Skocz do zawartości

Impuls Audio Lagune - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

KT01.png.3ee1499c8e4ad0106e60a0421a260da5.png.f40eee0aca6a92f3855575f8f18574c7.png

Niespodziewanie zjawił się u mnie kolejny pretendent do zajęcia miejsca Diamondów 25. Po sporej grupce kolumn wyprodukowanych przez rynkowych potentatów (B&W, Elac, KEF) postanowiłem spróbować czegoś innego. I to podwójnie. Raz, że kolumn z wyższej półki cenowej, dwa, że konstrukcji niszowej, przygotowanej przez niewielką manufakturę. poznańską firmę Impuls Audio. Wybór akurat tej firmy był, przyznaję, dość przypadkowy. Na informację o niej natrafiłem przeszukując internet w innej sprawie, a impulsem do bliższego zapoznania się z jej wyrobami była nieodległa lokalizacja, ułatwiająca kontakt. Po krótkich ustaleniach z właścicielem firmy, panem Sławkiem Chimczakiem, wybrałem z dostępnych opcji model Lagune - zgrabną podłogówkę o niebanalnym kształcie, wyposażoną w dwa (też niebanalne - ale o tym potem) przetworniki SB Acoustic z linii Satori.

Lagune_0.thumb.jpg.521eb71638b820cff3bca2fc835ab9d2.jpgLagune_1.thumb.jpg.39ecbc0434e54270c80973b0710a8f9f.jpg

Kolumny odpaliłem dzisiaj i na razie powiem tylko tyle, że czasem warto zdać się na przypadek;)

CDN

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Fotki fabryki będa na 5 stronie.

2-3 zajmuja informacje o samej kolumnie :)

Będę śledził bo nie znam tych konstrukcji :)

Przyspieszę nieco :P

http://impulsaudio.pl/lagune/

Teoretycznie podwoiłeś założony budżet. No to w cenie 12k będzie już co testować. No i pamiętaj kwestia wzmaka na pewno się tu pojawi ....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Karol64208 napisał:

@Kraft ciekawe wzornictwo a szczególnie to nachylenie głośników do góry, czyżby potrzebny był balkonik  do odsłuchu:D, masz taki:15_yum: albo antresolę. 

Nie są to chyba żadne arkana. Takie pochylenie obudowy jest zabiegiem mającym na celu wyrównanie odległości centrów akustycznych poszczególnych głośników względem słuchacza. Dobrze przeprowadzone skutkuje lepszą zgodnością fazową przetworników. Mam to rozwiązanie choćby w Diamondach. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniki szczególnie te małe nawet gdy są skierowane równolegle do podłogi grają również w innych kierunkach niż na wprost. Kilka stopni pochylenia w niewielkim stopniu wpływa na odbicia od sufitu, za to w podobnym stopniu lub nawet nieco większym wpływa na odbicia od bliżej położonej podłogi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test Fyne zaczęliśmy od "Ruler Challenge". W przypadku Impulsów proponuję inne wyzwanie. Już po krótkich odsłuchach zauważyłem u tych kolumn ciekawą cechę - są uśmiechotwórcze. Puszczamy płytę i już po chwili na naszej twarzy gości banan.

 

Ogłaszam _Smile Challenge". Kto na swoim sprzęcie uzyska lepsze rezultaty?

Brothers Johnson "Light Up The Night" - lekki uśmieszek pojawia się po trąbce w 17 sekundzie, a po zaśpiewce w 1:30 cieszymy się już na całego.

Crosby Stills and Nash "Crosby Stills And Nash" - w 1:23 po "O oo o"

Chris Rea "On the Beach" - 0:49. Chris zaczyna śpiewać, a my uśmiechać się.

Kraftwerk "Computer World" - dałem radę wytrzymać bez uśmiechu do 0:23

Monika "Secret In The Dark" - pierwszy głos, drugi głos. trzecie głos - 0:18 i banan na twarzy.

 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumny mam wypożyczone tylko na tydzień, więc tym razem będę się z testem bardziej sprężał.

Kolejna płyta przesłuchana: Dido "Still on My Mind".

Wspaniały wokal, jeszcze lepsze chórki. Bardzo dobra stereofonia - kolumny potrafią wykreować rozłożystą scenę, wyjść, np. z chórkami, daleko na boki. Gdy trzeba jest rozmach, jest namacalność, są wyjścia z dźwiękami przed linię kolumn. Bas niezbyt obfity, ale dobrej jakości. Po wesoło dokazujących na basie Fyne F501, wydaje się, że jest go mało. Jednak nie do końca. Stopa ma uderzenie, a bas tektoniczne zejścia. Tylko jest to tektonika taka trochę kieszonkowa. Kanapy na pewno nie ruszy. Plus (i to ogromny), że bas zdaje się w ogóle nie rezonować z pomieszczeniem. Zupełny brak dudnienia. Powiem szczerze, że jakbym miał taki bas od początku, to nie zainteresowałbym się chyba Dirac Live.

PS W ostatnim utworze trochę zwracają na siebie uwagę sybilanty. Ale może Dido tak ma. Nie pamiętam. 

 

Teraz chwila na oddanie sprawiedliwości moim forumowym adwersarzom. 

@Bogusław Kożyczkowski, chyba masz rację. Pieniądze graja.

I do kolegi Wojtka Pszoniaka (jeśli czyta). Spieraliśmy się kiedyś, czy kolumny mogą być tak zestrojone, że będą niewrażliwe na złą akustykę pomieszczenia. Przyznaję, że mogą. Przynajmniej na basie.

3 godziny temu, mkk napisał:

Tak btw , jak dobrze pójdzie to kolumny o podobnej konstrukcji staną u mnie po weekendzie :)

Cóż to będzie? RLS?

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniasz glebokosc sceny. Wogóle to W Twoich testach zawsze tego brakuje. Moze czas odsunac miejsce odsluchowe lub/i kolumny wgłąb pomoeszczenia. Nawet jesli pozniej miałbyś wrocic do "standartowych" ustawien. U mnie "wyjscie" w głąb pomieszczenia z kolumnami zawsze kreuje lepsza przestrzen w głąb (szkoda ze kosztem niskich czest.). 

Spróbuj... dowiemy sie chociaż, czy maja potencjał w tej kwesti, ale patrzac na konstrukcje (wyrownanie centr akustycznych cewek), moga pokazać wiecej w tej kwestii.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kraft napisał:

Ogłaszam _Smile Challenge". Kto na swoim sprzęcie uzyska lepsze rezultaty?

Brothers Johnson "Light Up The Night" - lekki uśmieszek pojawia się po trąbce w 17 sekundzie, a po zaśpiewce w 1:30 cieszymy się już na całego.

Crosby Stills and Nash "Crosby Stills And Nash" - w 1:23 po "O oo o"

Chris Rea "On the Beach" - 0:49. Chris zaczyna śpiewać, a my uśmiechać się.

Kraftwerk "Computer World" - dałem radę wytrzymać bez uśmiechu do 0:23

Monika "Secret In The Dark" - pierwszy głos, drugi głos. trzecie głos - 0:18 i banan na twarzy.

 

Zglaszam sie do "_Smile Challenge". Ale dopiero wieczorem odsluchy robie sobie. Poerwszej nuty raczej nie znam ale lubie wlasnie trabki wiec zaatakuje z przyjemnością

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mam Tobie odpisać, dla mnie to oczywista oczywistość, po prostu .... to ..... dopóki samemu nie sprawdzisz, nikt inny o tym Ciebie nie przekona.

Tak .. pamiętam te debaty, ja osobiście troszeczkę zaktualizowałem Wojtka powiedzenie "Pieniądze grają" na własne "dostajesz dokładnie to .. za co zapłaciłeś"

Widzę, że jesteś pod wrażeniem możliwości dźwiękowych tych kolumn. Fajne jest to, że nasze manufaktury oszczędzając trochę grosza na obudowach, wykorzystują lepsze przetworniki. To lepsze rozwiązanie, widziałem to u Akkusa.

Nic ... czekam na Twoje dalsze wpisy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Fajne jest to, że nasze manufaktury oszczędzając trochę grosza na obudowach

Ja tam oszczednosci nie widze. Przynajmniej na fotkach. Zrobione są proporcjonalnie wizualnie, również Dobre zaciski.... z cala reszta Twojego wpisu sie zgodze.

@Kraft a jak masz ustawione? Tweterami do srodka czy na zewnątrz.? No chyba ze obie maja z prawej w co wątpię. Najlepiej wrzuc fotke z salonu i po sprawie...

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Chyba Miro 84 napisał:

Zglaszam sie do "_Smile Challenge". Ale dopiero wieczorem odsluchy robie sobie. Poerwszej nuty raczej nie znam ale lubie wlasnie trabki wiec zaatakuje z przyjemnością

Żeby nie było wątpliwości. Za każdym razem chodzi o pierwszy utwór na danej płycie, a nie o utwór o danym tytule.

56 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

A jak oceniasz glebokosc sceny. Wogóle to W Twoich testach zawsze tego brakuje. Moze czas odsunac miejsce odsluchowe lub/i kolumny wgłąb pomoeszczenia. Nawet jesli pozniej miałbyś wrocic do "standartowych" ustawien. U mnie "wyjscie" w głąb pomieszczenia z kolumnami zawsze kreuje lepsza przestrzen w głąb (szkoda ze kosztem niskich czest.). 

Spróbuj... dowiemy sie chociaż, czy maja potencjał w tej kwesti, ale patrzac na konstrukcje (wyrownanie centr akustycznych cewek), moga pokazać wiecej w tej kwestii.

To fakt. O ile z osiągnięciem szerokiej sceny nie ma u mnie problemu, to za liną kolumn najczęściej dużo się u mnie nie dzieje. Może dlatego tak sobie cenię, gdy kolumny potrafią wyjść z dźwiękiem do przodu. Z tą zamianą stereofonii po wysunięciu kolumn, to jest też tak, że przybliżenie kolumn do miejsca odsłuchu powoduje, że kolumny grają bardziej jak monitory bliskiego pola, z ograniczeniem rozmazujących obraz odbić od ścian. To już wolę przybliżyć się do kolumn, niż odwrotnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...