Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Cześć, Nie do końca wiedziałem gdzie opisać dany temat, więc zdecydowałem się tutaj. Sprawa dotyczy zamówionego w sklepie Top Hifi głośnika Devialet Phantom 108dB. Mianowicie głośnik po wyciągnięciu z kartonu nosi oznaki zużycia, ma kilka rys + prawa membrana ma delikatne wgniecenie, prawdopodobnie powstałe w wyniku transportu lub też obawiam się, iz został mi wysłany sprzęt powystawowy/odnowiony lub ze zwrotu ponieważ kartony z środka też są strasznie zabrudzone i mają wiele przetarć których być nie powinno jeśli sprzet jest całkowicie nowy. Przesyłam poniżej zdjęcia głośnika i kartonów. Jak myślicie, czy sklep uzna reklamacje i wymieni głośnik na pozbawiony wad? Od zakupu/dostarczenia głośnika do mnie nie minął nawet tydzień, więc zawsze mogę zwrócić - jednak czy wtedy sklep nie obciąży mnie kosztami naprawy? Z góry dziękuje za każdą odpowiedź.
  3. Kolejny odsłuch w Radiu Łódź odbędzie się już w najbliższą niedzielę! Jako partner techniczny mamy ogromną przyjemność zaprosić Was na kolejny wielokanałowy odsłuch. Tym razem posłuchamy legendarnej płyty Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII. Nie można jej nazwać zwykłym albumem koncertowym – to zapis wyjątkowego występu w ruinach starożytnego amfiteatru, pełnego improwizacji, psychodelii i brzmieniowych eksperymentów. Utwory takie jak „Echoes”, „A Saucerful of Secrets” czy „Careful with That Axe, Eugene” pokazują Floydów w szczytowej formie, a odpowiednie warunki odsłuchowe pozwolą w pełni docenić ich wielowymiarowy klimat. Wydarzenie odbędzie się w Debich Studio, gdzie akustyka jest idealna do tego typu sesji. Aby wziąć udział, wystarczy wysłać maila na q21@q21.pl, w tytule wpisując "Odsłuch w Debich Studio" i podając liczbę osób. Sprzęt, który wykorzystamy, to absolutna czołówka. Denon AVC-A1H to flagowy amplituner, który dzięki dekoderom Dolby Atmos czy DTS:X buduje potężną, przestrzenną scenę dźwiękową, podkreślając organiczne brzmienie nagrań. Magnetar UDP-900, referencyjny odtwarzacz Blu-ray, wnosi studyjną jakość i neutralność, oddając każdy detal nagrania. Do tego komplet kolumn Focal Aria Evo X, które łączą mocny, zrównoważony bas z detaliczną średnicą i górą, doskonale oddając wielowarstwowe kompozycje Floydów. Całość uzupełnia subwoofer JL Audio Fathom f113 v2, który zapewnia głęboki, kontrolowany bas, podkreślając monumentalne momenty bez wprowadzania chaosu. Taki zestaw potrafi zaskoczyć i przenieść słuchaczy w sam środek legendarnego koncertu. Do zobaczenia!
  4. Przed zakupem swojego CXN 2v Series2, zastanawiałem się, właśnie nad tym ST5, jako "domyślnym" wyborze dla mojego A5, jednak, poległ w 5 minut, zadnim "wyszedł z okopów" w konfrontacji ze wspomnianym CXN... Zarówno pod względem brzmienia, jak i funkcjonalności nie mówię o "wybajerowaniu", ale o funkcjonalności w jak najlepszym, tego słowa znaczeniu .
  5. Super że jesteś usatysfakcjonowany. Życzymy miłych chwil spędzonych z muzyką.
  6. Podsumowanie/zakończenie. Dzień dobry. Otóż spieszę napisać jaki jest finał poszukiwań, i co dzięki Wam zostaje w domu. Były do wyboru dwa zamówione sprzęty: 1. Wiim PRO 2. Taga Harmony TWA-10B (2024) Cel odsłuchu - radio internetowe. W domu zostaje Taga. Jest to absolutnie subiektywna decyzja poparta jedynie kwestiami finansowymi jak również tym, że: a) oba streamery grają identycznie po podłączeniu do mojego amplitunera(niskie tony - 25 letni wyjęty z folii Jamo SW410E i tak samo stare nieużywane kolumny dwumetrowe Magnaty, tak ciężkie i tak umiejscowione, że nie mogę podglądnąć i podać modelu). Jak już wcześniej wspominałem w pierwszym poście, sprzęt audio został kupiony 25lat temu, przeleżał niewłączany i doczekał się raktywacji. Zdjąłem wczoraj obudowę, wymieniłem w amplitunerze wyschniętą pastę temorprzewodzącą(której było bardzo dużo), oraz zamontowałem 4 wentylatory(2x12cm + 2x14cm) z powodu jego umiejscowienia w szafce i nadmiernego grzania się. Teraz jest lód a było piekło. b) oba streamery podłączałem kablem optycznym, coaksjalem i RCA. Dla mnie nie było różnicy co nie oznacza, że dla bardziej wrażliwego ucha jej nie będzie. Zostałem przy coaxial. c) wysokie tony(piosenki/utwory) brzmią ślicznie. Nie syczą nadmiernie, nie piszczą w ogóle. Jeśli gra perkusja to słychać szczotki/miotełki, jeśli tamburyn to tamburyn. Bardzo mnie to satysfakcjonuje. d) niskie tony(piosenki/utwory) - poezja. Amplituner w swojej rozpiętości potencjometru 1-10 nastawiony na niecałe 1. Głośnik niskotonowy nie charczy, nie buczy, nie wpada w rezonans. Bas rozchodzi się miękko, ciepło i nisko, otula swoją ogromną głębią. Słychać go w każdym zakresie częstotliwości aż czasem wywołuje taki efekt niepewności we mnie, strachu jakby miało się coś za chwilę wydarzyć. Taki efekt mam przy bardzo głębokim basie. e) internetowe stacje radiowe, czy to o wysokiej przepustowości, czy mniejszej - każda rózni się od innej(jak już wspomniał mój przedmówca). W jednej jest mniej basu, w drugiej więcej, w kolejnej za dużo wysokich tonów, w następnej ich brakuje. Trzeba znaleźć odpowiednią dla siebie, każda gra inaczej. f) nie wrócę do radia tradycyjnego jeśli nie będę musiał. Jakość internetowego jest o wiele lepsza, nie ma trzasków, szumów, sygnał jest czystszy, wraźniejszy. Z szacunku dla historii i osób, które pamiętają tak jak ja audycje PR1 na falach długich w latach 70/80, później Radio Wolna Europa, Radio Luksemburg(rejdijo laksemberg), Rodzina Poszepszyńskich, Niedźwiecki, Sznuk, Powtórka z rozrywki, Dzwonię do Pana, Pani, w bardzo nietypo...Weiss, itd., pragnę powiedzieć, że chylę czoła i dziękuję za wszystkie lata wspólnie spędzone przy głośnikach radiowych ale teraz żegam ciepło i idę ku nowoczesności, ku internetowi. Dziękuję raz jeszcze. Wątek do zamknięcia.
  7. Uzupełniając pytanie, czy zastosowania kabla Silver In-akustik 2x2,50mm2, względem Melodika MDC2250G 2x2,50mm2 moze przynieść korzysci w postaci wypelnienia środka i góry. Są to kable w podobnej grupie cenowej i miałyby zastosowanie w Marantzu w połączeniu z kolumnami HECO MS900.
  8. Heco mają nieco więcej barwy w średnicy i górze, Silvery lepszą kontrolę pasma i detal. Scena i łatwość napędzenia też raczej po stronie Monitor Audio.
  9. Indiany to inne granie, z większym i wolniejszym dołem. Moim zdaniem Pearle są bliższe brzmieniu Fyne
  10. Ricable U40 jest popularną opcją, podobnie Chord C-Screen X
  11. Today
  12. Dla forumowiczów cena do negocjacji i wysyłka gratis. Zapraszam do kontaktu na PW.
  13. Jak wyżej, jest kilka różnych opcji. CXN100, gdy zależy nam na sprzęcie all-in-one, jak mamy zewnętrznego DACa, a zależy nam na ekranie, to WiiM Ultra. Dźwiękowo też bardzo mocny jest Arcam Radia ST5
  14. Dołączam ze swoimi "zabawkami" 😉: PM8006, ND8006, SR5010. Pierwsze dwa są ze mną już od prawie 8 lat (jeszcze, po przymierzam się do wyjścia Marantza 🥲), a ampli AV będzie już z 10 latek (ale ten czas leci). Odpukać zero awarii i gra to wciąż bardzo dobrze. Pomyśleć, że 8 lat temu ND8006 obsługiwał już np. Tidal Connect, a dzisiaj niektóre zdecydowanie nowsze rozwiązania nie mogą sobie z tym poradzić. Ot taka refleksja 🙂.
  15. Grałem prawie 8 lat na Tannoy Revolution XT 6F plus Marantz PM8006/ND8006/SR5010. Ostatnio fronty poszły do nowego właściciela. Wciąż są u mnie XT C i 2x XT Mini jako surround. Bardzo dobrze wspominam te kolumny. Prawie wszystko na ich temat zostało już powiedziane, ale gdyby ktoś szukał informacji to służę pomocą 🙂.
  16. Pozazdrościć, że dobrze trafiłeś. Obsługa w tym salonie to jest totalna porażka.
  17. Bardziej się chyba od Pana spodziewałem propozycji Indiany 561 z kodem 20, które również uważam za dobrą ofertę :), chyba że Pana zdaniem tylko Pylony mogą konkurować z F303?
  18. A jak koledzy oceniacie bezpośrednie porównanie Silver 500 i Heco Celan 7 ? może ktoś słuchał obu i jest w stanie jakieś refleksje napisać? a może pod kątem technicznym, użytych przetworników itp, które z nich teoretycznie wypadają lepiej ?
  19. Nikogo poza mną nie ma u mnie w mieszkaniu. Kolumny niestety nie mają żadnych gwintów, też już o tym myślałem, bo na aliexpress takie kolce można kupić za kilka złotych. Co do podstawek to jeszcze pomyślę, bo takie z płyty meblowej faktycznie byłyby bardzo lekkie. Myślałem jeszcze nad takimi z 4 prętów i 2 kawałków blachy 3-4mm. Sam bym sobie to wszystko pociął, ale musiałbym znaleźć kogoś kto mi to pospawa. Fajnie by to wyglądało pomalowane np. na czarny mat. Ewentualnie mam jeszcze kilka belek konstrukcyjnych, to może dokupię takie kawałki płyt meblowych, i sam to skręcę. Coś się na pewno wymyśli. Nie takie rzeczy się robiło. Już sam robiłem sobie półkę wiszącą, wielki regał do piwnicy, łóżko do sypialni, stół, stołek i kilka innych pierdół. Jakoś super piękne to nie jest, ale na pewno unikatowe, i jaka satysfakcja 😁 Na razie to mam masę innych spraw do załatwienia, także pewnie za kilka tygodni się tym zajmę 🙂 Pozdrawiam
  20. Możesz rozwinąć ? Z tego wpisu nic nie wynika.
  21. Wczoraj
  22. I to będzie (na początek) wystarczające rozwiązanie. Czy to będą podstawki czy stołeczki-sam rozsądź... Nie wiem czy masz w mieszkaniu kogoś mniejszego wzrostem kto mógłby przewrócić kolumnę i zrobić sobie krzywdę? Bo w takim wypadku to lepiej trochę większe podstawki (na szerokość i głębokość) by były stabilniejsze. W razie czego można też pomyśleć o jakimś porządniejszym pozwiązaniem kolumn z podstawkami (np. Blu Tack-taka plastelinowopodobna substancja którą na szczęście nie zostawi śladów i można ją w każdej chwili odłączyć). Nie stosuj taśm klejących dwustronnych, bo przy odklejaniu jest horror i zostają resztki. Sprawdź w wolnej chwili czy Twoje kolumny mają otwory do wkręcenia kolców. Jeśli tak i będziesz czuł konieczność połączenia kolumn z podstawkami to będzie kwestia dopasowania odpowiedniej długości metalowych łączników. Kolce (otwory w kolumnach) to zazwyczaj gwint metryczny M6 i M8. A jeżeli tylko Ty jesteś w mieszkaniu-to można sobie na razie darować i kiedyś sprawdzić czy słyszysz różnicę jak gra kolumna postawiona na ziemi-a jak gdy stoi na podstawce (oczywiście głowa na wysokości wysokotonowca i kolumna w tym samym miejscu, by nie zmieniać odległości kolumn od ścian-czyli akustyki). Pozdrawiam PS. Pamiętajmy o ograniczonym budżecie i że jest to rozwiązanie tymczasowe, bo wiadomo że można lepiej. Ważne, by lepiej grało id starego zestawu i Tobie sprawiało przyjemność ze słuchania muzyki. A za jakiś czas pewnie pomyślisz o wymianie (pierw kolumn...).
  23. Plyta, która jest dla mnie jak magiczna odtrutka na ogólny światowy, lokalny, duży i mały syf. Bo jest jak nie z tego świata. Żeby w pełni zrozumieć co się wydarzyło pewnego wieczoru w Kolonii warto znać tło. Dla ciekawskich link: https://www.jazzarium.pl/przeczytaj/artykuły/najsłynniejszy-koncert-jazzowy-świata-zorganizował-17-latka
  24. Sprawdź czy pomoże wejście w ustawienia powiadomień, odznaczenie wszystkiego, wylogowanie, przeładowanie gruntowne (twarde) strony za pomocą skrótu CTRL + F5 w przeglądarce, a następnie zalogowanie i ponowne włączenie powiadomień w ustawieniach.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Cześć, Nie do końca wiedziałem gdzie opisać dany temat, więc zdecydowałem się tutaj. Sprawa dotyczy zamówionego w sklepie Top Hifi głośnika Devialet Phantom 108dB.  Mianowicie głośnik po wyciągnięciu z kartonu nosi oznaki zużycia, ma kilka rys + prawa membrana ma delikatne wgniecenie, prawdopodobnie powstałe w wyniku transportu lub też obawiam się, iz został mi wysłany sprzęt powystawowy/odnowiony lub ze zwrotu ponieważ kartony z środka też są strasznie zabrudzone i mają wiele przetarć których być nie powinno jeśli sprzet jest całkowicie nowy. Przesyłam poniżej zdjęcia głośnika i kartonów. Jak myślicie, czy sklep uzna reklamacje i wymieni głośnik na pozbawiony wad? Od zakupu/dostarczenia głośnika do mnie nie minął nawet tydzień, więc zawsze mogę zwrócić - jednak czy wtedy sklep nie obciąży mnie kosztami naprawy?   Z góry dziękuje za każdą odpowiedź.  
    • Kolejny odsłuch w Radiu Łódź odbędzie się już w najbliższą niedzielę! Jako partner techniczny mamy ogromną przyjemność zaprosić Was na kolejny wielokanałowy odsłuch. Tym razem posłuchamy legendarnej płyty Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII. Nie można jej nazwać zwykłym albumem koncertowym – to zapis wyjątkowego występu w ruinach starożytnego amfiteatru, pełnego improwizacji, psychodelii i brzmieniowych eksperymentów. Utwory takie jak „Echoes”, „A Saucerful of Secrets” czy „Careful with That Axe, Eugene” pokazują Floydów w szczytowej formie, a odpowiednie warunki odsłuchowe pozwolą w pełni docenić ich wielowymiarowy klimat. Wydarzenie odbędzie się w Debich Studio, gdzie akustyka jest idealna do tego typu sesji. Aby wziąć udział, wystarczy wysłać maila na q21@q21.pl, w tytule wpisując "Odsłuch w Debich Studio" i podając liczbę osób. Sprzęt, który wykorzystamy, to absolutna czołówka. Denon AVC-A1H to flagowy amplituner, który dzięki dekoderom Dolby Atmos czy DTS:X buduje potężną, przestrzenną scenę dźwiękową, podkreślając organiczne brzmienie nagrań. Magnetar UDP-900, referencyjny odtwarzacz Blu-ray, wnosi studyjną jakość i neutralność, oddając każdy detal nagrania. Do tego komplet kolumn Focal Aria Evo X, które łączą mocny, zrównoważony bas z detaliczną średnicą i górą, doskonale oddając wielowarstwowe kompozycje Floydów. Całość uzupełnia subwoofer JL Audio Fathom f113 v2, który zapewnia głęboki, kontrolowany bas, podkreślając monumentalne momenty bez wprowadzania chaosu. Taki zestaw potrafi zaskoczyć i przenieść słuchaczy w sam środek legendarnego koncertu. Do zobaczenia!
    • Przed zakupem swojego CXN 2v Series2, zastanawiałem się, właśnie nad tym ST5, jako "domyślnym" wyborze dla mojego A5, jednak, poległ w 5 minut, zadnim "wyszedł z okopów" w konfrontacji ze wspomnianym CXN... Zarówno pod względem brzmienia, jak i funkcjonalności nie mówię o "wybajerowaniu", ale o funkcjonalności w jak najlepszym, tego słowa znaczeniu .
    • Super że jesteś usatysfakcjonowany. Życzymy miłych chwil spędzonych z muzyką. 
    • Podsumowanie/zakończenie. Dzień dobry. Otóż spieszę napisać jaki jest finał poszukiwań, i co dzięki Wam zostaje w domu. Były do wyboru dwa zamówione sprzęty: 1. Wiim PRO 2. Taga Harmony TWA-10B (2024) Cel odsłuchu - radio internetowe. W domu zostaje Taga. Jest to absolutnie subiektywna decyzja poparta jedynie kwestiami finansowymi jak również tym, że: a) oba streamery grają identycznie po podłączeniu do mojego amplitunera(niskie tony - 25 letni wyjęty z folii Jamo SW410E i tak samo stare nieużywane kolumny dwumetrowe Magnaty, tak ciężkie i tak umiejscowione, że nie mogę podglądnąć i podać modelu). Jak już wcześniej wspominałem w pierwszym poście, sprzęt audio został kupiony 25lat temu, przeleżał niewłączany i doczekał się raktywacji. Zdjąłem wczoraj obudowę, wymieniłem w amplitunerze wyschniętą pastę temorprzewodzącą(której było bardzo dużo), oraz zamontowałem 4 wentylatory(2x12cm + 2x14cm) z powodu jego umiejscowienia w szafce i nadmiernego grzania się. Teraz jest lód a było piekło. b) oba streamery podłączałem kablem optycznym, coaksjalem i RCA. Dla mnie nie było różnicy co nie oznacza, że dla bardziej wrażliwego ucha jej nie będzie. Zostałem przy coaxial. c) wysokie tony(piosenki/utwory) brzmią ślicznie. Nie syczą nadmiernie, nie piszczą w ogóle. Jeśli gra perkusja to słychać szczotki/miotełki, jeśli tamburyn to tamburyn. Bardzo mnie to satysfakcjonuje. d) niskie tony(piosenki/utwory) - poezja. Amplituner w swojej rozpiętości potencjometru 1-10 nastawiony na niecałe 1. Głośnik niskotonowy nie charczy, nie buczy, nie wpada w rezonans. Bas rozchodzi się miękko, ciepło i nisko, otula swoją ogromną głębią. Słychać go w każdym zakresie częstotliwości aż czasem wywołuje taki efekt niepewności we mnie, strachu jakby miało się coś za chwilę wydarzyć. Taki efekt mam przy bardzo głębokim basie. e) internetowe stacje radiowe, czy to o wysokiej przepustowości, czy mniejszej - każda rózni się od innej(jak już wspomniał mój przedmówca). W jednej jest mniej basu, w drugiej więcej, w kolejnej za dużo wysokich tonów, w następnej ich brakuje. Trzeba znaleźć odpowiednią dla siebie, każda gra inaczej. f) nie wrócę do radia tradycyjnego jeśli nie będę musiał. Jakość internetowego jest o wiele lepsza, nie ma trzasków, szumów, sygnał jest czystszy, wraźniejszy. Z szacunku dla historii i osób, które pamiętają tak jak ja audycje PR1 na falach długich w latach 70/80, później Radio Wolna Europa, Radio Luksemburg(rejdijo laksemberg), Rodzina Poszepszyńskich, Niedźwiecki, Sznuk, Powtórka z rozrywki, Dzwonię do Pana, Pani, w bardzo nietypo...Weiss, itd., pragnę powiedzieć, że chylę czoła i dziękuję za wszystkie lata wspólnie spędzone przy głośnikach radiowych ale teraz żegam ciepło i idę ku nowoczesności, ku internetowi. Dziękuję raz jeszcze. Wątek do zamknięcia.
    • Uzupełniając pytanie, czy zastosowania kabla Silver In-akustik 2x2,50mm2, względem Melodika MDC2250G 2x2,50mm2 moze przynieść korzysci w postaci wypelnienia środka i góry. Są to kable w podobnej grupie cenowej i miałyby zastosowanie w Marantzu w połączeniu z kolumnami HECO MS900.      
    • U mnie na Apple nie ma tego
    • Heco mają nieco więcej barwy w średnicy i górze, Silvery lepszą kontrolę pasma i detal. Scena i łatwość napędzenia też raczej po stronie Monitor Audio. 
    • Indiany to inne granie, z większym i wolniejszym dołem. Moim zdaniem Pearle są bliższe brzmieniu Fyne  
    • Ricable U40 jest popularną opcją, podobnie Chord C-Screen X  
    • Dla forumowiczów cena do negocjacji i wysyłka gratis. Zapraszam do kontaktu na PW. 
    • Jak wyżej, jest kilka różnych opcji. CXN100, gdy zależy nam na sprzęcie all-in-one, jak mamy zewnętrznego DACa, a zależy nam na ekranie, to WiiM Ultra. Dźwiękowo też bardzo mocny jest Arcam Radia ST5  
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...