Skocz do zawartości

Audio physic


Recommended Posts

24 minuty temu, lpomis napisał:

No i napisz coś więcej jak odbierasz dźwięk z Tempo 25 - w szczególności ciekawią mnie wysokie tony. Miałeś okazję porównać 25 z klasycznymi VI?

Napiszę i pokażę, obiecuję drobną kontynuację inaugurującego posta. Potrzebuję chwili czasu.

Co do porównania HHCT w T6 vs HHCT II w bezpośrednim następcy, czyli T25 się nie wypowiem bo osobiście nie porównywałem. Jest to zresztą trudne jeśli nie niemożliwe bo obie kolumny musiałbym mieć na raz w tym samym pomieszczeniu a obie nieprodukowane. Ale… się z tym i z tamtym porozmawiało i wybrałem 25-ki. HHCT 1 się trochę bałem bo po poprzednich kolumnach chciałem jednak mieć górę detaliczną ale nie ofensywną. Odpowiedzią na tak sprecyzowane żądanie są HHCT II (lub III). Choć tak teraz myślę, że po berylowej kopułce Monitor Audio z rodziny Silver 6g nic mnie już nie zaskoczy i z takim HHCT 1 też bym się najpewniej polubił;)

CDN…

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD.

Po sprzedaży poprzednich kolumn zapanowało błogie bezkrólewie. Ze słodkim balastem kilku srebrników w kieszeni i setką myśli w głowie przystąpiłem do leniwego typowania następcy. Wakacje. Upał. W salonie pożyczone monitory Acoustic Energy Aegis EVO One, które dzielnie walczyły aby zapanować nad kubaturą mojego pomieszczenia nie dając oczywiście w pełni rady ale i tak bardzo miło zaskakując... Słowem, nie spieszyło się...

W poprzednich kolumnach nie miałem satysfakcjonującej średnicy. Zapragnąłem mieć kolumny grające ładnym i obfitym środkiem i to głównie zmotywowało mnie do zmiany. Nie sądziłem jednak, że na końcu mojej drogi za tak niewiele zyskam tak wiele.

Plan był trudny. Bo jednocześnie chciałem mieć też detaliczną i rozdzielczą górę oraz bardziej kontrolowany ale mniejszy niż dotychczas i bardziej jakościowy bas.

Wstępny wybór padł na monitory. Niestety doszedłem szybko do wniosku, że nie mogę ich mieć bo wcześniej czy później groziłoby to zrzuceniem ze standu (taki układ salonu - obok wyjście na taras). Zainteresowałem się małymi podłogówkami. Tak dużych kolumn jak poprzednio już mieć nie chciałem.

Wykonałem mnóstwo telefonów. Poznałem wielu ludzi, którzy bezinteresownie i szczerze doradzili. Przeczytałem wiele opinii i recenzji. Zdecydowałem, że w ramach ograniczonego budżetu pójdę wyżej i kupię kolumny używane. A używane, wiadomo, problem z odsłuchem, ryzyko, i często problem w ogóle aby znaleźć takie jakie się chce, o takich detalach jak ulubiony kolor już nie wspominając.

Powoli zacząłem zawężać grono kandydatów aż na końcu zostały tylko AP: Tempo 6, Tempo 25, i Virgo 5. Brak u mnie możliwości odsunięcia kolumn od ściany za nimi na więcej niż ok 80-85cm licząc od ich membran przyczynił się do decyzji o skreśleniu ostatniego, głębszego o 10cm kandydata (bałem się o bas).

Wybór ostatecznie padł na T25. Szukałem ich w całej Europie. Wreszcie przyjechały. Zakupione w sklepie hifi z 3-miesięczną gwarancją i możliwością zwrotu (pierwszy właściciel kupował inne AP i oddał w rozliczeniu). Taniej niż w PL i w "mint condition". Nie wierzę w zbiegi okoliczności: od razu widać, że były mi pisane...;)

Dlaczego T25 a nie T6? Trafiłem na kilku fajnych ludzi. Szczególnie jeden mi bardzo pomógł. Posiadał obie wersje i kilka innych ze stajni AP. Napisał, że 25-ki mają górę mniej efektowną ale zdecydowanie lepszą. Nie taką ofensywną i "na twarz". Pokrywało się to z tym co o nich czytałem na forach.

Moje słuchawki Grado RS1e to dla mnie koniec drogi. To mój dźwięk. W tym życiu zostaję z nim do końca. Ani ich nie sprzedam, ani nie kupię innych. Nie ma potrzeby. W głośnikach jednak nie potrafiłem się nawet zbliżyć do tej sygnatury. Aż do teraz. AP T25 to niemal to samo, o ile przekaz z kolumny można w ogóle porównać do tego z "nauszników". Także droga do niemieckiego Brilon wiodła w moim przypadku przez nowojorski Brooklyn.

Może później, jak znajdę czas, opiszę trochę dźwięk T25 na przykładach utworów, których używam do testowania poszczególnych aspektów brzmienia. Mogę tylko napisać, że słyszałem trochę różnych kolumn, głównie w salonach, i pierwsze co poczułem po podłączeniu to nieodparte wrażenie obcowania z dźwiękiem z półki wyższej niż dane mi jest zazwyczaj. Takim jak np. wtedy gdy w HiFi Klubben w Vejle słuchałem wysokich modeli małych podłogówek B&W...

T25 to dla mnie bomba! Kolumny "bananogenne"... Jestem bardzo zadowolony i teraz wreszcie mogę zająć się już wyłącznie dokańczaniem akustyki - i niczym innym. Plan zrealizowany z nawiązką. Trochę za wcześnie na deklaracje ale kto wie... może nawet T25 to moje "endgame"... nie lubię sprzedawać, kupować, zmieniać, zamieniać... eh, przywiązuję się...:)

IMG_2640.jpeg.af7bd6d670e32573d794c2cb4caffe3f.jpeg

IMG_2646.jpeg.d206786089fb06f1fdc560aecc94e052.jpeg

 

Nowy tweeter HHCT II - można go poznać również po wyglądzie

IMG_2867.jpeg.a62896c8199644a66f0fb32582cfc7e7.jpeg

 

HHCM - średniotonowiec jeszcze pierwszej generacji. Po Tempo 25 wyszlo 25 Plus a potem po prostu Tempo Plus. Dopiero w tej wersji HHTM zastąpiono HHTM II

IMG_2868.jpeg.092d67ac343a35ec113742e6684e9352.jpeg

Edytowano przez sonique
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sonique Marcin - gratulacje. :)

Dobrze, że jednak nie kupiłeś Pylonów, bo to byłby chyba wyłącznie krok w bok. Nigdy nie słyszałem tych AP, ale na podstawie recenzji i Twojego opisu wyobrażam sobie, że świetnie grają i wpisują się w Twoje oczekiwania. :) Życzę Ci, żeby to faktycznie był koniec gry, chociaż zawsze można w torze jakiś drobiazg poprawić. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.07.2023 o 11:17, lpomis napisał:

w szczególności ciekawią mnie wysokie tony. 

Nie będę obiektywny. Za mało kolumn słuchałem. A jak już to zazwyczaj w obrębie jednej szkoły grania. Mogę się odnieść jedynie do tweetera w Monitor Audio serii Silver szóstej generacji.

(Artysta / płyta / utwór)

Chris Isaak / Hear Shaped World / Wicked Game - 00:36 - wchodzi hi-hat, który w MA brzmiał sztucznie i irytująco. W AP tego nie ma.

Dominique Fils-Aime / Nameless / Birds - klaskanie które wybrzmiewa w równych interwałach przez cały utwór. W MA ostrawo (ale do zaakceptowania), w AP idealnie.

Sting - Fields Of Gold-The Best of Sting - It's Probably Me (wersja z Claptonem) - trzask, "click" zapalniczki Zippo (wg tego jak to zostało pokazane w teledysku). W MA dość ostro. W AP idealnie.

k.d. lang - Watershed - I Dream Of Spring - Cała płyta jest dość jasno zrealizowana. Weźmy pierwszy utwór z brzegu. W MA na prawdę ostro. Za ostro. Za jasno. Za ofensywnie i za dobitnie. Aż prosi się o przyciemnienie dźwięku gitar akustycznych. Wokal za ostry. W AP żadnej fatygi.

Dzisiaj poeksperymentowałem z odsuwaniem kolumn od ściany tylnej (120cm od membran). Poprawia się scena (na boki i w głąb) ale bez spektakularnych zmian. Sceną jestem najbardziej zafascynowany bo już byłem niemal pewien, że przy takiej liście wymagań i ograniczonym budżecie to tę scenę względem naprawdę niezłej w MA będę musiał poświęcić. A tu niespodzianka. Jest jeszcze lepiej. W każdym aspekcie.

18 minut temu, Rafał S napisał:

Dobrze, że jednak nie kupiłeś Pylonów

Zawsze chciałem je mieć. Bardzo. W akcie desperacji, jak pewnie Rafale pamiętasz, chciałem nawet zdradzić "moje" brzmienie aby się osłuchać w tym po drugiej osi muzycznych wrażeń. Napiszę Ci, że miałem już nawet Jaspery monitory wrzucone na tapet, obok Spendorów i Amphionów. Po wizycie u Grześka jednak zakusy na wyjście z "mojej sygnatury" zostały pogrzebane z kretesem. Jego B&W ewidentnie uświadomiły mi, że na drzemanie w fotelu przyjdzie jeszcze czas...;)

19 minut temu, Rafał S napisał:

chociaż zawsze można w torze jakiś drobiazg poprawić. ;)

Ten "drobiazg' to akustyka;)

Edytowano przez sonique
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audio Physic staje się producentem coraz bardziej elitarnym. Na przestrzeni ostatnich lat oferta firmy zmieniła się diametralnie. Moim zdaniem szkoda bo coraz mniej audiofilów stać na produkty tej znakomitej firmy.

Po pierwsze oferta modelowa. AP stopniowo wychodzi z modeli tańszych. Dodaje natomiast te najdroższe. Przykład? Seria Classic została uszczuplona. Model 5 wypadł z oferty. Zwróciłem na niego uwagę po ciekawej recenzji @Kraft-a i właściwie wtedy po raz pierwszy przyjrzałem się firmie bliżej. Linia Reference też straciła ważny dla klientów model a mianowicie Virgo. Oferta referencyjnych podłogówek firmy zaczyna się od Tempo aby przeskoczyć od razu na kolejny model Avanti. Nie ma Virgo ale też wycofanego wcześniej Scorpio i Sitara. A Yara to już w ogóle pieśń przeszłości.

Po drugie ceny. Te wprawiają w osłupienie. Spójrzmy (ceny za parę):

Classic 3: 7850,-

Classic 8: 12999,-

Tempo 35: 34500,-

Avanti 35: 38 500,-

Hmmm… nie dziwię się teraz, że gdy dzwoniłem do salonów audio to prawie żaden nie miał AP w sklepie…

 

Edytowano przez sonique
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sonique napisał:

Po drugie ceny. Te wprawiają w osłupienie. Spójrzmy (ceny za parę):

Classic 3: 7850,-

Classic 8: 12999,-

Jako tester APC5 uważam powyższe ceny za absurdalnie wysokie. Sorry, ale to nie jest dźwięk warty takich pieniędzy. No chyba, że wydumali takie ceny katalogowe, żeby potem sprzedawać z rabatem 40% (jak KEF z LS50 Meta - katalogowo 6000 zł, a można je bez wysiłku kupić za 4000 zł). Wtedy może, ale nawet wówczas znajdą się na rynku lepiej wyceniane konstrukcje.

16 minut temu, sonique napisał:

Model 5 wypadł z oferty.

To kolejny absurd. Choć to przytyk do całej branży. Dwugłośnikowa podłogówka to optymalna konstrukcja do większości pomieszczeń w których słuchamy. Potrafi dać świetne brzmienie za stosunkowo niewielkie pieniądze. Nie potrafię zrozumieć dlaczego branża, a raczej szerzej - środowisko, odwróciło się od tego typu konstrukcji. Fatalny błąd. Przede wszystkim kosztowny. Ludzie albo wydają więcej, by słuchać tak samo dobrze, albo wydają tyle samo i słuchają gorszej jakości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Kraft napisał:

Jako tester APC5 uważam powyższe ceny za absurdalnie wysokie. Sorry, ale to nie jest dźwięk warty takich pieniędzy.

Jako nie-tester APC5 też tak uważam;)

Niewykluczone, że kupiłbym APC5 nowe gdyby wciąż były w ofercie (i w adekwatnej cenie) bo lubię niewydumane konstrukcje. A tak… zacząłem węszyć…

Uważam również, jako tester Tempo 25;) , że ich inkarnacja z numerem 35 (zmiany względem T6 i T25 ewolucyjne ale nie rewolucyjne) też te prawie 35 tys. kosztować nie powinna. T25 kosztowały 10 lat temu połowę tej kwoty lub nawet nieco mniej… A T6 12-13 lat temu ok. 12 tys…

Edytowano przez sonique
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze pamiętam to APC8 kosztowały koło ósemki, mam rację?

Patrząc jednak na ruchy w ofercie AP to zdecydowanie większą wagę firma przykłada to produktów dla klientów z konkretnym portfelem zaniedbując tańsze konstrukcje. Nie zdziwię się jak za jakiś czas zniknie cała seria Classic bo już dzisiaj pasuje do reszty nie specjalnie…

Edytowano przez sonique
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy APC5 mogą zagrać bez buczenia basem w pokoju 5x3,2m ? Na dłuzszej scianie. I czy względem detali nie będzie ich mniej niż w Dali Oberon 3? Do tej porty wszystkie podłogówki które wstawiałem do pokoju grały gorzej niż te Dali (proszę powstrzymać parskania śmiechem ;) - było mniej detalicznej góry i ciągłe tendencje do buczenia. Tak wiem że moglbym spróbowac APC3, ale i tak będę myślał o podłogówkach więc.. jakie szanse? ;) Wzmak na razie Yamaha 701, ale to można zmienić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, michal40 napisał:

Czy APC5 mogą zagrać bez buczenia basem w pokoju 5x3,2m ? Na dłuzszej scianie. I czy względem detali nie będzie ich mniej niż w Dali Oberon 3?

APC pokażą zdecydowanie więcej detalu niż Oberony. W szczególności gdy porównać je z trójkami. Oberon 3 są misiowate, mocno zaokrąglone na basie, bardzo ujednolicają. Fakt, zejście jak na monitory mają naprawdę konkretne, ale kosztem właśnie precyzji. Choć jeśli chodzi o wysokie tony to jednak wg mnie Audio Physic wypadają gorzej pod tym względem, bardziej sterylnie, czasami da się w nich wyczuć ślady zapiaszczenia. Szkoda, że producent nie zdecydował się wstawić nieco lepszego tweetera.

10 godzin temu, sonique napisał:

Niewykluczone, że kupiłbym APC5 nowe gdyby wciąż były w ofercie (i w adekwatnej cenie) bo lubię niewydumane konstrukcje.

Nowe piątki są nadal dostępne w @Na Temat Audio w cenie 5499zł - https://allegro.pl/oferta/audio-physic-classic-5-cherry-10640436379

Tak czy inaczej, mając Tempo na pokładzie nie masz czego żałować. To zdecydowanie wyższa półka :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lpomis napisał:

Nowe piątki są nadal dostępne

Faktycznie. Dobrze, że nie widziałem… bo zdopingowało mnie to do dalszej lektury i poszukiwań…;)

Dzisiaj spędziłem z Tempo kilka godzin. Każde słuchanie kończy się tym samym wnioskiem: „Tak, o to mi chodziło, mam to!”.

Masz jeszcze Sitary?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sonique napisał:

Masz jeszcze Sitary?

Jasne. Tempo w skali mikro, w sam raz do klitek :)

33 minuty temu, sonique napisał:

„Tak, o to mi chodziło, mam to!”

No i świetnie. Tak trzymać! :)

-----------------------------------------------------

Z nowości rynkowych. AP dogadało się z Cyrusem w sprawie wspólnej dystrybucji. Na razie tylko w UK.

https://hifiandmusicsource.com/2023/07/audio-physic-announces-distribution-with-cyrus-audio/

Edytowano przez lpomis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sitarach siedzi jeszcze modyfikowany Peerless/Vifa. Nie jest to więc taki typowo autorski przetwornik wysokotonowy. HHCT producent zastosował dopiero w modelu 25.

Co do dźwięku - wiele zależy od zastosowanego wzmocnienia. Wszystkie kolumny AP których słuchałem są bardzo podatne na modyfikacje w zależności od tego pod jaką elektronikę je podepniemy. I tak np. z Heglem H95/H190, Musicalami M2si/M3si brakowało mi w sopranach otwarcia i wyciągnięcia do samego końca. Były mocno wygładzone, uproszczone (lekko syntetyczne wręcz) i kończyły się zbyt szybko. Wzmacniacze z otwartą górą jak chociażby Dayens Menuetto, Rega Brio czy Elex-R dobrze robią Sitarkom i zmieniają charakter na wysokich tak jak lubię. Nie jest to top topów, ale solidna czwórka szkolna się należy :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...