Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
- Today
-
Rozważałem pb1000 też. Zniechęciły mnie wymiary i wykończenie w okleinie imitującej drewno. Ale może faktycznie warto poświęcić te czynniki na rzecz lepszego brzmienia…
-
Trafo jest bezgłośne. Nie grzeje się. Obawiałem się trochę czy udźwignie dysk M2 SSD, bo niektóre chinczyki mają z tym problem, ale ten zasilacz radzi sobie wzorowo. Szczerze to nie mam powodu by to zrobić. Nie jestem testerem sprzetu, a ciekawość jak wypadnie LPS vs SMPS już zaspokoiłem 😉 Pozdrawiam. M
-
Tam chyba jakiś średni Wolfson siedzi. Jest różnica jak słucham z DAC Magnata (przez optyka/coaxiala) a jak bezpośrednio ze starego Marantza CD52SEmkII czy nowszego Denona. Jednak w tych CD DAC generuje lepszy dźwięk niż Magnata. Ogólnie rzecz biorąc już nie rozglądam się za kolejnym CD, jednak pójdę w stronę DACa.
-
Mariusz, wypożyczysz DMP A6 gen 2, żeby na słuch oraz pomiarami porównać z Twoim sprzętem po modyfikacji?
-
Końcówka mocy to wyłącznie końcowy stopień wzmocnienia. Żadnych regulacji, tylko wejść tyle ile kanałów obsługuje, wyjścia na głośniki, zasilenie oraz trigger dla automatyzacji. To typowy składnik systemów dzielonych oraz zaawansowanych układów kina domowego (procesor + końcówki mocy) Amplituner czy wzmacniacz stereo z trybem końcówki mocy pozwala uruchomić funkcjonalność powyższego, wówczas wyłączają się wszystkie regulacje, korektory itp, także vol. Sprzęt dostaje audio przez pre-in i wyłącznie go wzmacnia do głośników. W obu przypadkach za pełną obsługę odpowiada pre a więc w naszym przypadku amplituner kina mający wyjście pre-out, to on wszystkim zarządza. Trigger pozwala ponadto na zdalne załączanie i wyłączanie podłączonych końcówek.
-
@MariuszZ - nieźle. Fajnie, że są takie "gotowce" do Eversolo. Nie wiedziałem. Dla samego zmniejszenia szumu z gwizdka było warto. A jak z trafem w nowym zasilaczu? Cichutkie? @marcinmarcin - wiem, że działasz w temacie zasilaczy, streamerów, dużo zmieniasz, dużo słuchasz i masz doświadczenie. Ale muszę zapytać, nie traktuj tego proszę jako czepialstwo. Dlaczego twierdzisz, że taki zasilacz po tygodniu pokazuje dopiero na co go stać? Co się w nim dzieje, że właśnie wtedy się rozkręca? I najważniejsze. Czy w przypadku wprowadzania takich lub większych modyfikacji w systemie, brałeś kiedykolwiek pod uwagę, że to jednak zwyczajne osłuchanie się (przyzwyczajenie mózgu, słuchu do nowej prezentacji) wprowadza więcej niż sam proces "nabierania nowych właściwości" sprzętu z czasem? Często można przeczytać, że np. jakiś forumowicz kupił wzmacniacz, który od samego początku mu się podobał. ALE DOPIERO po dwóch tygodniach "się otworzył" i zaczął grać jeszcze lepiej! Może człowiek się po prostu oswoił, przyzwyczaił, osłuchał, a sprzęt gra dokładnie tak samo jak na początku? I żeby była jasność - nie kwestionuję tutaj zmian w brzmieniu po zmianie zasilacza czy innych elementów. Chodzi mi o to, dlaczego tak często za pewnik obiera się to, że to dany sprzęt ulega zmianom z czasem, a odrzuca się czynnik ludzki i nasze słabości? Czy na pewno możemy je wykluczyć?
-
kaczadupa zmienił swoje zdjęcie
-
Jak chcesz obudowę zamknięta i chociaż trochę kinowego basu, który będzie obecny , odczuwalny itp. to niestety budzet nie ten. Zobacz też SVS PB1000 Pro, może Ci bardziej podpasuje i uda Ci się znaleźć w zbliżonym budżecie.
-
Witam. Ktoś pomoże w doborze kabla coaxial który nie jest tak basowy jak melodia ktorą posiadam.
-
Jamy Jaskinie czy po prostu pokoje Audiofila
topic odpisał michaudio na MarcKrawczyk w Audiofile dyskutują
Rzeczywiście, lipny wzmacniacz jaki taki PASSe 😜 -
Tak, jest wybór. Najczęściej słucham RMF FM i odpalam je z pilota, uruchamia ostatnio słuchaną stację.
-
Upgrade Yamaha V481 do amplitunera stereo do 4k
topic odpisał Tomasz Kluczynski na koolNeeno w Stereo
A o co ci chodzi konkretnie z Heosem? Bo muzę z serwisów streamingowych to można puszczać i bez Heosa, na przykład z Tidal Connect lub przez apki obsługujące UPnP. Świetnie do tego się nadaje Mconnect. Jeśli chodzi o kupno i myślisz o salonie MD Sound , to tam jest taka rubryczka zielona gdzie możesz zaproponować swoją cenę , może się zgodzą zamiast tych 785euro a w przypadku płaności przelewem wychodzi poniżej 770 euro plus 30 euro wysyłka. Może zaproponuj 700 euro plus 30 za wysyłkę. Jak nie znasz niemieckiego to skorzystaj z translatora i ci przetłumaczy to co chcesz napisać. -
Ok, super. Dzięki za odpowiedź. A jak z radiami internetowymi? Poprzez Heos?
-
Działa po wifi. Można włączyć, wyłączyć, zmienić źródło. Żadko używam tej aplikacji. Tv mam podłączony do Marantz po optyku i Marantz sam się włącza po włączeniu Tv, reguluję głośność również z pilota od Tv. Najczęściej używam Tidal Connect, wtedy nie potrzebuję wchodzić do aplikacji Heos.
-
Dobry wieczór Państwu, podłączam się pod temat, prześledziłem poprzednią stronę, mam już jakieś swoje typy, m.in Polk ES20, Tesi 261 czy Heco Aurora 300. Odnośnie Tesi - chciałbym zapytać o nowszą wersję, tj. Tesi 3 - można je kupić obecnie w Media Expercie za niecałe 1500 zł, gdzie standardowo cena ociera się o 2 tysiące; oraz budżetowe opcje: Nota 260X i Heco Victa Prime 302. Prawdopodobnie to wszystko będzie napędzane przez Onkyo TX-8220, którego będę mógł odkupić od znajomego za przysłowiowe "parę zł". Będę wdzięczny za uwagi i opinie
-
Ja nie bardzo też się orientuję do końca jaką jest różnica między końcówką mocy a wzmacniaczem. Wiem, że wzmacniacz musi mieć wejście „main in” Tak naprawdę na wzmacniacz powinno się mowić wzmacniacz zintegrowany (z przedwzmacniaczem),a na końcówke mocy wzmacniacz. Jak masz dobrej jakości pre out na fronty w tym ampli to możesz popróbować.
-
CJ_F dołączył do społeczności
-
Chciałbym podzielić się po moją przygodą w budowie Sali odsłuchowej połączonej z salą kinową. Wymiar pomieszczenia jaki został zaprojektowany to 6,8x5x3,6m – tak wychodziło z kalkulatora , chodziło o to, żeby ominąć nakładające się rezonanse wynikające z proporcji. Cała praca była prowadzona pod okiem Pana Bartłomieja z firmy Soundway acoustic, który był odpowiedzialny za cały projekt. Aby stłumić bas, i rezonans dla ściany 6,8m jako skuteczne rozwiązanie została zaproponowana wełna akustyczna na ścianie za głośnikami o grubości 45-50cm. Jako, że dom był parterowy to nad sufitem nie było stropu – zgodnie z zaleceniem powierzchnia ta powinna być maksymalnie szczelna więc cały sufit został wyłożony płytą cementowa w podwójnej warstwie, nad którą znalazła się wełna mineralna ( celem izolacji cieplnej). Ściany, ściana za słuchaczem oraz częściowo za głośnikami i boczne zostały wyłożone rozpraszaczami akustycznymi. Zostało również zaprojektowane najlepsze miejsce odsłuchowe co było wyznacznikiem do montażu głośników sufitowych i bocznych do systemu Dolby Atmos. Cały projekt był ciągle konsultowany i upewniałem się, czy sufit ma być faktycznie zamknięty, czy wełna ma być za głośnikami czy za słuchaczem – wszystko było konsultowane na bieżąco. Gdy już całość była zrobiona na gotowo przyszedł czas na pierwsze odsłuchy i pomiary. Siadam wygodnie na kanapie włączam muzykę, a tu klops – muzyka głucha zero życia, mody w zakresie 50Hz takie, że się słuchać nie dało. Średnica zjedzona, gitary nie ma i te mody, których miało nie być. Utwory, w których występowała częstotliwość w zakresie 50Hz -trzeba było zmieniać na inne. Myślę – załamka, sufit wysoki, a muzyka gra gorzej niż w moim poprzednim mieszkaniu z pokoju 6x3,8x2,5. I zacząłem kombinować – przesuwałam fotel do przodu, do tyłu – i nagle basem sporo lepiej, ale i tak bardzo źle -miałem do wyboru mieć go mało, albo zmodowany na kilkanaście db. Wskazane projektowo najlepsze miejsce z możliwych do słuchania okazało się najgorsze. Myślę co tu zrobić – czytam instrukcję od kolumn (Focal Stella Utopia) – i tam w zaleceniach napisane, że ściana za głośnikami powinna być maksymalnie żywa, a ściana za słuchaczem maksymalnie wygłuszona… Następny dzień przenoszę kolumny ulga – muzyka zaczyna żyć i grać jednak pokój cały wykończony, fornir na ścianach, sufity, ustroje, wykładzina – wszystko…. Jednak czar nadziei na lepsze granie przewyższył zawód związany z projektem Pana doktora. Ok. działamy dalej już wiedziałem, że muszę tą wełnę przenieść na drugą ścianę. Dzwonię po ekipę decyzja o wywaleniu wełny zapadła po kilku dniach prób i odsłuchów – wełna z pokoju została wyniesiona. (Na całej ścianie było 45cm wełny akustycznej mineralnej). Robię pomiar nie wierzę – w zakresie 50Hz żadnych zmian. Dokładnie identyczny mod nawet db różnicy!. Zmiany były jedynie słyszalne w zakresie wyższego basu ponad 75Hz. Myślę grubo tyle wełny tyle pracy psu w d…. Cały czas byłem w kontakcie z Panem dr szukając rozwiązania na ten bas - Pan Bartłomiej nijak nie poczuwał się, że coś jest nie tak. Zapytałem go o piankę HDS taką 200kg/m3 – kategorycznie stwierdził, że to nie działa i żeby się tego wystrzegać. Stwierdził, że to zapewne mod pionowy powoduje takie rezonanse, chociaż przed miesiącem twierdził w swej nieomylności, że mod pionowy nas nie interesuje i jego nie bierzemy pod uwagę. Mając już za sobą pewne doświadczenie byłem już pewny, że skoro Pan Bartłomiej twierdzi, że pianka HDS nie działa to coś w tym jest tylko, że na odwrót. Zacząłem prowadzić rozmowę z firmą, która to sprzedaje i na początek zakupiłem tej pianki na ścianę za słuchaczem na grubość 15cm. Najpierw poszła wełna akustyczna 15cm jako pustka powietrzna, a nią 15cm pianki HDS. Robię pomiary i Bingo – nagle pogłos znacznie mniejszy i nagle przy 50Hz ponad 6db mniej, a rezonans już bardzo mało odczuwalny – bo wygaszany bardzo szybko. Kolejna decyzja to dołożenie pianki 10cm i usunięcie tych płyt cementowych z sufitu w jego tylnej części ( na suficie były również płyty fornirowane) – pomiary odsłuchy i znowu ogromna poprawa- po każdej operacji wykonywałem pomiar. Później usunięcie przedniej części cementowego sufitu – i znowu kilka db mniej – bodajże w przy 55Hz, ale też poprawa w innym paśmie, zanik echa trzepoczącego. Cała praca i koszt poprawek po tym projekcie to dobre kilkadziesiąt tys, złotych w tym ponad miesiąc pracy ekipy. Jednak finalny efekt jest teraz bardzo przyzwoity. Wywalenie wełny, zakup pianki, zakup nowych płyt fornirowych wywalenie forniru z sufitu i płyt cementowych, lakierowanie fornirów, naprawa belek drewnianych na suficie po usunięciu płyt cementowych, malowanie płyt perforowanych, nowy kawał wykładziny i szereg innych prac. Piszę tego posta ku przestrodze, żeby uważać i konsultować z wieloma specjalistami zanim z kimś podejmiemy współpracę. Zauważyłem też w konsultacji z innymi firmami zajmującymi się akustyką, że wielu z nich nie zależy na to żebyś miał dobre brzmienie tylko żebyś kupił u nich jak najwięcej ustrojów. Trzeba faktycznie przefiltrować i poszukać kogoś kto faktycznie skupi się na dobrym brzmieniu. Nie pisał bym tego posta, gdyby ten Pan poczuwał się w jakimś stopniu do tego co tam zostało zrobione i jaki efekt uzyskaliśmy. W swym poczuciu nieomylności za 10 lat dalej będzie uważał, że jest najlepszy w tym co robi – co z resztą widać, bo na rynku istnieje od lat. Ja z każdą wątpliwością dzwoniłem i się upewniałem czy tak na pewno ma być, jednak jak ktoś kto się wydaje autorytetem mówi twierdząco, a na każdą wątpliwość ma twierdzącą pewną odpowiedź to był dla mnie znak, że wie co mówi… Jedyną jego refleksja po wszystkim było obruszenie „ ale pan w tej chwili podważa moje kompetencje!” , „ja tego nie słuchałem więc się nie odniosę”. Pan Bartłomiej pozwolił sobie zatrzymać część kwoty za projekt, bo poznałem jego know-how. Z drugiej strony doskonały przykład teoria vs praktyka i moja satysfakcja z tego, że jak chcesz mieć coś zrobione dobrze – zrób to sam 😉 Pomiary i relacje z budowy mógłbym wstawić Moje wnioski. 1. Wełna mineralna nawet w grubości 50cm nie jest skuteczna dla basu z okolic 50Hz. 2. Wykończenie ściany z użyciem pianki HDS o gęstości 180-200kg/m3 w grubości 15cm na 15cm pustki powietrznej – to bardzo dobre rozwiązanie na tą częstotliwość, a 25cm jeszcze lepsze chociaż już bez spektakularnych zmian. 3. Wysoki sufit to bardzo dobre rozwiązanie – daje dużo powietrza i przestrzeni w muzyce. 4. Szerokość pokoju 5m to szerokość minimalna aby stworzyć dobrą salę – jednak gdybym budował raz jeszcze zrobiłbym ją minimum 600cm – obecnie głośniki od bocznej ściany są około 70cm – trochę za mało. 5. Jeśli dom jest parterowy - to sufit znacznie lepiej jest zostawić otwarty u mnie obecnie są płyty perforowane, nad którą jest warstwa filcu i wełna 50cm- nad nią przestrzeń – bas sobie może uciekać swobodnie i to słychać, do tego pozbywamy się echa. ( Pan Bartłomiej chciał ten zamknięty płytami cementowymi sufit wygłuszać swoimi ustrojami zamiast po prostu wykorzystać pustkę nad sufitem tak jak to finalnie zrobiłem) 6. Wygłuszanie ściany – jeśli wygłuszać to tylko za słuchaczem i najlepiej całą ścianę. Wygłuszanie za kolumnami odbiera całe powietrze z muzyki. U mnie dwukrotnie już zauważalnie dobre efekty w stosunku do gołej ściany dało lekkie rozproszenie. 7. Pułapki basowe takie w rogach z wełny – tu jedynie można pożartować chyba, że tłumimym powyżej 100Hz – u mnie cała ściana wyłożona 45cm wełny Acu premium nie dała absolutnie nic w kwestii okolic 50Hz 7. Jeśli po wszystkich zabiegach dalej jest problem – można się wesprzeć trochę DSP z Rona – ja u siebie zbiłem nieco ze 107Hz i 78Hz co dało słyszalną poprawę. 8/ Subwoofery – mimo, że Focal Stella utopia schodzą bardzo nisko, to w moim pomieszczeniu była bardzo zacna dziura w zakresie 35Hz – jednak dorzucenie dwóch Subwooferów SVS 17 ultra zrobiła mega dobrą robotę (mój preamp ma dwa podwójne wyjścia XLR ) – Suby odciałem na 40Hz – muzyka dostała dużo Umami – bas nie stał się głośniejszy, ale bardziej odczuwalny – sprawił, że muzyka stała się pełna – bardzo ciekawe przeżycie – cięte nisko Subwoofery to spora poprawa w dobrze przygotowanym pomieszczeniu. Dodatkowe Suby to o tyle ciekawe rozwiązanie, że można korektorem bez słyszalnych strat dla muzyki operować tym czego mamy za mało bez wpuszczenia tego czego mamy za dużo – tutaj się poważnie zaskoczyłem bo nie spodziewałem się takiej poprawy całości w odbiorze.
-
Znalazłem sklep w DE, czarna wersja z dostawą do PL, ok 3.5k i kurczę, korci mnie po opiniach tutaj waszych, żeby nabyć tego ampa. Zadałem jeszcze na podobnym wątku pytania o działania między Heos a urządzeniem, poczekam na odpowiedź. To będzie zakup w ciemno, bo nie mam możliwości odsłuchu, ale jak czytam na recenzji tego urządzenia "Wzmacniacze Marantza można kupować właściwie w ciemno, w najgorszym razie będzie... dobrze."
-
Cześć, po opiniach tutaj na forum, zmierzam do kupna tego Marantza , ale mam kilka pytań dot. komunikacji między Heos a amplitunerem. Jak działa komunikacja między aplikacją Heos ze smartfona a amplitunerem PM7000N - poprzez WiFi czy Bluetooth? Czy można włączyć/wyłączyć, zmienić źródło dźwięku z aplikacji itd.? Jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Obecnie mam MusicCast od Yamahy V481 i to działa wszystko git, poprzez WiFi, i czegoś takiego oczekuje od ampa. Dziękuję z góry za pomoc.
-
Jamy Jaskinie czy po prostu pokoje Audiofila
topic odpisał fp74 na MarcKrawczyk w Audiofile dyskutują
Tak jak ze Stinga, tak i z McLaughlina pewnie niezły słuchacz. Nie udało mi się tego ustalić ale myślę, że na okładce jest w swojej jamie... -
-
Before the dawn, I hear you whisper In your sleep, "Don't let the morning take him" Outside the birds begin to call As if to summon up my leaving It's been a lifetime since I found someone Since I found someone who would stay I've waited too long, and now you're leaving Oh please, don't take it all away It's been a lifetime since I found someone Since I found someone who would stay I've waited too long, and now you're leaving Oh please, don't take it all away Before the dawn, I hear you whisper In your sleep, "Don't let the morning take him"
-
Dzisiejsze posty
-
Niektórzy to nawet słyszą, ale....po co kogoś przekonywać, W Delta Sigmach masz większy wybór
-
Przez Artur Brol · Napisano
R2R to tez nic specjalnego, tylko sie tak przyjelo i ludzie w to wierza. -
Rozważałem pb1000 też. Zniechęciły mnie wymiary i wykończenie w okleinie imitującej drewno. Ale może faktycznie warto poświęcić te czynniki na rzecz lepszego brzmienia…
-
Trafo jest bezgłośne. Nie grzeje się. Obawiałem się trochę czy udźwignie dysk M2 SSD, bo niektóre chinczyki mają z tym problem, ale ten zasilacz radzi sobie wzorowo. Szczerze to nie mam powodu by to zrobić. Nie jestem testerem sprzetu, a ciekawość jak wypadnie LPS vs SMPS już zaspokoiłem 😉 Pozdrawiam. M
-
Przez TataGabrysi · Napisano
Tam chyba jakiś średni Wolfson siedzi. Jest różnica jak słucham z DAC Magnata (przez optyka/coaxiala) a jak bezpośrednio ze starego Marantza CD52SEmkII czy nowszego Denona. Jednak w tych CD DAC generuje lepszy dźwięk niż Magnata. Ogólnie rzecz biorąc już nie rozglądam się za kolejnym CD, jednak pójdę w stronę DACa. -
Mariusz, wypożyczysz DMP A6 gen 2, żeby na słuch oraz pomiarami porównać z Twoim sprzętem po modyfikacji?
-
Końcówka mocy to wyłącznie końcowy stopień wzmocnienia. Żadnych regulacji, tylko wejść tyle ile kanałów obsługuje, wyjścia na głośniki, zasilenie oraz trigger dla automatyzacji. To typowy składnik systemów dzielonych oraz zaawansowanych układów kina domowego (procesor + końcówki mocy) Amplituner czy wzmacniacz stereo z trybem końcówki mocy pozwala uruchomić funkcjonalność powyższego, wówczas wyłączają się wszystkie regulacje, korektory itp, także vol. Sprzęt dostaje audio przez pre-in i wyłącznie go wzmacnia do głośników. W obu przypadkach za pełną obsługę odpowiada pre a więc w naszym przypadku amplituner kina mający wyjście pre-out, to on wszystkim zarządza. Trigger pozwala ponadto na zdalne załączanie i wyłączanie podłączonych końcówek.
-
@MariuszZ - nieźle. Fajnie, że są takie "gotowce" do Eversolo. Nie wiedziałem. Dla samego zmniejszenia szumu z gwizdka było warto. A jak z trafem w nowym zasilaczu? Cichutkie? @marcinmarcin - wiem, że działasz w temacie zasilaczy, streamerów, dużo zmieniasz, dużo słuchasz i masz doświadczenie. Ale muszę zapytać, nie traktuj tego proszę jako czepialstwo. Dlaczego twierdzisz, że taki zasilacz po tygodniu pokazuje dopiero na co go stać? Co się w nim dzieje, że właśnie wtedy się rozkręca? I najważniejsze. Czy w przypadku wprowadzania takich lub większych modyfikacji w systemie, brałeś kiedykolwiek pod uwagę, że to jednak zwyczajne osłuchanie się (przyzwyczajenie mózgu, słuchu do nowej prezentacji) wprowadza więcej niż sam proces "nabierania nowych właściwości" sprzętu z czasem? Często można przeczytać, że np. jakiś forumowicz kupił wzmacniacz, który od samego początku mu się podobał. ALE DOPIERO po dwóch tygodniach "się otworzył" i zaczął grać jeszcze lepiej! Może człowiek się po prostu oswoił, przyzwyczaił, osłuchał, a sprzęt gra dokładnie tak samo jak na początku? I żeby była jasność - nie kwestionuję tutaj zmian w brzmieniu po zmianie zasilacza czy innych elementów. Chodzi mi o to, dlaczego tak często za pewnik obiera się to, że to dany sprzęt ulega zmianom z czasem, a odrzuca się czynnik ludzki i nasze słabości? Czy na pewno możemy je wykluczyć?
-
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
Maciej bo to nic specjalnego, lepiej ciut dołożyć trochę i kupić dac r2r. -
Jak chcesz obudowę zamknięta i chociaż trochę kinowego basu, który będzie obecny , odczuwalny itp. to niestety budzet nie ten. Zobacz też SVS PB1000 Pro, może Ci bardziej podpasuje i uda Ci się znaleźć w zbliżonym budżecie.
-
Witam. Ktoś pomoże w doborze kabla coaxial który nie jest tak basowy jak melodia ktorą posiadam.
-
Rzeczywiście, lipny wzmacniacz jaki taki PASSe 😜
-
Tak, jest wybór. Najczęściej słucham RMF FM i odpalam je z pilota, uruchamia ostatnio słuchaną stację.
-
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
A o co ci chodzi konkretnie z Heosem? Bo muzę z serwisów streamingowych to można puszczać i bez Heosa, na przykład z Tidal Connect lub przez apki obsługujące UPnP. Świetnie do tego się nadaje Mconnect. Jeśli chodzi o kupno i myślisz o salonie MD Sound , to tam jest taka rubryczka zielona gdzie możesz zaproponować swoją cenę , może się zgodzą zamiast tych 785euro a w przypadku płaności przelewem wychodzi poniżej 770 euro plus 30 euro wysyłka. Może zaproponuj 700 euro plus 30 za wysyłkę. Jak nie znasz niemieckiego to skorzystaj z translatora i ci przetłumaczy to co chcesz napisać. -
Ok, super. Dzięki za odpowiedź. A jak z radiami internetowymi? Poprzez Heos?
-
-
Dzisiejsze tematy