Skocz do zawartości

Kino Domowe

Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).


10 039 tematów w tym forum

    • 5 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
  1. D. X2700h + D. Home 150

    • 5 odpowiedzi
    • 2,2k wyświetleń
    • 19 odpowiedzi
    • 3,7k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 1,1k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  2. jaki zestaw kolumn?

    • 5 odpowiedzi
    • 1,2k wyświetleń
  3. Focal Chora 826

    • 23 odpowiedzi
    • 5,6k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 992 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 2k wyświetleń
  4. Kolumny do kina domowego 1 2

    • 30 odpowiedzi
    • 9k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 3,4k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,1k wyświetleń
  5. Yamaha rx-a680 vs rx-v685

    • 5 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  6. Wybór kina domowego

    • 6 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 1,8k wyświetleń
  7. Sonos Arc

    • 11 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
  8. Sonos Arc

    • 0 odpowiedzi
    • 686 wyświetleń
  9. Multiroom dla laika

    • 5 odpowiedzi
    • 1,4k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 706 wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 2,3k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Poprosiłem perplexity o porównanie dla większych podstawek. Porównanie Wharfedale Evo 4.2 i Wharfedale Evo 5.2 Seria Wharfedale Evo reprezentuje filozofię marki, oferując zaawansowane technologie audio w przystępnej cenie. Najnowsza linia Evo 5 została właśnie wprowadzona na rynek (maj 2025) jako ewolucja popularnej serii Evo 4. To porównanie koncentruje się na modelach podstawkowych 3-drożnych - sprawdzonym Evo 4.2 i nowym Evo 5.2, analizując ich różnice technologiczne, konstrukcyjne i brzmieniowe.   Różnice w konstrukcji przetworników Przetwornik wysokotonowy AMT Oba modele wykorzystują zaawansowany przetwornik AMT (Air Motion Transformer) zamiast konwencjonalnych kopułek - rozwiązanie zazwyczaj spotykane w znacznie droższych głośnikach. Technologia AMT pozwala na poruszanie czterokrotnie większej ilości powietrza niż tradycyjne tweetery o tej samej powierzchni.   Kluczowa różnica polega na wymiarach:   Evo 4.2: przetwornik AMT 30x60 mm   Evo 5.2: większy przetwornik AMT 35x70 mm   Zwiększony rozmiar AMT w Evo 5.2 skutkuje lepszą efektywnością i szerszą dyspersją dźwięku. Dodatkowo Evo 5.2 wprowadza nowy materiał dźwiękochłonny SilentWeave™ - hybrydę bawełny i filcu umieszczoną za membraną, co redukuje odbicia fal dźwiękowych wewnątrz głośnika.   Przetwornik średniotonowy Oba modele posiadają dedykowany 50 mm kopułkowy głośnik średniotonowy, co jest rzadkością w tej klasie cenowej:   Evo 4.2: 50 mm miękka kopułka pokryta związkiem tłumiącym   Evo 5.2: udoskonalona wersja z ramą tłumiącą ResoFrame™ i materiałem SilentWeave™ w dwóch miejscach: za membraną i cewką głosową oraz przed tylną obudową   Kopułka średniotonowa w Evo 5.2 została zoptymalizowana do współpracy z większym przetwornikiem AMT, zapewniając lepszą spójność brzmieniową i czystość w kluczowym zakresie wokalnym.   Przetwornik niskotonowy Oba modele wykorzystują membrany z Kevlaru:   Evo 4.2: 165 mm (6,5") membrana z plecionego Kevlaru   Evo 5.2: membrana z Kevlaru z zaawansowanym systemem napędowym o niskich zniekształceniach, adaptowanym z flagowych modeli Elysian   Evo 5.2 wprowadza nową technologię ResoSeal™ - elastomerowy pierścień tłumiący umieszczony w tylnej części stożka, gdzie łączy się on z zawieszeniem, co optymalizuje zakres niższych średnich tonów, czyniąc wokale bogatszymi i bardziej naturalnymi.   Różnice w konstrukcji obudowy i portów bass-reflex System portów bass-reflex Różnica w systemach bass-reflex jest znacząca:   Evo 4.2: system SLPP (Slot Loaded Profiled Port) z odprowadzeniem w dwóch kierunkach   Evo 5.2: udoskonalony system SLPP z odprowadzeniem w trzech kierunkach: lewo, prawo i tył   Trójkierunkowy system w Evo 5.2 optymalizuje dystrybucję przepływu powietrza, przyczyniając się do głębszego, bardziej artykulowanego i dobrze zintegrowanego basu. Dodatkowo, dzięki równomiernemu rozpraszaniu powietrza w pomieszczeniu, głośniki są mniej wymagające jeśli chodzi o pozycjonowanie.   Wymiary i konstrukcja obudowy Evo 4.2: 455 x 250 x (340+10) mm   Evo 5.2: 497 x 260 x (350+40) mm   Evo 5.2 posiada nieco większą obudowę, co zwiększa wewnętrzną objętość, przyczyniając się do lepszej dyspersji dźwięku i głębszego basu. Udoskonalona obudowa Evo 5.2 jest zbudowana z warstw drewna o różnych gęstościach, co zmniejsza rezonanse paneli.   Dodatkową nowością w Evo 5.2 jest hybrydowa podstawa łącząca elementy metalowe i drewniane, co zwiększa sztywność konstrukcji i redukuje niepożądane wibracje.   Parametry techniczne i wydajność Czułość i impedancja Evo 4.2: czułość 87 dB (2,83V @ 1M), impedancja nominalna 8Ω, minimalna 4Ω   Evo 5.2: czułość 88 dB (2,83V @ 1M)   Nieznacznie wyższa czułość Evo 5.2 oznacza, że głośniki mogą grać nieco głośniej przy tej samej mocy wzmacniacza.   Pasmo przenoszenia Evo 4.2: 54 Hz ~ 22 kHz (+/-3 dB), rozszerzenie basu 48 Hz (-6 dB)   Dla Evo 5.2 nie mamy dokładnych danych o paśmie przenoszenia w dostępnych źródłach, ale można przypuszczać, że dzięki większej objętości obudowy i ulepszonemu systemowi portów może oferować nieco lepsze rozszerzenie basu.   Częstotliwości podziału Evo 4.2: 1,4 kHz, 3,9 kHz   Brak dokładnych danych dla Evo 5.2, ale wiadomo, że posiada zupełnie przeprojektowaną zwrotnicę z krótszymi ścieżkami między komponentami i jednostkami napędowymi. W głośnikach 3-drożnych, takich jak Evo 5.2, zwrotnica jest podzielona na oddzielne płytki PCB - jedna dla średnich/wysokich tonów, druga dla basu - w celu zminimalizowania zakłóceń elektromagnetycznych.   Technologiczne innowacje w Evo 5.2 Nowe technologie tłumienia Seria Evo 5 wprowadza kilka pionierskich technologii nieobecnych w Evo 4.2:   SilentWeave™ - specjalnie opracowany materiał hybrydowy (bawełna/filc) dodany do komory za membraną AMT w celu redukcji odbić fal dźwiękowych   ResoFrame™ - elastomerowa rama tłumiąca widoczna jako struktura podobna do koła zębatego w przednim panelu przetwornika, redukująca rezonanse strukturalne i mechaniczne   ResoSeal™ - pierścień tłumiący z elastomeru o niskiej masie umieszczony w tylnej części stożka, gdzie spotyka się z zawieszeniem, optymalizujący zakres niższych średnich tonów   Opcje wykończenia i design Seria Evo 5 oferuje odświeżony design i nowe opcje wykończenia:   Evo 4.2: fornir orzechowy, czarny, biały dąb   Evo 5.2: fornir orzechowy, matowa czerń, matowa biel oraz nowy matowy szary (Lunar Grey)   Wykończenia w Evo 5.2 są teraz wysokiej jakości, super-gładkie, z matowym wykończeniem, nadającym głośnikom bardziej współczesny wygląd. Wnioski Wharfedale Evo 5.2 reprezentuje znaczący krok naprzód w stosunku do Evo 4.2, wprowadzając szereg udoskonaleń technicznych, które powinny przełożyć się na lepszą jakość dźwięku:   Ulepszony dźwięk wysokich tonów dzięki większemu przetwornikowi AMT i technologii SilentWeave™, zapewniając czystsze i bardziej precyzyjne wysokie tony bez śladu ostrości   Bardziej naturalne wokale dzięki udoskonalonej konstrukcji średniotonowej i technologii ResoSeal™   Głębszy i lepiej zintegrowany bas dzięki trójkierunkowemu systemowi portów i większej objętości obudowy   Mniejsza wrażliwość na ustawienie w pomieszczeniu dzięki lepszej dyspersji dźwięku z udoskonalonego systemu portów   Bardziej spójne brzmienie dzięki przeprojektowanej zwrotnicy z krótszymi ścieżkami i rozdzielonemu układowi dla różnych zakresów częstotliwości   Podczas gdy Evo 4.2 pozostaje znakomitym głośnikiem w swojej kategorii cenowej, Evo 5.2 wprowadza istotne udoskonalenia, które powinny uzasadniać jego wyższą cenę dla wymagających audiofili. Nowy model kontynuuje filozofię marki oferowania "niebiańskiego dźwięku high-end w orzeźwiająco przystępnych cenach".  
    • SBH-08 S-BACH   https://www.aliexpress.com/item/1005008550980547.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailBottomMoreThisSeller.4.6fb7OpVoOpVojE&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.291025.0&scm_id=1007.13339.291025.0&scm-url=1007.13339.291025.0&pvid=3173b6fb-0460-4142-ba81-f87f52f9d800&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.291025.0,pvid:3173b6fb-0460-4142-ba81-f87f52f9d800,tpp_buckets:668%232846%238111%231996&pdp_ext_f={"order"%3A"-1"%2C"eval"%3A"1"%2C"sceneId"%3A"3339"}&pdp_npi=4%40dis!GBP!19733.99!19733.99!!!25598.64!25598.64!%40210384b217477696739375505e27af!12000045667486848!rec!UK!!ABX&utparam-url=scene%3ApcDetailBottomMoreThisSeller|query_from%3A
    • Tyle , że my nie zamknęliśmy dużych państwowych zakładów w których pracowało tysiące osób za długi Gierka. Jestem łodzianinem , naprawdę wiem coś o bezrobociu tamtych lat.  Zlikwidowano cały przemysł włókienniczy ,tylko jeden zakład Uniontex zatrudniał 14 tys. osób. Dlaczego ? Bo odpowiednikiem Łodzi był Liverpool , gdzie mieli cholerną nadprodukcję i groziło widmo upadłości wielu firm. Byłem na spotkaniach i z młodym i starym Kuroniem. Zachód nie dał nam kasy , bo lubił Polaków. Te długi spłaciliśmy zamykaniem potężnych gałęzi naszego przemysłu i tym samym otwarciem rynku na borykające się z kryzysem firmy zachodnie. Tak to się robi w kapitalizmie. Powiem Ci , że ludzie w moim mieście bili się o stanowisko parkingowego , w firmach prywatnych praca była 12/12 7 dni w tygodniu za grosze i jak Ci się nie podobało to na Twoje miejsce było 20 innych. Nie chce mi się o tym gadać . Było , minęło.  To też racja. Wiem np. do kogo trafiły nowiutkie japońskie maszyny barwiarskie z mojego byłego zakładu / 3 tys . osób/. Zlikwidowanego " na zlecenie" zachodu, mimo , albo dlatego , że mieliśmy długoterminowe kontrakty z USA , Kanadą , Katarem, Arabią Saudyjską, Niemcami , Francją. Robiliśmy dla Lee , Wranglera, Big Stara i ornaty dla Watykanu , zasłonki dla kolei Francuskich i Angielskich . Pamiętam to jak dzisiaj , produkcja szła na trzy zmiany , magazyny pełne tkanin do przerobu i ........... zakład upadł / ???/. A ciekawe , że upadł zaraz po tym ,jak zmieniliśmy cały park maszynowy na najlepsze maszyny jakie były do kupienia na światowym rynku   
    • Sztab Nawrockiego złapał mnie na to jeszcze za kampanii Trzaskowski vs. Duda. To wtedy wyrobiłem sobie takie zdanie.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...