Skocz do zawartości

Bowers & Wilkins 603 - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

8 minut temu, Remi Franek napisał:

ale wtedy cala frajda z szukania Kraftowi sie skończy ... przecież to chodzi o to aby tego Króliczka cały czas gonić :)

Eee... Przecież za rok lub dwa można zacząć zabawę od nowa. Nawet zakup czegoś dobrze wpisującego się w nasz gust nie chroni przecież przed myślą o kolejnej zmianie;) 

46 minut temu, MobyDick napisał:

W takim razie myślę że pora na KEF R500 :) .

No właśnie. Tylko to, czy R500 są lepsze od tańszych Q750 nie jest chyba wcale przesądzone. Konstrukcyjnie i jakościowo nie ma o czym mówić - R500 wymiatają. Co do brzmienia są jednak pewne wątpliwości. W gazetkach, np. w Stereoplay tańszy model dostał wyższą notę - 56 vs 54 punkty (starsze Q700 - 54). Ciekawy passus znajdziemy też w recenzji Q550 w Audio:

"KEF Q550 zajmują miejsce oczekiwane w takim "układzie sił" - powielają równowagę znaną już z R500. Elementów różnicujących obydwie konstrukcje też jest sporo, i nawet nie chodzi o to, że R500, jako pochodzące z wyższej serii, "muszą" być lepsze, bo wcale nie muszą, skoro aktualna seria Q jest nowsza, a R500 zostały już zastąpione przez R5."

Może R500 są lepsze niż Q 750, ale przydałby się odsłuch porównawczy, by to potwierdzić.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest. Jedni pną się w górę, nabierają doświadczenia, dzięki temu wiedzą , co można jeszcze poprawić/zmienić, ..Ogólnie "coś robią" aby znaleźć swoje optimum.

inni tylko biedolą o kolejnych modelach "przetestuj te i przetestuj tamte" ciekawe? ile z tych polecanych sami słuchali?  inni się się nabijają (chyba z zazdrości) i bredzą coś o gonieniu króliczka.

Co się dzieje??

PS. Jarek  ...wybacz, że zakłócam temat, ale szlak mnie trafia od takiego jęczenia. 

Też czytam "kwieciste" testy... ale życie nauczyło, że testy w necie ... często odbiegają od tych w realu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony wiem, że te wszystkie testy, rankingi, polecenia tak sobie oddają rzeczywistość. Z drugiej - jak z setki kolumn, które znajdują się w moim zasięgu, wytypować tych kilka wartych bliższej uwagi? Wszystkich przecież nie dam rady przesłuchać, by wyrobić sobie zdanie osobiście. Nie mam na to lepszego pomysłu, niż czytać i analizować "na sucho", by na tej podstawie wybierać te, które dają największe szanse na sukces. Na końcu i tak jest odsłuch kontrolny w domu, więc nawet jeśli jakaś recenzja mnie zwiedzie, to ten zwód będzie miał krótkie nóżki. Stracę czas, ale i tak nie kupię. 

Jeśli ktoś ma lepszy sposób na zakup sprzętu, to zamieniam się w słuch.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kraft napisał:

Jeśli ktoś ma lepszy sposób na zakup sprzętu, to zamieniam się w słuch.

Nie wiem na czym miałaby polegać lepszość.
1. Ja założyłem sobie sztywną granicę cenową. Wyciągnąłem z tyłka. Tyle, bo tyle.
2. Ponownie uznałem, że i tak wszystkiego nie przesłucham i wszędzie nie pojadę, więc wybrałem 3 sklepy, które odwiedziłem na odsłuchy.
3. Dałem sobie czas 2 miesiące. Bo tak.
4. Po odsłuchach pożyczyłem do domu. Wybrane kolumny nie miały wielkich deficytów przy odsłuchu u mnie.

Wybrałem i zapłaciłem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, S4Home napisał:

Tyle ze Kraft miał juz R300. Nie spodziewam się "o mój Boże to jest to" względem R500

Dyanudio i Audio Physic + ewentualnie wspomniana kilka razy Opera i zrób sobie wakacje :)

Testował nowsze R3 i ma to być jakiś postęp w stosunku do R300. Testowanie starszych R500 nie powinno być takim zejściem w dół w stosunku do większych kolumn z niższej serii jak zejście z B&W 706 do 603. W R3 to co głównie nie zadowalało to potrzeba lepszego basu. R500 powinny to zapewnić bez podnoszenia budżetu na R5.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak. Bo słuchał R3jek ok ok.

22 godziny temu, Karol64208 napisał:

Może tabelka pomoże Kraftowi wybrać kolumny, lub przynajmniej ukierunkuje co szukaćB|

/ wypożyczać /

1834814708_Skaleinstrumentwmuzycznych.thumb.png.c6243d1ebfd802dad29bf47f48e7310f.png

albo wyciągnie wnioski ile traci:/ i zrobi  wakacje:D

Z tej tabelki wygląda że potrzebujemy kolumny grające liniowo od 15 HZ do 4400 HZ :)

Po co nam zatem słuch do 20 000 HZ i po co robią kolumny do 40 000 HZ ?

Wystraczy do 4400 HZ. Hurra. Dzieki Karol!. Wieszam ta tabelkę w naszej salce odsłuchowej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, S4Home napisał:

Wystraczy do 4400 HZ. Hurra. Dzieki Karol!. Wieszam ta tabelkę w naszej salce odsłuchowej.

no, chyba wieszB| że to nie wszystkie podane są instrumenty, twój optymizm jest za wczesny.

Jak by tylko te były to muzyka była by uboższa.

A dlaczego kolumny do 40kHz to nie wiem, może zaimponować górnym pasmem, bo dolne jest słabe?:15_yum:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do obszernego testu i pomiarów 603-jek.

https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/b-w-603

Autor zwraca w nim uwagę na to, że dość pofalowaną charakterystykę Bowersów w górnym pasmie, można nieco wyrównać dogięciem kolumn w kierunku słuchacza (a właściwie ich nie doginaniem). Charakterystyka wydaje się najrówniejsza, gdy kolumny stoją równolegle do tylnej ściany (30-degree). 

1845459947_image(1).jpg.cbf96624f96185156dd0062cfc2c0370.jpg

 

Autor sugeruje nawet, że takie ustawienie było przez Bowersa brane pod uwagę jako podstawowe. U mnie się akurat nie sprawdziło, ale mam niesymetryczny układ pomieszczenia. Brak dogięcia kolumn skutkował u mnie zwiększeniem odbić od jednej ze ścian i przesunięciem w jej kierunku sceny stereo.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kraft napisał:

Równolegle do ściany, czyli ok. 30 stopni między liną prostopadłą do głośników, a miejscem odsłuchu. To to samo. 

jak wiesz to nie jest właściwy pomiar, powinny kolumny ustawione na słuchacza, inaczej słuchasz bocznych efektów - poza właściwym strumieniem fal. Czy to jest poprawne? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kraft napisał:

Autor sugeruje nawet, że takie ustawienie było przez Bowersa brane pod uwagę jako podstawowe. U mnie się akurat nie sprawdziło, ale mam niesymetryczny układ pomieszczenia. Brak dogięcia kolumn skutkował u mnie zwiększeniem odbić od jednej ze ścian i przesunięciem w jej kierunku sceny stereo.

U mnie z B&W 606 było identycznie - nie dało się usłyszeć wyrównania charakterystyk z powodu mocnych odbić od bocznych ścian (bez ustrojów tłumiących odbicia) przy ustawieniu równoległym do ściany za kolumnami

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...