Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
@Kraft jak odbierasz 706S3 w porównaniu do, moim zdaniem, zupełnie "odjechanych" 706S2?
-
Krzysztof Wolniak zaczął obserwować Onkyo TX-8470 plus końcówka mocy ?
-
Witam! Czy potraktowanie Onkyo TX-8470 jako preampa i podłączenie go do końcówki mocy ma sens ? Czy można dzięki temu spodziewać się lepszej jakości dźwięku ? Aktualnie TX napędza kolumny Klipsch RF-52II. Instrukcja obsługi TX przewiduje taką możliwość ale jest dość oględna w tej materii i sugeruje takie rozwiązanie, jeśli poszukujemy większej mocy. Ja pytam nie o moc a o lepszą jakość dźwięku. Widzicie jakieś zalety takiego rozwiązania? Dzięki za opinie.
-
Krzysztof Wolniak dołączył do społeczności
-
Nie... już za kilka dni zostaną uzupełnione kolejnymi monitorami🙂 Dobre😉
-
Wyczerpałeś temat.
- 1 399 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Hej, Na szczęście albo nieszczęście nie jestem estetą i ocznie nie dobieram sprzętu. Pasowałby gramiak do lampowego wzmaka pewnie nie tylko ocznie. Jest jakaś magia w takich zestawach i przekłada się to na magiczne brzmienie. Analog bez kompromisów. Vinyl, lampowe pre i wzmak z epoki żarzących się baniek. Niestety nie każdy jest miłośnikiem jazzu, blues'a czy innych pokrewnych gatunków muzycznych dla których "analog" jest niczym mleko dla ssaków 😉 Pozdrawiam. M
- 1 399 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Ciekawy ten powrót do Dynaudio. Drugie wrażenie to Dynaudio gra bardziej poważnie od ATC ( gdy chcę pochwalić Dynaudio) lub ociężale ( gdy chcę pochwalić ATC).
-
Cześć wszystkim. Planuję zakup kina domowego 5.1 i zastanawiam się jakie będzie najkorzystniejsze rozstawienie w tym pokoju? Niby wielkiego pola do manewru nie ma, ale może wymyślicie coś lepszego niż ja. Pokój będzie remontowany, więc meble i telewizor mogę ustawić dowolnie. Dzięki.
-
Zamiast DMP A6 fajny gramofon ocznie by do wzmaka lampowego pasował. Podkreślam - ocznie.
- 1 399 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
- Today
-
Dynaudio X14 już na standach. Pierwsza piosenka ( ABBA :)) i wszystko jak trzeba. Soczyście od góry do dołu, dźwięczna i gładka góra, trochę ciepła na basie (środek pasma zdecydowanie mniej ciepły/dociążony jak z Harbeth M30.3XD2). No ładnie gra. Quuen też bardzo ładnie gra. Nadal basik trochę pogrubiony ale dzięki temu ogólnie słychać, że to Dynaudio a nie ATC.
-
Coś musi być na rzeczy, bo słuchałem z nią już bodajże 8 par monitorów i tylko z Focusami siada kompletnie… To co jeszcze dziwniejsze w tym kontekście to że Brio z Dynaudio Focus to symbioza
-
Po pierwsze - kombinowałbym żeby skorzystać z kolumn. Jakiś switch, przelaczajacy między ampem KD a wzmacniaczem stereo. Nie znam tych rozwiązań ale jest sporo (bez poświęcania jakości), zostawiam to bardziej obeznanym kolegom i koleżankom. Następnie dołożyłbym jakiś głośnik centralny za ok. 900 zł i subwoofer SVS SB-1000 za 2200 (lub tańszy). Powstały układ 3.1 z crossoverem 80Hz (Twoje kolumny dadzą cały prąd na średnicę/wyzsze tony a centralny przejmie dialogi) kompletnie zmiecie każdy możliwy bar na rynku. Centralny głośnik byłby na miejscu wygospodarowanym na soundbar. mozna pomyśleć też o surroundzikach do tego, pobawić się kablami w taśmie samoprzylepnej i dorobić na suficie Atmosy dwa i 5.1.2. dodam że rozsądnie dobierając używane komponenty spokooooojnie dołożyłbym jakieś 3 tysiące i cieszył się mega porządnym kinem. 700zl za legendarny Magnat 302A, 600 zł za centralny Monitor Audio/Heco Aurora, 1500 zł za któryś Denon. Kilka stówek za monitory jako surround. no żaden JBL z żadnymi bateryjnymi satelitkami się nie zbliży.
-
Monitory same mixu nie zrobią.... Ma to jednak ogromny wpływ na efekt. Mam na myśli sprzęt monitorujący. Zachowując oczywiście wszelkie proporcje i dystans 😉, kolega, który zajmuje się naszym mixem i masteringiem, w zależności od tego na jakich słuchawkach to robi, potrafi wykreować dwa, naprawdę różniące się ogromnie nagrania. Potrafi być taki przeskok, że raz mu wychodzi bas i scena jak z kasetowego jamnika słuchanego na plaży, a raz jak na techno party na stadionie - wazony się przewracają 🤣. A mówi, że na sluchawkach gra mu to samo!!! Więc jak ktoś - a jest przecież wielu takich - bagatelizuje dobry mastering, to ja tego nawet nie próbuję prostować. Użycie nawet nie tyle słabego, co nieodpowiedniego sprzętu do obróbki nagrań, gwarantuje porażkę. A jak sprzęt jest ok, to wchodzi człowiek, który zawsze coś umie spie...ć! Pozdrawiam, dziś niedziela więc idę tłuc garami 🥁😁🤘.
-
W jednym systemie mam to tak pospinane, że nic niczego nie wypiera, a korzystam w zależności od pory dnia i nastroju. Tak to leci: Eversolo A6 jako streamer - DAC - pre do wzmacniacza lampowego po RCA i dalej do Heresy. Eversolo A6 jako streamer po USB do Enyo i dalej po XLR do Hegla H120 i Heresy i to jest na razie nr 1. CD po optyku do Eversolo i po coax do Enyo. Mogę słuchać bez przepinania w obu konfiguracjach. Jedyny mankament to przepinanie kolumn bo dwa wzmacniacze. Mam przełącznik, ale używam w innym pomieszczeniu przełączając ampli kina na stereo jakie tworzy CD, Wiim Ultra i lampowy PP na EL84 z Bifrostami. Taki zestaw do sluchania przy okazji "kawki z ciastkiem". Enyo jest rewelacyjny, ale nie niezastąpiony. W kategoriach porównawczych pomijając konkurencyjne DS na pewno dużo lepiej wypada niż przetwornik z CD Denona 1560, też r2r, na PCM1701. Temu ostatniemu w porównaniu 1 do 1 brakuje detalu, rozdzielczości, powietrza. Enyo wg moich oczekiwań i standardów deklasuje PCMa i tu różnice faktycznie slychać. Niektórzy lubią takie granie leciwych przetworników od BB, lekko zduszone, o kawiarnianym zabarwieniu, z mocno sfokusowaną w centrum sceną. Mi jednak pasuje bardziej rozdzielcze, otwarte, przestrzenne prezentowanie muzycznych utworów. Na razie zostaje tak jak na zdjęciu. To i tak jak na moje możliwości percepcyjne, finansowe i oczekiwania soniczne wystarczająco zadowalający zestaw do zaspokajania moich muzycznych potrzeb 😉 Pozdrawiam. M
- 1 399 odpowiedzi
-
- 4
-
-
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Mam kilkadziesiąt płyt jazzowych z Telarku i niemal wszędzie w książeczkach wymienione są kolumny ATC. W tych starszych głównie 20-tki i 40-tki, potem 50-tki lub jeszcze wyższe modele. (Tylko jedna wkładka podaje PMC. ) Przy czym cały ten sprzęt nie zawsze przekłada się na jakość dźwięku. Weźmy choćby koncertowe reunion klasycznego tria Oscara Petersona (z Herbem Ellisem i Rayem Brownem) wzbogaconego o Bobby Durhama na bębnach. Wyszły w sumie 4 płyty z tymi koncertami z Blue Note z 1990 r. Mam dwie i obydwie brzmią u mnie tak sobie. Fortepian najlepiej, a reszta jakaś mało klarowna (gitara Herba Ellisa tak tłusta, jakby miał struny grubsze od palców). A każdy instrument zbierany innym mikrofonem. Czyżby marny miks? Bo DR przyzwoity, płyta dość cicho nagrana. @DiBatonio Jacek, pewnie też masz te "petersonki" z Blue Note 1990. Jak to wypada u Ciebie?
-
@majkel74 Elex-R ma jakiś dziwny „konflikt” z kolumnami Dynaudio. Wspominałem już o tym kiedyś na forum w dziale „Nasze testy”. Podobna sytuacja do tej o której napisałeś miała u mnie miejsce z monitorami serii Evoke. Brak basu, drżenia woofera ponad normę, płaski dźwięk. Z Excite X14 - powtórka z rozrywki. Szybka przepinka na Hegla H190 i Audiolaba 6000A - zero problemów. Nie mam pojęcia z czego to wynika.
-
Ok. Nie złapałem 🤭 Ale w takim razie, ja też dziękuję @Rafał S, że w tym wątku wspomniałeś o innej Górniak - nie znam ale sie zapoznam przy okazji. A tu elektro wersja Hiromi, ktora gra głównie na Nordach (Nord Lead i Nord Electro), co bardzo lubię. Ciekawostka - fani ATC poczują satysfakcję - mix i mastering robione na monitorach ATC SCM150 Professinal. Telarc 2023, SHM-SACD, made in 🇯🇵.
-
Polecam usiąść centralnie i puścić na ciut większej niż zazwyczaj głośności W tym utworze jest wszystko , klimat , instrumenty , żywioł ... poukładana treść muzyczna. Deep Purple - " Lazy " / remaster 2012 / https://www.youtube.com/watch?v=KWQ0RKSORYQ
-
Wiem, przecież żartuję.
-
Pisząc tam o Górniak miałem na myśli Edytę , która "nie była Ewąąąąą i nie ona skradła nieeeeebooooo...."
-
Czyli, ewentualnie można rozdawać, ale nie sprzedawać.
-
To nie jest nielegalne bo jest legalne - mowa o nalewkach: Sam bimber jest już nielegalny Więcej na stronie paragrafwkieliszku.pl
-
Dzisiejsze posty
-
Nie... już za kilka dni zostaną uzupełnione kolejnymi monitorami🙂 Dobre😉
-
Wyczerpałeś temat.
-
Hej, Na szczęście albo nieszczęście nie jestem estetą i ocznie nie dobieram sprzętu. Pasowałby gramiak do lampowego wzmaka pewnie nie tylko ocznie. Jest jakaś magia w takich zestawach i przekłada się to na magiczne brzmienie. Analog bez kompromisów. Vinyl, lampowe pre i wzmak z epoki żarzących się baniek. Niestety nie każdy jest miłośnikiem jazzu, blues'a czy innych pokrewnych gatunków muzycznych dla których "analog" jest niczym mleko dla ssaków 😉 Pozdrawiam. M
-
Ciekawy ten powrót do Dynaudio. Drugie wrażenie to Dynaudio gra bardziej poważnie od ATC ( gdy chcę pochwalić Dynaudio) lub ociężale ( gdy chcę pochwalić ATC).
-
Cześć wszystkim. Planuję zakup kina domowego 5.1 i zastanawiam się jakie będzie najkorzystniejsze rozstawienie w tym pokoju? Niby wielkiego pola do manewru nie ma, ale może wymyślicie coś lepszego niż ja. Pokój będzie remontowany, więc meble i telewizor mogę ustawić dowolnie. Dzięki.
-
Zamiast DMP A6 fajny gramofon ocznie by do wzmaka lampowego pasował. Podkreślam - ocznie.
-
Dynaudio X14 już na standach. Pierwsza piosenka ( ABBA :)) i wszystko jak trzeba. Soczyście od góry do dołu, dźwięczna i gładka góra, trochę ciepła na basie (środek pasma zdecydowanie mniej ciepły/dociążony jak z Harbeth M30.3XD2). No ładnie gra. Quuen też bardzo ładnie gra. Nadal basik trochę pogrubiony ale dzięki temu ogólnie słychać, że to Dynaudio a nie ATC.
-
Coś musi być na rzeczy, bo słuchałem z nią już bodajże 8 par monitorów i tylko z Focusami siada kompletnie… To co jeszcze dziwniejsze w tym kontekście to że Brio z Dynaudio Focus to symbioza
-
Przez Gumowe Ucho · Napisano
Po pierwsze - kombinowałbym żeby skorzystać z kolumn. Jakiś switch, przelaczajacy między ampem KD a wzmacniaczem stereo. Nie znam tych rozwiązań ale jest sporo (bez poświęcania jakości), zostawiam to bardziej obeznanym kolegom i koleżankom. Następnie dołożyłbym jakiś głośnik centralny za ok. 900 zł i subwoofer SVS SB-1000 za 2200 (lub tańszy). Powstały układ 3.1 z crossoverem 80Hz (Twoje kolumny dadzą cały prąd na średnicę/wyzsze tony a centralny przejmie dialogi) kompletnie zmiecie każdy możliwy bar na rynku. Centralny głośnik byłby na miejscu wygospodarowanym na soundbar. mozna pomyśleć też o surroundzikach do tego, pobawić się kablami w taśmie samoprzylepnej i dorobić na suficie Atmosy dwa i 5.1.2. dodam że rozsądnie dobierając używane komponenty spokooooojnie dołożyłbym jakieś 3 tysiące i cieszył się mega porządnym kinem. 700zl za legendarny Magnat 302A, 600 zł za centralny Monitor Audio/Heco Aurora, 1500 zł za któryś Denon. Kilka stówek za monitory jako surround. no żaden JBL z żadnymi bateryjnymi satelitkami się nie zbliży. -
Monitory same mixu nie zrobią.... Ma to jednak ogromny wpływ na efekt. Mam na myśli sprzęt monitorujący. Zachowując oczywiście wszelkie proporcje i dystans 😉, kolega, który zajmuje się naszym mixem i masteringiem, w zależności od tego na jakich słuchawkach to robi, potrafi wykreować dwa, naprawdę różniące się ogromnie nagrania. Potrafi być taki przeskok, że raz mu wychodzi bas i scena jak z kasetowego jamnika słuchanego na plaży, a raz jak na techno party na stadionie - wazony się przewracają 🤣. A mówi, że na sluchawkach gra mu to samo!!! Więc jak ktoś - a jest przecież wielu takich - bagatelizuje dobry mastering, to ja tego nawet nie próbuję prostować. Użycie nawet nie tyle słabego, co nieodpowiedniego sprzętu do obróbki nagrań, gwarantuje porażkę. A jak sprzęt jest ok, to wchodzi człowiek, który zawsze coś umie spie...ć! Pozdrawiam, dziś niedziela więc idę tłuc garami 🥁😁🤘.
-
W jednym systemie mam to tak pospinane, że nic niczego nie wypiera, a korzystam w zależności od pory dnia i nastroju. Tak to leci: Eversolo A6 jako streamer - DAC - pre do wzmacniacza lampowego po RCA i dalej do Heresy. Eversolo A6 jako streamer po USB do Enyo i dalej po XLR do Hegla H120 i Heresy i to jest na razie nr 1. CD po optyku do Eversolo i po coax do Enyo. Mogę słuchać bez przepinania w obu konfiguracjach. Jedyny mankament to przepinanie kolumn bo dwa wzmacniacze. Mam przełącznik, ale używam w innym pomieszczeniu przełączając ampli kina na stereo jakie tworzy CD, Wiim Ultra i lampowy PP na EL84 z Bifrostami. Taki zestaw do sluchania przy okazji "kawki z ciastkiem". Enyo jest rewelacyjny, ale nie niezastąpiony. W kategoriach porównawczych pomijając konkurencyjne DS na pewno dużo lepiej wypada niż przetwornik z CD Denona 1560, też r2r, na PCM1701. Temu ostatniemu w porównaniu 1 do 1 brakuje detalu, rozdzielczości, powietrza. Enyo wg moich oczekiwań i standardów deklasuje PCMa i tu różnice faktycznie slychać. Niektórzy lubią takie granie leciwych przetworników od BB, lekko zduszone, o kawiarnianym zabarwieniu, z mocno sfokusowaną w centrum sceną. Mi jednak pasuje bardziej rozdzielcze, otwarte, przestrzenne prezentowanie muzycznych utworów. Na razie zostaje tak jak na zdjęciu. To i tak jak na moje możliwości percepcyjne, finansowe i oczekiwania soniczne wystarczająco zadowalający zestaw do zaspokajania moich muzycznych potrzeb 😉 Pozdrawiam. M
-
Mam kilkadziesiąt płyt jazzowych z Telarku i niemal wszędzie w książeczkach wymienione są kolumny ATC. W tych starszych głównie 20-tki i 40-tki, potem 50-tki lub jeszcze wyższe modele. (Tylko jedna wkładka podaje PMC. ) Przy czym cały ten sprzęt nie zawsze przekłada się na jakość dźwięku. Weźmy choćby koncertowe reunion klasycznego tria Oscara Petersona (z Herbem Ellisem i Rayem Brownem) wzbogaconego o Bobby Durhama na bębnach. Wyszły w sumie 4 płyty z tymi koncertami z Blue Note z 1990 r. Mam dwie i obydwie brzmią u mnie tak sobie. Fortepian najlepiej, a reszta jakaś mało klarowna (gitara Herba Ellisa tak tłusta, jakby miał struny grubsze od palców). A każdy instrument zbierany innym mikrofonem. Czyżby marny miks? Bo DR przyzwoity, płyta dość cicho nagrana. @DiBatonio Jacek, pewnie też masz te "petersonki" z Blue Note 1990. Jak to wypada u Ciebie?
-
Dzisiaj sprawdzę z Elex mk4 bo zostaną mi tylko Dynie w domu. Dobrze, że jednak są.
-
@majkel74 Elex-R ma jakiś dziwny „konflikt” z kolumnami Dynaudio. Wspominałem już o tym kiedyś na forum w dziale „Nasze testy”. Podobna sytuacja do tej o której napisałeś miała u mnie miejsce z monitorami serii Evoke. Brak basu, drżenia woofera ponad normę, płaski dźwięk. Z Excite X14 - powtórka z rozrywki. Szybka przepinka na Hegla H190 i Audiolaba 6000A - zero problemów. Nie mam pojęcia z czego to wynika.
-
Ok. Nie złapałem 🤭 Ale w takim razie, ja też dziękuję @Rafał S, że w tym wątku wspomniałeś o innej Górniak - nie znam ale sie zapoznam przy okazji. A tu elektro wersja Hiromi, ktora gra głównie na Nordach (Nord Lead i Nord Electro), co bardzo lubię. Ciekawostka - fani ATC poczują satysfakcję - mix i mastering robione na monitorach ATC SCM150 Professinal. Telarc 2023, SHM-SACD, made in 🇯🇵.
-
-
Dzisiejsze tematy