Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Moje skromne doświadczenie z przetwornikami, podpowiada żeby nie podniecać się oversamplingiem. Oversampling x2 (88,2kHz), lub razy 4 (176,4kHz) niczego nie zmienia. Do każdego bitu sygnału dopisuje jedno, lub trzy zera. Jeśli źródło ma 44,1kHz, a po oversamplingu masz np. 192kHz to jest to już tylko ekstrapolacja sygnału cyfrowego (bardzo delikatnie rzecz ujmując, to co słyszysz, po takim oversamplingu, ma niewiele wspólnego z rzeczywistością) Krótko mówiąc, żaden oversampling nie jest w stanie podnieść bazowej, realnej rozdzielczości sygnału cyfrowego, więc najlepiej słuchać go w oryginalnej częstotliwości. Uczciwe przetworniki, jasno pokazują, że dźwięk w formacie CD ( 16bit 44,1kHz) najlepiej brzmi przy oryginalnej częstotliwości próbkowania. Oversampling z 44,1kHz na dowolną krotność niczego nie poprawia, ale też niewiele psuje, poza potrzebą większej mocy obliczeniowej. Natomiast oversampling np. z 44,1kHz na 192 kHz (nie będący matematyczną krotnością podstawowej częstotliwości) głównie pogarsza dźwięk. Więc uczciwy przetwornik pozwoli usłyszeć wprost wszelkie kombinacje, i zabrzmi najlepiej z oryginalną częstotliwością sygnału wejściowego. Jednym (moim skromnym!!!) zdaniem tylko NOS, czyli Non oversampling.
- 1 338 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Nasze samochody. Kącik miłośników motoryzacji.
topic odpisał michaudio na audiowit w Rozmowy (nie)kontrolowane
Duster ma gołą blachę... Jak chcesz pełny ocynk, to kup Suva Citroena. Z Chińczykami ostrożnie, żeby nie było jak z drukarkami, tanio kupujesz nowe, a potem wyrzeźbią Cię za części zamienne, jak za zboże. (komplet tuszy do drukarki potrafi kosztować tyle co tania drukarka, a wystarcza na kilkaset kopii). Zwróć szczególną uwagę na dane techniczne Chińczyków, bo taki SUV Jaecoo miewa 319 kg ładowności... A Fiat Seicento blisko 30 lat temu miał skromne 390 kg ładowności... - Today
-
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i wsparcie. Proszę was wszystkich abyście udostępnili moją zrzutkę z czego będę wdzięczny.
- Wczoraj
-
DAC – przetworniki dla zaawansowanych, w cenie powyżej 2 tysięcy zł
topic odpisał il Dottore na RoRo w Stereo
- 1 338 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
W IRL podatek drogowy jest od emisji CO2. Za C-Klasę 220D płaciłem 800€/rok, teraz E-klasa coupe, ta sama wersja silnikowa, wychodzi nieco ponad 200€/rok. Mimo większej mocy na papierze czuć że nastawy skrzyni biegów (7-G Tronic, poprzednik miał zwykłą piątkę) kastrują silnik i już nie ma tej przyjemności, co w poprzedniku. A z innej beczki: co sądzicie o samochodach z Chin? Niedługo będę zjeżdżał do Polski i Mercedesy się skończą. Ten obecny to mój trzeci. i najprawdopodobniej ostatni. W Polsce oczywiście nie będzie mnie stać. Myślałem, żeby kupić Dustera III ale okazało się, że ma wadę konstrukcyjną - parownik klimy tam zamarza. Klimagate Dustera to teraz popularny temat na YT. Dużo teraz czytam o Chińczykach i oglądam ruskie filmiki na YT - oni tam mają chińskie samochody już od dawna i mogą powiedzieć, jak to wypada w praniu po kilkudziesięciu a nawet 100 kkm. No i kilka Chińczyków przypadło mi do gustu. Cena jak Duster a wyposażenie i materiały znacznie bogatsze. Oczywiście czas wszystko zweryfikuje, ale np. taki Hongqi HS5 wiele się od GLC nie różni a cena z zupełnie innej bajki. Karoserię projektował designer jeszcze niedawno zatrudniony w Rolls-Royce. Co byście wybrali? Takiego Chinola za 159 tys cebulionów, czy dużo słabszą i gorzej wyposażoną ale jednak japońską nową Mazdę CX-5? Już jest konfigurator nowej CX-5 u Mazdy: za wersję Exclusive Line z nagłośnieniem Bose, skórą i pełną elektroniką wspomagania plus dach panorama i jakiś kolor trzeba dać prawie 170 tys. Wersja podstawowa CX-5 ma kosztować 139 tys cebulionów ale to prawdziwy golas. Za to ma od lat dobrą opinię auta bezproblemowego i nie ma klientów, ale wyznawców. Brałbym Dustera - to jest GLC myślącego człowieka (uwielbiam Dustery!), ale wali taniochą no i ta felerna klima, do której to wady konstrukcyjnej firma się nie przyznaje. A jeśli firma nie bierze odpowiedzialności za swój produkt to nie można jej nazwać poważną. Tak jak Stellantis i ich silnik 1,2 Puretech (obecnie ukrywający się pod nazwą 1.2 Turbo)... https://www.mazda.pl/skonfiguruj/MAZDA CX-5/5WGN-5S/ Teraz to nie wiem. Miałem Alfę 2x - pierwszy i ostatni. Był to model 147 - kupiony fabrycznie nowy. Zdecydowanie najgorszy samochód, jakim jeździłem w życiu. Tzn. jeździł pięknie ale jakościowo to była tragedia. Nigdy więcej! Do tego ASO - poziom mechaników niewiele odbiegał od troglodytów. A tam np już była instalacja elektryczna nie na wiązce kabli tylko na światłowodach. Uwielbiało to się psuć i np. po wciśnięciu zapalniczki otwierały się wszystkie szyby... Był to jedyny samochód od 1991 który mi się rozkraczył na drodze (padł komputer wtrysku). NIGDY czegoś takiego nie miałem. Nawet w moich 126p. Historia... Natychmiast po spłaceniu kredytu sprzedałem. I nigdy więcej. Może teraz robią je lepsze. Nie wiem, nie interesuje mnie to.
-
Po co to grzebać w takich starociach … Ja to zrozumiałem od razu, że chodzi o to, że to Bowers pisze w tej instrukcji, przecież jest jej autorem 😉
-
Ja używam od ponad 15 lat. Nie wyobrażam sobie innych patrzałek. Żona natomiast nie toleruje tego, nie mogła się przyzwyczaić. A szkoda bo użytkowo to jest bajka. Masz 1 parę do wszystkiego: do czytania, do dali, na słońce (bo mam fotochrom) i do samochodu (bo mam fotochrom reagujący na światło widzialne, nie na UV - szyby auta blokują UV). Wszystko w jednym - jak dobry proszek do prania.
-
Trochę współcześniej brzmiąca Japonia. Z jednej strony kilka utworów w bardzo fajnej aranżacji nowoczesnego big bandu, z drugiej udział japońskich hiphopowców w akompaniamencie klasycznego trio jazzowego... Ale bez względu na styl, nagrane to jest wzorowo! Sony Music Artists/Taboo 2016, SACD hybrid, DSD Mastering, made in 🇯🇵.
-
@MariuszZ po tych jakże miłych słowach @lpomis , dodam , że cieniem na tej doskonałej konstrukcji kładły się gniazda rca. Za każdym razem jak przepinałem kabelki na wtyku zastawał kapselek / masa/ z gniazda. Wywaliłem więc ten oryginalny szajs i wlutowałem własne.
-
Miro po co ten wpis. Myślałem, że będziesz merytoryczny po kilku naszych pogawędkach, ale widzę przy piąteczku zwalniasz hamulce. Opamiętaj się i nie prowokuj zanim bedzie za późno. Pozdrawiam. M
- 892 odpowiedzi
-
-
No jak nie, jak tak, wszak jest obrócona o 180° 😉
- 892 odpowiedzi
-
-
-
No to ja jednak wolę swój kredyt
-
DAC – przetworniki dla zaawansowanych, w cenie powyżej 2 tysięcy zł
topic odpisał il Dottore na RoRo w Stereo
Jest bliźniaczo wręcz podobny do X30. Przednia płyta to hartowane szkło z monochromatycznym wyświetlaczem OLED a po prawej po włączeniu pokazują się 3 przyciski dotykowe. Słuszna waga 10kg. Za kilogram DAC wychodzi więc ok 350€ co jest tylko nieco drożej od mojego Audio-gd i duuuuużo taniej od Havany.- 1 338 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Witajcie delikatna aktualizacja odnośnie samych subow jak wiecie miałem spl150 klipscha który był super do kina , sprzedałem i kupiłem t9x okazał się super do muzyki ale bardzo mierny do kina , pożyczyłem jeszcze jedną sztukę t9x i tutaj już było super ale wciąż brakowało mi tego zejścia w kinie … oddałem tego jednego t9x i wziolem klipscha 1400 … no cóż to jest potwór do kina 😂 i w sumie zostawiłbym go ale trochę za duży gabarytowo nawet go wrzuciłem za plecy ale tam mam stoli więc słabo a z przodu zasłaniał trochę ekranu … w dalszym poszukiwaniu znalazłem jeszcze coś lepszego od t9x a mianowicie s510 , po specyfikacji zobaczyłem że schodzą niżej i są jeszcze lepsze do muzyki niż t9x , więc zamówiłem 2xs510 i to jest to czego szukałem przepięknie pomagają w muzyce jak i mają mega mocy i dobre zejście w kinie (wiadomo nie jak sw1400 ) ale już jest em zadowolony i takie już zostają u mnie podsyłam parę fotek , dokupiłem też 4x502sa (atmosy od klipscha ) i kondencjoner sieciowy od tagi
-
Kto wie, może to mój ulubiony album Floydów...🤔. Bardzo lubię i do tej ich plyty najczęściej sięgam.
-
Przepraszam, muszę bo mi wstyd. Nie wiem dlaczego tak to zostawiłem. "W instrukcji B&W jest napisane..."
-
Fajne, potwierdzam. @tomek4446 przypomnisz ile kosztowała nówka? Okolice 1500zł? Wykonanie solidne, spore trafo. Bardzo uczciwie. Fotka z sieci: Jeśli chodzi o brzmienie to wg mnie spokój i opanowanie. Gęsty, głęboki bas, ciepły, przydymiony środek, łagodne wysokie z troszkę ubitym detalem. Na minus na pewno sterowanie głośnością - osobne pokrętło dla każdego z kanałów i brak pilota. Pozostaje ustawić raz, a później sterować za pomocą pre/źródła.
-
Mylisz się - mam podstawki i nie zamieniłbym je na żadne inne podłogówki, a trochę tego przerobiłem ,przykładowo takie jaspery 18 by Cię przykryły dolnym basem na takim metrażu, chyba nie miałeś nigdy styczności z dobrymi monitorami.
-
Był wyjątkowo łaskawy. Mam ponownie kupić Bowersy.
-
DAC – przetworniki dla zaawansowanych, w cenie powyżej 2 tysięcy zł
topic odpisał Artur Brol na RoRo w Stereo
Czyzby zmieniali wzornictwo? Ciekawe.- 1 338 odpowiedzi
-
- dac
- przetwornik
-
(i %d więcej)
Tagi:
-
Dzisiejsze posty
-
Moje skromne doświadczenie z przetwornikami, podpowiada żeby nie podniecać się oversamplingiem. Oversampling x2 (88,2kHz), lub razy 4 (176,4kHz) niczego nie zmienia. Do każdego bitu sygnału dopisuje jedno, lub trzy zera. Jeśli źródło ma 44,1kHz, a po oversamplingu masz np. 192kHz to jest to już tylko ekstrapolacja sygnału cyfrowego (bardzo delikatnie rzecz ujmując, to co słyszysz, po takim oversamplingu, ma niewiele wspólnego z rzeczywistością) Krótko mówiąc, żaden oversampling nie jest w stanie podnieść bazowej, realnej rozdzielczości sygnału cyfrowego, więc najlepiej słuchać go w oryginalnej częstotliwości. Uczciwe przetworniki, jasno pokazują, że dźwięk w formacie CD ( 16bit 44,1kHz) najlepiej brzmi przy oryginalnej częstotliwości próbkowania. Oversampling z 44,1kHz na dowolną krotność niczego nie poprawia, ale też niewiele psuje, poza potrzebą większej mocy obliczeniowej. Natomiast oversampling np. z 44,1kHz na 192 kHz (nie będący matematyczną krotnością podstawowej częstotliwości) głównie pogarsza dźwięk. Więc uczciwy przetwornik pozwoli usłyszeć wprost wszelkie kombinacje, i zabrzmi najlepiej z oryginalną częstotliwością sygnału wejściowego. Jednym (moim skromnym!!!) zdaniem tylko NOS, czyli Non oversampling.
-
Duster ma gołą blachę... Jak chcesz pełny ocynk, to kup Suva Citroena. Z Chińczykami ostrożnie, żeby nie było jak z drukarkami, tanio kupujesz nowe, a potem wyrzeźbią Cię za części zamienne, jak za zboże. (komplet tuszy do drukarki potrafi kosztować tyle co tania drukarka, a wystarcza na kilkaset kopii). Zwróć szczególną uwagę na dane techniczne Chińczyków, bo taki SUV Jaecoo miewa 319 kg ładowności... A Fiat Seicento blisko 30 lat temu miał skromne 390 kg ładowności...
-
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i wsparcie. Proszę was wszystkich abyście udostępnili moją zrzutkę z czego będę wdzięczny.
-
Przez il Dottore · Napisano
W IRL podatek drogowy jest od emisji CO2. Za C-Klasę 220D płaciłem 800€/rok, teraz E-klasa coupe, ta sama wersja silnikowa, wychodzi nieco ponad 200€/rok. Mimo większej mocy na papierze czuć że nastawy skrzyni biegów (7-G Tronic, poprzednik miał zwykłą piątkę) kastrują silnik i już nie ma tej przyjemności, co w poprzedniku. A z innej beczki: co sądzicie o samochodach z Chin? Niedługo będę zjeżdżał do Polski i Mercedesy się skończą. Ten obecny to mój trzeci. i najprawdopodobniej ostatni. W Polsce oczywiście nie będzie mnie stać. Myślałem, żeby kupić Dustera III ale okazało się, że ma wadę konstrukcyjną - parownik klimy tam zamarza. Klimagate Dustera to teraz popularny temat na YT. Dużo teraz czytam o Chińczykach i oglądam ruskie filmiki na YT - oni tam mają chińskie samochody już od dawna i mogą powiedzieć, jak to wypada w praniu po kilkudziesięciu a nawet 100 kkm. No i kilka Chińczyków przypadło mi do gustu. Cena jak Duster a wyposażenie i materiały znacznie bogatsze. Oczywiście czas wszystko zweryfikuje, ale np. taki Hongqi HS5 wiele się od GLC nie różni a cena z zupełnie innej bajki. Karoserię projektował designer jeszcze niedawno zatrudniony w Rolls-Royce. Co byście wybrali? Takiego Chinola za 159 tys cebulionów, czy dużo słabszą i gorzej wyposażoną ale jednak japońską nową Mazdę CX-5? Już jest konfigurator nowej CX-5 u Mazdy: za wersję Exclusive Line z nagłośnieniem Bose, skórą i pełną elektroniką wspomagania plus dach panorama i jakiś kolor trzeba dać prawie 170 tys. Wersja podstawowa CX-5 ma kosztować 139 tys cebulionów ale to prawdziwy golas. Za to ma od lat dobrą opinię auta bezproblemowego i nie ma klientów, ale wyznawców. Brałbym Dustera - to jest GLC myślącego człowieka (uwielbiam Dustery!), ale wali taniochą no i ta felerna klima, do której to wady konstrukcyjnej firma się nie przyznaje. A jeśli firma nie bierze odpowiedzialności za swój produkt to nie można jej nazwać poważną. Tak jak Stellantis i ich silnik 1,2 Puretech (obecnie ukrywający się pod nazwą 1.2 Turbo)... https://www.mazda.pl/skonfiguruj/MAZDA CX-5/5WGN-5S/ Teraz to nie wiem. Miałem Alfę 2x - pierwszy i ostatni. Był to model 147 - kupiony fabrycznie nowy. Zdecydowanie najgorszy samochód, jakim jeździłem w życiu. Tzn. jeździł pięknie ale jakościowo to była tragedia. Nigdy więcej! Do tego ASO - poziom mechaników niewiele odbiegał od troglodytów. A tam np już była instalacja elektryczna nie na wiązce kabli tylko na światłowodach. Uwielbiało to się psuć i np. po wciśnięciu zapalniczki otwierały się wszystkie szyby... Był to jedyny samochód od 1991 który mi się rozkraczył na drodze (padł komputer wtrysku). NIGDY czegoś takiego nie miałem. Nawet w moich 126p. Historia... Natychmiast po spłaceniu kredytu sprzedałem. I nigdy więcej. Może teraz robią je lepsze. Nie wiem, nie interesuje mnie to. -
Po co to grzebać w takich starociach … Ja to zrozumiałem od razu, że chodzi o to, że to Bowers pisze w tej instrukcji, przecież jest jej autorem 😉
-
Przez il Dottore · Napisano
Ja używam od ponad 15 lat. Nie wyobrażam sobie innych patrzałek. Żona natomiast nie toleruje tego, nie mogła się przyzwyczaić. A szkoda bo użytkowo to jest bajka. Masz 1 parę do wszystkiego: do czytania, do dali, na słońce (bo mam fotochrom) i do samochodu (bo mam fotochrom reagujący na światło widzialne, nie na UV - szyby auta blokują UV). Wszystko w jednym - jak dobry proszek do prania. -
Trochę współcześniej brzmiąca Japonia. Z jednej strony kilka utworów w bardzo fajnej aranżacji nowoczesnego big bandu, z drugiej udział japońskich hiphopowców w akompaniamencie klasycznego trio jazzowego... Ale bez względu na styl, nagrane to jest wzorowo! Sony Music Artists/Taboo 2016, SACD hybrid, DSD Mastering, made in 🇯🇵.
-
@MariuszZ po tych jakże miłych słowach @lpomis , dodam , że cieniem na tej doskonałej konstrukcji kładły się gniazda rca. Za każdym razem jak przepinałem kabelki na wtyku zastawał kapselek / masa/ z gniazda. Wywaliłem więc ten oryginalny szajs i wlutowałem własne.
-
Miro po co ten wpis. Myślałem, że będziesz merytoryczny po kilku naszych pogawędkach, ale widzę przy piąteczku zwalniasz hamulce. Opamiętaj się i nie prowokuj zanim bedzie za późno. Pozdrawiam. M
-
-
Dzisiejsze tematy