Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
A jak duże pomieszczenie?
-
Cudowna góra to nie wiem. Z moim starczym audiogramem nie podejmuję się w tym względzie doradzać. Cudowny środek to 1/Harbeth P3ESR, potem długo nic, potem najmniejsze Spendory z serii Classic, no i klasyczne monitory BBC Ls3/5a: Rogers, Falcon, Graham.
-
@il Dottore ja używam m.in wzmacniacza 28W z kolumnami 104 dB i nie uzywam nawet połowy mocy.
-
Ja używam wzmacniacza 25W/kanał na kolumnach 83dB. Zero wzmocnienia mam na godzinie 6. Rzadko gram powyżej 9, bo już się robi za głośno. Żeby było weselej: poprzednie kolumny były 90dB i gałka wzmocnienia była w tym samym miejscu. Mam też Fosi ZA-3. Jest to Klasa D. Producent deklaruje 2x155W. 155W my arse, jak mawiają u mnie we wsi. Żeby było tak samo głośno, jak na 25W z Sugdena na tych samych kolumnach potencjometr muszę odkręcić w okolice godziny 12. Zero wzmocnienia jest też na godzinie 6. Także moc deklarowana przez producenta NIC nie mówi o wzmacniaczu. Mój kolega gra na starym Kenwoodzie z magnetofonu szpulowego. MIODZIO!
-
-
I już się rozeszły😕. Została jedna.
-
Bogatemu kto zabroni? Szukaj używanych transportów CEC. Są bardzo dobre, choć swoje kosztują.
- Today
-
Dopiero zamówiłem LX305 oby było dobrze…
-
Czy słychać różnicę? Mp3 vs. FLAC i inne ślepe testy
topic odpisał fp74 na Kraft w Audiofile dyskutują
👍🤘 -
@Zuriel48 masz na tę chwilę 7.1 oparte na Klipsch serii RP na froncie i centralnym, surround Jamo, zarówno na surround jak i efektowe na suficie można sobie pozwolić na nieco niższą półkę, ale czy to musi być R51 z niższej i "krzykliwej" serii? Myślę że lepszą spójność znajdziesz szukając czegoś w stylu tych Jamo. Fakt, Dirac w miarę to wyrówna, ale ja bym się zastanowił i raczej poszukał czegoś bliższego tym Jamo. Chcesz RZ50, ale jak @PanKlor pisze może warto rozważyć nowsze RZ30 z niezależną obsługą 2 subwooferów - a może kiedyś Cię natchnie i dołożysz drugi sub, wtedy skalibrujesz je niezależnie. Chyba że 7.x.2 planujesz rozszerzyć do 7.1.4 to RZ30 tego nie ogarnie. Ostatnia rzecz o którą od początku kręci temat - ulokowanie głośników x.x.2 czyli tzw. Atmos. Sam już doszukałeś się że to rozwiązanie "pod sufitem" z przodu to jakiś "szemrany" patent. Niby efekt jest, ale czy taki jakiego oczekujemy? Z pewnością nie taki jaki miał na myśli reżyser / dźwiękowiec budując ścieżkę pod Atmos/DTS-X. Może na razie zmień amplituner będziesz miał dobre 7.1 z dekoderami True HD i DTS MA oraz wirtualizacją Atmos. Ciesząc się tym systemem pomyśl nad głośnikami nad głową, może przy okazji jakiegoś remontu uda się w niedalekiej przyszłości zabudować je we właściwych miejscach i wtedy "odpalisz" Atmos. Będzie to jednak Atmos, a nie imitacja - którą też uzyskasz w pewnym stopniu przez wirtualizację. Nie wiem na jakiej wysokości masz obecne surround, ale jak to "stara szkoła" z głośnikami ~90cm powyżej głowy słuchacza, to i tak czekają cię zmiany - mają być na wysokości uszu, żeby uzyskać odpowiednią różnicę wysokości do tzw. Atmos. Kupić amplituner OK, na razie korzystać z nowszych kodeków i obsługi + wirtualizacja Atmos. Masz już fajnie rozbudowany system 7.1 - szczerze mówiąc szkoda to zepsuć.
-
Czy słychać różnicę? Mp3 vs. FLAC i inne ślepe testy
topic odpisał tomek4446 na Kraft w Audiofile dyskutują
No i po teście. Pierwsze podejście 2/6 , drugie 4/6 , trzecie 3/6. Przeprowadzając ten test pomyślałem sobie , że jak bym miał tak na co dzień analizować niuanse brzmieniowe ,to opyliłbym sprzęt i przeszedł na filatelistykę / bez urazy/. Wracając do testowanych utworów ,to różnicę najbardziej słyszałem w utworze muzyki klasycznej, czyli Mozarta. Tutaj trzy razy nie miałem wątpliwości. Susan Vega tak samo , dałem radę. Ale to chrobotanie / JAY Z / to nie odróżniłbym od mp-trójki nawet gdyby jako druga opcja grali mi w pokoju na żywo. Podsumowując , zostanę jednak przy swoim zdaniu , że dźwięk ma mi sprawiać frajdę i albo mi pasuje , albo nie i nie będę zawracał sobie głowy w jakim jest formacie. Mając równocześnie Tidala i Spotify robiłem porównania. I nie było reguły , nie mogłem jednoznacznie powiedzieć, który serwis oferuje lepszy dźwięk. W obu przypadkach zdarzały się tak dobre jak i kiepskie realizacje. -
Miałem cztery lata cd-s2100, krótko testowałem cd-s3000. Oba czytały hybrydowe płyty CD/SACD bez problemu. Przejście między poszczególnymi warstwami trwało 2-3 sekundy. Natomiast oba odtwarzacze nie czytały warstwy audio z jakichkolwiek płyt CD z multimedialnymi dodatkami, videoklipów, czy choćby z odnośnikiem do strony http wykonawcy. Każdorazowo wysuwały kieszeń, z komunikatem "unknown disc". Poza tym, były bardzo ciche mechanicznie podczas pracy, solidnie wykonane.
-
Ajjjjjjjjjjjjjjj! 😍 Jaki piękny zestaw! DAC R2R od Holo, wzmocnienie BAT i kolumny Avalona. Otwartość, naturalność, nasycenie, przyjemność! Za takie klocki bym ojca i matkę sprzedał!
-
Są podświetlone zielonymi ledami.
-
W jakim sensie?
-
Album Hino/Waldron właśnie w tym tygodniu słuchałem i jest już zapisany do listy kolejkowej... Inne jego albumy zresztą też. Pozostałe pozycje z chęcią posłucham jak skończę dzisiejszą epopeję hardcorową 😁
-
Taa, ale o lampy pytałem, nie widziałem lamp świecących na zielono.
-
Q21 zaczął obserwować Jakie głośniki bądź wzmacniacz wybrać do odsłuchu winyli? – prośba o radę
-
Pogonię nieco chłopaków
- 13 odpowiedzi
-
- wilson exclusive line el-10
- integra dtm-7.4
- (i %d więcej)
-
Na sprzedaż kolumny podłogowe Studio 16hz Minas Anor IIIs 2,5R. W kolumnach wykorzystano świetne głośniki firmy ScanSpeak. Stan kolumn bardzo dobry. Wszystko sprawne. Grają zjawiskowo. Czarują od pierwszego odsłuchu. Wykończenie w fornirze orzech amerykanski. Cena za pare 3350zł. Tylko odbiór osobisty okolice Wrocławia. Zapraszam do kontaktu.
-
Nie wypłaszczy. Całość będzie na swoim miejscu, gdzie na S701 może się nieco pogubić
-
pawellll dołączył do społeczności
-
Kiyoshi Sugimoto Quintet – Babylonia wind (1971) - drugi album gitarzysty, klimaty Bitches Brew. Terumasa Hino/Mal Waldron – Reminicent suite (1972) - jeden z moich japońskich faworytów. Współpraca na tym albumie z Malem Waldronem jest znakomita. Fantastyczny jest szczególnie utwór tytułowy, a końcówka z trąbką po prostu cudowna. Toshiyuki Miyama & His New Herd : Masahiko Sato – Yamataifu (1972) - awangardowy big-band z kosmicznym brzmieniem i nutką grozy
-
McIntosh. Mówi Ci to coś ?
-
Co one takie zielone? Jakieś podświetlenie od spodu?
-
Dzisiejsze posty
-
Przez il Dottore · Napisano
Cudowna góra to nie wiem. Z moim starczym audiogramem nie podejmuję się w tym względzie doradzać. Cudowny środek to 1/Harbeth P3ESR, potem długo nic, potem najmniejsze Spendory z serii Classic, no i klasyczne monitory BBC Ls3/5a: Rogers, Falcon, Graham. -
@il Dottore ja używam m.in wzmacniacza 28W z kolumnami 104 dB i nie uzywam nawet połowy mocy.
-
Przez il Dottore · Napisano
Ja używam wzmacniacza 25W/kanał na kolumnach 83dB. Zero wzmocnienia mam na godzinie 6. Rzadko gram powyżej 9, bo już się robi za głośno. Żeby było weselej: poprzednie kolumny były 90dB i gałka wzmocnienia była w tym samym miejscu. Mam też Fosi ZA-3. Jest to Klasa D. Producent deklaruje 2x155W. 155W my arse, jak mawiają u mnie we wsi. Żeby było tak samo głośno, jak na 25W z Sugdena na tych samych kolumnach potencjometr muszę odkręcić w okolice godziny 12. Zero wzmocnienia jest też na godzinie 6. Także moc deklarowana przez producenta NIC nie mówi o wzmacniaczu. Mój kolega gra na starym Kenwoodzie z magnetofonu szpulowego. MIODZIO! -
No przeta mówiłem , że Mcintosh Prawie wszystkie mają podświetlenie lamp na zielono.
-
Przez il Dottore · Napisano
Bogatemu kto zabroni? Szukaj używanych transportów CEC. Są bardzo dobre, choć swoje kosztują. -
@Zuriel48 masz na tę chwilę 7.1 oparte na Klipsch serii RP na froncie i centralnym, surround Jamo, zarówno na surround jak i efektowe na suficie można sobie pozwolić na nieco niższą półkę, ale czy to musi być R51 z niższej i "krzykliwej" serii? Myślę że lepszą spójność znajdziesz szukając czegoś w stylu tych Jamo. Fakt, Dirac w miarę to wyrówna, ale ja bym się zastanowił i raczej poszukał czegoś bliższego tym Jamo. Chcesz RZ50, ale jak @PanKlor pisze może warto rozważyć nowsze RZ30 z niezależną obsługą 2 subwooferów - a może kiedyś Cię natchnie i dołożysz drugi sub, wtedy skalibrujesz je niezależnie. Chyba że 7.x.2 planujesz rozszerzyć do 7.1.4 to RZ30 tego nie ogarnie. Ostatnia rzecz o którą od początku kręci temat - ulokowanie głośników x.x.2 czyli tzw. Atmos. Sam już doszukałeś się że to rozwiązanie "pod sufitem" z przodu to jakiś "szemrany" patent. Niby efekt jest, ale czy taki jakiego oczekujemy? Z pewnością nie taki jaki miał na myśli reżyser / dźwiękowiec budując ścieżkę pod Atmos/DTS-X. Może na razie zmień amplituner będziesz miał dobre 7.1 z dekoderami True HD i DTS MA oraz wirtualizacją Atmos. Ciesząc się tym systemem pomyśl nad głośnikami nad głową, może przy okazji jakiegoś remontu uda się w niedalekiej przyszłości zabudować je we właściwych miejscach i wtedy "odpalisz" Atmos. Będzie to jednak Atmos, a nie imitacja - którą też uzyskasz w pewnym stopniu przez wirtualizację. Nie wiem na jakiej wysokości masz obecne surround, ale jak to "stara szkoła" z głośnikami ~90cm powyżej głowy słuchacza, to i tak czekają cię zmiany - mają być na wysokości uszu, żeby uzyskać odpowiednią różnicę wysokości do tzw. Atmos. Kupić amplituner OK, na razie korzystać z nowszych kodeków i obsługi + wirtualizacja Atmos. Masz już fajnie rozbudowany system 7.1 - szczerze mówiąc szkoda to zepsuć.
-
No i po teście. Pierwsze podejście 2/6 , drugie 4/6 , trzecie 3/6. Przeprowadzając ten test pomyślałem sobie , że jak bym miał tak na co dzień analizować niuanse brzmieniowe ,to opyliłbym sprzęt i przeszedł na filatelistykę / bez urazy/. Wracając do testowanych utworów ,to różnicę najbardziej słyszałem w utworze muzyki klasycznej, czyli Mozarta. Tutaj trzy razy nie miałem wątpliwości. Susan Vega tak samo , dałem radę. Ale to chrobotanie / JAY Z / to nie odróżniłbym od mp-trójki nawet gdyby jako druga opcja grali mi w pokoju na żywo. Podsumowując , zostanę jednak przy swoim zdaniu , że dźwięk ma mi sprawiać frajdę i albo mi pasuje , albo nie i nie będę zawracał sobie głowy w jakim jest formacie. Mając równocześnie Tidala i Spotify robiłem porównania. I nie było reguły , nie mogłem jednoznacznie powiedzieć, który serwis oferuje lepszy dźwięk. W obu przypadkach zdarzały się tak dobre jak i kiepskie realizacje.
-
Miałem cztery lata cd-s2100, krótko testowałem cd-s3000. Oba czytały hybrydowe płyty CD/SACD bez problemu. Przejście między poszczególnymi warstwami trwało 2-3 sekundy. Natomiast oba odtwarzacze nie czytały warstwy audio z jakichkolwiek płyt CD z multimedialnymi dodatkami, videoklipów, czy choćby z odnośnikiem do strony http wykonawcy. Każdorazowo wysuwały kieszeń, z komunikatem "unknown disc". Poza tym, były bardzo ciche mechanicznie podczas pracy, solidnie wykonane.
-
Przez il Dottore · Napisano
Ajjjjjjjjjjjjjjj! 😍 Jaki piękny zestaw! DAC R2R od Holo, wzmocnienie BAT i kolumny Avalona. Otwartość, naturalność, nasycenie, przyjemność! Za takie klocki bym ojca i matkę sprzedał!
-
Dzisiejsze tematy