Skocz do zawartości

Kolumny do salonu 40m2 rekomendacje


Endymion123

Recommended Posts

Witam,

obecnie posiadam Dali 850 + przedwzmacniacz i końcowkę mocy Rotel 980BX i ta kombinacja bardzo mi pasuje, aczkolwiek z racji przeprowadzki do większego szukam czegoś co będzie grało podobnie, ale "bardziej" :) W sensie zejdzie niżej, ale w kontrolowany sposób, wypełni pomieszczenie, przepchnie więcej powietrza, a jednocześnie nie będzie zamulone. Muzyka to głównie rock progresywny, przez stoner, po melodic death metal gdzie kolumny nie mogą się gubić na szybszym graniu. W sensie głównie gitary, ale lubię dobrze słyszeć i czuć bas czy stopę, żeby to się nie zlewało i wszystko nie rozmemłało przy szybszym graniu.

Na razie patrzyłem na Dali Oberon 9 i Polk R700, KLH Audio Kendall, ewentualnie czy polecacie coś innego? Budżet jakieś 10-14 tys. Teoretycznie w grę wchodzą też używki, ale przy tych kwotach nie będąc specem trochę się obawiam, że przeoczę jakiś feler itp. No i pytanie czy różnica będzie duża, w sensie czy warto zmieniać moje stare, ale moim zdaniem fajnie grające kolumny czy też będzie to zmiana dla zmiany i kosmetyczne różnice? Dzięki za sugestie!

Edytowano przez Endymion123
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Endymion123 napisał:

Witam,

obecnie posiadam Dali 850 + przedwzmacniacz i końcowkę mocy Rotel 980BX i ta kombinacja bardzo mi pasuje, aczkolwiek z racji przeprowadzki do większego szukam czegoś co będzie grało podobnie, ale "bardziej" :) W sensie zejdzie niżej, ale w kontrolowany sposób, wypełni pomieszczenie, przepchnie więcej powietrza, a jednocześnie nie będzie zamulone. Muzyka to głównie rock progresywny, przez stoner, po melodic death metal gdzie kolumny nie mogą się gubić na szybszym graniu. W sensie głównie gitary, ale lubię dobrze słyszeć i czuć bas czy stopę, żeby to się nie zlewało i wszystko nie rozmemłało przy szybszym graniu.

Na razie patrzyłem na Dali Oberon 9 i Polk R700, KLH Audio Kendall, ewentualnie czy polecacie coś innego? Budżet jakieś 10-14 tys. Teoretycznie w grę wchodzą też używki, ale przy tych kwotach nie będąc specem trochę się obawiam, że przeoczę jakiś feler itp. No i pytanie czy różnica będzie duża, w sensie czy warto zmieniać moje stare, ale moim zdaniem fajnie grające kolumny czy też będzie to zmiana dla zmiany i kosmetyczne różnice? Dzięki za sugestie!

Dołóż sobie do tej listy Elac Solany FS287. Bardzo udane kolumny, które lubię prywatnie. Są bardzo gładkie na górze pasma, mają bardzo ładny środek i do tego mocarny, duży bas dający dużo frajdy "z jazdy" :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jeśli w grę wchodzą używki to rozejrzyj się za Fyne Audio F502SP, dobrze czują się w takiej muzyce, dobrze też wypadną w połączeniu z Rotelem. Ewentualnie jeśli szukałbyś czegoś brzmieniowo bliżej starych Dali to spójrz na Opery Quinta SE. To fajne, duże paczki. 

Pozdrawiam,

Michał

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tomek4446 napisał:

@Endymion123 kupujesz takie i pozamiatane ;) 

Dali Grand.

 

 

No fajnie wyglądają, ale widzę trzeba chyba polować na używki 😉

Zaczynam natomiast myśleć, bo gdzieś przy przeglądaniu wpadły mi w oko, też o Klipsch RF-7 III lub Cornwall IV. Z tego co czytam fajnie się sprawdzają i w kinie (a mam resztę głośników właśnie Klipscha) i do stereo. No i mają kopa przy czym nie jest to sam bas i potrafią zagrać delikatniej. Polk Audio Legend L800 też wyglądają fajnie, ale takie szafy to chyba ciut za duże... No ale tu zaczynamy wchodzić w inne rejony cenowe i może jakiś Focal by się nadał...

Edytowano przez Endymion123
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Endymion123 napisał:

Cornwall IV

Co do propozycji Grandów to po prostu wiem jak grają w dużych powierzchniach. Baaardzo dobrze. Kiedyś kosztowały fortunę i były zwieńczeniem pracy Dona Flanza dla Firmy Dali . 

http://www.soundstagenetwork.com/revequip/ken01.htm

Nie wiem dlaczego poruszasz się wśród kolumn stylizowanych na vintage , zamiast kupić po prostu oryginalne stare kolumny. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dorsz napisał:

Jaka jest REALNA różnica pomiędzy Fyne Audio F502SP, a Fyne Audio F502? 

Poza ceną, rzecz jasna?

Obudowy te same, głośniki też.

Głośniki nie są te same właśnie. Obudowy tak. Zobacz na głośnik koncentryczny. Dodatkowy magnes to jest na tym niskotonowym

Dlatego firma tutaj oszczędziła. Ale brzmienie jest inne tych kolumn. I to tak od razu zauważalnie. Nie trzeba się wsłuchiwać.

9 godzin temu, Endymion123 napisał:

Cornwall IV. Z tego co czytam fajnie się sprawdzają i w kinie

Carnwall w kinie nie. RF 7 tak

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dorsz napisał:

A czym się różnią te przetworniki? Bo z tego co znalazłem, to doklejonym pierścieniem ferrytowym. 

 

Fyne-Audio-F500-hangfal-hangszóró-side_big.jpg

FyneAudioF500SP-12.jpg

Na zdjęciach: f500 i f500sp.

Ceny odpowiednio: £850 i £1500.

Widzę że specjalnie dodałeś zdjęcie niskotonowego. Większe różnice są w głośniku koncentrycznym. Czy różnica w jakości dźwięku jest warta takiej różnicy w cenie to każdy musi ocenić indywidualnie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Dali Oberon 9 to potężnie brzmiące kolumny z mocnym dołem oraz łagodną górą. Może niestety brakować nieco detali i zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłyby Fyne Audio F502SP, które wyciągną smaczki z nagrań i zapewnią bardziej zróżnicowany bas. 

Spójrz także w kierunku Focal Aria 948 czyli najpotężniej brzmiącą kolumnę z serii Aria. Jeśli lubisz przejrzystą ale nie analityczną górę, dużą przestrzeń oraz delikatnie rozpyloną górę to są to kolumny, które powinny Ci się spodobać. 

Zapraszam na odsłuch w naszym salonie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F502SP to dobry trop na pewno, tak samo jak propozycja, która się trochę zatraciła w gąszczu pozostałych, czyli Opera Quinta SE. Focala jak osobiście lubię i uważam to za bardzo fajną kolumnę, to nie wiem czy do końca z Rotelem, ale nie oznacza to, że nie warto takiego połączenia spróbować. Do tego jeszcze bym dorzucił trochę droższą propozycję, ale czasem w jakichś outletowych propozycjach można znaleźć, czyli Audiovector R3 Signature. 

Dali Grand to też kolumna z używanych, która potrafi zaskoczyć, ja je słyszałem w połączeniu z Tact Millenium MK3 i było super. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie opcji jest tyle że zaczynam się gubić 😋
 

Po Waszych poradach jestem w stanie powiedzieć kilka więcej rzeczy:

1. Chciałbym, żeby upgrade był sensowny, tzn nie chciałbym wydawać kilka tys. na nową kolumnę jeśli zysk będzie z tego nijaki w stosunku do obecnych. Jeśli kolumna za kilkanaście tys. /szt. zagra zauważalnie lepiej to jestem skłonny wydać raz, a dobrze, żeby mieć ten efekt "wow" i żeby potem nie żałować. Czyli zacząłem już trochę poważniej myśleć przez to o tych kategoriach cenowych w jakich są RF7, Focalach itp.

2. Bez odsłuchów się nie obejdzie, żebym miał przynajmniej jakąś tam orientację jak to wszystko brzmi. Pytanie czy pokój odsłuchowy, a mój salon to nie dwie różne rzeczy i potem nie będę zawiedzony :(

3. Wracając do gatunków muzyki, chciałbym żeby bas był taki, że czuję jakbym siedział koło perkusisty i stopa wibruje mi w klatce piersiowej, to samo bas, ale żeby to jednocześnie nie dudniło. Ale z drugiej strony bardzo lubię melodyjne gitary, więc to musi grać muzykalnie środkiem, a nie być zduszone i płaskie. Fajnie słyszeć detale w talerzach itp, ale żeby to nie było ostre i denerwujące. Scena, szerokość i głębokość oczywiście ważna, miło czuć jakby się było tam w środku, a dźwięk nie leciał z jednego punktu na wprost. Czyli jak mamy takie granie stonerowo/bluesowe to żeby było czuć bas, ale żeby był ułożony, nie ostry. Gitary, wokale melodyjne, pełne. Ale żeby to też grało przy szybszej, ostrzejszej muzyce i nie gubiło podwójnej stopy czy szybkich gitar, nie zlewało się w jedną sieczkę (nie mówię oczywiście o jakichś garażowych nagraniach :P )

4. Cornwalle nie wchodzą w grę jednak, z miarką sprawdziłem i nie ma opcji na dwie kolumny po 65 cm szerokości :P 

5. W grę wchodzi jeszcze zmiana wzmacniacza np myślałem o jakimś nowszym rotelu np 1582 mkII albo coś innego. W każdym razie pewnie jak będą kolumny to i za tym pójdzie wzmacniacz, w końcu nikt nie twierdzi że to tanie hobby :(  

Coś jeszcze by się nadało w nieco wyższych cenach jeśli chodzi o kolumny? ( w granicach rozsądku, 30 tys za kolumnę jednak już odpada :P )

PS. jeśli chodzi o używki, to jednak jak zaczynamy wchodzić na pewne poziomy cenowe to zaczynam się obawiać takiego zakupu...Do kilku tys. jeszcze akceptowalne. Nowe mają wyższy pułap.

 

Edytowano przez Endymion123
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, dorsz napisał:

Jaka jest REALNA różnica pomiędzy Fyne Audio F502SP, a Fyne Audio F502? 

Poza ceną, rzecz jasna?

Obudowy te same, głośniki też.

Ale pytasz z ciekawości, czy aby rozpętać w kolejnym wątku wojnę pomiędzy zwolennikami Tannoy i Fyne?

Realna różnica to przede wszystkim odsłuch, do czego zachęcam. Oba modele brzmią zupełnie inaczej i raczej żaden z klientów nie ma problemu z oceną słyszanych różnic. 

Obudowy różnią się od siebie delikatnie, nie są takie same. Polecam je zmierzyć od końca cokołu do końca kolumny. Różnica kilku cm. Obudowy są dodatkowo wzmocnione wewnątrz. Są inne cokoły. Zupełnie inne głośniki wysokotonowe, inna zwrotnica, również głośniki niskotonowe się różnią. 

Pozdrawiam,

Michał

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsłuch w salonie czy u kogoś w domu jest totalnie bezsensu. Owszem da Ci jakieś ogólne pojęcie jak kolumny grają, ale jak zagrają u Ciebie to zupełnie inna bajka. 

Szukaj sprzętu koło siebie, uzgadniając ze sprzedawcą aby odsłuch był możliwy u Ciebie. 

Pozdrawiam 

Edytowano przez 1Ender
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Webster.brd napisał:

Widzę że specjalnie dodałeś zdjęcie niskotonowego. 

Zarzucasz mi złą wolę, to sprawdź najpierw kable.

21 minut temu, Na Temat Audio napisał:

Ale pytasz z ciekawości, 

Od dawna irytują mnie praktyki firm wypuszczających wersje SE, SP etc. To się przyglądam.

Weźmy np. Marantza PM8003, przerobionego na KI Pearl Lite - zmienili regulację tonów, dodali "audiofilskie" boczki i już.

W jaki sposób chińskie telewizory stają się wyprodukowanymi w Polsce, pokazałem w innym wątku.

https://forum.audio.com.pl/topic/87601-tannoy-seria-definition-dc/?do=findComment&comment=530266

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Endymion123 napisał:

1. Chciałbym, żeby upgrade był sensowny, tzn nie chciałbym wydawać kilka tys. na nową kolumnę jeśli zysk będzie z tego nijaki w stosunku do obecnych. Jeśli kolumna za kilkanaście tys. /szt. zagra zauważalnie lepiej to jestem skłonny wydać raz, a dobrze, 

3. Wracając do gatunków muzyki, chciałbym żeby bas był taki, że czuję jakbym siedział koło perkusisty i stopa wibruje mi w klatce piersiowej, to samo bas, ale żeby to jednocześnie nie dudniło. Ale z drugiej strony bardzo lubię melodyjne gitary, więc to musi grać muzykalnie środkiem, a nie być zduszone i płaskie. Fajnie słyszeć detale w talerzach itp, ale żeby to nie było ostre i denerwujące. Scena, szerokość i głębokość oczywiście ważna, miło czuć jakby się było tam w środku, a dźwięk nie leciał z jednego punktu na wprost. Czyli jak mamy takie granie stonerowo/bluesowe to żeby było czuć bas, ale żeby był ułożony, nie ostry. Gitary, wokale melodyjne, pełne. Ale żeby to też grało przy szybszej, ostrzejszej muzyce i nie gubiło podwójnej stopy czy szybkich gitar, nie zlewało się w jedną sieczkę 

Coś jeszcze by się nadało w nieco wyższych cenach jeśli chodzi o kolumny? ( w granicach rozsądku, 30 tys za kolumnę jednak już odpada :P )

Chyba musisz przesunąć granice rozsądku i posłuchać kolumn Tannoya.

Dnia 27.08.2022 o 21:46, Endymion123 napisał:

Muzyka to głównie rock progresywny, przez stoner, po melodic death metal gdzie kolumny nie mogą się gubić na szybszym graniu. W sensie głównie gitary, ale lubię dobrze słyszeć i czuć bas czy stopę, żeby to się nie zlewało i wszystko nie rozmemłało przy szybszym graniu.

Ja słucham podobnej muzyki na Tannoy Kensington GR, Yamaha A-S1100 i Arcam rDAC. 

 

Przy Twoim metrażu, to raczej 15".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Na Temat Audio napisał:

Musiałem spytać, bo nie chciałbym brać udziału w kolejnej burzy :)

Co do Fyne serii SP, mogli ją nazwać 602 i byłby spokój :).

Jeszcze sprytniej zrobił to Marantz, jak im zostały lasery z SA15. Ken przerobił go na SA-KI Pearl, dodali PM15 przerobiony na PM-KI Pearl i voila.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...