Skocz do zawartości

druga para kolumn (obok B&W 706)


Grzesiek202

Recommended Posts

15 minut temu, J4Z napisał:

Z czymś porównywałeś? Jakie wnioski, spostrzeżenia?

Jestem świezak jeśli chodzi o lampy. Moja pierwsza hybryda. Nawet chińskich nie posłuchałem tylko od razu mialem te. Ale jeśli chodzi o dźwięk to jest bardzo detaliczny. Nie spodziewałem się że wzmacniacz hybrydowy może dać tyle detali. Najpierw się zastanawiałem czy ich nie zmienić ale chyba na razie mi to pasuje. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silvania, RFT, Mullard z epoki (tych jeszcze nie mam). Toshiba, Raytheon. Te ostatnie to teoretycznie NOS. Aktualnie w preampie. 

Oprócz lamp, duże znaczenie mają kondy w zasilaniu. W moim preampie wg schematu powinien być foliowiec 4,7 uF, jest elektrolit 47uF. Zastanawiam się czy nie dać 100 uF? 😉. Kondensatory (większe pojemności)w zasilaniu "pogrubiają" przekaz, zaciemniają. Dociążają. Jak komuś brakuje dołu można spróbować. W skrajnych przypadkach można utracić "szczegół", ja tego nie zaobserwowałem. Jestem zadowolony ze zmiany. 

Pozdrawiam 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Grzesiek202 napisał:

Tymczasem u mnie brzmi to po prostu źle.

No i ja sięz Tobą zgadzam. W takim raie nie szuaksz twardszego basu niż w Bowersach tylko miekszego właśnie. i KEFy spasują wtedy

21 godzin temu, Grzesiek202 napisał:

Często polecacie MA Gold 100, a czy to nie jest aby granie podobne do 706? Tak sobie myślę, że jak już mam pójść w drugą parę kolumn, to niech to będzie coś właśnie innego od B&W.

Nie to jest inne granie. Nie jest tak surowe.

Aha no i my przeciez nie mowimy o zakupie w ciemno. Słuchaj.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz był zakupiony w 2017. Nie jestem jego pierwszym właścicielem, ale mam papiery i dowód zakupu. Te lampy które mam teraz muszą być jeszcze oryginalne, bo aby je wymienić na GE musiałem zerwać plomby. Niestety, wymiana nie poszła najlepiej...🙄. To chyba naprawdę były lampy z lat sześćdziesiatych, bo szkło okazało się nieprawdopodobnie kruche. Szkoda, że ich nie posłuchałem.

 

20230408_160147.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Grzesiek202 napisał:

@1Ender podeślij mi proszę jakieś propozycje lamp.

Znajdź kogoś kto wymieni Ci kondensatory w zasilaniu anodowym lampy. Da Co do dużo lepsze efekty niż wymiana lamp. Daj dobry elektrolit 10 x większej pojemności niż masz. Wyjdzie taniej, a efekt zauważysz po około 200-300 godzinach grania. Po wygrzaniu kondensatorów szukaj lamp. Wg mnie teraz szukanie lamp to trochę na siłę. Jakie lampy pisałem kilka postów wyżej.

Są tacy co szukają lamp, są tacy co poprawiają sekcję zasilania. Ludzie nie zdają sobie sprawy jak ważną rolę odgrywa zasilanie.

Pozdrawiam 

Edytowano przez 1Ender
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę jest jakby inaczej:) Nie do końca dobrym rozwiązaniem jest istotne zwiększanie pojemności. Z reguły w zasilaczach tego typu mamy filtry typu pi RC i to powinno być właściwie obliczone. Wiadomym, iż zwiększenie pojemności x 2 może być na plus czy więcej...? jest duża szansa iż zmienisz charakterystyki dynamiczne zasilacza na minus co daje gorszy bas, rozciągnięty etc.

Dobrym żonglowaniem co do kreowania dźwięku jest wymiana kondensatorów sprzęgających poszczególne stopnie lampowe + kond między stopniem lampowym a tranzystorowym. Tutaj są spore możliwości. Oosbiscie był zamontował tutaj kondensatory pio olejowe lub stare dobre kondensatory papierowe w wykonaniu wojskowym.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek202 napisał:

Pytam na serio: co gra z taką soczystą, nawet może przejaskrawioną średnicą jak Dali Menuet? Co gra jak one, ale jest "wyskalowane" na 20 metrów kwadratowych?

Też kusiły mnie przeskalowane Menuety, ale bardziej ze względu na ich werwę i podbicie wyższego basu. I tutaj prawdopodobnie odpowiedź brzmi: Dali Epicon 2. Niestety, cena zaporowa. Natomiast jeśli chodzi o soczystą średnicę, to lubię swoje Opery Callas. Jestem pewien, że z MA1000 miałyby fantastyczną barwę i do tego nie są trudne do wysterowania (wprawdzie mała impedancja, ale za to przyzwoita skuteczność). Jednak wciąż poza budżetem (chyba, że z rynku wtórnego), a poza tym nie mają podkreślonej rytmiki. Rocka zagrają, ale nie do niego zostały stworzone i to słychać.

Wojtek ma rację, Chario to może być dobry kierunek. Ale chciałbym zauważyć, że Delphinus to nie jedyna opcja. Poniżej 10k pewnie dałoby się też dostać model Nobile. Barwa piękna. Ale to też nie są rockowe kolumny. Raczej rywalizowałyby z B&W w muzyce akustycznej i myślę, że mogłyby je wyprzeć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, a co w tej chwili gra w salonie?

Moja filozofia jest taka - musi coś grać dla wszystkich. W salonie powinno po prostu grać przyjemnie. Tak jak Menuety.

A w gabinecie mieć drugi system, którym można się sponiewierać 🤪.

Niestety nie mam gabinetu, może kiedyś, choć coraz to mniej prawdopodobne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Asia a w salonie gra aby grało, czyli głośniczek ProAudio A10 (bardzo fajny). Bo taka między innymi jest koncepcja lepszej połowy🫠. I choć zgadzamy się, że zasługujemy na coś lepszego, to jednak dzieciaki i kolumny podstawkowe to pomysł zły sam w sobie. Teraz mam swoją kanciapę i mniej stresu.

20230527_211930.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...