Skocz do zawartości

Jakie kolumny do Audiolab 9000a


fluid77

Recommended Posts

Witam. Posiadam Audiolab 9000a + 9000n + SVS 2000 Pro. Proszę o pomoc w doborze kolumn podłogowych / podstawkowych. Sprzęt znajduje się w salonie z aneksem kuchennym 23m2. Odległość odsłuchiwa to około 2m. Muzyka różnorodna: pop, soul, RNB, rock, elektroniczna.  

Budżet 10-12 tyś , ale tu jestem elastyczny.

Edytowano przez fluid77
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, fluid77 napisał:

Witam. Posiadam Audiolab 9000a + 9000n + SVS 2000 Pro. Proszę o pomoc w doborze kolumn podłogowych / podstawkowych. Sprzęt znajduje się w salonie z aneksem kuchennym 23m2. Odległość odsłuchiwa to około 2m. Muzyka różnorodna: pop, soul, RNB, rock, elektroniczna.  

Budżet 10-12 tyś , ale tu jestem elastyczny.

Skoro masz mocarnego suba i wcale nie największe pomieszczenie, moim zdaniem wystarczą monitory. A w Twoim budżecie można już naprawdę zaszaleć. Opisz tylko jaki dźwięk preferujesz i czy sprzęt ma być nowy czy używany. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie doradzić to @fluid77 musisz sam u siebie sprawdzić, nikt on line na odległość nie jest w stanie zgadnąć i polecić ze 100% pewnością. 

Wypożycz za kaucją propozycje jakie tu padną i sprawdzaj.

23m nie jest równe każdemu 23 metrowemu pomieszczeniu, a akustyka jest wredna i te same kolumny u kogoś mogą zagrać zupełnie inaczej niż u Ciebie, pomijam to jak będą też ustawione.

Takie rzeczy nie są zero jedynkowe, jak się niektórym wydaje.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, KrólKiczu napisał:

Skoro masz mocarnego suba i wcale nie największe pomieszczenie, moim zdaniem wystarczą monitory. A w Twoim budżecie można już naprawdę zaszaleć. Opisz tylko jaki dźwięk preferujesz i czy sprzęt ma być nowy czy używany. 

Zdecydowanie nowe. Dźwięk dynamiczny, rozrywkowy z lekko wycofanym środkiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :) Zdecydowanie szedłbym w kolumny podstawkowe, można spokojnie wziąć dzięki temu wyższą serię niż podłogówek ;) Na pewno sprawdziłbym Vienna Acoustics Haydn SE Signature, może Buchardt S400 MKII jeśli wolisz nieco ciemniejsze granie, piękne i świetnie brzmiące Monitor Audio Gold 100. Może Amphiony Argon 3S, Sonetto II G2 od Sonus fabera, czy Pylony Jasper 18 ;) 

Opcji ogółem jest dużo :) Wszystko kwestia, czego oczekujesz ;) Napisz też z czego się przesiadasz, to dużo pomoże przy doradztwie :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, DiBatonio napisał:

Co by nie doradzić to @fluid77 musisz sam u siebie sprawdzić, nikt on line na odległość nie jest w stanie zgadnąć i polecić ze 100% pewnością. 

Wypożycz za kaucją propozycje jakie tu padną i sprawdzaj.

23m nie jest równe każdemu 23 metrowemu pomieszczeniu, a akustyka jest wredna i te same kolumny u kogoś mogą zagrać zupełnie inaczej niż u Ciebie, pomijam to jak będą też ustawione.

Takie rzeczy nie są zero jedynkowe, jak się niektórym wydaje.

 

Właśnie chodzi o propozycję bym mógł coś wypożyczyć i zobaczyć w jakim kierunku podążać.

6 minut temu, Q21 napisał:

Cześć :) Zdecydowanie szedłbym w kolumny podstawkowe, można spokojnie wziąć dzięki temu wyższą serię niż podłogówek ;) Na pewno sprawdziłbym Vienna Acoustics Haydn SE Signature, może Buchardt S400 MKII jeśli wolisz nieco ciemniejsze granie, piękne i świetnie brzmiące Monitor Audio Gold 100. Może Amphiony Argon 3S, Sonetto II G2 od Sonus fabera, czy Pylony Jasper 18 ;) 

Opcji ogółem jest dużo :) Wszystko kwestia, czego oczekujesz ;) Napisz też z czego się przesiadasz, to dużo pomoże przy doradztwie :) 

Miałem Cyrusa One Cast + Audio Physic Clasic 3. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się że mając subwoofer Mozna pomyśleć o monitorach wyższej klasy nie koniecznie z sporym dołem.

Monitor audio Gold 100 nowej czy też poprzedniej linii, Sonus Sonetto II, Amphion Argon 3s, Fyne F700 z wyprzedaży EIC, ATC SCM19, Spendor 4/5

Z podłogowych ELAc Solano 287, Monitor Audio gold 200 poprzedniej serii, Audio Physic Classic 25

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Q21 napisał:

 Buchardty 

Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym buchardty s400. Może nie są jakoś wybitnie zbliżone do dźwięku jaki prezentuje audio physic classic 3 ale jest to granie bardzo plastyczne i mówiąc najprościej, "ładne". Słuchałem pierwszej wersji tych kolumn u mojego bliskiego kolegi i byłem nimi oczarowany. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcję z monitorami warto rozważyć, ale po kolei. Jeśli chodzi o podłogówki, które grają rozrywkowo to na pewno warto zwrócić uwagę na takie modele jak:


Monitor Audio Silver 500
Focal Vestia No2
Monitor Audio Gold 300

Każda z konstrukcji idealnie wpasowuje się w Twoje preferencje. Mamy tu ekspresyjne, konturowe granie oparte na mocnej podstawie basowej z lekko wycofanym środkiem. Bas w Silverach jest raczej miękki natomiast w Focalach twardy i punktowy. Goldy grają gęsto i fenomenalnie jeśli chodzi o przestrzeń i lokalizację planów pozornych. Proponuje je ponieważ mamy je w teraz w dosyć mocnej cenie. Jeśli chodzi o suba - okej, wiadomo że on zwalnia Cię z obowiązku inwestowania w kolumny, w których będzie dużo basu, ale trzeba również pamiętać, że z tymi najniższymi zakresami i tak sub poradzi sobie lepiej. Gdybyś jednak celował w Monitory to wspomniane Monitor Audio Gold 100 są na pewno takim pomysłem, który nasuwa się każdemu w pierwszej kolejności. Trzeba jednak pamiętać, że tam też nie brakuje basu i jest on trochę podkręcony co w niektórych pomieszczeniach powoduje problem z jego opanowaniem, ale żeby nie było - nadal uważam, że to kultowa wręcz kolumna. Gorąco polecam Ci też ATC SCM19. Doświadczeni w branży pro-audio panowie z ATC stawiają na żywy i otwarty przekaz. Bardzo napowietrzone i otwarte brzmienie, które określiłbym śmiało synonimem i wyznacznikiem selektywności z ultra precyzyjnym basem. Z dobrze zestrojonym subem taki zestaw może być ciężki do przebicia. Jeśli chcesz je sprawdzić odezwij się do nas, ciężko jest przejść obok nich obojętnie 😎
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, KrólKiczu napisał:

Jak mają się scm19 do scm7? Pomijam bas, bo to oczywistość. I czy nadal uważacie, że scm7 I rega brio to dobre, budżetowe zestawienie? 

Sorry za OT. 

19-nastki mają więcej masy i tej specyficznej "masy dźwięku", która wynika z rozmiaru przetworników i skrzyni. SCM7 na pewno sprawdza się lepiej w bliższym polu czyli w mniejszych pomieszczeniach. Z BRIO grają mega fajnie bo BRIO to mega fajny wzmacniacz o sporych możliwościach jak na swoją cenę. Te dwa charaktery grania dobrze się uzupełniają. BRIO podkręca trochę dół.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

natomiast w Focalach twardy i punktowy.

A jak wygląda sytuacja z głoskami syczącymi w Vestia na tle Aria EVO NO1? Jedne i drugie tak samo podkreślają "s" czy któreś są łagodniejsze, bardziej w tym miejscu zmiękczone?

Bas faktycznie monitory Focala mają bardzo OK. 

Edytowano przez kaczadupa
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kaczadupa napisał:

A jak wygląda sytuacja z głoskami syczącymi w Vestia na tle Aria EVO NO1? Jedne i drugie tak samo podkreślają "s" czy któreś są łagodniejsze, bardziej w tym miejscu zmiękczone?

Bas faktycznie monitory Focala mają bardzo OK. 

Myślę, że nie tylko "s", to zawsze jakiś zakres częstotliwości, dla sybilantów mniej więcej 6kHz - 14 kHz. No i jest to też cała masa innych zgłosek, zależy też czy śpiewa kobieta czy mężczyzna. Niemniej jednak ja zawsze stoję na stanowisku, że kto twierdzi, że Arie są ostre to pominął kilka innych producentów na rynku ;) Bez szydery czy coś, ja po prostu słyszałem to zjawisko w wielu konstrukcjach. Arie są sporo łagodniejsze od Vestii, które dedykowane są dla osób o obniżonym progu bólu na te wysokie zakresy :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

Bez szydery czy coś, ja po prostu słyszałem to zjawisko w wielu konstrukcjach

I zachęcam byś wymienił nazwy tych konstrukcji. Odwagi. 
To szmelc, chociaż można takie granie ssss lubić. 
Wysokie nieparzyste zniekształcenia w 1-5 kHz mogą także pojawiać się we wzmacniaczach. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, AudioTube napisał:

I zachęcam byś wymienił nazwy tych konstrukcji. Odwagi. 
To szmelc, chociaż można takie granie ssss lubić. 
Wysokie nieparzyste zniekształcenia w 1-5 kHz mogą także pojawiać się we wzmacniaczach. 

Wolałbym nie wkładać kija w mrowisko ;) Nie chcę być źle zrozumiany. Osobiście uważam, że złe audio nie istnieje. Liczy się tylko to kto kupuje i ocenia dany zestaw czy model. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, AudioTube napisał:

I zachęcam byś wymienił nazwy tych konstrukcji. Odwagi. 
To szmelc, chociaż można takie granie ssss lubić. 
Wysokie nieparzyste zniekształcenia w 1-5 kHz mogą także pojawiać się we wzmacniaczach. 

A jeśli to sssss jest już w samym nagraniu, to nie można  zwalać winy na kolumny czy sprzęt.

To wina realizatorów nagrania.

Prawie na wszystkich nagraniach Evy Cassidy to ssss istnieje.

Wiadomo to co gra po jaśniejszej stronie tylko podkreśli to ssss, a to co zmiejszy te ssss to raczej zafałszuje to co jest naprawdę nagrane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Tomasz Kluczynski napisał:

Wiadomo to co gra po jaśniejszej stronie tylko podkreśli to ssss, a to co zmiejszy te ssss to raczej zafałszuje to co jest naprawdę nagrane.

Kolejny mit. 
 

59 minut temu, Tomasz Kluczynski napisał:

Prawie na wszystkich nagraniach Evy Cassidy to ssss istnieje

Tomku, mam inne, ale to o 180 stopni inne obserwacje. A Pani Ewy słucham namiętnie. I nie z obowiązku. Mam na imię Adam.

1 godzinę temu, Tomasz Kluczynski napisał:

To wina realizatorów nagrania

I tak może się zdarzyć, natomiast mają Ci Oni narzędzia, by w ułamku sekundy te sssski ukryć. 
 

Te sssski moja obsesją się stały. Zestaw nimi „obarczony” nie zasługuje na moją uwagę/do „kosza”

Wiele zestawów przechodzi do dalszych rund. 

1 godzinę temu, Salon Planeta Dźwięku napisał:

Osobiście uważam, że złe audio nie istnieje

A dlaczego tym „taniutkim” zestawom tak mało „ciepła” się dostaje? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomasz Kluczynski napisał:

Prawie na wszystkich nagraniach Evy Cassidy to ssss istnieje.

Ogólnie sybilanty słychać głośniej u wokalistów / wokalistek śpiewających ciszej / delikatniej. Bo wtedy głoski dźwięczne nie dominują tak nad bezdźwięcznymi, jak przy śpiewaniu z głębi płuc. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, fluid77 napisał:

RNB

Jeśli chodzi o współczesny R&B, a takiego bardzo często słucham, to zachęcam rozejrzeć się za kolumnami z midbasem 30cm. Plus subwoofer/y. A obowiązkowo zestaw z systemem np DSP/dobre suby, który dobrze zastosowany da szansę na audiofilsko-melomańską ucztę. 
We współczesnym R&B pasmo do 80-100Hz potrzebuje konkretnych narzędzi, by było  przyjemnie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...