Skocz do zawartości

Monobloki - "z czym się to je"


Kamill00

Recommended Posts

@RoRo ten ,,!" niepotrzebny bo czytać potrafię więc "krzyczeć" nie trzeba.

Do tej pory myliłem pojęcia, ponieważ w przeciwieństwie do Was dla mnie do niedawna system audio to tak zwany potocznie wzmacniacz.... lub amplituner do tego kolumny + źródło dźwięku.... a w tematach końcówka mocy, przedwzmacniacz, system zintegrowany, dzielony, taki śraki i owaki - to ,,inna bajka" i trochę błądziłem jak "dziecko we mgle" - DLATEGO jestem na tym forum, aby czegoś się dowiedzieć.

Co do reszty twojego postu - DZIĘKUJĘ za wyjaśnienie teraz jest wszystko dla mnie już jasne i zrozumiałem.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kamill00 napisał:

@RoRo ten ,,!" niepotrzebny bo czytać potrafię więc "krzyczeć" nie trzeba

Kamill00,

przepraszam za "!"-masz rację. Tak to jest gdy człek dopiero w nocy ma czas by coś napisać...

Pomysł firm na monobloki (często jako najwyższy model w ofercie danej firmy) może być spowodowany nie tylko chęcią uzyskania większej mocy czy lepszej jakości dźwięku (patrz Accuphase, Moon itd), ale czasami jest spowodowany takimi czynnikami jak ograniczenie masy i wymiarów 1 urządzenia (zamiast 50kg mamy 2x 30kg).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

No cóż... w sumie wszystko powiedziane. Osobiscie polecam zestawy dzielone. Sam w tym momencie juz uzywam tylko koncowek i monobloków. Zostala mi tylko jedna integra lampowa.

Zwrócilbym Wam jeszcze uwagę na jedno. W integrach występuje problem tego, że wzmacniacze te grają pelnym pasmem od pewnego poziomu głosnosci. W zestawach dzielonych ten problem nie występuje.

Zwroć uwagę na to, ze do zasilania integry potrzebujesz jeden kabel, do pre+ koncowka, 2 kable, a do pre + monosy, 3 kable. Jesli zdecydujesz się na pożądne kable to znacznie podnosi koszt.

Odseparowane kanaly to same plusy. Sygnał jest lepiej odseparowany no i są 2 trafa zasilające. Ja sam preferuje pre lampowe i koncowki tranzystorowe w klasie A. Lub wzmocnienie lampowe. 

Tak jak Roro podpowiedział, koncowki mozna mostkować. Trzeba zwrócic tylko uwagę zeby nie kupić końcowek w różnym stopniu zużycia( różnie grajace )

Pytaleś o monosy z ogloszenia. Poczytaj o tej firmie. Ma watpliwą renomę. Zwróć uwagę bardziej na sinusaudio, wba lub haiku.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, audiowit napisał:

Zwrócilbym Wam jeszcze uwagę na jedno. W integrach występuje problem tego, że wzmacniacze te grają pelnym pasmem od pewnego poziomu głosnosci. W zestawach dzielonych ten problem nie występuje.

?? A to ciekawe. Mógłbyś rozwinąć.

33 minuty temu, audiowit napisał:

Odseparowane kanaly to same plusy. Sygnał jest lepiej odseparowany no i są 2 trafa zasilające.

Chciałbym zauważyć, że w integrach oba kanały również mogą być zasilane z osobnych transformatorów. Widziałem takie konstrukcje. Np. w moim wzmacniaczu zasilanie końcówek jest realizowane z osobnych uzwojeń transformatora głównego, natomiast przedwzmacniacz zasila osobny transformator. Generalnie, takie odseparowanie zasilania można załatwić także w obrębie jednej obudowy.

Można by także teoretyzować odnośnie wpływu różnych warunków zewnętrznych, odziaływujących w różny sposób na oddalone od siebie elementy wzmacniacza dzielonego (czy to końcówki + pre, czy monobloków) :)  Mamy także dłuższe połączenia sygnałowe, bardziej podatne na zakłócenia niż połączenia silnoprądowe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy78 chyba nie bardzo muszę. W integrach żeby przeciwdzialać temu zjawisku powszechnie stosowano loudness. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, nie pytaj mnie ale większość sluchanych integr ma z tym problem. Nie spotkałem się natomiast z nim w układach dzielonych.

Czyli Nowy78 twój wzmacniacz nie jest dual mono? Ale też nie wiesz jak zagralby Twoj układ potraktowany w sposob bardziej rozbudowany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję, filtr loudness miał za zadanie dostosowanie wzmocnienia poszczególnych pasm do charakterystyki naszego słuchu w zależności od natężenia dźwięku. Chodzi o to, że przy niskich poziomach natężenia dźwięku, o wiele gorzej słyszymy skraje pasma słyszalnego niż częstotliwości z zakresu 500 - 5000 Hz (patrz wykres). Różnice dochodzą nawet do kilkudziesięciu dB gdy jest bardzo cicho. Aby to wyrównać wymyślono właśnie loudness - notabene często używany niezgodnie z założeniami ;) 

krzywe.png

36 minut temu, audiowit napisał:

Czyli Nowy78 twój wzmacniacz nie jest dual mono? Ale też nie wiesz jak zagralby Twoj układ potraktowany w sposob bardziej rozbudowany.

Odpowiadając na pierwsze pytanie - nie, nie jest to definicyjne dual mono. Myślę, jednak, że jest naprawdę blisko. Jedynym elementem wspólnym końcówek jest rdzeń transformatora głównego.

Natomiast jeżeli chodzi o drugą część wypowiedzi, to chyba w tym właśnie problem. Nie wiem, czy byłoby możliwe znalezienie takiego wzmacniacza, który miałby identycznie zbudowaną wersję zintegrowaną i dzieloną, aby można było uzyskać "miarodajny" wynik z porównania. Oczywiście mam na myśli wszystkie układy wzmacniacza, bez zasilania.

Edytowano przez nowy78
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy78, oczywiscie, ze się zgodzę co do zastosowania loudnesa i jego zalozeń. I nie chce mi się spierać co do slyszenia ludzkiego. Znam zakres i ulomnosci. Fakt natomiast jest taki, ze bardziej rozbudowany uklad o osobne pre i końcówkę ( ówki) lepiej sobie radzi z cichym odsluchem. Nie ma problemu z nasyceniem i ruszeniem basu od najnizszych poziomow. 

 

I oczywiscie nie ma reguły, że można powiedzieć, że monobloki są lepsze, a integry gorsze. Wszystko zalezy od modelu.

Uklad dzielony daje po prostu wiele mozliwosci. Mnie chce się w to bawić, natomiast rozumiem kogoś kto ma integrę i już. Dodatkowo mozna wszystko zepsuć zastosowawszy niewlasciwe interkonekty czy źle zestawiając dźwiekowo lub elektrycznie pre z końcówką.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wzmak jest full dual mono , gra pełnym pasmem cały czas.

Przy dobrej konstrukcji , na dobrych komponentach nie ma zapewne aż tak dużej różnicy względem monobloków , aczkolwiek rozumiem osoby które mogą "czuć" iż większe odległości , separacja obudowami to lepsze brzmienie.

Dobrze iż są konstruktorzy którzy dają opcje wyboru we w miarę rozsądnych pieniądzach.

PS: dziwny ten temat

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, nowy78 napisał:

Nie wiem, czy byłoby możliwe znalezienie takiego wzmacniacza, który miałby identycznie zbudowaną wersję zintegrowaną i dzieloną, aby można było uzyskać "miarodajny" wynik z porównania. Oczywiście mam na myśli wszystkie układy wzmacniacza, bez zasilania.

A co powiesz na konstrukcje Creeka? Integra 50A i końcówka 50P, albo 100A i 100P.

creek_evolution_50a.thumb.jpg.d4d12b9c7038b43dddd6c1a707d5fcbe.jpg

creek_evolution_50p.thumb.jpg.62218c01b2c77db1b9be785aa655edc0.jpg

creek_evolution_100a.jpg.7604fd543904ca9740639db2308600c2.jpg

Creek-Evolution-100P.thumb.jpg.aa02686a1fc1d90698520b686229e40b.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20 kwietnia 2019 o 11:51, Fafniak napisał:
nie rozumiem

No pomyłka .

Kiedyś zrobiliśmy porównanie przedwzmacniacz + 2 końcówki mocy zmostkowane, kontra 2 x przedwzmacniacz + 2 końcówki mocy zmostkowane . Przy jednym przedwzmacniaczu było minimalnie lepiej . Szczęki nam opadły dopiero przy konfiguracji dwa razy przedwzmacniacz dwa razy końcówka  mocy . W tej konfiguracji różnica na plus była olbrzymia. Przy jednym przedwzmacniaczu mamy kompromis zawsze są w nim przesłuchy między kanałami . Był to LUXMAN M-03   C-03.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu będę prosił kolegów o pomoc, ale chcę mieć jakiś punkt zaczepienia. Narazie tylko zapytam sinus czy zrobią coś innego jak w ofercie bo ok 8 tyś za monobloki lub dual mono - nie dam, a gdzie jeszcze przedwzmacniacz, kable itp.

Na rynku wtórnym znów ZERO ofert, a taki by mnie naj interesował.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Kamill00 napisał:

No i tu będę prosił kolegów o pomoc, ale chcę mieć jakiś punkt zaczepienia. Narazie tylko zapytam sinus czy zrobią coś innego jak w ofercie bo ok 8 tyś za monobloki lub dual mono - nie dam, a gdzie jeszcze przedwzmacniacz, kable itp.

Na rynku wtórnym znów ZERO ofert, a taki by mnie naj interesował.

Ciężko będzie zrobić monobloki do 8tysi ;) te czerwone to jakieś 11-13tyś - oczywiście miej w głowie ,że odpowiedniki zachodnich producentów to 30-50tyś zł gdzie płacisz za markę oraz dystrybucję.

Natomiast w cenie 7800zł masz takie coś

https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-lampowy-pp-kt88-12bh7-12au7-sinusaudio-7144514070

Możesz zapytać o monobloki hybrydowe czyli lampy sterujące , tranzystor w mocy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im bardziej się w ten temat zagłębiem.....tym bardziej koszta rosną 😂 Fakt.... min 8 tyś trzeba dać za monobloki do tego preamp liczmy 3 tyś. za używkę. Do tego kupmy 3 w miarę dobre kable zasilające (1200zł) , 4m ,,lepszych" kabli głośnikowych (800zł nie licząc konfekcji) no i 2 platformy aby mono postawić obok kolumn (brak miejsca na stoliku to raz, a dwa że wg zaleceń jak najkrótszy przewód monoblok-kolumna) Rogoz - najbiedniejszy model? 1100zł za parę.....no ok za 50% tego też się "coś" kupi.

Suma.....jakieś 13-14 tyś.

Wiecie czego się boję?

Jak Wam powiem że jestem ,,zakochany" w Yamaha AS 1100 i co powiecie na zestawienie go z kolumnami xxxxx - to KTOŚ to słyszał, ktoś testował itd, baaaa.....pojadę do salonu i poproszę o odsłuch z Zensor 7, a Tu......Kupuję kota w worku za uśredniając 13 500zł bo prawdopodobieństwo że ktoś te czerwone mono zestawił z pre Abrahamsen i kolumnami Dali.....jest mniejsze jak w lotto.

Ale się nie poddaję.....wtorek/środa zadzwonię do Sinus

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz monobloków stawiać przy kolumnach-możesz je postawić w szafce jak zwykły wzmacniacz i dać normalnej długości kable glośnikowe.

Inwestycja w kable też nie musi być od razu.

A poza tym -czy jesteś pewien że chcesz zestaw lampowy? Pierw trzeba lamp posłuchać czy jest to Twoje brzmienie. Tranzystorowe zestawy dzielone (monobloki, nie wspominając o końcówce mocy) zaczynają się od dużo niższych kwot.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@1Ender

Ogólnie rzecz biorąc jestem z natury w gorącej wodzie kąpany jeśli chodzi o zakupy..... coś znajdę-coś zobaczę i chcę to mieć JUŻ, NATYCHMIAST.

Wyjątkowo do tego zakupu chcę podejść na spokojnie..... mam na czym grać i czy kupię ten sprzęt za tydzień czy za dwa miesiące to nie gra roli ale chcę naprawdę być z niego zadowolony.

Co do $$$ powiem Ci tak: jeśli mówimy o tranzystorach to w kwocie 5 tyś biorąc pod uwagę sprzęt używany chciałbym się zamknąć.

Czy mógłbym na to wydać:

8000 zł????  Tak

10000zł ????? Tak

Tylko że idąc tym torem to będę jeździł cały czas z tym samym samochodem, a na wakacje pojadę na działkę do sąsiada 😂😂

Jedynym, ale to jedynym źródłem dźwięku dla tego sprzętu ma być gramofon.

Za dźwięk z TV + streamera odpowie Yamaha AS 701 + KEF KHT 9000, natomiast gramofon chce podpiąć pod nowy zakup.

Może mi doradzicie jaki sprzęt tzn producent da najbardziej ,,analogowe" brzmienie ???

Muzyka typu Pink Floyd, Dire Straits

P.S na końcu toru zostają Zensory 7

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...