Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Po pierwsze to że jest to salon audio nie oznacza z automatu, że adaptację mają zrobioną idealnie zgodnie ze sztuką. Nie wiadomo kto to robił, jak i dlaczego to ustawił. Salony, w których akustyka jest zrobiona poprawnie często się tym chwalą i mówią kto się pod tym podpisuje. Po drugie dyfuzor za kolumną nie musi być bzdurą. Co prawda to miejsce jest bardzo dalekie od jego optymalnego ustawienia ale są przypadki w których się faktycznie tak robi - na przykład gdy nie można tam dać pochłaniania bo z jakiegoś powodu jest go już za dużo w pomieszczeniu.
  3. Dzięki za dobre słowo , szczególnie to o zawiści Czy wybitne ? Przez grzeczność nie zaprzeczę. Tym razem trochę pohamowałem emocje i podszedłem do tematu bardziej naukowo. Stąd odsłuchy tych monitorów ,które miałem w chałupie. Jeżeli na tych maluchach / ProAc , Usher / uzyskałem głębię i scenę o jaką mi chodziło ,to już byłem pewien , że pomieszczenie nie będzie mi wilkiem. Na AVS , Zlotach wysłuchałem sporo kolumn a tylko dźwięk QLN - ów jakoś szczególnie utkwił mi w pamięci / wiem , pamięć dźwiękowa ponoć jest krótkotrwała /. Nie zamykałem się na inne opcje. Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc. Nawet jak pojechałem do Audio Connect to chciałem posłuchać kilku paczek , by być pewnym decyzji. O mało nie wyjechałem z Diptyque DP 77. Właściwie , to żona już je kupowała Dźwięk rewelacyjny , do trudnych akustycznie pomieszczeń idealne , można się zakochać. Na koniec wróciliśmy do QLN i nabrałem pewności , ze to to. Jak grają u mnie ? Mogę tylko opisać to jak jest teraz. Ustawienie nie jest docelowe , Alteci stoją bezpośrednio za monitorami. Producent zaleca rozstaw 3-5 metrów i 3-5 metrów do miejsca odsłuchu. Tak jest w instrukcji i z bólem serca , / bo wszyscy przecież wiedzą , że instrukcje są dla mięczaków / muszę się z nim zgodzić. Początkowy rozstaw , gdzie już mi się wydawało super był 2 metry , obecnie ma 2,9 metra i jest genialnie. Słucham od dwóch dni i wiem , dlaczego akurat QLN-y. Są jak Alteci , nie męczą , nie ma żadnej wyśrubowanej góry , bas jest przyjemny choć może spowodować drżenie kanapy. Jest detal , ale nie tak jak w przypadku Diapasonów gdzie " wszystko lata w przestrzeni ". Dźwięk nie wychodzi na boki . Scena trzyma się środka , a'propos fajnie się słucha jak czterdzieści cm. w linii kolumn po wewnętrznej tak z lewej , jak z prawej nic nie gra. Dźwięk się pojawia znikąd na środku i tak się trzyma. QLN-y grają naturalnie , bez podbarwień , tak jak zapamiętałem dźwięk koncertów w filharmonii. Z tą naturalnością to też ciekawe , bo jak się okazało podczas rozmów w Audio - Connect , każdy ma swoją " naturalność". Dla właściciela to właśnie JMR grały np. jasno , dla mnie ciemniej niż QLN-y , właściciel twierdził , że Diapasony to referencja naturalności , ja słyszałem dziwną napompowaną dźwiękami scenę. Kończąc , mam to co chciałem. Jest skromnie, ale czysto Porównanie jak grają z lampą , a jak z tranzystorem zostawiam na czas gdy już je odpowiednio ustawię. Jak ktoś nie oczekuje efektownego dźwięku , nie jest mu potrzebny efekt wow , to myślę , że QLN będzie dobrym wyborem. P.S. Odpaliłem drapaka. Tak w skrócie , poznaje płyty od nowa
  4. Ja mam 18W8545/K - tzw. "węglowa osiemnastka" od Scan Speaka, która według specyfikacji ma Ø 177 mm a sama membrana to około 165mm. Specyfikacja podaje średnicę całości, która jest montowana w obudowie.
  5. Aż tak nie muszę go upychać, mogę mu dać całą wysokość szafki jak trzeba. Możliwe, że dałbym mu dużo miejsca a jak będzie problem to wtedy pomóc mu lepszą wentylacją. Tak z ciekawości: to wreszcie sama szafka nie dostała wentylacji, tak? Jak sobie radzi ten PS5 w tej szafce? Raczej nie ma zbyt wiele miejsca na "oddech" Ogólnie to też chcą coś upchnąć do szafki, bo jeśli na niej ma być głośnik centralny, amplituner i konsola to będzie się robić ciasno. Jeszcze gdzieś tam chyba muszę postawić na wierzchu router i w przyszłości jakiś NUC (Nettopy/Mini-PC). Wtedy taka szafka 180cm wcale taka szeroka nie jest. Teraz wiedząc to pewnie bym tak robił zmiany lokatorskie mieszkania aby ta ściana była z 1m szersza 😄
  6. Pogrzebałem w internecie w poszukiwaniu uchwytów do głośników na szynoprzewody oświetleniowe, ale nic do głośników nie znalazłem. Może dałoby się przymocować głośnik do takiego uchwytu:
  7. Wybacz, ale jak to czytam... proponuje weź poświęć chwilę na edukację żony jak to jest podłączone. Bedzie z korzyścią dla Was obydwoje. Żona też człowiek, można stawiać przed nią wyzwania.
  8. Pociągnę jeszcze wątek z sonoryzmem w tle, zapoczątkowanym przez nasze rozważania o „Trenie…” Pendereckiego, który to utwór, jak niektórzy uważają, ten muzyczny nurt zapoczątkował. Sonoryzm był najmocniej reprezentowany w Polsce (o czym wcześniej nie wiedziałem) ale odbił się szerokim echem na całym świecie. Zainteresowanie nim przypada głównie na lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte ubiegłego wieku. Posiadam kilka płyt stworzonych w duchu sonoryzmu. Nie jest to muzyka, którą otaczam się na codzień ale od czasu do czasu bardzo lubię sobie coś takiego posłuchać. Dzisiaj w filharmonii podsunięto mi taką oto muzykę: https://tidal.com/album/272546533?u Nie potrafię w tym miejscu napisać „polecam”, ale rzucić uchem warto. Natomiast to co polecić mogę, to z pewnością jedna z płyt mojego ulubionego basisty, grywającego w moim salonie przynajmniej kilkanaście razy w roku… Saint James Norlands church, London, Barre Phillips, jego kontrabas, smyczek (nie można go pominąć), oraz… pogłos. W zupełności wystarczający zestaw aby wywołać w wyobraźni lawinę surrealistycznych obrazów. Barre Phillips „Basse Barre” (1968) https://tidal.com/album/204304517?u Polecam:)
  9. ad. 1 https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-glosnikowy-2x2-5mm-czysta-miedz-ofc-9798500337 ad.2 i 3 - pokaż schemat dolby elektrykom, zazwyczaj są ogarnięci, to wyprowadzą w tych miejscach. Zrobiłeś sobie zdjęcie przed budową, żeby porównać jak będziesz wyglądać po budowie? Budowa, to wiele wyzwań, nie jest to łatwe. Trzeba mieć duuużo czasu i nerwów. Będzie dobrze!
  10. B&W jak zawsze rozbierają muzykę na nutki. Czasami z tego już nic nie zostaje, ale kiedy coś jest nagrane porządnie, to jest przyjemność. Dziś muzyka z okolic szóstej dekady zeszłego wieku z juesej. Mam do tego jakąś słabość. Tu realizator wykonał robotę prawidłowo.
  11. MF M3si był fajny ale znalazłem okazyjnie Atoll in200. Żal było nie spróbować Co mnie zdziwiło to Atoll in200 ma o wiele lepszy bas, wokal podkreślony ale więcej szczegółów ma MF. Tak samo stereofonia, lokalizowanie instrumentów lepsze na MF. Myślę, że chodzi po prostu o to, że MF jest bardziej suchy, ma bardziej podkreśloną górę i siłą rzeczy łatwiej w nim znaleźć te szczegóły. Atoll gra tak, że jest wokal i za nim inne instrumenty. W MF wszystko jest w jednej linii. Tak więc tutaj ten styl Atolla może się podobać bo jednak bardziej skupiamy się na wokalu aniżeli perkusji. Zastanawiam się, czy ten Atoll nie gubi tej szczegółów przez akustykę a dokładniej przez ten dołek od 1k do 4k. Jednak troszkę brakuje tego detalu. A może ten wzmacniacz tak ma i muszę szukać wzmacniacza bardziej detalicznego?
  12. Ja bym brał Rege ale to dlatego że sam mam teraz Elex mk4 i gra ona z Kef r3 meta.
  13. Czyli Caspian 2 lepszy ale juz nie produkowany ostatnie sztuki w 2023 wyszły . 7 tysięcy to cena spoko więcej bym nie dał po prostu za słaba moc jak na tranzystor. Choć takie Naimy też mają mało watów a kosztują koło 18.000 zł. Dziwne że Rega ma tak wysokie oceny w branży jak laboratorium pokazuje ze to kierunek amplituner stereo a nie wzmacniacz stereo i to prawie high end. Dla porównania mój budzetowy wzmacniacz Nad 356 BEE ma 92 DB ss/sz a dynamike 110 DB a to tylko 3000 zł w stosunki do 11000. Nie ma jeszcze testów laborataryjnych Rega Elex MK4 ciekawe czy będą też takie słabe
  14. Today
  15. @Kraft Falcony - słuchane w bliskim polu - zdają się być mało wybredne na walory akustyczne pomieszczenia. Dlatego też zdecydowałem się na te monitorki. Lecz teraz zorganizowałem inny, większy pokój odsłuchowy i szukam większych kolumn. I tutaj już będę troszczył się również o poprawną akustykę
  16. Hehe, Uwierz mi że ja już dużo "ciekawych" tez się naczytałem z pod pióra @bora902, cóż każdy ma inną filozofię życiową. Masz komplet 5.1. Stary bo stary ale jeśli sprawny to co z tego? Lepiej mieć używane kolumny niż elektronikę. Podłącz, posłuchaj, nikt za Ciebie na odległość nie oceni czy w Twoich 33m2 zagra to dobrze czy nie. Trochę mnie martwią wgniecone kopułki na frontach.
  17. A może zamiast je sprzedawać, to zainwestujesz w aranżację akustyczną. W takiej konfiguracji, to chyba nic nie zabrzmi wybitnie. Może warto dać im szansę.
  18. Może nie zaprojektowałem, tylko naniosłem przeróbkę na zwykłej konsumenckiej szafce. Bardzo mi podpasowała jeśli chodzi o funkcjonalność i wymiary. https://www.meble-bogart.pl/
  19. Falcon Acoustics LS3/5a w nowej wersji "Gold Badge" zakupione u polskiego dystrybutora nieco ponad 2 miesiące temu. Dołączam dowód zakupu będący podstawą 2-letniej gwarancji na monitory. Komplet producenta wraz z oryginalnym kartonem z wypełnieniem, który gwarantuje bezpieczną wysyłkę. Polecam i zapraszam do zakupu. Link do OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/falcon-acoustics-ls3-5a-gold-badge-kolumny-monitory-bbc-CID99-ID10arFz.html
  20. Zazdrość jest dobra. Zawiść lepsza. Sam zastanawiam się, czy nie zacząć jej odczuwać, ale @tomek4446 nie roznieca na razie silniejszych emocji. Tomek - paczki pewnie wybitne, a do tego dość rzadkie i jesteś chyba jedynym forumowiczem, który słucha ich w swoim torze. Masz wypasiony zestaw lampowy, klasowego trana i przynajmniej 2 pary innych kolumn jako punkty odniesienia. Baza recenzencka jakiej ze świecą szukać. Więc do jasnej cholery - siądź chłopie do klawiatury i daj nam wreszcie powód, żebyśmy Cię porządnie znienawidzili.
  21. Pierwszy raz słyszę o takiej zasadzie, chyba, że to jakaś metafora, sarkazm czy inna figura językowa? a jeśli chcesz mi powiedzieć, że wszyscy wprowadzający się do nowych domów kupują cały sprzęt nowy, to lepiej nie pisz tu więcej, bo żyjesz w równoległej do mojej rzeczywistości. I nie pytałem co kto myśli o takim podejściu, tylko o tym zestawie. Parametry pomieszczenia podałem, bo wiem, że ma to znaczenie w ocenie pracy sprzętu,a fakt remontu jest tylko jako tło kontekstowe.
  22. Który głośnik będzie mocniejsz i po prostu lepszy? chodzi o "moc" bassu Oferta 1 ( bardziej przekonująca mnie ) : https://www.facebook.com/marketplace/item/1124231138928447/?referralSurface=messenger_lightspeed_banner&referralCode=messenger_banner Oferta 2 : https://www.facebook.com/marketplace/item/2420237244844045/?referralSurface=messenger_lightspeed_banner&referralCode=messenger_banner Prawdopodobnie po zakupie istnieje szansa wymiany głośnika na lepszy. Chyba że nie będzie to konieczne. Proszę o wmiarę szybką odpowiedź. Pozdrawiam
  23. https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/3729-rega-elicit-mk5 "Odstęp od szumu (wskaźnik S/N) jest słaby (78 dB), chociaż jeszcze niekompromitujący, tego rzędu wyniki osiągają amplitunery AV, od rasowego wzmacniacza stereofonicznego oczekujemy trochę więcej" "spektrum nie jest idealnie czyste, ale dominują parzyste harmoniczne (które też nie są niepokojąco wysokie), teoretycznie korzystniejsze (dla rezultatów brzmieniowych) niż nieparzyste. Najwyższa szpilka drugiej harmonicznej sięga -75 dB, czwartej -83 dB, a kolejne nie przekraczają -90 dB." https://audio.com.pl/testy/stereo/odtwarzacz-cd-wzmacniacz/2565-roksan-caspian-m2-cd-amp "Odstęp od szumu 86 dB to bardzo przyzwoity rezultat, wraz z wysoką mocą dynamika sięga 106 dB. Charakterystyki w zakresie akustycznym są idealne i docierają do granicy 100 Hz przy spadku -3 dB (rys. 1) W spektrum zniekształceń (rys. 2) jest bardzo czysto, granicę 90 dB przekracza jedynie druga harmoniczna." Jeśli chcesz podjąć decyzję na podstawie cudzych recenzji i opinii, to na papierze jest jak widzisz. Skoro zawęziłeś wybór do dwu piecyków, to zdecydowanie zachęcam Cię do samodzielnego odsłuchu. Ceny nowych Caspianów są ostatnio znacznie niższe. https://www.q21.pl/roksan-caspian-m2-integrated-amplifier.html
  24. Nie jestem audiofilem melomanem Stereo zawsze miałem budżetowe. Słucham głownie stary rock Led Zeppelin, Pink Floyd, Dire Strites, Deep Purple , elektronike jak Massive Attack , Depeche Mode ,duzo też Metalu ,Techno nawet audiofilską Diana Krell ,Jazz, Blues ,Pop czyli wszystko praktycznie oprócz muzyki poważnej i disco polo Który wzmacniacz mam wybrać na następcę Nad 356 i do kolumn Pylon Diamond 28 Po wielu godzinach przeglądania for internetowych i recenzji ostatecznie dokonam wyboru miedzy Roksan Caspian M2 i Rega Elicit Mk5. Rozważałem Rega Elex MK4 ale mało mocy i bas niski nie powala. Caspian tez w sumie prądowo słaby ale zasilacz ma potężny . Rega Elicit MK5 natomiast mocy nie brakuje. Caspian 2 na rynku z 14 lat , Elicit Mk5 to prawie nowości i lepszy z wyglądu. Oba wzmacniacze nadają sie do każdej muzyki uniwersalne. Zalezy mi na mocnej dobrej podstawie basowej i dobrze kontrolowanej ,pięknej średnicy wokal nie szczególnie ale gitary elektryczne to podstawa, wysokie żeby nie męczyły ale detal żeby był zaznaczony. Myślę że z tego co czytałem właśnie te dwa brytyjskie wzmacniacze to mają. Do ludzii z branży który wzmacniacz byście wybrali Caspiana czy Rege ?
  25. Niedopracowany to może jest u większości tor LAN lub sieć domowa o ustawieniach routera nie wspomnę. Później wyłażą kwiatki typu coś komuś przerywa, coś czegoś nie widzi itd. Masz jakieś problemy z Moon 280D, czy Silent Angel M1T? nie sądzę 😉
  26. Jak każdy gramofon. Wszystko zależy od ..... zresztą to już napisał @Fandiscopolo
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Po pierwsze to że jest to salon audio nie oznacza z automatu, że adaptację mają zrobioną idealnie zgodnie ze sztuką. Nie wiadomo kto to robił, jak i dlaczego to ustawił. Salony, w których akustyka jest zrobiona poprawnie często się tym chwalą i mówią kto się pod tym podpisuje. Po drugie dyfuzor za kolumną nie musi być bzdurą. Co prawda to miejsce jest bardzo dalekie od jego optymalnego ustawienia ale są przypadki w których się faktycznie tak robi - na przykład gdy nie można tam dać pochłaniania bo z jakiegoś powodu jest go już za dużo w pomieszczeniu.
    • Dzięki za dobre słowo , szczególnie to o zawiści   Czy wybitne ? Przez grzeczność nie zaprzeczę.   Tym razem trochę pohamowałem emocje i podszedłem do tematu bardziej naukowo. Stąd odsłuchy tych monitorów ,które miałem w chałupie. Jeżeli na tych maluchach / ProAc , Usher / uzyskałem głębię i scenę o jaką mi chodziło ,to już byłem pewien , że pomieszczenie nie będzie mi wilkiem.  Na AVS , Zlotach wysłuchałem sporo kolumn a tylko dźwięk QLN - ów jakoś szczególnie utkwił mi w pamięci / wiem , pamięć dźwiękowa ponoć jest krótkotrwała  /. Nie zamykałem się na inne opcje. Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc. Nawet jak pojechałem do Audio Connect to chciałem posłuchać kilku paczek , by być pewnym decyzji. O mało nie wyjechałem z Diptyque DP 77. Właściwie , to żona już je kupowała  Dźwięk rewelacyjny , do trudnych akustycznie pomieszczeń idealne , można się zakochać. Na koniec wróciliśmy do QLN i nabrałem pewności , ze to to.  Jak grają u mnie ? Mogę tylko opisać to jak jest teraz. Ustawienie nie jest docelowe , Alteci stoją bezpośrednio za monitorami. Producent zaleca rozstaw 3-5 metrów i 3-5 metrów do miejsca odsłuchu. Tak jest w instrukcji i z bólem serca , / bo wszyscy przecież wiedzą , że instrukcje są dla mięczaków  / muszę się z nim zgodzić. Początkowy rozstaw , gdzie już mi się wydawało super był 2 metry , obecnie ma 2,9 metra i jest genialnie.  Słucham od dwóch dni i wiem , dlaczego akurat QLN-y. Są jak Alteci , nie męczą , nie ma żadnej wyśrubowanej góry , bas jest przyjemny choć może spowodować drżenie kanapy. Jest detal , ale nie tak jak w przypadku Diapasonów  gdzie " wszystko lata w przestrzeni ". Dźwięk nie wychodzi na boki . Scena trzyma się środka , a'propos fajnie się słucha jak czterdzieści cm. w linii kolumn po wewnętrznej tak z lewej , jak z prawej nic nie gra. Dźwięk się pojawia znikąd na środku i tak się trzyma. QLN-y grają naturalnie , bez podbarwień , tak jak zapamiętałem dźwięk koncertów w filharmonii. Z tą naturalnością to też ciekawe , bo jak się okazało podczas rozmów w Audio - Connect , każdy ma swoją " naturalność". Dla właściciela to właśnie JMR  grały np. jasno , dla mnie ciemniej niż QLN-y , właściciel twierdził , że Diapasony to referencja naturalności , ja słyszałem dziwną napompowaną dźwiękami scenę.  Kończąc , mam to co chciałem. Jest skromnie, ale czysto   Porównanie jak grają z lampą , a jak z tranzystorem zostawiam na czas gdy już je odpowiednio ustawię.  Jak ktoś nie oczekuje efektownego dźwięku , nie jest mu potrzebny efekt wow , to myślę , że QLN będzie dobrym wyborem.   P.S. Odpaliłem drapaka. Tak w skrócie , poznaje płyty od nowa      
    • Ja mam 18W8545/K - tzw. "węglowa osiemnastka" od Scan Speaka, która według specyfikacji ma Ø 177 mm a sama membrana to około 165mm. Specyfikacja podaje średnicę całości, która jest montowana w obudowie.
    • Aż tak nie muszę go upychać, mogę mu dać całą wysokość szafki jak trzeba. Możliwe, że dałbym mu dużo miejsca a jak będzie problem to wtedy pomóc mu lepszą wentylacją. Tak z ciekawości: to wreszcie sama szafka nie dostała wentylacji, tak? Jak sobie radzi ten PS5 w tej szafce? Raczej nie ma zbyt wiele miejsca na "oddech"   Ogólnie to też chcą coś upchnąć do szafki, bo jeśli na niej ma być głośnik centralny, amplituner i konsola to będzie się robić ciasno. Jeszcze gdzieś tam chyba muszę postawić na wierzchu router i w przyszłości jakiś NUC (Nettopy/Mini-PC). Wtedy taka szafka 180cm wcale taka szeroka nie jest. Teraz wiedząc to pewnie bym tak robił zmiany lokatorskie mieszkania aby ta ściana była z 1m szersza 😄
    • Pogrzebałem w internecie w poszukiwaniu uchwytów do głośników na szynoprzewody oświetleniowe, ale nic do głośników nie znalazłem. Może dałoby się przymocować głośnik do takiego uchwytu:
    • Wybacz, ale jak to czytam... proponuje weź poświęć chwilę na edukację żony jak to jest podłączone. Bedzie z korzyścią dla Was obydwoje. Żona też człowiek, można stawiać przed nią wyzwania.  
    • Pociągnę jeszcze wątek z sonoryzmem w tle, zapoczątkowanym przez nasze rozważania o „Trenie…” Pendereckiego, który to utwór, jak niektórzy uważają,  ten muzyczny nurt zapoczątkował. Sonoryzm był najmocniej reprezentowany w Polsce (o czym wcześniej nie wiedziałem) ale odbił się szerokim echem na całym świecie. Zainteresowanie nim przypada głównie na lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte ubiegłego wieku. Posiadam kilka płyt stworzonych w duchu sonoryzmu. Nie jest to muzyka, którą otaczam się na codzień ale od czasu do czasu bardzo lubię sobie coś takiego posłuchać. Dzisiaj w filharmonii podsunięto mi taką oto muzykę: https://tidal.com/album/272546533?u Nie potrafię w tym miejscu napisać „polecam”, ale rzucić uchem warto. Natomiast to co polecić mogę, to z pewnością jedna z płyt mojego ulubionego basisty, grywającego w moim salonie przynajmniej kilkanaście razy w roku… Saint James Norlands church, London, Barre Phillips, jego kontrabas, smyczek (nie można go pominąć), oraz… pogłos. W zupełności wystarczający zestaw aby wywołać w wyobraźni lawinę surrealistycznych obrazów. Barre Phillips „Basse Barre” (1968) https://tidal.com/album/204304517?u Polecam:)
    • ad. 1 https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-glosnikowy-2x2-5mm-czysta-miedz-ofc-9798500337 ad.2 i 3 - pokaż schemat dolby elektrykom, zazwyczaj są ogarnięci, to wyprowadzą w tych miejscach.   Zrobiłeś sobie zdjęcie przed budową, żeby porównać jak będziesz wyglądać po budowie?   Budowa, to wiele wyzwań, nie jest to łatwe. Trzeba mieć duuużo czasu i nerwów. Będzie dobrze! 
    • B&W jak zawsze rozbierają muzykę na nutki. Czasami z tego już nic nie zostaje, ale kiedy coś jest nagrane porządnie, to jest przyjemność. Dziś muzyka z okolic szóstej dekady zeszłego wieku z juesej. Mam do tego jakąś słabość. Tu realizator wykonał robotę prawidłowo.   
    • MF M3si był fajny ale znalazłem okazyjnie Atoll in200. Żal było nie spróbować   Co mnie zdziwiło to Atoll in200 ma o wiele lepszy bas, wokal podkreślony ale więcej szczegółów ma MF. Tak samo stereofonia, lokalizowanie instrumentów lepsze na MF.  Myślę, że chodzi po prostu o to, że MF jest bardziej suchy, ma bardziej podkreśloną górę i siłą rzeczy łatwiej w nim znaleźć te szczegóły. Atoll gra tak, że jest wokal i za nim inne instrumenty. W MF wszystko jest w jednej linii. Tak więc tutaj ten styl Atolla może się podobać bo jednak bardziej skupiamy się na wokalu aniżeli perkusji.  Zastanawiam się, czy ten Atoll nie gubi tej szczegółów przez akustykę a dokładniej przez ten dołek od 1k do 4k. Jednak troszkę brakuje tego detalu. A może ten wzmacniacz tak ma i muszę szukać wzmacniacza bardziej detalicznego?   
    • Ja bym brał Rege ale to dlatego że sam mam teraz Elex mk4 i gra ona z Kef r3 meta. 
    • Czyli Caspian 2 lepszy ale juz nie produkowany ostatnie sztuki w 2023 wyszły . 7 tysięcy to cena spoko więcej bym nie dał po prostu za słaba moc jak na tranzystor. Choć takie Naimy też mają mało watów a kosztują koło 18.000 zł. Dziwne że Rega ma tak wysokie oceny w branży jak  laboratorium pokazuje ze  to kierunek amplituner stereo a nie wzmacniacz stereo i to prawie high end. Dla porównania mój budzetowy wzmacniacz Nad 356 BEE ma 92 DB ss/sz  a dynamike 110 DB a to tylko 3000 zł w stosunki do 11000. Nie ma jeszcze testów laborataryjnych Rega Elex MK4 ciekawe czy będą też takie słabe
    • @Kraft Falcony - słuchane w bliskim polu - zdają się być mało wybredne na walory akustyczne pomieszczenia. Dlatego też zdecydowałem się na te monitorki. Lecz teraz zorganizowałem inny, większy pokój odsłuchowy i szukam większych kolumn. I tutaj już będę troszczył się również o poprawną akustykę  
    • Hehe, Uwierz mi że ja już dużo "ciekawych" tez się naczytałem z pod pióra @bora902, cóż każdy ma inną filozofię życiową. Masz komplet 5.1. Stary bo stary ale jeśli sprawny to co z tego? Lepiej mieć używane kolumny niż elektronikę. Podłącz, posłuchaj, nikt za Ciebie na odległość nie oceni czy w Twoich 33m2 zagra to dobrze czy nie. Trochę mnie martwią wgniecone kopułki na frontach.
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...