Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Mówi, że na nowo odkrywa stare płyty.
  3. Właśnie wypożyczyłem ostatni MI na Amazon, za całe £2.99 😁
  4. A czy przypadkiem ART nie opiera się w zasadzie na działaniu aktywnych pułapek basowych?
  5. Genialny sposób na zwiększenie ilości sprzedawanych kanapek. Jednak... Polak potrafi 😎 Ps: to nie błąd, a raczej celowe "zagranie"
  6. Hmmm klipsch spl-120 2089zl media expert, Magnat rs12 od 1299zł można kupić nowy.
  7. Today
  8. Ok, czyli elektronika to Twoim zdaniem tylko to co jest w torze audio. Trochę to uproszczenie i wręcz dyskryminacja bo czymże sie różni aktywna pułapka od dodatkowego subwoofera.
  9. Okazało się, że subwoofer był uszkodzony. W salonie podłączyliśmy nowy pod wejścia pre out i wszystko działa jak należy
  10. Każde pomieszczenie jest inne więc nie wiem co masz na myśli pisząc "zdefiniuj "adaptacja akustyczna"" bo samą definicję adaptacji z pewnością znasz i wiesz co ma na celu. Pewnie że są aktywne pułapki basowe, tyle że one nie są częścią toru audio - mam na myśli źródło>wzmocnienie>głośnik. Owszem trudno walczy się z modami w najniższym zakresie i nie są to ani łatwe ani tanie rzeczy tym bardziej w warunkach domowych. Natomiast mowa tu była o referencji - każdy z nas dąży aby dźwięk był reprodukowany jak najbardziej wiernie do oryginału, ale każdy ma swoje preferencje, stąd napisałem że to co zrobi system kalibracji/korekcji w dążeniu do referencji, a następnie "poprawiany" przez użytkownika z referencją nie ma wiele wspólnego. Podobnie jest z adaptacją, trudno w pomieszczeniu nie przeznaczonym tylko do słuchania muzyki/oglądania filmów osiągnąć rezultat na poziomie referencyjnym. Podobnie jest ze sprzętem audio w domu - mało kto posiada głośniki referencyjne. Innymi słowy mówiąc nie ma jedynego słusznego uniwersalnego rozwiązania. Każde pomieszczenie i system będzie obarczony pewnymi "błędami". Dla mnie całość działań (adaptacja, korekcja) sprowadza się do wspólnego mianownika jakim jest przyjemność i zadowolenie z odsłuchu. Wyraźne dialogi w filmach, nie kłująca góra pasma i brak dudniącego czy buczącego basu. Jaką metodą docieramy do celu to już indywidualna sprawa.
  11. Tylko jak Op napisał, że TV raz na 5 lat, no i ogólnie muzykę chce mieć wszędzie, no to raczej kino domowe bym odpuścił a skupił się na dobrym nagłośnieniu reszty,
  12. Widzisz, kiedyś kupiłem zestaw "kina", skalibrowałem i było ok, grało to ok, były małe dzieci więc też się nie korzystało, teraz się człowiek zainteresował i dopiero poznaje w 100% ten sprzęt😂
  13. To akurat normalne i wręcz potrzebne zachowanie. Przypisuje inny profil korekcji w zależności od źródła. Całkiem wygodne np. przy różnych krzywych w Dirac.
  14. Zdjęcie z salonu Nautilusa?
  15. A u mnie odwrotnie, włączyłem muzykę z telefonu, odpaliłem ustawienia amplitunera i zrobiłem zdjęcia, potem puściłem to samo z tv i się zdziwiłem bo ustawienia audyssey były zupełnie inne, inne filtry itd. Poszedłem krok dalej i porównałem sobie ustawienia podczas oglądania filmu przez różne aplikacje i się zgrywało, nie mam kabla za parę setek ale już taki "lepszy i polecany"🙃 Nie powiem, trochę się zdziwiłem że kalibracja amplitunera do którego jest wszystko wpięte nie “odpala" tych samych ustawień🫣
  16. Coś o Sansui, tych starszych. Potrzebny będzie Google Tłumacz. https://www.ecoustics.com/articles/iconic-sansui-amplifiers/
  17. W rzeczywistym czasie "pracy" też? Jesli nie znasz odpowiedzi, to podaj link do opracowań Pozdr.
  18. Dobra, jak pisałem tak zrobiłem, kupiłem nowy amplituner, będzie w środę, przez ten cały czas oglądałem, czytałem i kupiłem Denona AVR X3800H 😂 Mam nadzieję że będę zadowolony i moje kolumienki mnie zaskoczą chociaż powoli przeglądam sobie co i za ile mogę kupić 🫣 Jeszcze jedna kwestia, będę robić 5.1.2 więc chce kupić 2 kolumny atmosowe, wstępnie patrzyłem po: Dali oberon on wall - drogo ale niby ładnie grają. Heco ambient 11f - cenowo spoko i dobrze grają Cambridge minx 12 lub 22 - jeszcze lepsza cena, polecane ale najsłabszy wygląd Niestety kolumny muszą ładnie wyglądać bo będzie to wisiało w salonie i Żona musi zaakceptować 😄 Strop betonowy, prawie 2.9m wysokości, kolor BIAŁY.
  19. Zdefiniuj "adaptacja akustyczna"... bo wiesz sa aktywne pułapki basowe. Z drugiej strony z modami w najniższym zakresie raczej ciezko sie walczy pasywny ustrojami w warunkach domowych.
  20. Naim nie jest dla każdego ( w sumie to nic nie jest i nie każdy Naim jest milusi i z małą ilością góry - patrz Uniti Star - twardy skurfu…n z dość odważną górą ) ale mam coś co powinno się Wam bardziej spodobać. Również ustawienie paczek zdecydowanie lepsze.
  21. Można tak uznać i to będą na pewno (chociaż dziwne) preferencje. Najlepszą walką z modami i innymi niedoskonałościami jest adaptacja akustyczna, elektronika pomoże, ale fizyki nie przeskoczy. Tyle że z tymi "referencjami" jest różnie, bo Audyssey ma inne, YPAO ma inne, Dirac też ma inne - itd. które są prawdziwe? Referencje, czy też zakres działania są takie jakie ustalili autorzy oprogramowania. Czyli można powiedzieć każdy producent systemu korekcji przyjął jakieś założenia i odniesienie, które jego zdaniem jest referencją. Jedne systemy "robią robotę" lepiej inne gorzej. Dlaczego Dirac jest tak wysoko lokowany?, może ma najlepszy (najbardziej zaawansowany w warunkach domowych) algorytm, faktycznie z tych co dotychczas spotkałem jako system kalibracji/korekcji jest super, może też ma na to wpływ pewnego rodzaju "promocja" przez mnóstwo pozytywnych komentarzy zarówno w branży (w końcu nie powiedzą źle o tym co sprzedają) jak i użytkowników. Ale moim zdaniem użytkownicy głównie chwalą go za elastyczność i łatwe ingerowanie w to co zrobi sam z siebie. Skoro praktycznie każdy użytkownik po pomiarze "kombinuje" z krzywymi (a to wgram Harman-a, a to Storm Audio, a to jeszcze wersja +6 albo +10dB, a to może coś innego), z zakresem działania, aż po ręczne korygowanie samej krzywej - no to która jest tą referencyjną? I chyba nikt nie zostawił Dirac-a z korekcją taką jaką zrobił sam z automatu. Więc moim zdaniem też trudno nazwać to referencją.
  22. Właśnie leci , dzięki. Przetestowałem na nim różne krzywe które wbiłem do Diraca. Okazuje się , że najlepiej brzmi na tej wygenerowanej przez Dirac. Harmana czy NAD-a za bardzo podbijają bas przy subwooferze . Bez suba zdecydowanie NAD-a. Przesłuchałem też utwory proponowane przez @AudioTube / Karen Souza , Melody Gardot / i w tym przypadku bas najlepiej wypada przy filtrach DL oraz fabrycznej krzywej. @lpomis Wojtek , niestety ta liniowa krzywa się nie sprawdza. Znika wyższy bas przez co średnica wydaje się wyjałowiona. W ogóle utwory tracą " życie" , jest jakoś tak sztucznie i nijako. Próbowałem zwiększyć zarówno crossover jak i głośność suba , ale to guzik daje i robi się jeszcze gorzej. Bas zaczyna żyć swoim życiem , a średnica swoim , cóś jak bym słuchał dwóch aranżacji tego samego utworu jednocześnie. Co jedna kreska na całym paśmie potrafi uczynić @S!N! prośba , mógłbyś podać jakiś utwór czy dwa z Twojej muzy , abym mógł zobaczyć jak to u mnie zabrzmi.
  23. Technologia przesyłu via HDMI wyklucza różnice jakości obrazu i dźwięku w ramach obsługiwanego standardu. To jest wbrew pozorom fraza klucz - obslugiwany standard. Na rynku jest masa fejkowego okablowania nie spełniającego specyfikacji i sprzęt wówczas negocjuje połączenie o standardzie np. 1.4 a wówczas jest lipa z bezstratnymi formatami via eARC. To jak z okablowaniem RJ45 do internetu. Jak sprzęt jest kompatybilny to negocjuje między sobą najwyższy możliwy protokół i w jego ramach dostajemy właściwą prędkość przesyłu danych.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...