Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. To już staroć, a od iBasso dc07pro to co możemy z niego wyciągnąć brzmi i tak gorzej. Powinni te wszystkie Dragon Fly jakoś uaktualnić, aby wejście było usb c i małym kabelkiem można było podłączać go do fona czy laptopa, bo te duże usb A jest niepraktyczne i potrafi się popsuć.
  3. Kolego @BlaBla obiecaj,że wrzucisz jakiś post nt tego jak zmienił się dźwięk po użyciu Blazebirda w zestawie,bo że wygląd rewelacja z AP 701 do pary, to jasne😁.
  4. Tak. Mafie śmieciarskie wyrzucają do jednego dołu na kupę wszystko, co w pocie czoła wysegregowałeś. Jest to powszechnie znany i udowodniony fakt. Po co więc to robisz? Dlaczego marnujesz swoją energię na robienie rzeczy psu na budę potrzebnych i jeszcze na publiczną obronę tego zupełnie irracjonalnego zachowania? To normalne że rządzące reżimy próbują nam prać mózgi. Ale naszym obywatelskim obowiązkiem jest na to nie pozwolić. Bo inaczej z obywateli zmienimy się w niewolników. A o to właśnie im chodzi.
  5. Kolego @BlaBla, czy adaptacja była robiona przez profesjonalną firmę?
  6. Dzięki za radę, niestety tak się nie da i dlatego o tym pisałem, bo wiem, że to nie bez znaczenia. Między kolumnami mam mebel, którego nie mogę się pozbyć, dlatego rozstaw kolumn to właśnie ok 200 cm - ani mniej, ani więcej. Siedzę ok. 2,5m od kolumn i tu akurat nie ma problemu, bo mam manewr i zależnie od kolumn jakie grały, to trochę do przodu, ciut do tyłu i szybko znajdowałem idealny punkt. Akustyka pomieszczenia dotąd nie sprawiała problemów. Natomiast może być tak, że kolumny są wyjątkowo wrażliwe na ustawienie względem ścian bocznych, no to tu nic nie poradzę, bo nawet żadne ustroje akustyczne na boki nie wejdą (okno, kaloryfer). Więc ruch przód-tył spoko ale na bok nic...
  7. J.W. napisałem - używany.
  8. Today
  9. Wojtek , mikrofon w obydwu pomiarach był w tym samym miejscu , głośność , faza crossover suba też , oba pomiary przez RME i tam też nic nie ruszane. W REW nic nie grzebałem , te same ustawienia. Jedynie głośność lamp musiałem dopasować do poprzedniego pomiaru Luxmanem. Nic więcej.
  10. Jasne, że tak 🙂
  11. Wszystko jest kwestią gustu 🙂. A możesz jakoś rozwinąć tę myśl?
  12. Cześć. Zrób z tego trójkąt odsłuchowy o bokach max!!! 1.5mtr i raczej dosuń do tej ściany na której będą stały. Inaczej nie będzie żadnego basu. Kup wygodny fotel, to warunek konieczny, by godzinami analizować brzmienie. Powodzenia.
  13. Wizualnie nie?, Lyngdorf nie jest ładniejszy, ani Nad. Natomiast Arcam sa30 zjada dźwiękowo nada i lyngdorfa.
  14. "E-650 nie myli się też we wskazaniach samej regulacji wzmocnienia, która również, już na wyświetlaczu numerycznym, podaje wartości z dokładnością do 0,1 dB" Wow! idealny wzmacniacz do przeprowadzania ślepych testów z wyrównaniem głośności. Serio. Jakby co, to wiadomo do kogo uderzać.
  15. Accuphase e-650. Przy okazji po raz kolejny ciepłe podziękowanie dla wrocławskiego salonu "Strefa Dźwięku" i jego kierownika - p. Łukasza Mieszały. Sam wzmacniacz został fachowo opisany w Audio. https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/2923-accuphase-e-650 Bardzo nastawiałem się na to, że zostanie u mnie na dobre i odesłałem go z dużym żalem. Wspaniały design i wykonanie, a z zalet brzmieniowych dla mnie kluczowy był imponujący odstęp od szumu - to naprawdę słychać. Poza tym, duże wrażenie robiła kontrola (współczynnik tłumienia powyżej 400 dla 4 omów i bodaj ok. 1000 dla 8 omów). Przekładało się to między innymi na żelazne trzymanie dołu pasma. Niestety ten obiektywny atut u mnie nie do końca się sprawdził - e-650 wyciskał z kolumn niski bas, który potrafił pobudzić mod pomieszczenia. Poza tym zdążyłem już polubić bardziej miękką sprężystość Kratosa i nie byłem w stanie przyzwyczaić się do lepszej technicznie ale subiektywnie mniej dla mnie przyjemnej (znacznie twardszej) prezentacji dołu z Accuphase'a. Do tego mój tor z e-650 zagrał dość jasno (dobitne średnie i niższe soprany oraz górna średnica), co mnie zresztą zaskoczyło, bo spodziewałem się raczej podobnych proporcji tonalnych co z Kratosem. Ogółem więc: dźwięk czystszy, bardziej precyzyjny i szybszy, ale też jaśniejszy, twardszy i "mniejszy" (węższa scena, skromniejsze źródła pozorne, wszystko rysowane cieńszą, wyrazistszą kreską). Zaznaczam, że mówię tylko o swoim torze i kierunku porównań - w skali bezwzględnej, jak na tranzystor, e-650 nie gra absolutnie chudo, a tym bardziej sucho, czy szorstko. Z dobrymi nagraniami może wręcz zachwycić soczystością. Słychać jednak, że jest to piec z globalną pętlą SZ, którego priorytetem jest redukcja szumu i zniekształceń harmonicznych. Dynamika? Jeśli rozumieć ją formalnie (różnicowanie głośności), to według pomiarów Audio - bardzo dobra. Jednak w połączeniu z mniejszą masą dźwięku nie zwracała na siebie uwagi. Moim zdaniem nie jest to piec, który wyczaruje nadzwyczajne uderzenie na płytach rockowych o niskim DR. Zamiast tego bardzo dobrze pokaże to, co zapisano na nośniku. Czyli skupi się na tym, na czym powinien, a nie na tym, czego ja bym chciał.
  16. Wczoraj
  17. Bardzo przepraszam, jest tu też wątek o _tanich_ listwach. Jakie są przedzialy cenowe dla tych kategorii?
  18. Ok. Dzięki. Ale zerknij chociaż proszę mimo wszystko na ten parametr przy pomiarach Tomka. Jak to możliwe, że zmiana wzmacniacza dała aż taką różnicę? Przecież to wygląda jakby zmienić pokój, a nie wzmacniacz. O co tu chodzi? W SPL też sporo różnic.
  19. Witam wszystkich. Jestem laikiem jesli chodz o rozmieszczenie glosnikow dolby atmos dlatego pisze tutaj o pomoc. Obecnie posiadam zestaw Denon AVR-X2600H plus kolumny podlogowe Tannoy DC6T. Zestawu nie chce wymieniac tylko dolozyc zeby otrzymac zestaw 5.1.2 chyba ze lepsza okaze sie konfiguracja 7.1. Niestety kanapa musi pozostac przy scianie. Nie mam mozliwosci jej wysuniecia. Jak i nie mam zadnej mozliwosci wpuszczenia glosnikow w sufit conajwyzej jesli takie sa moge zamontowac glosniki na suficie. Czytalem wiele forum i im wiecej czytalem tym mniej wiedzialem zwlaszcza gdy dochodzilo do mowy o glownikach bi polarnych i di polarnych. Szukam odp na temat jakich glosnikow powieniem szukac do uzupelnienia mojego zestawu i jak je rozmiescic sugerujac sie obrazkiem. Nie chcialbym zeby to byly jakies wysokie koszta ale mysle ze nie wliczajac subwoffera moglbym wydac okolo 2500zl jesli to w ogole bedzie mozliwe. Oczywysice bede szukal uzywanych glosnikow.
  20. Wojtek tym D50 się nie przejmuj. Dotyczy głównie dużych pomieszczeń i jako "clarity" trzeba go analizować i postrzegać wraz z innymi deskryptorami. U nas jest raczej wyznacznikiem tłumienia pogłosu RT60. Ja od dwóch dni walczę z filtrami FIR do Eversolo. No nie idzie ich u mnie wklepać. Głupoty wychodzą. Przez APO EQ super, przez Evera kaszana. Co za shit ... Pozdrawiam. M
  21. ECM; ACT; C.A.M. Jazz; Three Blind Mice, We Release Jazz, No Paper Records.... I to nieprawda, że trzeba głośno. Nie trzeba, a nawet nie należy.
  22. Czekamy na info, zachęcam aby przetestować również aplikację wzdłuż i wszerz (bluos)
  23. Dzień dobry. To mój pierwszy wpis więc na początek dwa słowa o sobie - mam juz dobre 5 dych na karku i niezbyt duże doświadczenie w sprawach techniki audio, zarazem samo słuchanie muzyki jest dla mnie o tyle ważne i absorbujace, że wykazuję niezdrową skłonność do wydawania sporych sum, głównie na plyty (uzbierało się prawie 2k). No ale i na sprzęt też czasem trzeba. Od 3 lat mam wreszcie własny pokój do słuchania, w pełni zaadaptowany akustycznie - od tego zacząłem, potem przyszedł czas na sprzęt. Oczywiście wtopa jedna za drugą, spore straty na odsprzedaży - wiadomo jak to bywa. Dużo w tym bylo impulsywnosci, bo cierpliwość to nie jest moje drugie imię. Nie ukrywam też, że to musi nie tylko grać ale i wyglądać! No ale po różnych zmianach został zestaw TEACa (ud701+ap701) na dniach ma dojechać Blazebird Dual Mono (jako alternatywny pre), źródłem jest jeszcze narazie DCD 1700NE... Dochodzę do sedna.... Kolumny. Celowo do tej pory nie inwestowałem za bardzo, żeby najpierw wiedzieć z czym i w czym to będzie grało. Miałem tu pożyczone od rodziny kefy, polki ostatnio córka kupiła luminy i wg mnie to są to chyba niedocenione kolumny w swojej klasie. Ale szukam czegoś innego, bo to wszystko nie były kolumny wg mnie adekwatne do całosci i potrzeb. No i chcę jednym ruchem zakończyć poszukiwania, a nie latami przerzucać paczki od kurierów, bo to mnie zniechęca. Proszę więc o poradę. Pokój 12m, dobrze zaadaptowany akustycznie, tylko podstawkowe, max rozstaw kolumn 2,25m i muszą stać blisko scian bocznych, z tyłu luz, tylko czarne, z dużym detalem, bas nie jest priorytetem, potrzebny szczegół, scena. Słucham muzyki pod kątem analitycznym, gatunki to głównie jazz, rock artystyczny, worldmusic, a więc raczej to, co wiąże się z wirtuozerią wykonania, złożoną harmonią, improwizacją w wydaniu live. Źródło to prawie wyłącznie plyty cd, sacd, raczej dobre i bardzo dobre wydania. Budżet 12k (za parę). To co tak sobie wymyśliłem to: Monitor Audio gold 100 6g Audiovector R1 Signature BW 705 S3 Mam możliwość wypożyczenia tych kolumn, bo głównie chodzi o to jak się zaprezentują u mnie, ale moze to zupełnie zły trop...? Poza tym jak dla mnie w tym budżecie jest spory wybór ale nie chcę szukać po omacku i nie będzie mi się chciało porównywać iluś tam zestawów bo oszaleję. Chciałem wytypować 2 gora 3 i je posłuchać u siebie. Ale które? Jeśli ktoś coś to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
  24. @KrólKiczu Seba zainspirowałeś mnie tymi 5 filtrami. Idę na przekór , wyłączyłem DL. Skorzystałem z czatu Bartka i jutro będę ręcznie wklepywał filtry do RME. Zobaczymy co wyjdzie. A przy okazji zrobiłem pomiary sote Luxmana i lamp z subem i .... jakoś się różną @MariuszZ pomiary wg. Twoich ustawień REW. POMIAR 11.12.25 BEZ DL.mdat
  25. Cześć Z mojej strony mogę wskazać tylko jedno, najlepsze rozwiązanie. Wypożyczyć tego RN800 na testy, w domu i wtedy będziesz wiedział czy "tranzystorowa" góra pasma jest w dalszym ciągu RN800 to bardzo często wybierany sprzęt. Brak aluminiowych pokręteł to szczegół. Cała obudowa jest dobrze wykonana, budzi poczucie starannego urządzenia.
  26. Cześć, W tym budżecie warto zobaczyć dwie propozycje: Yamaha CDS303 https://www.tophifi.pl/stereo/odtwarzacze-cd-sacd/yamaha-cd-s303.html Oraz NAD C538 https://www.tophifi.pl/stereo/odtwarzacze-cd-sacd/nad-c538-czarny.html znane, cenione, poprawne w każdym calu.
  27. a ja zaproponuję do testów amphion argon 1 - ha!
  28. Nie chcę pisać, że Dragonfly jest najlepszy spośród wszystkich takich urządzonek ale obecnie ten najwyższy model Cobalt jest za 600 zł a to już może zmienić jego postrzeganie
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • To już staroć, a od iBasso dc07pro to co możemy z niego wyciągnąć brzmi i tak gorzej. Powinni te wszystkie Dragon Fly jakoś uaktualnić, aby wejście było usb c i małym kabelkiem można było podłączać go do fona czy laptopa, bo te duże usb A jest niepraktyczne i potrafi się popsuć.
    • Kolego @BlaBla obiecaj,że wrzucisz jakiś post nt tego jak zmienił się dźwięk po użyciu Blazebirda w zestawie,bo że wygląd rewelacja z AP 701 do pary, to jasne😁.
    • Tak. Mafie śmieciarskie wyrzucają do jednego dołu na kupę wszystko, co w pocie czoła wysegregowałeś. Jest to powszechnie znany i udowodniony fakt. Po co więc to robisz?  Dlaczego marnujesz swoją energię na robienie rzeczy psu na budę potrzebnych i jeszcze na publiczną obronę tego zupełnie irracjonalnego zachowania? To normalne że rządzące reżimy próbują nam prać mózgi. Ale naszym obywatelskim obowiązkiem jest na to nie pozwolić. Bo inaczej z obywateli zmienimy się w niewolników. A o to właśnie im chodzi. 
    • Kolego @BlaBla, czy adaptacja była robiona przez profesjonalną firmę? 
    • Dzięki za radę, niestety tak się nie da i dlatego o tym pisałem, bo wiem, że to nie bez znaczenia. Między kolumnami mam mebel, którego nie mogę się pozbyć, dlatego rozstaw kolumn to właśnie ok 200 cm - ani mniej, ani więcej. Siedzę ok. 2,5m od kolumn i tu akurat nie ma problemu, bo mam manewr i zależnie od kolumn jakie grały, to trochę do przodu, ciut do tyłu i szybko znajdowałem idealny punkt. Akustyka pomieszczenia dotąd nie sprawiała problemów. Natomiast może być tak, że kolumny są wyjątkowo wrażliwe na ustawienie względem ścian bocznych, no to tu nic nie poradzę, bo nawet żadne ustroje akustyczne na boki nie wejdą (okno, kaloryfer). Więc ruch przód-tył spoko ale na bok nic... 
    • Wojtek , mikrofon w obydwu pomiarach był w tym samym miejscu , głośność , faza crossover suba też , oba pomiary przez RME i tam też nic nie ruszane. W REW nic nie grzebałem , te same ustawienia. Jedynie głośność lamp musiałem dopasować do poprzedniego pomiaru Luxmanem. Nic więcej. 
    • Wszystko jest kwestią gustu 🙂.    A możesz jakoś rozwinąć tę myśl?
    • Cześć. Zrób z tego trójkąt odsłuchowy o bokach max!!! 1.5mtr i raczej dosuń do tej ściany na której będą stały. Inaczej nie będzie żadnego basu.  Kup wygodny fotel, to warunek konieczny, by godzinami analizować brzmienie. Powodzenia.
    • Wizualnie nie?, Lyngdorf nie jest ładniejszy, ani Nad. Natomiast Arcam sa30 zjada dźwiękowo nada i lyngdorfa.
    • "E-650 nie myli się też we wskazaniach samej regulacji wzmocnienia, która również, już na wyświetlaczu numerycznym, podaje wartości z dokładnością do 0,1 dB" Wow! idealny wzmacniacz do przeprowadzania ślepych testów z wyrównaniem głośności. Serio. Jakby co, to  wiadomo do kogo uderzać.
    • Accuphase e-650. Przy okazji po raz kolejny ciepłe podziękowanie dla wrocławskiego salonu "Strefa Dźwięku" i jego kierownika - p. Łukasza Mieszały. Sam wzmacniacz został fachowo opisany w Audio.  https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/2923-accuphase-e-650 Bardzo nastawiałem się na to, że zostanie u mnie na dobre i odesłałem go z dużym żalem. Wspaniały design i wykonanie, a z zalet brzmieniowych dla mnie kluczowy był imponujący odstęp od szumu - to naprawdę słychać. Poza tym, duże wrażenie robiła kontrola  (współczynnik tłumienia powyżej 400 dla 4 omów i bodaj ok. 1000 dla 8 omów). Przekładało się to między innymi na żelazne trzymanie dołu pasma. Niestety ten obiektywny atut u mnie nie do końca się sprawdził - e-650 wyciskał z kolumn niski bas, który potrafił pobudzić mod pomieszczenia. Poza tym zdążyłem już polubić bardziej miękką sprężystość Kratosa i nie byłem w stanie przyzwyczaić się do lepszej technicznie ale subiektywnie mniej dla mnie przyjemnej (znacznie twardszej) prezentacji dołu z Accuphase'a. Do tego mój tor z e-650 zagrał dość jasno (dobitne średnie i niższe soprany oraz górna średnica), co mnie zresztą zaskoczyło, bo spodziewałem się raczej podobnych proporcji tonalnych co z Kratosem. Ogółem więc: dźwięk czystszy, bardziej precyzyjny i szybszy, ale też jaśniejszy, twardszy i "mniejszy" (węższa scena, skromniejsze źródła pozorne, wszystko rysowane cieńszą, wyrazistszą kreską). Zaznaczam, że mówię tylko o swoim torze i kierunku porównań - w skali bezwzględnej, jak na tranzystor, e-650 nie gra absolutnie chudo, a tym bardziej sucho, czy szorstko. Z dobrymi nagraniami może wręcz zachwycić soczystością. Słychać jednak, że jest to piec z globalną pętlą SZ, którego priorytetem jest redukcja szumu i zniekształceń harmonicznych. Dynamika? Jeśli rozumieć ją formalnie (różnicowanie głośności), to według pomiarów Audio - bardzo dobra. Jednak w połączeniu z mniejszą masą dźwięku nie zwracała na siebie uwagi. Moim zdaniem nie jest to piec, który wyczaruje nadzwyczajne uderzenie na płytach rockowych o niskim DR. Zamiast tego bardzo dobrze pokaże to, co zapisano na nośniku. Czyli skupi się na tym, na czym powinien, a nie na tym, czego ja bym chciał.  
    • Bardzo przepraszam, jest tu też wątek o _tanich_ listwach. Jakie są przedzialy cenowe dla tych kategorii?
    • Ok. Dzięki. Ale zerknij chociaż proszę mimo wszystko na ten parametr przy pomiarach Tomka. Jak to możliwe, że zmiana wzmacniacza dała aż taką różnicę? Przecież to wygląda jakby zmienić pokój, a nie wzmacniacz. O co tu chodzi? W SPL też sporo różnic.
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...