Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Opery Quinta V2 cechują się nie tylko świetnym designem, ale też wykończeniem i oczywiście brzmieniem. Włoski producent wykorzystał najlepszej jakości materiały, które świetnie współgrają również pod kątem akustycznym. Brzmieniowo są one bardzo dojrzałe, neutralne, zapewniają świetną detaliczność, a przy tym nie wypychają nic do przodu. Całość jest również bardzo napowietrzona i bardzo szeroko rozstawiona. W swoim budżecie prezentują się one naprawdę solidnie, ale zdecydowanie nie jest to rozwiązanie dla każdego 😉 W naszym salonie możecie się tego dowiedzieć na odsłuchach, zapraszamy! Obejrzyj nasz film o Opera Quinta v2 -> Dowiedz się więcej TUTAJ.
  3. Gargan i Ty macie Havane i tak samo on i Ty kupowaliscie specjalnie tani wzmacniacz klasy D do wygrzewania nowego przetwornika? Ciekawe tez jest to ze Ty i Gargan pisaliście ze Exposure chciało wam spalić głośniki oraz że Yamaha Wam się prawie rozpadła przy wyjęciu z pudełka. Nie wiem co to za tajemnica ale nie trzeba być Szerlokiem żeby poskładać te klocki 😊
  4. Różnica będzie, ale jeśli jesteś w stanie osiągnąć docelową głośność, to bym się nie przejmował
  5. @mike8585 Na Twoim miejscu wylałbym się na tego typu kolumny i wzmacniacze, które jak dla mnie średnio sobie radzą w gatunkach elektronicznych i uderzyłbym np. w największą wersję używek trójdrożnych krk g10 lub coś podobnego , Skrillex miał na nich seta ( widać je na poniższym filmie) ewentualnie jakiś vintage.
  6. Gargana na AS miałem w ignorowanych.
  7. Today
  8. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dark_Side_of_the_Mule#Deluxe_edition
  9. Czyli jednak nad 356 BBE będzie lepszym wyborem podobno z fotelem który trochę emanuje średnica a kolumny grają dobra V ma się świetnie uzupełniać .tam jest inny nad ale pewnie to samo brzmienie.czy to prawda że NAD to piłka niżej od Rotela Marantza ?
  10. Polecam sprzęt używany. W Twoim budżecie możesz kupić np. takie graty: 1) Kolumny: Focal Aria 906 (2100 PLN)- osobiście znam podstawkowe Chora i to fajne kolumienki w niskiej cenie; Aria zaś to seria wyżej, przez wielu oceniana lepiej (ja słuchałem tylko podłogówek z serii Aria, więc ciężko przełożyć doświadczenia na mniejszy model, ale odniosłem wrażenie, że są od Chora dynamiczniejsze i bardziej wyczynowe na górze pasma) https://www.olx.pl/d/oferta/focal-aria-906-plus-podstawki-vap-CID99-ID16Q3lt.html 2) Wzmacniacz: Yamaha A-1020 (1200 PLN): vintage ale nie do zdarcia- egzemplarz, który miałem, przekazany w dobre ręce po tym, jak przesiadłem się na coś nowocześniejszego, dalej gra na oryginalnych częściach; naprawdę bardzo dobrze brzmiący sprzęt https://www.olx.pl/d/oferta/wzmacniacz-yamaha-a-1020-CID99-ID16Y5C9.html 3) Streamer: Wiim Ultra (1700 PLN) - obsłuży streaming ze Spotify/Tidal i radia internetowe, a komputer/TV podłączysz kablem optycznym lub HDMI; do tego z pilota będziesz regulował sobie głośność (wymieniona wyżej Yamaha nie ma pilota, więc metodą prób i błędów znajdujesz takie ustawienie gałki głośności na wzmacniaczu, żeby komfortowo słuchać w górnym zakresie cyfrowej regulacji głośności na Wiim) Co do wynoszenia na taras: najlepiej nie praktykuj i nie męcz sąsiadów 😉.
  11. Odgrzałem kotleta to wypadałoby go jakoś "skonsumować" i zakończyć temat. Zatem... Zrobiłem sobie niemalże tygodniową dyspensę od słuchania muzyki na swoim systemie. Ucho odpoczęło i co najważniejsze audio-nerwoza ustąpiła (znając życie na chwilę). Po uruchomieniu sprzętu usłyszałem miłe dla mego słuchu dźwięki, rogalik sie wcisnął na twarz, nóżka tupnęła więc chyba jednak nie jest źle. ...a zaoszczędzona górka poleci na nadpłatę kredytu na dom Chociaż parę zapodanych tu sugestii siedzi z tyłu głowy i z zaciekawieniem patrzę na, chociażby Radię A25... Ale to do następnego ataku audio-nerwozy. Wielkie dzięki za wszelkie głosy Koledzy. Cieszmy się muzyką!
  12. Można kulturalnie bez spięć pogadać o przewodach.
  13. Co się dzieje? Może nie widzę czegoś. Śmiało
  14. @Redakcja AUDIO Jesli "udawane" przez moderację, ze sie nie widzi łamania regulaminu, to proszę chociaż o dopisek w tymże regulaminie, ze nie dotyczy "forumowych kolegów". Np. W punkcie 2.5
  15. Spodziewałem sie tego typu odpowiedzi z Twojej strony.
  16. Konkurencja mocarna 🙂
  17. Odezwałem się
  18. Chetnych proszę o kontakt na telegramie @tyzmmm
  19. Nie było okazji w tym temacie chyba, ale już o tym wspominałem kilkukrotnie. Powtórzę dla zainteresowanych historię o pętli mas. Zakłócenia sygnału cyfrowego nie będą skutkowały zmianą barwy, balansu tonalnego. Będą to raczej trzaski, przerwy, opóźnienia w dźwiękach. Jedyne czego można się spodziewać to takiego scenariusza gdzie np. na skutek wspólnej masy obwodów cyfrowego i analogowego w DAC dojdzie do zakłócenia sygnału analogowego sygnałem cyfrowym. Może mieć to miejsce w przypadku zestawów z pętlami mas. Nie tylko galwanicznie połączonej masy układów poprzez przewód PE sieciówki, ale również poprzez sprzężenia pojemnościowe i elektromagnetyczne w urządzeniu. Warto pamiętać, że każdy sygnał cyfrowy reprezentowany przez niskie i wysokie stany napięcia ma normalne widmo częstotliwościowe reprezentowane przez jakieś napięcia o określonej amplitudzie i częstotliwości np. Fpattern, 1/2 Fo, Fo, 2Fo, 3Fo itd. Gdzie Fpattern = Fo / N bit, a dla nieskończenie długiego, niepowtarzalnego wzoru zer i jedynek można oczekiwać Fpattern = Fo /∞ co oznacza, że widmo jest nieskończenie gęste, tj. ciągłe. Zatem SPDIF można postrzegać nie tylko jako MCK, BCK, LRCK, DATA reprezentowane częstotliwościami 11MHz, 1,4MHz, 44,1kHz, 48kHz, 88kHz itd, ale również gęstym widmem wariacji Fo, które dla np. 20-to bitowego sygnału 44,1kHz wygeneruje Fpattern = 2,2kHz i pozostałe wariacje Fo. Te częstotliwości oczywiście poprzez wspólną masę będą obecne w użytecznym przemiennym sygnale analogowym audio, w RCA i będą podlegały wszystkim niepożądanym procesom, np. intermodulacji z każdą nutą użytecznego sygnału, w efekcie czego zwiększy się poziom szumu, zmniejszy zakres dynamiki S/N i pogorszy ogólna jakość dźwięku na wyjściu. W skrajnych przypadkach będzie slychać to o czym wspominasz. Teraz dochodzimy do wpływu przewodów. Jednym z kluczowych parametrów przewodu jest w przypadku występowania pętli mas rezystancja przewodu masy. Jeżeli będzie "za duża" w COAX to większy prąd popłynie alternatywną ścieżką korzystając z mniejszego oporu np. ścieżką masy interkonektów RCA i przewodów PE sieciówki o sumarycznym mniejszym oporze. Patrz uproszczony rysunek poniżej i jego opis. Zatem prąd na oporze masy interkonektów RCA i sieciówki odłoży napięcie widma SPDIF i "doda" do sygnału użytecznego. Oczywiście im opór przewodu masy RCA interkonektów mniejszy tym mniej się odłoży tego napięcia, więc wariantów realnych scenariuszy jest wiele i zależą one od jakości przewodu COAX jak i RCA. Dla zobrazowania krótka analiza oporu przewodów masy COAX, RCA i przewodu PE. Jak widać w opisie rysunku słaby COAX o ekranie z 19-tu nitek 0,12mm ma ekwiwalentną średnicę 0,48mm co dla 1 m miedzi stanowi 0.09 oma. "Dobry" 1m RCA z masą składającą się z ekranu 192 nitek 0,12mm i 0,5mm przewodu stanowi ekwiwalent średnicy 2,16 mm co będzie miało tylko 0.005 oma. Dodając 3m przewodu PE o średnicy 2,5mm o oporze 0.01 oma otrzymamy do porównania COAX = 0.09 oma i RCA + PE = 0,015 oma. Którędy "chętniej" popłynie prąd w pętli? 😉 Oczywiście to rozważania teoretyczne, ale jak czytam przekładają się na wrażenia slyszalne. Pozdrawiam. M
  20. Cześć, Nie miałem możliwości porównywania Hypex vs Purify. Dokonałem wnikliwej analizy w sieci i padło na monobloki oparte na Purify: 1ET400A. Nie żałuję tej decyzji. Gra bardzo dobrze. Audioponics 1ET400A były kupione jako zimne wzmacniacze do słuchania w lecie. Moje wzmaki Accuphase tak się nagrzewają, że w lato temperatura w pokoiku jest nie do zniesienia. Dziś Audioponics 1ET400A grają w drugiej lokalizacji. Zostały użyte jako wymiana PS Audio BHK300 na czas ich wizyty u "lekarza". Podłączone są do Eversolo DMP-A10 z jednej strony a do B&W 802D3 z drugiej. Gra to naprawdę BARDZO dobrze. Pierwsza awaria była po około 2-3 latach. Myślę, że powodem awarii były wyładowania atmosferyczne. Po tej awarii dołożyłem filtry Tomanek. Zainstalowałem nowe opampy - standardowe OPA1656IDR. Po około dwóch miesiącach jeden monoblok zamilkł. Szybka akcja z przełączeniem zworek, eliminujących opamp i wzmak ruszył na niskich obrotach. Zgłosiłem to do Audiophonics i bez pytania za dwa dnia miałem nowy opamp w domu. Po problemie. Myślę, że przyczyną był czysty peszek z nowym opampem.
  21. Miałem Diamond XLR i RCA, w tej cenie lepszych nie słyszałem. Oczywiście to było w moim systemie i pod moje granie. 😉
  22. Skąd takie info? To pewnie jest na ustawienie na minimum więc nie powinno robić dużego problemu
  23. Tak. Dobra pogoda nad morze wróciła 😎
  24. Ale @il Dottore i @gargan to dwie różne osoby 🙄.
  25. @MariuszZ @RoRo @Redakcja AUDIO zauważyliście coś "dziwnego"?
  26. Ustawia sam pokrętło głośnosci przy włączeniu.
  1. Załaduj więcej aktywności


×
×
  • Utwórz nowe...