Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Okazało się, że subwoofer był uszkodzony. W salonie podłączyliśmy nowy pod wejścia pre out i wszystko działa jak należy
  3. Każde pomieszczenie jest inne więc nie wiem co masz na myśli pisząc "zdefiniuj "adaptacja akustyczna"" bo samą definicję adaptacji z pewnością znasz i wiesz co ma na celu. Pewnie że są aktywne pułapki basowe, tyle że one nie są częścią toru audio - mam na myśli źródło>wzmocnienie>głośnik. Owszem trudno walczy się z modami w najniższym zakresie i nie są to ani łatwe ani tanie rzeczy tym bardziej w warunkach domowych. Natomiast mowa tu była o referencji - każdy z nas dąży aby dźwięk był reprodukowany jak najbardziej wiernie do oryginału, ale każdy ma swoje preferencje, stąd napisałem że to co zrobi system kalibracji/korekcji w dążeniu do referencji, a następnie "poprawiany" przez użytkownika z referencją nie ma wiele wspólnego. Podobnie jest z adaptacją, trudno w pomieszczeniu nie przeznaczonym tylko do słuchania muzyki/oglądania filmów osiągnąć rezultat na poziomie referencyjnym. Podobnie jest ze sprzętem audio w domu - mało kto posiada głośniki referencyjne. Innymi słowy mówiąc nie ma jedynego słusznego uniwersalnego rozwiązania. Każde pomieszczenie i system będzie obarczony pewnymi "błędami". Dla mnie całość działań (adaptacja, korekcja) sprowadza się do wspólnego mianownika jakim jest przyjemność i zadowolenie z odsłuchu. Wyraźne dialogi w filmach, nie kłująca góra pasma i brak dudniącego czy buczącego basu. Jaką metodą docieramy do celu to już indywidualna sprawa.
  4. Tylko jak Op napisał, że TV raz na 5 lat, no i ogólnie muzykę chce mieć wszędzie, no to raczej kino domowe bym odpuścił a skupił się na dobrym nagłośnieniu reszty,
  5. Widzisz, kiedyś kupiłem zestaw "kina", skalibrowałem i było ok, grało to ok, były małe dzieci więc też się nie korzystało, teraz się człowiek zainteresował i dopiero poznaje w 100% ten sprzęt😂
  6. To akurat normalne i wręcz potrzebne zachowanie. Przypisuje inny profil korekcji w zależności od źródła. Całkiem wygodne np. przy różnych krzywych w Dirac.
  7. Zdjęcie z salonu Nautilusa?
  8. A u mnie odwrotnie, włączyłem muzykę z telefonu, odpaliłem ustawienia amplitunera i zrobiłem zdjęcia, potem puściłem to samo z tv i się zdziwiłem bo ustawienia audyssey były zupełnie inne, inne filtry itd. Poszedłem krok dalej i porównałem sobie ustawienia podczas oglądania filmu przez różne aplikacje i się zgrywało, nie mam kabla za parę setek ale już taki "lepszy i polecany"🙃 Nie powiem, trochę się zdziwiłem że kalibracja amplitunera do którego jest wszystko wpięte nie “odpala" tych samych ustawień🫣
  9. Coś o Sansui, tych starszych. Potrzebny będzie Google Tłumacz. https://www.ecoustics.com/articles/iconic-sansui-amplifiers/
  10. W rzeczywistym czasie "pracy" też? Jesli nie znasz odpowiedzi, to podaj link do opracowań Pozdr.
  11. Today
  12. Dobra, jak pisałem tak zrobiłem, kupiłem nowy amplituner, będzie w środę, przez ten cały czas oglądałem, czytałem i kupiłem Denona AVR X3800H 😂 Mam nadzieję że będę zadowolony i moje kolumienki mnie zaskoczą chociaż powoli przeglądam sobie co i za ile mogę kupić 🫣 Jeszcze jedna kwestia, będę robić 5.1.2 więc chce kupić 2 kolumny atmosowe, wstępnie patrzyłem po: Dali oberon on wall - drogo ale niby ładnie grają. Heco ambient 11f - cenowo spoko i dobrze grają Cambridge minx 12 lub 22 - jeszcze lepsza cena, polecane ale najsłabszy wygląd Niestety kolumny muszą ładnie wyglądać bo będzie to wisiało w salonie i Żona musi zaakceptować 😄 Strop betonowy, prawie 2.9m wysokości, kolor BIAŁY.
  13. Zdefiniuj "adaptacja akustyczna"... bo wiesz sa aktywne pułapki basowe. Z drugiej strony z modami w najniższym zakresie raczej ciezko sie walczy pasywny ustrojami w warunkach domowych.
  14. Naim nie jest dla każdego ( w sumie to nic nie jest i nie każdy Naim jest milusi i z małą ilością góry - patrz Uniti Star - twardy skurfu…n z dość odważną górą ) ale mam coś co powinno się Wam bardziej spodobać. Również ustawienie paczek zdecydowanie lepsze.
  15. Można tak uznać i to będą na pewno (chociaż dziwne) preferencje. Najlepszą walką z modami i innymi niedoskonałościami jest adaptacja akustyczna, elektronika pomoże, ale fizyki nie przeskoczy. Tyle że z tymi "referencjami" jest różnie, bo Audyssey ma inne, YPAO ma inne, Dirac też ma inne - itd. które są prawdziwe? Referencje, czy też zakres działania są takie jakie ustalili autorzy oprogramowania. Czyli można powiedzieć każdy producent systemu korekcji przyjął jakieś założenia i odniesienie, które jego zdaniem jest referencją. Jedne systemy "robią robotę" lepiej inne gorzej. Dlaczego Dirac jest tak wysoko lokowany?, może ma najlepszy (najbardziej zaawansowany w warunkach domowych) algorytm, faktycznie z tych co dotychczas spotkałem jako system kalibracji/korekcji jest super, może też ma na to wpływ pewnego rodzaju "promocja" przez mnóstwo pozytywnych komentarzy zarówno w branży (w końcu nie powiedzą źle o tym co sprzedają) jak i użytkowników. Ale moim zdaniem użytkownicy głównie chwalą go za elastyczność i łatwe ingerowanie w to co zrobi sam z siebie. Skoro praktycznie każdy użytkownik po pomiarze "kombinuje" z krzywymi (a to wgram Harman-a, a to Storm Audio, a to jeszcze wersja +6 albo +10dB, a to może coś innego), z zakresem działania, aż po ręczne korygowanie samej krzywej - no to która jest tą referencyjną? I chyba nikt nie zostawił Dirac-a z korekcją taką jaką zrobił sam z automatu. Więc moim zdaniem też trudno nazwać to referencją.
  16. Właśnie leci , dzięki. Przetestowałem na nim różne krzywe które wbiłem do Diraca. Okazuje się , że najlepiej brzmi na tej wygenerowanej przez Dirac. Harmana czy NAD-a za bardzo podbijają bas przy subwooferze . Bez suba zdecydowanie NAD-a. Przesłuchałem też utwory proponowane przez @AudioTube / Karen Souza , Melody Gardot / i w tym przypadku bas najlepiej wypada przy filtrach DL oraz fabrycznej krzywej. @lpomis Wojtek , niestety ta liniowa krzywa się nie sprawdza. Znika wyższy bas przez co średnica wydaje się wyjałowiona. W ogóle utwory tracą " życie" , jest jakoś tak sztucznie i nijako. Próbowałem zwiększyć zarówno crossover jak i głośność suba , ale to guzik daje i robi się jeszcze gorzej. Bas zaczyna żyć swoim życiem , a średnica swoim , cóś jak bym słuchał dwóch aranżacji tego samego utworu jednocześnie. Co jedna kreska na całym paśmie potrafi uczynić @S!N! prośba , mógłbyś podać jakiś utwór czy dwa z Twojej muzy , abym mógł zobaczyć jak to u mnie zabrzmi.
  17. Technologia przesyłu via HDMI wyklucza różnice jakości obrazu i dźwięku w ramach obsługiwanego standardu. To jest wbrew pozorom fraza klucz - obslugiwany standard. Na rynku jest masa fejkowego okablowania nie spełniającego specyfikacji i sprzęt wówczas negocjuje połączenie o standardzie np. 1.4 a wówczas jest lipa z bezstratnymi formatami via eARC. To jak z okablowaniem RJ45 do internetu. Jak sprzęt jest kompatybilny to negocjuje między sobą najwyższy możliwy protokół i w jego ramach dostajemy właściwą prędkość przesyłu danych.
  18. Moim zdaniem bardzo trafne określenia aczkolwiek ja bym właśnie postawił akcent na te "uproszczenia". Nie znam ostatnich wyrobów, ale jak wcześniej stykałem się z Naimem to było to właśnie granie bardzo powiększone, zdecydowanie po ciepłej, okrągłej stronie nie mające NIC wspólnego z rozdzielczością nie tylko w górze pasma. Nawet wtedy kiedy byłem jeszcze fanem takiego milusiego, cieplusiego dźwięku nie podobało mi się... bardzo. No i te DINy, dodatkowe zasilacze i inne dziwne rozwiązania mnie odstraszały. Cenę tych zabawek uważam za wielki żart. Tym sposobem Naim dołączył do zestawu marek, których nigdy nie kupię ani nawet nie będę tracił czasu na odsłuch. Ale oczywiście! Na pewno znajdzie swoich wielbicieli, nawet wśród posiadaczy Dynaudio. A tak odwołując się do tego zdjęcia... dość oryginalne ustawienie sprzętu za takie pieniądze... miejsca naokoło w brud a ktoś przytula kolumny do wąskiego stolika i stawia na wprost... nie wiadomo czy to sklep, salon, biuro... te szklane drzwi w tle... Wiem... czepiam się...😊
  19. 2,5 roku temu napisałem to zdanie - nic mi się nie odwidziało od tamtej pory
  20. Gdzie mają LX505 za 3000 zł?
  21. Nie ma żadnej różnicy. Gdyby jakakolwiek byla to nie pisałbyś teraz na forum bo nie byloby internetu. I tutaj proponuję zakończyć zgodnie z zasadami panującymi na forum.
  22. Ja (jeśli będę przy forsie) to Jajco 7 SHS na wypasie lub BYD Seal U DM-i. Jeśli zaś finanse nie pozwolą na większy wóz - to BYD Atto 2 DM-i lub Jajco 5 w pełnej hybrydzie (będzie na wiosnę 2026) lub Duster na podtlenek LPG 150KM w automacie. A propos Jajco 5 - dobrał się do niego Pertyn i narzeka, że w wersji benzynowej to pijak. Ale na wiosnę będzie pełna hybryda - szkoda że nie PHEV.
  23. Zaryzykowałem i kupiłem Ricable Visus 2.1....niech mi nikt więcej nie mówi,że niema różnicy w kablach hdmi,różnica w dźwięku jest ewidentna na korzyść RV no ale co ja tam słyszę...zaraz ktoś napisze. Polecam z czystym sumieniem bo mam możliwość zwrotu kabla ale nawet o tym nie myślę, dlamnie rewelacja.
  24. Jeden też był taki chojrak a teraz na emigracji u Orbana 🤣
  25. Na Twoim miejscu zbliżyłbym się na ile się da do 5.1.4 wg wytycznych i zrobił kalibrację tak jak ma być. Ewentualnie do 5.1.2 zostawiając kolumny które masz na suficie i skierować je w stronę kanapy, a zrezygnować z tych które są na szafce. Na ten moment ciężko powiedzieć co grają poszczególne kanały. Teraz masz 5.1.4 a kolumny które powinny być na suficie przed i za Tobą to jedne są przed Tobą skierowane w ekran a nie na Ciebie, a drugie na froncie rozstawione szeroko. Upgrade sprzętu do kina moim zdaniem bez sensu. Mam u siebie Flax'y na suficie i sprawdziłem je w stereo zanim tam wylądowały. To na prawdę bardzo fajne maluchy. Po zgraniu z SB2000pro w moim dość niewielkim pomieszczeniu grały wystarczająco.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Okazało się, że subwoofer był uszkodzony. W salonie podłączyliśmy nowy pod wejścia pre out i wszystko działa jak należy
    • Każde pomieszczenie jest inne więc nie wiem co masz na myśli pisząc "zdefiniuj "adaptacja akustyczna"" bo samą definicję adaptacji z pewnością znasz i wiesz co ma na celu. Pewnie że są aktywne pułapki basowe, tyle że one nie są częścią toru audio - mam na myśli źródło>wzmocnienie>głośnik. Owszem trudno walczy się z modami w najniższym zakresie i nie są to ani łatwe ani tanie rzeczy tym bardziej w warunkach domowych. Natomiast mowa tu była o referencji - każdy z nas dąży aby dźwięk był reprodukowany jak najbardziej wiernie do oryginału, ale każdy ma swoje preferencje, stąd napisałem że to co zrobi system kalibracji/korekcji w dążeniu do referencji, a następnie "poprawiany" przez użytkownika z referencją nie ma wiele wspólnego. Podobnie jest z adaptacją, trudno w pomieszczeniu nie przeznaczonym tylko do słuchania muzyki/oglądania filmów osiągnąć rezultat na poziomie referencyjnym. Podobnie jest ze sprzętem audio w domu - mało kto posiada głośniki referencyjne. Innymi słowy mówiąc nie ma jedynego słusznego uniwersalnego rozwiązania. Każde pomieszczenie i system będzie obarczony pewnymi "błędami". Dla mnie całość działań (adaptacja, korekcja) sprowadza się do wspólnego mianownika jakim jest przyjemność i zadowolenie z odsłuchu. Wyraźne dialogi w filmach, nie kłująca góra pasma i brak dudniącego czy buczącego basu. Jaką metodą docieramy do celu to już indywidualna sprawa.
    • Tylko jak Op napisał, że TV raz na 5 lat, no i ogólnie muzykę chce mieć wszędzie, no to raczej kino domowe bym odpuścił a skupił się na dobrym nagłośnieniu reszty,
    • Widzisz, kiedyś kupiłem zestaw "kina", skalibrowałem i było ok, grało to ok, były małe dzieci więc też się nie korzystało, teraz się człowiek zainteresował i dopiero poznaje w 100% ten sprzęt😂
    • To akurat normalne i wręcz potrzebne zachowanie. Przypisuje inny profil korekcji w zależności od źródła. Całkiem wygodne np. przy różnych krzywych w Dirac.
    • A u mnie odwrotnie, włączyłem muzykę z telefonu, odpaliłem ustawienia amplitunera i zrobiłem zdjęcia, potem puściłem to samo z tv i się zdziwiłem bo ustawienia audyssey były zupełnie inne, inne filtry itd.  Poszedłem krok dalej i porównałem sobie ustawienia podczas oglądania filmu przez różne aplikacje i się zgrywało, nie mam kabla za parę setek ale już taki "lepszy i polecany"🙃 Nie powiem, trochę się zdziwiłem że kalibracja amplitunera do którego jest wszystko wpięte nie “odpala" tych samych ustawień🫣 
    • Coś o Sansui, tych starszych. Potrzebny będzie Google Tłumacz. https://www.ecoustics.com/articles/iconic-sansui-amplifiers/
    • W rzeczywistym czasie "pracy" też? Jesli nie znasz odpowiedzi, to podaj link do opracowań  Pozdr.
    • Dobra, jak pisałem tak zrobiłem, kupiłem nowy amplituner, będzie w środę, przez ten cały czas oglądałem,  czytałem i kupiłem Denona AVR X3800H 😂 Mam nadzieję że będę zadowolony i moje kolumienki mnie zaskoczą chociaż powoli przeglądam sobie co i za ile mogę kupić 🫣    Jeszcze jedna kwestia, będę robić 5.1.2 więc chce kupić 2 kolumny atmosowe, wstępnie patrzyłem po: Dali oberon on wall - drogo ale niby ładnie grają.  Heco ambient 11f - cenowo spoko i dobrze grają Cambridge minx 12 lub 22 - jeszcze lepsza cena, polecane ale najsłabszy wygląd   Niestety kolumny muszą ładnie  wyglądać bo będzie to wisiało w salonie i Żona musi zaakceptować 😄  Strop betonowy, prawie 2.9m wysokości, kolor BIAŁY.     
    • Zdefiniuj "adaptacja akustyczna"... bo wiesz sa aktywne pułapki basowe. Z drugiej strony z modami w najniższym zakresie raczej ciezko sie walczy pasywny ustrojami w warunkach domowych.
    • Naim nie jest dla każdego ( w sumie to nic nie jest i nie każdy Naim jest milusi i z małą ilością góry - patrz Uniti Star - twardy skurfu…n z dość odważną górą ) ale mam coś co powinno się Wam bardziej spodobać. Również ustawienie paczek zdecydowanie lepsze.   
    • Można tak uznać i to będą na pewno (chociaż dziwne) preferencje. Najlepszą walką z modami i innymi niedoskonałościami jest adaptacja akustyczna, elektronika pomoże, ale fizyki nie przeskoczy. Tyle że z tymi "referencjami" jest różnie, bo Audyssey ma inne, YPAO ma inne, Dirac też ma inne - itd. które są prawdziwe? Referencje, czy też zakres działania są takie jakie ustalili autorzy oprogramowania. Czyli można powiedzieć każdy producent systemu korekcji przyjął jakieś założenia i odniesienie, które jego zdaniem jest referencją. Jedne systemy "robią robotę" lepiej inne gorzej. Dlaczego Dirac jest tak wysoko lokowany?, może ma najlepszy (najbardziej zaawansowany w warunkach domowych) algorytm, faktycznie z tych co dotychczas spotkałem jako system kalibracji/korekcji jest super, może też ma na to wpływ pewnego rodzaju "promocja" przez mnóstwo pozytywnych komentarzy zarówno w branży (w końcu nie powiedzą źle o tym co sprzedają) jak i użytkowników. Ale moim zdaniem użytkownicy głównie chwalą go za elastyczność i łatwe ingerowanie w to co zrobi sam z siebie. Skoro praktycznie każdy użytkownik po pomiarze "kombinuje" z krzywymi (a to wgram Harman-a, a to Storm Audio, a to jeszcze wersja +6 albo +10dB, a to może coś innego), z zakresem działania, aż po ręczne korygowanie samej krzywej - no to która jest tą referencyjną? I chyba nikt nie zostawił Dirac-a z korekcją taką jaką zrobił sam z automatu. Więc moim zdaniem też trudno nazwać to referencją.  
    • Właśnie leci , dzięki. Przetestowałem na nim różne krzywe które wbiłem do Diraca. Okazuje się , że najlepiej brzmi na tej wygenerowanej przez Dirac. Harmana czy NAD-a za bardzo podbijają bas przy subwooferze . Bez suba zdecydowanie NAD-a. Przesłuchałem też utwory proponowane przez @AudioTube / Karen Souza , Melody Gardot / i w tym przypadku bas najlepiej wypada przy filtrach DL oraz fabrycznej krzywej. @lpomis Wojtek , niestety ta liniowa krzywa się nie sprawdza. Znika wyższy bas przez co średnica wydaje się wyjałowiona. W ogóle utwory tracą " życie" , jest jakoś tak sztucznie i nijako. Próbowałem zwiększyć zarówno crossover jak i głośność suba , ale to guzik daje i robi się jeszcze gorzej. Bas zaczyna żyć swoim życiem , a średnica swoim , cóś jak bym słuchał dwóch aranżacji tego samego utworu jednocześnie. Co jedna kreska na całym paśmie potrafi uczynić   @S!N! prośba , mógłbyś podać jakiś utwór czy dwa z Twojej muzy , abym mógł zobaczyć jak to u mnie zabrzmi.
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...