Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Korzystając z chwilowej poprawy pogody wyjechałem rowerem na łono przyrody analizując wszystko co tu powiedzieliśmy. I nagle objawił się mi się wzmacniacz Exposure 3510. Przecież to właśnie on nabijał rytm zaakcentowanym twardym wyższym basem i miał dobitną średnicę, chociaż nadal nie tak ekspresyjnie wykrzyczaną jak stare Cyrusy. No ale to tylko takie luźne, leśne objawienie. Nie było tematu.
-
AC/DC to o tyle trudny repertuar, że jest nie tylko ostro, ale też dość gęsto za sprawą dwu tłustych gitar Gibsona i sporej stopy.
-
Apollon Purifi EIGENTAKT 1ET6525SA (2 generacja 1ET400A)
topic odpisał jaknb na maskun w Nasze testy
Mój problem z tym wzmacniaczem świetnie opisał Andrew Robinson w swojej recenzji NADa M33, który jak wiadomo też jest na modułach Purifi Eigentakt: źródło: https://www.therobinsonbrand.com/journal/nad-m33-review Ten wzmacniacz jest tak perfekcyjny, że aż bez życia. Ciężko mi właśnie było złapać emocjonalne połączenie z muzyką. -
Dome faktycznie mogą się podobać ale cena dość zaporowa jak na surround/Atmos. Tylko trochę średnio nadają się jak chcesz fajne kino 😉 Pomyśl nad 2 subami. Jeden może być słabszy taki jak ten pod kanapę. Drugi mocniejszy np. jakiś Klipsch RP1000/1200 albo SVS serii PB (lub SB3000 w górę). Wyrównanie basu i dobre zgranie tego z kolumnami przy pomocy np. DLBC (chyba najłatwiej/najtaniej) to kolejny poziom kina, że tak powiem.
-
Streaming w domu mam przez Roon, który sam zapewnia dekodowanie MQA na poziomie programowym, poza tym Dacmagic200 dekoduje MQA na poziomie sprzętowym. Może to dlatego, czyli za sprawą Roona, DAC informuje mnie o plikach MQA z Tidala - nie wiem. Jeden sygnał jest zielony (MQA) drugi niebieski (MQA Studio). Ale jak korzystałem jeszcze z ifi zen stream przez Tidal Connect, to też MQA się pojawiało w sygnalizacji. Jak pisałem wyżej, płyty CD MQA brzmią wg mnie bardzo fajnie ale to oczywiście kwestia subiektywnej oceny. Co do jakości plików nie wypowiadam się, bo jak leci MQA to nie próbuje na siłę szukać nie-MQA żeby porównać, bo nie wiem po co miałbym to robić. Zresztą streaming traktuję wyłącznie jako bogate złoże poszukiwań muzycznych, a prawdziwej muzyki słucham z płyt, więc te cyferki na ekranie DACa mnie za bardzo nie podniecają. Tak, tu się zgadzam. Chociaż takie kategoryczne stwierdzenie jest zapewne przesadą, to jak już wiele razy wspominałem przy rożnych okazjach, pliki ze streamingu są często nieznanego do końca pochodzenia (tzn dla nas, słuchaczy) i nie wiadomo jakim dodatkowym zabiegom są poddawane nie tylko na etapie budowania bazy ale również na etapie samego przesyłu. Mój research wśród garstki znanych mi wykonawców potwierdza, że obecnie produkowane nagrania są udostępniane platformom streamingowym zawsze w formacie 24/192, bo jak pisałem, taki jest po prostu produkcyjny standard, natomiast to, co one z tym potem robią to już nie wiemy. Natomiast duże wątpliwości dotyczą pozyskiwania starych nagrań - bo o ile znane historyczne nagrania wielkich wykonawców na pewno przeszły odpowiedni proces (ale właśnie znowu - jaki konkretnie?) dostosowania do potrzeb streamingu, o tyle stare produkcje małych, często nie istniejących wytwórni, w ogóle nie wiadomo jak są pozyskiwane. Podkreślam tu, że mowa o pozyskiwaniu "fizycznym" jeśli takowe w ogóle istnieje w przypadku streamingu, a nie pozyskiwaniu praw do publikacji, bo to zupełnie inny dział i o tym tu nie rozmawiamy. Także zwłaszcza w przypadku historycznych nagrań jakość plików wyświetlana na naszych ekranikach jest mocno umowna.
-
Nie mam budżetu aktualnie, chyba że uda się dostać w dobrej promocji ale bardzo mi sie podobają Focale Dome, też z frontami pewnie dobrze by się zgrywały
-
Oczywiście. Fenomen Radiala polega na tym, że mimo dużego nasycenia dźwięk pozostaje cały czas klarowny. U mnie M30 nie gubiły się np. w koncertowym "Strangers in the night" UFO. A podobnie nasycone Xaviany Ambra już miały problem. Dynki S40 też nie do końca wyrabiały (wolały lżejszy repertuar). W tym sensie M30 jest dla mnie dosyć uniwersalny. Tyle, że wszystko gra z tą swoją manierą, która dla mnie była nie do przyjęcia. Dlatego z dwojga zdecydowanie wolę już paczki, które czasem pozlepiają dźwięki, ale oddadzą większą amplitudę sygnałów - bez tego spłaszczania, które trafnie podsumował Michał.
-
Miałem okazję posłuchać kilku modeli Herbetha w salonie. Byłem bliski kupna któregoś z nich. Dlaczego nie kupiłem? Od czasu do czasu lubię zapodać coś mocniejszego w stylu AC/DC I tutaj Harbethy poległy. Ze spokojną muzyką czarowały w ostrzejsze ym graniu było zbyt wolno , zbyt grzecznie. Nie żeby ProAc był tutaj wzorcem, ale mocniejszej muzy na ProAc da się od czasu do czasu posłuchać
-
Nie ma w zestawie 5.1.4 tylnych głośników. Sa surround. Surround back występują w 7.x. Kup takie które będą Ci pasowały ze względu na montaż i budżet który chcesz przeznaczyć. Patrz na to aby były możliwie skuteczne i schodziły do tych 80 Hz oraz pasowaly Ci do wystroju pomieszczenia. Na surround montowany na ścianie 90 stopni od osi możesz dać jakieś onwall - będą mniej przeszkadzały. Atmos np. Minx22 powiny być wystarczające i z odpowiednią regulacją.
-
Jeszcze takim slim subem jest Buchardt Sub10, ale cena nieco wyższa
-
@S!N! Ja też uważam, ze odsłuchu nic nie zastąpi. Laurek wystawiać nie musisz. Możesz napisać, że Tobie nie podeszły. NIe musisz jednak od razu pisać, że to "gówno" brzmi "do dupy", że "wokal wali na ryj".... Po prostu to samo można ująć w innych słowach. Czyja żyję tym forum? Ostatnio dużo mniej. Cieszę się muzyką, a jak zajrzę i widzę, ze komuś mogę coś polecić z tego co słuchałem to to robię. W tym przypadku chyba się udało. Nie wiem jak to z czasem będzie i czy po dwóch latach @Jagerr będzie nadal zadowolony z tego wyboru. Ja póki co z moich Seven jestem zadowolony i nie nosi mnie na zmiany. Większość mojego wątku przeczy temu, więc zdanie mam podobne.
-
Jakie dac tylne i ewentualnie atmosowe? Fajne te suby... szczególnie ten ostatni który nadaje się pod kanape
-
Jak się pojawia to dostaje z automatu polecenie tego samego gniota od Sonido i jak dobrze wiesz pisanie nie zastąpi odsłuchu, poza tym ja się nie udzielam w każdym jednym temacie, rozumiem, że Ty żyjesz tym forum, a ja nie i nie będę wystawiał laurek produktom, które są po prostu słabe. A jeszcze propo profesjonalistów to jak tutaj piszą, że wszystkie wzmacniacze grają tak samo to nie mam pytań.
- Today
-
Raczej ta sztuka, bo znam systemy, gdzie był MX3 z subem i było bezproblemowo, ale były sytuacje, że grało jak u autora.
-
Na Twoim miejscu wywaliłbym te kanapy spod ścian. Ustawił w jednej linii TV, stolik i kanapę (w poprzek pomeiszczenia) i robi Ci się bardzo dobre układ do KD. A surroundy wieszasz koło drzwi i na ścianie. Tracisz miejsca do siedzenia (i tak sie kiepsko z nich oglada) ale zyskujesz poprawnie ustawione kino do 5.x.4 włącznie.
-
Rafał, też się zgadzasz co do przejrzystości średnicy M30?
-
Zdjecie troche niestety przekłamuje, w rzeczywistości aneks kuchenny jest we wnęce, ta ściana gdzie są lamele i wisi klimatyzator sa wysunięte a tam gdzie widać okno / umywalke to jest ok 2m dalej (zresztą widać to po suficie nad aneksem) Po prawej bez problemu mogę obniżyć głośnik ale lewa strona niestety... To kiedyś był garaż ale został jak widać przerobiony na styl "amerykański" ale cczy słabo przystosowane? niekoniecznie... pomijając jedynie ten problem z lewą stroną to pozostała cześć jest ok
-
Pamiętaj tylko, że to Twoje odczucia są wobec tego sprzętu. Wiele innych osób ma na ich temat zdanie odmienne. Jak Ci kiedyś zaproponowałem Quadrale Seven to je zjechałeś, bo wcześniej już je odsłuchałeś i Ci nie podeszły. Namawiałeś mnie na odsłuch Jasperów, bo to było najlepsze co w tamtym momencie było według Ciebie. Odsłuchałem i dla mnie Quadrale są zdecydowanie lepsze. @Jagerr odsłuchał Seven i na tyle mu się spodobało, ze w ciemno wziął większy model. Są różne gusta i dlatego ludzie kupują różny sprzęt. Ja mam tylko prośbę, byś to co Tobie nie podeszło, postarał się oceniać w lżejszej formie niż "gówno" czy "syf". Jak ktoś z własnego doświadczenia zaproponuje jakieś kolumny, a nie to akurat te, co chwyciły Cię za serce, to jedziesz po nich równo (dośc często wulgarnie). My Cię już trochę z obu forów znamy, ale jak się pojawi nowy forumowicz bez doświadczenia to może traktować Twoje wpisy jako wyrocznię, którą nie jesteś. Opierasz się tylko na swoich preferencjach dźwiękowych i uważasz, że są to jedyne właściwe. Owszem są, ale tylko dla Ciebie.
-
Co do przejrzystości średnicy, jej płynności - pełna zgoda.
-
Biorąc używany sprzęt (Goldy i Roksana) spokojnie mieszczę się w budżecie. Czasem jednak cena nie w pełni odzwierciedla jakość więc właśnie pytam o propozycje (nie jestem alfa i omegą w audio i chętnie przyjmę wiecej propozycji ) a taki krok w bok to nieraz jak 3 kroki w przód (wystarczy, że będzie to nawet jeden subiektywny krok w przód xD) Oczywiscie odsłucham sam bo to podstawa ale co brać pod uwagę? Scena nie musi być tak szeroka i głęboka (choć to było świetne) jak moim zestawie a i metaliczności czy ew. zbytniego rozjaśnienia nie chcę. Kosztem tego szukam czegoś bardziej nasyconego w średnicy, namacalnego. Sprzęty vintage też biorę pod uwagę. Co z Marantzem PM 14 albo model 30? I jakie kolumny ew. do nich polecacie?
-
zehoss dołączył do społeczności
-
Cześć, Chciałbym poprosić o poradę. Szukam zestawu stereo do salonu około 35-40m i wysokości 2.7m. Do tej pory miałem Cyrus one HD i Dynaudio emit m30 (starsza wersja). Bardzo podobało mi się jego granie, ale po przeprowadzce do domu z dużym salonem zabrakło kolumnom mocy. Brakowało mi też nisko schodzącego basu. Słucham głównie ciężkiej muzyki (Tool, Godsmack), sporo rocka progresywnego (riverside, porcupine tree), ale też różnego rodzaju "atmosferyczne" kawałki jak aurora, Lindy-fay hella. Czasami też pojawi się jakiś jazz. Jeśli chodzi o wzmacniacz, to chciałbym all-in-one, ze względu na wygodę użytkowania, ale też trochę walory estetyczne (to nie jest kluczowe, ale jednak chciałbym żeby wzmacniacz mi się podobał i robił wrażenie ;) ). Słuchałem już kilku zestawów i najbardziej mi pasują dwie konfigurację - Arcam SA35 z Monitor audio silver 500 oraz Nami unity Nova z focal aria n2. Słuchałem też chwilkę Roksana Caspian 4g, ale optycznie jednak bardziej podobają mi się tamte dwa. Jesli chodzi o budżet, to chciałbym wydać około 20-25 tyś. Więcej wydaje mi się już mocno nierozsądne dla moich uszu ;) Mam też w głowie, żeby wzmacniacz kupić teraz nieco lepszy po to, żeby za jakiś czas zmienić głośniki, gdyby mi się coś znudziło albo chciałbym poeksperymentować. Mam poczucie, że łatwiej sprzedać i bezpieczniej kupić głośniki niż elektronikę. Chciałbym poprosić o jakieś polecenia kolumn do przesłuchania, które będą pasowały do tych wzmacniaczy, zagrają świetnie ciężką muzykę, zbudują pełną scenę pod bardziej atmosferyczna muzykę. Z góry dzięki :)
-
No to Rafał małe ATC są dla Ciebie Są jeszcze bardziej energetyczne jak D2R (w metalu ProAc nie da rady iść takim atakiem i zrywem jak mały monitor ATC, do tego ta szeroko rozpylona góra ProAc w metalu brzmi jakoś inaczej niż z innych głośników, nie przypomina tego co mamy na koncertach metalu) i na bank są bardziej ekspresyjne na wokalach. Ale rozmiar woofera to chyba nawet poniżej średniej europejskiej czy nawet azjatyckiej więc odpada. No ale brakuje ekspresji na tle ATC więc o co chodzi ? Tego w małym pokoju i ogólnie dla mnie nie brakuje, dla mnie jest OK, tu nic nie ruszam. Z jednym chyba się ze mną zgodzicie Koledzy, Harbeth ma mega przejrzystą średnicę, nienachalnie pokazuje najwięcej.
-
Dzisiejsze posty
-
Korzystając z chwilowej poprawy pogody wyjechałem rowerem na łono przyrody analizując wszystko co tu powiedzieliśmy. I nagle objawił się mi się wzmacniacz Exposure 3510. Przecież to właśnie on nabijał rytm zaakcentowanym twardym wyższym basem i miał dobitną średnicę, chociaż nadal nie tak ekspresyjnie wykrzyczaną jak stare Cyrusy. No ale to tylko takie luźne, leśne objawienie. Nie było tematu.
-
AC/DC to o tyle trudny repertuar, że jest nie tylko ostro, ale też dość gęsto za sprawą dwu tłustych gitar Gibsona i sporej stopy.
-
Mój problem z tym wzmacniaczem świetnie opisał Andrew Robinson w swojej recenzji NADa M33, który jak wiadomo też jest na modułach Purifi Eigentakt: źródło: https://www.therobinsonbrand.com/journal/nad-m33-review Ten wzmacniacz jest tak perfekcyjny, że aż bez życia. Ciężko mi właśnie było złapać emocjonalne połączenie z muzyką.
-
Droga ta piersiówka chyba, że zawartość zwali z nóg
-
Dome faktycznie mogą się podobać ale cena dość zaporowa jak na surround/Atmos. Tylko trochę średnio nadają się jak chcesz fajne kino 😉 Pomyśl nad 2 subami. Jeden może być słabszy taki jak ten pod kanapę. Drugi mocniejszy np. jakiś Klipsch RP1000/1200 albo SVS serii PB (lub SB3000 w górę). Wyrównanie basu i dobre zgranie tego z kolumnami przy pomocy np. DLBC (chyba najłatwiej/najtaniej) to kolejny poziom kina, że tak powiem.
-
Streaming w domu mam przez Roon, który sam zapewnia dekodowanie MQA na poziomie programowym, poza tym Dacmagic200 dekoduje MQA na poziomie sprzętowym. Może to dlatego, czyli za sprawą Roona, DAC informuje mnie o plikach MQA z Tidala - nie wiem. Jeden sygnał jest zielony (MQA) drugi niebieski (MQA Studio). Ale jak korzystałem jeszcze z ifi zen stream przez Tidal Connect, to też MQA się pojawiało w sygnalizacji. Jak pisałem wyżej, płyty CD MQA brzmią wg mnie bardzo fajnie ale to oczywiście kwestia subiektywnej oceny. Co do jakości plików nie wypowiadam się, bo jak leci MQA to nie próbuje na siłę szukać nie-MQA żeby porównać, bo nie wiem po co miałbym to robić. Zresztą streaming traktuję wyłącznie jako bogate złoże poszukiwań muzycznych, a prawdziwej muzyki słucham z płyt, więc te cyferki na ekranie DACa mnie za bardzo nie podniecają. Tak, tu się zgadzam. Chociaż takie kategoryczne stwierdzenie jest zapewne przesadą, to jak już wiele razy wspominałem przy rożnych okazjach, pliki ze streamingu są często nieznanego do końca pochodzenia (tzn dla nas, słuchaczy) i nie wiadomo jakim dodatkowym zabiegom są poddawane nie tylko na etapie budowania bazy ale również na etapie samego przesyłu. Mój research wśród garstki znanych mi wykonawców potwierdza, że obecnie produkowane nagrania są udostępniane platformom streamingowym zawsze w formacie 24/192, bo jak pisałem, taki jest po prostu produkcyjny standard, natomiast to, co one z tym potem robią to już nie wiemy. Natomiast duże wątpliwości dotyczą pozyskiwania starych nagrań - bo o ile znane historyczne nagrania wielkich wykonawców na pewno przeszły odpowiedni proces (ale właśnie znowu - jaki konkretnie?) dostosowania do potrzeb streamingu, o tyle stare produkcje małych, często nie istniejących wytwórni, w ogóle nie wiadomo jak są pozyskiwane. Podkreślam tu, że mowa o pozyskiwaniu "fizycznym" jeśli takowe w ogóle istnieje w przypadku streamingu, a nie pozyskiwaniu praw do publikacji, bo to zupełnie inny dział i o tym tu nie rozmawiamy. Także zwłaszcza w przypadku historycznych nagrań jakość plików wyświetlana na naszych ekranikach jest mocno umowna.
-
Nie mam budżetu aktualnie, chyba że uda się dostać w dobrej promocji ale bardzo mi sie podobają Focale Dome, też z frontami pewnie dobrze by się zgrywały
-
Oczywiście. Fenomen Radiala polega na tym, że mimo dużego nasycenia dźwięk pozostaje cały czas klarowny. U mnie M30 nie gubiły się np. w koncertowym "Strangers in the night" UFO. A podobnie nasycone Xaviany Ambra już miały problem. Dynki S40 też nie do końca wyrabiały (wolały lżejszy repertuar). W tym sensie M30 jest dla mnie dosyć uniwersalny. Tyle, że wszystko gra z tą swoją manierą, która dla mnie była nie do przyjęcia. Dlatego z dwojga zdecydowanie wolę już paczki, które czasem pozlepiają dźwięki, ale oddadzą większą amplitudę sygnałów - bez tego spłaszczania, które trafnie podsumował Michał.
-
Miałem okazję posłuchać kilku modeli Herbetha w salonie. Byłem bliski kupna któregoś z nich. Dlaczego nie kupiłem? Od czasu do czasu lubię zapodać coś mocniejszego w stylu AC/DC I tutaj Harbethy poległy. Ze spokojną muzyką czarowały w ostrzejsze ym graniu było zbyt wolno , zbyt grzecznie. Nie żeby ProAc był tutaj wzorcem, ale mocniejszej muzy na ProAc da się od czasu do czasu posłuchać
-
Nie ma w zestawie 5.1.4 tylnych głośników. Sa surround. Surround back występują w 7.x. Kup takie które będą Ci pasowały ze względu na montaż i budżet który chcesz przeznaczyć. Patrz na to aby były możliwie skuteczne i schodziły do tych 80 Hz oraz pasowaly Ci do wystroju pomieszczenia. Na surround montowany na ścianie 90 stopni od osi możesz dać jakieś onwall - będą mniej przeszkadzały. Atmos np. Minx22 powiny być wystarczające i z odpowiednią regulacją.
-
Jeszcze takim slim subem jest Buchardt Sub10, ale cena nieco wyższa
-
@S!N! Ja też uważam, ze odsłuchu nic nie zastąpi. Laurek wystawiać nie musisz. Możesz napisać, że Tobie nie podeszły. NIe musisz jednak od razu pisać, że to "gówno" brzmi "do dupy", że "wokal wali na ryj".... Po prostu to samo można ująć w innych słowach. Czyja żyję tym forum? Ostatnio dużo mniej. Cieszę się muzyką, a jak zajrzę i widzę, ze komuś mogę coś polecić z tego co słuchałem to to robię. W tym przypadku chyba się udało. Nie wiem jak to z czasem będzie i czy po dwóch latach @Jagerr będzie nadal zadowolony z tego wyboru. Ja póki co z moich Seven jestem zadowolony i nie nosi mnie na zmiany. Większość mojego wątku przeczy temu, więc zdanie mam podobne.
-
Jakie dac tylne i ewentualnie atmosowe? Fajne te suby... szczególnie ten ostatni który nadaje się pod kanape
-
Jak się pojawia to dostaje z automatu polecenie tego samego gniota od Sonido i jak dobrze wiesz pisanie nie zastąpi odsłuchu, poza tym ja się nie udzielam w każdym jednym temacie, rozumiem, że Ty żyjesz tym forum, a ja nie i nie będę wystawiał laurek produktom, które są po prostu słabe. A jeszcze propo profesjonalistów to jak tutaj piszą, że wszystkie wzmacniacze grają tak samo to nie mam pytań.
-
Raczej ta sztuka, bo znam systemy, gdzie był MX3 z subem i było bezproblemowo, ale były sytuacje, że grało jak u autora.
-
-
Dzisiejsze tematy