzotyczne), to przypadek. Zwyczajnie, nie było mnie stać na ,,wypasy,, z salonów. A, że z tych egzotyków , staram się wybierać perełki, to mam , co mam i .... nie narzekam, w przciwieństwie do wielu przerzucających setki i nie mogących trafić na ,,swój,, rodzaj brzmienia.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Po tym jak zaserwował w Białym Domu fast-food milionerom, to mnie już niż nie zdziwi. 
    • Świątek wygrała w Seulu finał  WTP500 z Aleksandrową w 3 setach, pierwszego przegrała 1:6, kolejne sety były już bardzo wyrównane i się poprawiła 😎 Jest wynik, jest 500 punktów na koncie 👍 Pozdrawiam 
    • Powinna być ta instrukcja, poproszę o maila na skrzynkę priv. Podeślę.
    • Hmmm, tak jak napisałem wcześniej, miałem ATC scm 7 u siebie, kupiłem z ciekawości. Ciekawość była dlatego, że naczytałem się o ich (7) super brzmieniu. I nie napisał tego  @kaczadupa tylko ktoś inny. Było to chyba 3 lata temu.  Brzmienie fajne, dokładne, nie drażniące. Być może w pomieszczeniu 10-15m się sprawdzą, u mnie w 20m było przeciętnie. Bas.... tam gdzie wiem że ma być delikatne muśnięcie gitary basowej, tego nie było, nawet przy dużym podkręceniu potencjometru. Nie jestem basolubem, pomieszczenie 20m, też muszę uważać na wzbudzają y się bas, ale w 7kach tego basu nie ma, nawet tam gdzie powinien być w nagraniu. Może do samych wokali są ok. ja słucham szeroko pojętego rocka i tam 7ki się nie sprawdzają. Ale każdy ma inny gust, inne pomieszczenie, słucha innej muzyki. Pozdrawiam 👍😉
    • Dzięki ale moja lista kandydatów już zamknięta. ps. Może jeszcze kiedyś mały Harbeth  się u mnie pojawi ale to już chyba nie w tym roku.   
    • To może Rubikore? Nie wróżę potężnym Dynaudio sukcesu w Twoim pomieszczeniu bez wyłożenia pułapkami basowymi wszystkich narożników. Do tego nie sądzę żeby wysoki model miał tak nienaturalne zabiegi jak przybliżanie średnicy. Ale sam chętnie bym odsłuchał choć nie mam możliwości ich poprawnego ustawienia pomimo 24m2 otwartej przestrzeni, do tego mój mod 49hz zostałby bardziej nakarmiony.
    • Lubię granie Dali.  Co do prawdziwego przekazu to ja nie chcę w ten temat brnąć. Mamy realizacje jakie mamy, raz prawdziwości może komuś dodać system, który doda trochę ciepła i sprawi, że dla nas zabrzmi pięknie i prawdziwie nagranie suche czy jasne a raz pogrubi/nadmucha bardzo dobrą od strony realizacji płytę i ktoś inny się skrzywi. Tu też trzeba na coś postawić, Hegel czy Naim ? Taki tylko przykład na podstawie znanych producentów. A może coś pomiędzy ? 
    • Chodzi mi o takie podłączenie jak na rysunku, ale to są gniazda Front, których u mnie we wzmacniaczu nie ma, i może ktoś wie, co daje takie połączenie ? Czy to jest rozwiązanie dla tych co nie mają wyjścia na subwooferze, czy to jest jakieś lepsze połączenie ?
    • @kaczadupa dla mnie magiczną namacalność bliskiej średnicy z mega nasyceniem dało połączenie Menuet z M2si, z tym że bez szybkości. Jednak jest to odchył od prawdziwego przekazu.
    • Kilka aspektów z marszu. Odbicia od ścian. Słabsza dyspersja na ściany to mniej odbić, w konsekwencji mniejszy RT. Szersza dyspersja to więcej opcji pozycjonowania kolumn i możliwości budowania szerszego sweetspota. W zależności od nachylenia charakterystyk dyspersji może zmieniać się barwa dźwięku w miejscu odsłuchu, bo ściana na przykład odbije więcej średnich tonów, a mniej wysokich. Trzeba widzieć dźwięki w kontekście ich barwy jako zbioru harmonicznych, których może być wiele i mogą rozciągać się na osi częstotliwości dość szeroko. Zatem ściana plus dyspersja może być rodzajem filtra. Pozdrawiam. M
    • Zastanawiał się ktoś po co pomiary w osi i 15,30 stopni poza nią? Wzorcowe ustawienie miejsca odsłuchu to trójkąt równoboczny czyli po 60 stopni. W efekcie charakterystyka w miejscu odsłuchu jest znacznie inna niż ta w katalogu. Pomiar w osi i 15,30 stopni poza nią pokazuje tylko dyspersję – czyli jak zmienia się odpowiedź, gdy odsuwasz się od osi kolumny. Kleiner i Everest podkreślają, że response in-room zależy przede wszystkim od akustyki i geometrii, a nie od samej charakterystyki w osi. W pomieszczeniu dostajesz sumę fali bezpośredniej (którą ten wykres mierzy), pierwszych odbić (podłoga, sufit, ściany), modalnych rezonansów i wygaszeń niskich częstotliwości.
    • Nie, bo nie mam komputera przy sprzęcie.
    • Ale dlaczego zakładamy, że ATC nie mogą być lepsze od wymienionych? Bo tańsze? Od kiedy zetknąłem się z Usherami S-520, to już na ceny nie patrzę. Połowa cen w audio i tak jest brana z sufitu. Nie warto się nimi kierować.  Inna sprawa, że według mnie, stawka jest bardzo wyrównana. Wiele firm potrafi robić dobre kolumny. Z niezliczonej ilości konstrukcji popłynie do nas realistycznie brzmiąca muzyka. Może trochę się różniąca w szczegółach podania, ale przekazująca to, co najważniejsze. Nie ma o co kruszyć kopii. Naprawdę. 
    • Mariusz, każdy opis jest w jakiś sposób subiektywny. Nie ma mocnych, żeby było inaczej. Nie potrafię opisać brzmienia Twoimi uszami bo ich nie posiadam. No i przecież sprawa oczywista - to mój test więc i moja i tylko moja opinia. Każdy o tym wie. Siedzimy tu już tyle lat, że nikogo nie trzeba o tym informować, sami starzy wyjadacze. Wręcz doświadczona kadra audiofilska.  I chyba piszę o różnicach jakie ja ! słyszę między tymi głośnikami więc każdy wie czy lubi bardzo bliski środek kosztem nawet krzykliwości czy może lubi dużo wysokich tonów z ProAc czy mało ze Spendora. A może obłędna gęstość i głębokie barwy z Harbeth. Tu każdy może mieć swoją najlepszość.  Ja też mam prawo do swojej najlepszości.   Ten wpis Ci się nie udał. Czas pokaże jak bardzo tu przestrzeliłeś     Oddając Jarkowi ATC powiedziałem  - nie żałuj sobie za to co napisałem o Bowers, żadnej presji z mojej strony. 
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...