Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
6 minut temu, MobyDick napisał:

Zapewne gdyby były sprzedawane taniej, nie były by tak cenione.

Może w tym tkwi wyjaśnienie hejtu z jakim spotykają się Diamondy. Są za tanie, by mogły być uznane za dobre;)

Edytowano przez Kraft
Napisano (edytowany)

Więc tak, żeby juz skonczyc ta żenadę. Ten typ przetwornika jaki jest u Ciebie jest stosowany w najnizszych seriach kudosa. Tak, to tez jest seas. Zreszta Kudos stosuje tylko seasa. Ale te przetworniki w jego przypadku są parowane i modyfikowane. Wiec...? Nie wspomnę o zwrotnicy, ktora raz, ze jest innego rzedu i na innej jakosci materiałach.

To, ze napiszesz, ze seas i takie same to mozesz poczatkujacym wciskać.

Druga sprawa. Pylony moga byc tylko dobrymi kolumnami, bo uśredniają. Nigdy z takim brzmieniem nie zagrają wybitnie. Zawsze zagrają ładnie. I to sa kolumny dla melomana słuchajacego wokali ( najchetniej kobiecych), jazzu jakiegos spokojnego rocka. Do zagrania wszystkiego to im jeszcze brakuje. Wiem, sluchałem. 

I nie jest to hejt kolumn tylko pewnych nieścislosci, które próbujesz przemycić.

Przeczytaj uważnie tą reckę. Zobaczysz za co się płaci w kolumnach. Nie chodzi nawet o budowę. Chodzi o dokładność i pomysł na dźwięk

https://hi-fi.com.pl/testy/kolumny/3708-kudos-super-20a.html

 

A tu model niżej. Ale i tak inny poziom w stosunku do Pylon

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2720-kudos-cardea-c20

I dopiero na dole oferty kudosa pojawia się model przetwornika o którym mowa tylko 15 cm.

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2878-kudos-x2

W x3 juz jest 18 ale nowszego typu ( chyba). Nie sprawdzalem tego, bo juz sie nauczyłem, że cala kolumna gra, a nie pojedyncze jej elementy. Czasem ich projektanci daja wiekszą gwarancje sukcesu niz typ przetwornika.

Edytowano przez audiowit
Napisano (edytowany)

Cholibcia, kto by pomyślał, że informacja o różnych zastosowaniach SEAS-ów i Scan-Speak-ó może wywołać tak "żywy" odzew. No dobra... 

Niniejszym oświadczam, że wszelkie podobieństwo przetworników stosowanych w Diamondach do przetworników stosowanych w innych kolumnach, tak żyjących, jak i już nieprodukowanych, zarówno uznanych marek, jak i producentów niszowych, jest jedynie przypadkowe;)

Edytowano przez Kraft
Napisano

Kraft, przeczytaj te 2 recki ? Życzę Ci choć Caradea. Te Ci juz w zupelnosci wystarczą, a zagrają wszystko. I będziesz mogł uslyszeć roznice w kablach i stwierdzić, ze ten marantz to znów nie takie mistrzostwo świata. One, gdybyś kupowal uzywki kosztowalyby tyle co Twoje nowe Pylony.

Napisano

Ale jakich bzdur?

Weźże się opanuj. Kraft podaje tylko przykłady. Jak rozumiem wk... cie to niemiłosiernie bo wydaje ci się że Kratf twierdzi ze o wszystko gra tak samo. Ja nie zauważyłem takiego wpisu..

Wuluzuj gumę od majtek bo chyba wpina ci się troszku za bardzo... obtarcia bedą ;)

Napisano
23 godziny temu, Kraft napisał:

Kurcze, przyszpiliłeś mnie. Czyli cała robota bez sensu?

Nie odbieraj tego jako atak. Absolutnie. 

Po prostu pytam. Moim zdaniem jest to bardziej ciekawostka niż wyznacznik.

22 godziny temu, Kraft napisał:

Williams i tak jest szybszy od wszystkiego czym jeżdżą zwykli śmiertelnicy;)

Oj. Śmiertelnicy w Warszawie rozbijają się najnowszymi Lamborghini czy bugatti :) info z wczoraj :)

I po raz kolejny powiem o co mi chodziło. Uważam że temat jak i twoje posty są bardzo sensowne.

Diamondy lubię. Najbardziej że wszystkich pylonów. Oporcz 30 które uważam za nieudane. 

Nie ma dla mnie także znaczenia jaki przetwornik został użyty jeśli kolumna gra dobrze.

Chodziło mi jedynie o to że nie możemy nic powiedzieć o innych kolumnach wykorzystujących ten sam przetwornik. Tyle :)

Napisano (edytowany)
24 minuty temu, S4Home napisał:

Chodziło mi jedynie o to że nie możemy nic powiedzieć o innych kolumnach wykorzystujących ten sam przetwornik. Tyle :)

Czy ja w jakimkolwiek miejscu napisałem coś o brzmieniu innych kolumn wykorzystujących przetworniki Diamondów???

Czy ktoś przy zdrowych zmysłach może uważać, że dwie poniższe kolumny mają identyczne brzmienie, bo zastosowano w nich identyczny przetwornik???

59df4d0b08f16_OperaReferenceBookshelf.jpg.a372c64bac3e70a422ad81b7a2ae703f.thumb.jpg.3c2ec976c74e6aee6dc9b27e87f6ff2e.jpgdelta4R9.jpg.1e706ebdb32ff683159911ff2bb5e7f5.thumb.jpg.f9ec5083e4f8ce4bb77d45e879b5f54f.jpg

Uważam za to, że jeśli wielu renomowanych producentów kolumn z wyższej półki stosuje te głośniki w swoich wyrobach, to mamy podstawy sądzić, że są to przetworniki reprezentujące odpowiednio wysoki poziom. Skoro wiele udanych, wręcz legendarnych kolumn jest na nich opartych, to chyba nikt nie zaprzeczy, że muszą to być głośniki z potencjałem. Czy Pylon w pełni wykorzystał ten potencjał? Tu możemy dyskutować. 

 

 

Edytowano przez Kraft
Napisano (edytowany)

Może i tak. Zatem podmieńmy to zdjęcie na inną konstrukcję Opery. Tu już chyba wątpliwości nie ma, a sens mojego posta zostanie zachowany.

59df4d0714e4b_OperaCallasGold.jpg.4c84286ba2dd8de6df5743490a4cf949.jpg.9e67a12632fed7f52798c0473d7f3ffe.jpg

Edytowano przez Kraft
Napisano (edytowany)

Tu widać ze kopułka jest mniejsza, a w tamtych kolumnach nawet głośnik niskotonowy wyglądał na Tonsilowską 13-stkę z membraną z polipropylenu napełnianego zmielonym papierem z membran, identycznym który był w Totemach Mite.

Edytowano przez MobyDick
  • 2 weeks later...
Napisano

Okazuje się, że Pylon Audio sprzedaje swoje produkty także w USA. Ich przedstawicielem na tamtejszym rynku jest firma Base HiFi (sądząc po numerze kierunkowym z okolic San Diego). Ceny w przeliczeniu trochę wyższe niż w Polsce. Ciekawe, że mniejsze Diamond 25 są za oceanem droższe nić Diamond 28 (2 295 $ kontra 2 225$). 

https://basehifi.com/store

Napisano (edytowany)

Można kupić Diamondy w USA, można i we Włoszech. Na Półwyspie Apenińskim dystrybutorem polskiej marki jest firma MGP Audio mieszcząca się w San Giuliano Milanese.

https://mgp-audio.weebly.com/pylon-audio.html

Poniżej fotka z prezentacji Diamondów w Hi Fi Club di Milano. Towarzystwo wygląda zacnie.

09.jpg.a50b7e853e332ee034e95ac4e9e4580c.jpg

03.jpg.161190f88f0ade6eefcd00f31ee1b4ce.jpg

 

http://nuke.nonsoloaudiofili.com/DimostrazionePylonAudioDiamond30/tabid/633/Default.aspx

Edytowano przez Kraft
Napisano

Swoje Diamont 25 wymieniłem na KEF R500 i jestem bardzo zadowolony. W końcu wszystko dobrze słuchać, bo w PD25 obcięte są tony wyższej średnicy.
I bas jest szybszy, w polskim produkcie jest znaczna mułowatość i ociężałość.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Napisano
A ja swoje kolumny z aluminiowymi membranami wymieniłem właśnie na Diamondy, bo szukałem brzmienia bardziej naturalnego, namacalnego i relaksującego;)
O to, toto. Naturalne, realne. Nie każdy to lubi a to pokazują kolumny pylona. Diamondy bardzo mi się podobają. Trzydziestki to już w ogóle odlot. Nie kumam tylko serii Emerald. Może że grają ciemno i mi się to nie podoba, nie czuję ich wyższości. Pylony moim zdaniem nie podkreślają, nie oszukują, nie czarują, ale przy przezroczystych przewodach potrafią zagrać dany instrument prawie zbliżony do oryginału. Oczywiście kiepskie płyty to od razu na nich słychać, są wyprane, suche, bez emocji, na dobrych słychać wibracje skrzypiec.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...