burz Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 (edytowany) Nikt nic? Bo zastanawiam się, na ile ten test Hany SL i SH (właśnie jedną z nich chcę kupić) jest wiarygodny: audioidiom.pl/hana/ Edytowano 4 czerwca 2023 przez burz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fandiscopolo Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 Pomoglbym ale nie pomoge bo nie wiem,nie znam sie.Slucham Muzyki,nie slucham wkladek. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 4 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 czerwca 2023 (edytowany) Hmm, dziwna odpowiedź. Taka intelektualnie przekoncypowana. Też słucham muzyki, ale za odtwarzanie nagrania odpowiada wkładka (w przypadku gramofonu). Nie ma innej opcji Dla ciebie wkładka jest obojętna, używasz Mf100? Bo jeśli masz na myśli słuchanie muzyki na żywo, to raczej nie powinieneś zabierać głosu w tym przypadku, bowiem nic konstruktywnego nie wniesiesz. Edytowano 4 czerwca 2023 przez burz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fandiscopolo Napisano 5 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 czerwca 2023 @burz ,za odtwarzanie nagrania z plyty gramofonowej odpowiada wkladka,ramie plus reszta gramofonu,pelno roznych kabli i drutow,elektronika itd,itd...... Nie pisalem ze wkladka dla mnie jest obojetna.Mozesz sobie dalej cos tam tworzyc w glowie. Muzyki na zywo tez slucham.Z plyt CD,plikow z komputera i streamingu rowniez. Powodzenia w poszukiwaniach. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 6 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 czerwca 2023 Dnia 2.06.2023 o 14:57, burz napisał: Jak wy to widzicie/słyszycie? Wymienione wkładki Hany SL i SH Shibata sprawują się dobrze przy nowych winylach. Teraz pytanie twoja kolekcja to większość nowych, czy starych winyli? Dla mieszanych kolekcji, raczej wkładki typu ED z niskim naciskiem igły. Pozdr. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 6 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 czerwca 2023 Kolekcja mieszana, ale te stare zadbane, wszystkie myte z odessaniem płynu i w efekcie grają w porządku (dotychczas na Goldringu 1012GX - Gyger II). Więc ostrego szlifu się nie boję Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 6 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 czerwca 2023 2 godziny temu, burz napisał: Więc ostrego szlifu się nie boję To dobrze 😉, ale możesz mieć problem z przeskokiem igły między rowkami. Jeżeli martwisz się o szumy z HL ( MC )to nie, głównie szum powstaje w preampie dlatego musi być dobrej klasy. Przy MC zyskujesz na dynamice o kilkanaście dB w stosunku do MM. Czy warto zmieniać w Twoim przypadku, nie wiem. Pozdr. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 6 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 czerwca 2023 Dzięki. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Audio Autonomy Napisano 13 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 13 czerwca 2023 Dnia 2.06.2023 o 15:57, burz napisał: Dwie takie same wkładki MC, ale jedna wysoko-, a druga niskopoziomowa. Czy tak naprawdę ma to znaczenie dla jakości odtwarzania? Przy takim wyborze zawsze stawiam na klasyczne MC (niskopoziomowe). Związane to jest z szerszym pasmem przenoszenia względm MC HO (już nie wspominając o porównaniu do MM). Istotnej jest tylko to żeby mieć preamp, który umożliwi odpowiednie obciążenie wkładki. Im szerszy i dokładniejszy zakres regulacji impedancji obciążenia, tym lepiej (tym dokładniej można to dopasować do konkretnej wkładki). Żeby zobrazować jaki to ma wpływ na dźwięk posłużę się wykresem ze strony hagtech.com. Widać na nim jak wpływa na górę pasma zmiana obciążenia wkładki (0,47kohm -> 4,7kohm -> 47kohm). Za wysoka wartość podbija rezonans i "dzwonienie" na górze, a za mała wygasza nam wysokie tony zbyt szybko. Ogólnie przyjmuje się, że prawidłowa wartość obciążenia 10 do 20 razy większa od impedancji wewnętrznej wkładki. To tylko takie orientacyjne widełki, bo żeby policzyć dokładną wartość obciążenia trzeba znać wartość indukcyjności cewki wkładki (a tego producenci zwykle nie podają). Pozostaje nam ustawienie obciążenia na słuch lub za pomocą pomiarów płytą testową i oscyloskopem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 13 czerwca 2023 Udostępnij Napisano 13 czerwca 2023 Super, dzięki. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacman Napisano 5 marca Udostępnij Napisano 5 marca Witam serdecznie Postanowiłem również dołączyć do klubu, moje gramofony to Garrard 125sb i Dual cs 628, mam nadzieję że z Waszą wiedzą troszkę się podszkolę w tym temacie. Pozdrawiam 😀 3 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Audio Autonomy Napisano 8 marca Udostępnij Napisano 8 marca @Pacman witamy na pokładzie i zapraszamy do dyskusji wszelakich Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacman Napisano 8 marca Udostępnij Napisano 8 marca 55 minut temu, Audio Autonomy napisał: @Pacman witamy na pokładzie i zapraszamy do dyskusji wszelakich Dzięki, i czekam na info w wątku co drapie nasze plyty😀 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burz Napisano 10 marca Udostępnij Napisano 10 marca (edytowany) Dnia 1.06.2023 o 00:07, burz napisał: Hej, mój drapak to od niedawna Rega Planar 8, na razie z wkładką Goldring 1012DX ze starego Pro-Jecta RMP 5.1 i pre Nuda MM na Staccato Audio. W planie Hana SH i oczywiście pre MC - może Rega Fono MC MK4...? Jeszcze nie wiem. Dla porządku, choć mocno po czasie, informuję: winyle odtwarzam na Rega Planar 8 + Hana SL + Rega Fono MC MK4. Ładnie się to zgrało, choć preampa w przyszłości zastąpi Rega Aria MK3. Edytowano 10 marca przez burz 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchacz Napisano 24 kwietnia Udostępnij Napisano 24 kwietnia Muzyka zapisana i odtwarzana z winylu ma niewiele wspólnego z tym co nagrał wykonawca w studiu , jeśli ktoś chce wiedzieć dla czego niech na y.t. oglądnie 0dB.pl , prowadzony przez producenta który zaczynał w czasach winylu i taśm . 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_33 Napisano 9 maja Udostępnij Napisano 9 maja (edytowany) A to mój ostatni zakup LUXMAN PD-289 Na zdjęciu jeszcze z czerwona igła Ortofon Red. Obecnie jest Ortofon Blue. Preamp - Esdarem MM3 Yamaha R-N 602 Monitory zrobione na zamówienie na przetwornikach SB Acoustic. Edytowano 9 maja przez R_33 1 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Audio Autonomy Napisano 13 maja Udostępnij Napisano 13 maja Fajny zestaw @R_33 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_33 Napisano 13 maja Udostępnij Napisano 13 maja 1 godzinę temu, Audio Autonomy napisał: Fajny zestaw @R_33 Dzięki. Szkoda, że są ograniczenia pokojowe by przydałoby się jakiś metr szerzej kolumny rozstawić Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 13 maja Udostępnij Napisano 13 maja Dnia 24.04.2024 o 07:30, puchacz napisał: Muzyka zapisana i odtwarzana z winylu ma niewiele wspólnego z tym co nagrał wykonawca w studiu , jeśli ktoś chce wiedzieć dla czego niech na y.t. oglądnie 0dB.pl , prowadzony przez producenta który zaczynał w czasach winylu i taśm . Ma wiele wspólnego , na przykład muzykę, czasem w inne kolejności niż na CD, ma też korekcję dostosowaną do mechanicznych właściwości winylu, ale to tylko technikalia. A słyszałeś kiedyś muzykę z winyla? No i nieładnie tak wybiórczo cytować pana Tomasza Wróblewskiego. Proponuję oglądać jego filmy w całości, ze zrozumieniem, to nietrudne bo pan Tomasz ma dar przekazywania wiedzy w bardzo przystępny sposób. Pozdrawiam. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchacz Napisano 20 maja Udostępnij Napisano 20 maja Dnia 13.05.2024 o 16:40, michaudio napisał: Ma wiele wspólnego , na przykład muzykę, czasem w inne kolejności niż na CD, ma też korekcję dostosowaną do mechanicznych właściwości winylu, ale to tylko technikalia. A słyszałeś kiedyś muzykę z winyla? No i nieładnie tak wybiórczo cytować pana Tomasza Wróblewskiego. Proponuję oglądać jego filmy w całości, ze zrozumieniem, to nietrudne bo pan Tomasz ma dar przekazywania wiedzy w bardzo przystępny sposób. Pozdrawiam. Winyli słuchałem kiedyś dawno temu i nie chcę znowu, chce słuchać tego co wyszło ze studia a nie tego co zrobi korekcja i rycie rowka , może to zrozumiesz Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaudio Napisano 20 maja Udostępnij Napisano 20 maja Rozumiem. Drogi Puchaczu, jeśli nie chcesz słuchać winyli, to ich nie słuchaj. Sądzę że pozostali fani winyla jakoś to przeżyją. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek4446 Napisano 20 maja Udostępnij Napisano 20 maja 1 godzinę temu, puchacz napisał: Winyli słuchałem kiedyś dawno temu i nie chcę znowu, chce słuchać tego co wyszło ze studia a nie tego co zrobi korekcja i rycie rowka Masz do tego pełne prawo i gdyby nie argumentacja to bym sobie odpuścił. Rozumiem , że słuchasz muzyki wyłącznie na koncertach lub bezpośrednio w studio z monitorów bliskiego pola. Bo jak nie to wszystko dalej już podlega lepszemu lub gorszemu masteringowi. Nie ważne czy to winyl , CD czy stream. Słuchamy czyjegoś punktu widzenia i albo jest zbieżny z naszym postrzeganiem, albo nie. Kolejna sprawa to jaki dana płyta ma mieć zasięg , czyli mówiąc wprost do jakiego targetu jest kierowana. Rozmawiałem po koncertach z wykonawcami dlaczego ich płyty CD , te sprzedawane po występie przez nich z autografami to taki szajs jakościowy. Często słyszałem , że ma się po prostu zwrócić za paliwo a wzięcie profesjonalisty kosztuje , więc tłuką najtaniej jak się da. Jak wiadomo , że większość odbiorców będzie grać na smartfonie czy przez bluetooth na plaży, to tnie się pasmo , by wysokie nie rozwaliły głośniczków. A wracając do winyla , to choć opieram się głównie na bardzo starych wydaniach mam też współczesne wydania z Empiku. Wiem , że są tłoczone z cyfry , tak jak CD czy stream jednak to " rycie rowka" sprawia , że jest jakoś przyjemniej 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chilli Napisano 20 maja Udostępnij Napisano 20 maja 13 godzin temu, puchacz napisał: Winyli słuchałem kiedyś dawno temu i nie chcę znowu, chce słuchać tego co wyszło ze studia a nie tego co zrobi korekcja i rycie rowka , może to zrozumiesz Super, rozumiem, że dlatego wszedłeś do tego wątku, by się z nami podzielić tą refleksją. Dziękujemy bardzo. 1 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Highlander_now Napisano 21 maja Udostępnij Napisano 21 maja To co jest robione z dźwiękiem cyfrowym, na co pozwala "nośnik" to mało ciekawy temat. "Cyfra" pozwala na niemal dowolne zniekształcenie dźwięku, ograniczenie dynamiki czy podbicie basu do karykaturalnych wartości. Moda stworzyła te karykatury i wielu nieświadomych słuchaczy ulega jej. Winyl broni się przed powyższymi wadami "cyfry" przez ograniczenia formatu. Stąd muzyka z płyty winylowej brzmi bardziej naturalnie. To nie leży w aktualnej modzie. HiFi poszło w kąt. Są zwolennicy zniekształconej (zniekształcenia liniowe) muzyki i mają do tego prawo, to sfera ich wolności. Lecz dobrze by było gdyby dostrzegli, że zwolennicy bardziej naturalnego brzmienia mają swoje racje o bardzo twardych podstawach technicznych. Pomijam tu bardzo częste miksowanie współczesnych wydań "cyfry" pod sprzęt kiepskiej jakości, to też jest istotny aspekt sprawy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchacz Napisano 21 maja Udostępnij Napisano 21 maja Dzisiaj muzyka zawsze wychodzi ze studia w formie cyfrowej, a z tego robi się winyle .... Dnia 20.05.2024 o 12:46, tomek4446 napisał: Masz do tego pełne prawo i gdyby nie argumentacja to bym sobie odpuścił. Rozumiem , że słuchasz muzyki wyłącznie na koncertach lub bezpośrednio w studio z monitorów bliskiego pola. Bo jak nie to wszystko dalej już podlega lepszemu lub gorszemu masteringowi. Nie ważne czy to winyl , CD czy stream. Słuchamy czyjegoś punktu widzenia i albo jest zbieżny z naszym postrzeganiem, albo nie. Kolejna sprawa to jaki dana płyta ma mieć zasięg , czyli mówiąc wprost do jakiego targetu jest kierowana. Rozmawiałem po koncertach z wykonawcami dlaczego ich płyty CD , te sprzedawane po występie przez nich z autografami to taki szajs jakościowy. Często słyszałem , że ma się po prostu zwrócić za paliwo a wzięcie profesjonalisty kosztuje , więc tłuką najtaniej jak się da. Jak wiadomo , że większość odbiorców będzie grać na smartfonie czy przez bluetooth na plaży, to tnie się pasmo , by wysokie nie rozwaliły głośniczków. A wracając do winyla , to choć opieram się głównie na bardzo starych wydaniach mam też współczesne wydania z Empiku. Wiem , że są tłoczone z cyfry , tak jak CD czy stream jednak to " rycie rowka" sprawia , że jest jakoś przyjemniej HD track to jest najlepsze źródło, tidal dodatkowo Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.