Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
@fp74 Ciągnę dalej wątek rozpoczęty przez Ciebie Chopinem na instrumentach z epoki. Zabrałem się za Bacha, którego mam już trochę w różnych wersjach, bo to klasyk uwielbiany również przez jazzmanów i wszelkich dobrych instrumentalistów. I tu zrobiło się ciekawie, bo przecież w czasach Bacha nie było fortepianu. Organy? Nie odważyłem się, bo nie wiem, czy mój system by sobie z nimi poradził, a poza tym są zbyt zobowiązujące by ich słuchać w tle do pracy. I tak sięgnąłem po płyty z instrumentem, który zawsze lubiłem, choć do tej pory kojarzyłem głównie z filmów kostiumowych. Wciągnąłem się i nie poprzestaję na Bachu. Dziś dotarły do mnie cztery 3-płytowe części cyklu sonat Scarlattiego. Właśnie leci to w tle.
-
-
Demagog sobie sprawdził te konserwatywno konfederacko PiSowkie wieści o tysiącach imigrantow z Niemiec. Lista linków do sprawdzenia: https://www.google.com/search?q=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&sca_esv=031453346484e3fe&biw=1333&bih=632&sxsrf=AE3TifMTz2YGeqVcsSRl03KjNm7SIUxj9w%3A1750936400917&ei=UCtdaO7jN_mi1fIPz8K66AQ&ved=0ahUKEwjuy82x-o6OAxV5UVUIHU-hDk0Q4dUDCBA&uact=5&oq=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&gs_lp=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&sclient=gws-wiz-serp
-
Dostrzegasz że twoi poplecznicy rozwalają państwo i demokracje bo ich kandydat nie wygrał? najlepszy ten od statystki który policzył tylko przypadki niekorzystne dla Trzaskowskiego, bo w wywiadzie uznał że tak mu pasowało i miał prawo do tego? A w międzyczasie pompują imigrantów z niemiec, nie wspomnę już że "zapomniano" o największym skandalu czyli finansowaniu z zagranicy kampani
-
G_MARSZAŁ dołączył do społeczności
- Today
-
Rozumiem - po prostu z ogólnodostępnych rozwiązań tylko Yamaha ma bezprzewodowy surround (ale tak jak pisalem raczej nie Atmos). Są oczywiście adaptery do przesyłania dźwięku na odległość ale one zazwyczaj wymagają własnego zasilania a gniazdek na suficie raczej nie masz...
-
Odnośnie punktu 3 to niekoniecznie musi być Yamaha. Jeśli będę chciał pójść w 5.1.2 to i tak czeka mnie wymiana amplitunera, bo RX-V385 nie obsłuży Atmosa. Pytanie było bardziej ogólne czy bezprzewodowe głośniki sufitowe są realne i mają sens. Jeśli tak to za tym miało pójść pytanie jaki amplituner i jakie głośniki ewentualnie.
-
W Naimie też mają taką/takie osoby. Coś o tym pisali na swoim forum. Z drugiej strony nasz znany na całym świecie recenzent p. W.P. twierdzi, że w audio jak w ubraniach, nastają po sobie mody na dany charakter brzmienia, producenci dostosowują się do danej mody i właśnie skończyła się moda na brzmienie jasne, detaliczne a wraca na to prawidłowe czyli ciemne, ciepłe, analogowe, które redaktor uważa za właściwe.
-
No i wylądował, znaczy się zacumował . W nocy dało się dostrzec kapsułę i ISS, ale mnie się to niestety nie udało. https://tvn24.pl/tvnmeteo/polska/slawosz-na-polskim-niebie-wyjatkowe-nagranie-st8528824 Sławosz tu, Sławosz tam, strach otworzyć lodówkę. Chociaż, z drugiej strony, miło zobaczyć polską flagę w takich okolicznościach.
-
Ad. 2. Nie ma wiekszego sensu. Ad. 3. Raczej nie ma takiej opcji (Yamaha moze zrobic bezprzewodowe surround ale ztcp nie Atmos).
-
Jaja będą jak producenci ładują do wzmacniaczy to, co mają aktualnie pod ręką, albo jakieś losowe elementy. Dźwiękowo co wyjdzie, to wyjdzie, po złożeniu się zobaczy. A my dorabiamy potem do tego jakieś filozofie na forum i rozkładamy na czynniki pierwsze, wierząc w ich magiczne zdolności strojenia dźwięku
-
Od strony technicznej to sztuczna inteligencja potrafi. Schemat toru sygnałowego – wpływ na scenę stereo [Źródło cyfrowe: USB / LAN / Coax / Optical / Bluetooth ▼ 🎧 Teac NT-505-X — DAC / Pre / Streamer / Dual Mono ┌─────────────────────── │ 🎚️ DAC ESS ES9038Q2M x2 (L/R niezależnie) │ │ 🧠 Własne filtry cyfrowe (możliwość strojenia przestrzeni/sceny) │ │ 🔧 Dual Clock (44.1 & 48 kHz bazowe — niski jitter, precyzja) │ │ 🌀 Dwa transformatory toroidalne (osobno dla analog i cyfrowego toru) │ │ ⚡ Sekcja zasilania z diodami Schottky i niskoszumowymi regulatorami │ │ 🔋 Kondensatory audio-grade Nichicon / Elna (czystość i separacja) │ │ 🔉 Zbalansowane wyjście XLR (oddzielne ścieżki L/R) │ └─────────────────────── │ 🔌 Symetryczne XLR (niskie przesłuchy) ▼ 🔈 Teac AP-505 — końcówka mocy dual mono, klasa D (Hypex Ncore) ┌─────────────────────── │ 🔧 Modyfikowany moduł Hypex Ncore (autorski tuning TEAC): │ │ • wyselekcjonowane komponenty audio (kondensatory, rezystory) │ │ • zmodyfikowana pętla sprzężenia zwrotnego → lepsza scena │ │ ⚡ Duży toroidalny transformator z osobną sekcją zasilającą kanały │ │ 🔋 Kondensatory elektrolityczne o niskim ESR (Nippon Chemi-Con) │ │ 🔌 Preamp klasy analogowej z dyskretnymi elementami TEAC │ │ 🔗 Dual mono: pełna separacja kanałów (ścieżki zasilania i sygnału) │
-
Ok, to mam dalsze pytania: 1. Jaki centralny polecalibyście gdyby poszedł w jego wymianę? 2. Czy wymiana efektowych na inne niepodłogowe ma sens czy też nie będzie różnicy w efekcie za bardzo? 3. W przypadku pójścia w 5.1.2 czy jest możliwość aby głośniki sufitowe były bezprzewodowe a jeśli tak to czy to efektowo ma to sens? Cały parter mam świeżo po gruntownym remoncie i umieszczenie kabli w ścianach to dużo większy problem niż tylko wykucie bruzd a każda próba skończy się albo rozwodem albo moim pogrzebem 😉
-
Q21 zaczął obserwować Pierwszy zestaw stereo z gramofonem
-
Cześć, a miałeś okazję słuchać takiego zestawu? Lub jakiegokolwiek? W niewielkim budżecie sprawdziłbym na pewno WiiM Ampa, kolumny Polk Audio, Pylon Gramofony bardzo fajne w takich cenach ma Argon Audio W razie czego zapraszam do kontaktu i na odsłuchy
-
Mi napisał tak: Tak, istnieją podręczniki oraz literatura techniczna i hobbystyczna dotycząca strojenia i projektowania wzmacniaczy audio Hi-Fi, w tym takich aspektów jak: scena stereo (szerokość, głębia, lokalizacja źródeł dźwięku), barwa dźwięku (ciepło, jasność, neutralność), transparentność i rozdzielczość, wpływ topologii układu i zastosowanych komponentów. Książki i źródła godne uwagi: 📘 Douglas Self – "Audio Power Amplifier Design Handbook" Bardzo znana książka w środowisku audio DIY i inżynierskim. Omawia szczegółowo różne topologie wzmacniaczy, zniekształcenia, sprzężenia zwrotne itp. Choć skupia się głównie na pomiarach technicznych, to rozdziały o zniekształceniach i intermodulacji są kluczowe przy projektowaniu pod kątem sceny stereo. 📗 Bob Cordell – "Designing Audio Power Amplifiers" Konkurencyjna wobec Selfa, bardzo techniczna, ale przystępna. Omawia niuanse projektowania klasy AB i innych topologii, w tym elementy wpływające na "przezroczystość" dźwięku. 📙 Jean Hiraga – artykuły w "L’Audiophile" Podejście bardziej subiektywne, znane z promowania minimalizmu w torze audio. Hiraga promował prostotę i "magiczne" brzmienie wzmacniaczy SE (single-ended). Jego artykuły często odwołują się do jakości sceny i emocjonalnego przekazu dźwięku.
-
Czat się trochę zna, ale przecież to bezrozumna maszyna liczącą. Nie słyszy tego co my nawet jak mu się zaimplementuje dwa mikrofony za uszy 😉 Cytuję: "Za tworzenie i jakość przestrzeni w dźwięku ze wzmacniacza audio — czyli tzw. sceny dźwiękowej (stereo imaging, soundstage) — odpowiada kilka kluczowych parametrów technicznych i konstrukcyjnych. Poniżej zestawienie najważniejszych z nich: 🔊 1. Separacja kanałów (Channel Separation / Crosstalk) Im większa separacja kanałów, tym precyzyjniejsze lokalizowanie źródeł dźwięku na scenie (lewo–prawo). Wyrażana w dB. Wysoka wartość (np. > 80 dB) oznacza, że sygnał z jednego kanału praktycznie nie „przecieka” do drugiego. Niska separacja może spłaszczać scenę i powodować „klejenie” dźwięków do środka. 📉 2. Niski poziom szumów i zniekształceń (SNR, THD, IMD) Wysoki SNR (np. > 100 dB) i niskie THD (< 0,01%) oznaczają, że wzmacniacz nie wprowadza zniekształceń maskujących delikatne informacje przestrzenne. Szczególnie ważne w cichych fragmentach — gdzie mikrodetale (pogłos, ambiance) budują głębię sceny. ⚡ 3. Wysoka szybkość narastania (Slew Rate) i pasmo przenoszenia Wzmacniacz musi sprawnie reagować na szybkie zmiany sygnału, by zachować kontury i detale (szczególnie transjenty). Slew rate rzędu > 10 V/μs (dla tranzystorów) pozwala lepiej oddać przestrzenne informacje z nagrania. Szerokie pasmo przenoszenia (np. 10 Hz – 100 kHz) umożliwia lepsze zachowanie nieliniowych harmoników, które wpływają na wrażenie „otwartości”. 🎚️ 4. Precyzyjne dopasowanie kanałów (Channel Balance & Matching) Szczególnie istotne w sekcji przedwzmacniacza i regulatora głośności (np. drabinki rezystorowe zamiast potencjometrów). Nierówności powodują przesunięcie sceny lub utratę stabilności obrazu stereo. 🔌 5. Stabilność w napędzaniu obciążenia Wzmacniacz musi pracować liniowo przy różnym obciążeniu impedancyjnym, by nie zniekształcać sceny. Ma to znaczenie przy kolumnach o niestabilnej impedancji (jak Klipsch Heresy III). 🎛️ 6. Jakość toru sygnałowego (topologia, komponenty, HDAM-y itd.) Krótki, symetryczny tor sygnałowy i dobrej jakości komponenty (np. kondensatory foliowe, niskoszumowe op-ampy) sprzyjają przejrzystości. Moduły typu Marantz HDAM również mają wpływ na mikrodynamikę i przestrzeń. 🧠 Uwaga: psychoakustyka i reszta toru Wzmacniacz nie działa w próżni: źródło, kolumny i akustyka pomieszczenia mają większy wpływ na przestrzeń niż sam wzmacniacz. Przykładowo: dobre kolumny szerokopasmowe z szeroką dyspersją + odpowiednie ustawienie = lepsza scena niż najdroższy wzmacniacz w złym pokoju. Chcesz, żebym porównał pod tym kątem konkretne modele wzmacniaczy? Albo omówił wpływ Twoich Heresy III na przestrzeń?" Skąd Chat wie, że słucham na Heresy? 🤣
-
co do kolumn, producent niedbale opisał specs. jakie faktyczne mają pasmo: Frequency response 30Hz - 25kHz taki wpis nie wiele mówi o tym jaki jest spadek w dB w paśmie i liniowość przenoszenia pasma. Unikaj kolumn gdzie w specs. nie podają pełnej specyfikacji ... +/-dB. Gramofon może ten: audio-technica at-lp120-usb, Pozostań przy typowym wzmacniaczu, nie znam tej Yamaha A-S201, ale ktoś z forum się wypowie na jego temat. Pozdr.
-
Dzisiejsze posty
-
Dla zainteresowanych stroną techniczną ChatGPT wykonał taki schemat.
-
Demagog sobie sprawdził te konserwatywno konfederacko PiSowkie wieści o tysiącach imigrantow z Niemiec. Lista linków do sprawdzenia: https://www.google.com/search?q=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&sca_esv=031453346484e3fe&biw=1333&bih=632&sxsrf=AE3TifMTz2YGeqVcsSRl03KjNm7SIUxj9w%3A1750936400917&ei=UCtdaO7jN_mi1fIPz8K66AQ&ved=0ahUKEwjuy82x-o6OAxV5UVUIHU-hDk0Q4dUDCBA&uact=5&oq=sytuacja+na+granicy+polsko+niemieckiej+demagog&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiLnN5dHVhY2phIG5hIGdyYW5pY3kgcG9sc2tvIG5pZW1pZWNraWVqIGRlbWFnb2cyBRAhGKABMgUQIRigAUjdvwFQygxYj7QBcAJ4AJABAZgBhgKgAa4sqgEHNDUuMTIuMrgBA8gBAPgBAZgCMqACgjGoAhTCAgoQABiwAxjWBBhHwgINECMY8AUYgAQYJxiKBcICBRAAGIAEwgIGEAAYFhgewgIKECMYgAQYJxiKBcICCxAAGIAEGLEDGIMBwgIKECMY8AUYJxjqAsICBxAjGCcY6gLCAhAQABgDGLQCGOoCGI8B2AEBwgIQEC4YAxi0AhjqAhiPAdgBAcICBBAjGCfCAgoQABiABBhDGIoFwgIREC4YgAQYsQMY0QMYgwEYxwHCAggQLhiABBixA8ICCBAAGIAEGLEDwgIOEAAYgAQYsQMYgwEYigXCAhAQABiABBixAxhDGIMBGIoFwgIEEAAYA8ICCBAAGIAEGKIEmAM08QXRT7lqy8XnO4gGAZAGCLoGBggBEAEYCpIHBjYuMzkuNaAHy40EsgcGNC4zOS41uAehMMIHCDMtNC40Mi40yAfwCw&sclient=gws-wiz-serp
-
Przez marcinmarcin · Napisano
Dostrzegasz że twoi poplecznicy rozwalają państwo i demokracje bo ich kandydat nie wygrał? najlepszy ten od statystki który policzył tylko przypadki niekorzystne dla Trzaskowskiego, bo w wywiadzie uznał że tak mu pasowało i miał prawo do tego? A w międzyczasie pompują imigrantów z niemiec, nie wspomnę już że "zapomniano" o największym skandalu czyli finansowaniu z zagranicy kampani -
@Rafał S zgadzam się w 100%. A Rubiconom doborze robi takie prowadzenie.
-
A ktoś wtedy protestował, że PiS wygrał wybory parlamentarne 2023? https://bsky.app/profile/gfkot.bsky.social/post/3lsis5znhnk2a Nemo iudex in causa sua.
-
Zwykle potrzebny jest jakiś kompromis. Nie samym AC/DC człowiek żyje, a jak dźwięk jest zbyt twardy, szorstki i konturowy, to wokale i instrumenty akustyczne mogą na tym tracić. Szczególnie, jak się podepnie taki piec do paczek o równie sportowym charakterze. Nie każdy ma muzykalne Dali.
-
Rozumiem - po prostu z ogólnodostępnych rozwiązań tylko Yamaha ma bezprzewodowy surround (ale tak jak pisalem raczej nie Atmos). Są oczywiście adaptery do przesyłania dźwięku na odległość ale one zazwyczaj wymagają własnego zasilania a gniazdek na suficie raczej nie masz...
-
Odnośnie punktu 3 to niekoniecznie musi być Yamaha. Jeśli będę chciał pójść w 5.1.2 to i tak czeka mnie wymiana amplitunera, bo RX-V385 nie obsłuży Atmosa. Pytanie było bardziej ogólne czy bezprzewodowe głośniki sufitowe są realne i mają sens. Jeśli tak to za tym miało pójść pytanie jaki amplituner i jakie głośniki ewentualnie.
-
Inżynierowie Teac też. Nowa końcówka AP-507 jest rozciągnięta zmiękczona i wygładzona. Jak czytam opisy o "audiofilskim kremowym brzmieniu" to mnie się niedobrze robi, bo jak AC/DC może tak brzmieć. 505 trzyma reżim zwartości i konturu z dozą szorstkości.
-
W Naimie też mają taką/takie osoby. Coś o tym pisali na swoim forum. Z drugiej strony nasz znany na całym świecie recenzent p. W.P. twierdzi, że w audio jak w ubraniach, nastają po sobie mody na dany charakter brzmienia, producenci dostosowują się do danej mody i właśnie skończyła się moda na brzmienie jasne, detaliczne a wraca na to prawidłowe czyli ciemne, ciepłe, analogowe, które redaktor uważa za właściwe.
-
Przez Grzesiek202 · Napisano
No i wylądował, znaczy się zacumował . W nocy dało się dostrzec kapsułę i ISS, ale mnie się to niestety nie udało. https://tvn24.pl/tvnmeteo/polska/slawosz-na-polskim-niebie-wyjatkowe-nagranie-st8528824 Sławosz tu, Sławosz tam, strach otworzyć lodówkę. Chociaż, z drugiej strony, miło zobaczyć polską flagę w takich okolicznościach. -
Ad. 2. Nie ma wiekszego sensu. Ad. 3. Raczej nie ma takiej opcji (Yamaha moze zrobic bezprzewodowe surround ale ztcp nie Atmos).
-
O nie... Dla przykładu inżynierowie marki Marantz mają specjalistę od dźwięku tzw. sound master, w przypadku Modelu 60n Y. Ogata i on decyduje w jakim kierunku stroić brzmienie. Obiera kierunek, a reszta ekipy idzie za wskazówkami. Link
-
Jaja będą jak producenci ładują do wzmacniaczy to, co mają aktualnie pod ręką, albo jakieś losowe elementy. Dźwiękowo co wyjdzie, to wyjdzie, po złożeniu się zobaczy. A my dorabiamy potem do tego jakieś filozofie na forum i rozkładamy na czynniki pierwsze, wierząc w ich magiczne zdolności strojenia dźwięku
-
Od strony technicznej to sztuczna inteligencja potrafi. Schemat toru sygnałowego – wpływ na scenę stereo [Źródło cyfrowe: USB / LAN / Coax / Optical / Bluetooth ▼ 🎧 Teac NT-505-X — DAC / Pre / Streamer / Dual Mono ┌─────────────────────── │ 🎚️ DAC ESS ES9038Q2M x2 (L/R niezależnie) │ │ 🧠 Własne filtry cyfrowe (możliwość strojenia przestrzeni/sceny) │ │ 🔧 Dual Clock (44.1 & 48 kHz bazowe — niski jitter, precyzja) │ │ 🌀 Dwa transformatory toroidalne (osobno dla analog i cyfrowego toru) │ │ ⚡ Sekcja zasilania z diodami Schottky i niskoszumowymi regulatorami │ │ 🔋 Kondensatory audio-grade Nichicon / Elna (czystość i separacja) │ │ 🔉 Zbalansowane wyjście XLR (oddzielne ścieżki L/R) │ └─────────────────────── │ 🔌 Symetryczne XLR (niskie przesłuchy) ▼ 🔈 Teac AP-505 — końcówka mocy dual mono, klasa D (Hypex Ncore) ┌─────────────────────── │ 🔧 Modyfikowany moduł Hypex Ncore (autorski tuning TEAC): │ │ • wyselekcjonowane komponenty audio (kondensatory, rezystory) │ │ • zmodyfikowana pętla sprzężenia zwrotnego → lepsza scena │ │ ⚡ Duży toroidalny transformator z osobną sekcją zasilającą kanały │ │ 🔋 Kondensatory elektrolityczne o niskim ESR (Nippon Chemi-Con) │ │ 🔌 Preamp klasy analogowej z dyskretnymi elementami TEAC │ │ 🔗 Dual mono: pełna separacja kanałów (ścieżki zasilania i sygnału) │
-
-
Dzisiejsze tematy