Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Jaka niespodzianka dzisiaj, pierwszy raz na żywo widziałem kuropatwy.
-
Q21 zaczął obserwować Yamaha N-R803d + Monitor Audio 200
-
W dobrym hifi raczej nie używa się "ustawień" tylko dobiera sprzet do siebie tak aby razem poszczególne elementy systemu brzmiały tak jak nam pasuje. Nie wspomniałeś z jakiej serii są Monitor Audio (Bronze, Silver...) ale ogólnie można przyjąć, że Yamaha i Monitor audio razem dają właśnie takie przejaskrawione brzmienie. Jeśli tego nie lubisz, można próbować uratować sprawę cieplej brzmiącymi przewodami albo po prostu wymienić kolumny albo amplituner. Obie firmy potęgują takie brzmienie gdy są razem zestawione. Cieplejszy wzmacniacz to np. Audiolab 6000A Play, Denon PMA-900h albo inne droga - kolumny Polk Audio z serii Reserve, Kef z serii Q Meta czy Pylon Audio z serii Sapphire/Diamond.
- Today
-
Hehe. Dobra, swoje czas wykręcić. W końcu weekend. Jak pięknie.
-
Tu pełna zgoda. Chyba jest to kwestia podejścia, żeby nie rzec filozofii. Wg mnie muzyka brzmi prawdziwie tylko live, a sprzęt może ją tylko zniekształcać. Oczywiście im lepszy sprzęt tym mniej będzie psuł ale każdy przewód lampa tranzystor przetwornik itd zniekształca prawdziwy dźwięk. To do czego dążymy to zupełnie inna sprawa ale załóżmy, że do wiernego odwzorowania. Więc zgadzam się z Twoją tezą. Jeżeli ktoś pisze, że np purifi w najnowszej odsłonie idealnie wzmacnia dźwięk a zarazem go nie podbarwia (zgodnie z zamysłem posiadacza) to jest to koniec poszukiwań dla tej osoby. itd itd...
-
To nie są zakłócenia tylko "ubytki" dBSPL. Nie będę już zarzucał innymi kolumnami. Ten przykład jest dość typowy, ale są gorsze. Wąskopasmowe? Horyzontalnie idąc za Twoją analizą mamy dla 40-45 stopni dla zakresu od 800Hz do 1,5kHz minus kilka dB. Wertykalnie dla tego zakresu minus kilkanaście do -20dB. Napisałeś 0,5 do 1dB. Różnica w postrzeganiu zjawiska jest spora. Może warto przeanalizować konkretny przypadek. U Ciebie? Podaj kąty i model kolumn, może będzie spinorama dostępna i zobaczymy co masz na ścianie, a co na suficie dla pierwszych odbić 😉
-
Mam kolumny Klipsch RP-8000F II i coś mie korci zeby w końcu wymienić sobie amplituner na mocniejszy. Użytkowanie 80% kino domowe 20% stereo. Mam wrażenie ze przy stereo troche brakuje mi mocy.
-
Nowa cena wyjściowa do negocjacji 2200. Detale na olx. https://www.olx.pl/d/oferta/isotek-vision-gii-kondycjoner-zasilania-audio-video-CID99-ID14HMNc.html
-
Nie porównywałem ich bezpośrednio. A14 w wersji MKII grał jak dla mnie spokojniej, mniej nerwowo, troszkę cieplej, bardziej zaokrąglał kontury. Arcam z kolei to całościowo twardszy dźwięk, bliższy, bardziej bezpośredni, bywa że rozjaśniony.
-
Pako12 dołączył do społeczności
-
Tak, ale włączam tylko gdy wysuwam Heresy do słuchania, do przodu, co robię by poprawić obrazowanie przestrzenne. Czasami słucham "wyczynowo" analizując muzyczne smaczki i w takiej konfiguracji. W takiej konfiguracji niestety ubywa basu z Heresy, którego i tak nie mają w nadmiarze. Wtedy nadrabia sub, który jest bliżej ściany i uzupełnia bas zabrany przez SBIR. Nie zmienia to faktu, że nie widzieliśmy spinoramy Kudosów. Żeby pobudzić wyobraźnię jak kierunkowość pozioma od pionowej odbiega rzuć okiem na te spinoramki i co się w pionie dzieje dla jakiegoś Magnata. Zielony kolor (ok. -20dB) pojawia się dla okolic podziału zwrotki od 15 stopni. Nie ma tego zjawiska w płaszczyźnie poziomej. Dlatego będę się upierał, że nie ma co uogólniać u Witka. Pokaż spinoramę i wtedy poopowiadaj co będzie 😉 Źródło
-
Takie rzeczy to raczej uzyskasz poprzez adaptację akustyczną a nie zmianę kabla.
-
Witam. Dzisiaj odebrałem TX RZ-70 podłączyłem i .... W kinie domowym, różnic do Onkyo TX NR 6100, które by były mocno zauważalne raczej nie słyszę. (mała uwaga nie testowałem w kinie na wysokich poziomach głośności - pewnie tam się pokażą różnice) W stereo różnica jest ogromna . TX-RZ70 gra po prostu jak wysokiej klasy wzmacniacz stereo, dźwięk jest szczegółowy, krystaliczny, selektywny, bas ma "kopnięcie" jest, nisko schodzący, mięsisty i jest go naprawdę dużo. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Pozdrawiam. Piotr
-
Hej, Nie jest żadną tajemnicą, że pomieszczenie samo z siebie nie gra. Upraszczając dogaduje się z kolumnami, kolumny ze wzmacniaczem i tworzy się łańcuch wzajemnych relacji. Czasami elementy kooperują i jest ład i porządek, a czasami nie. Z moich obserwacji wynika, że kolumny OZ nie mają problemu z dogadaniem się w moim pomieszczeniu. Pasmo przenoszenia jest ograniczone, ale rezonans główny pomieszczenia mam na 50Hz i nadrabia on zrolowane pasmo przez kolumnę w tym zakresie ładnie się uzupełniając. Gdybym wybrał kolumny z BR strojonym na ok. 50 Hz byłaby błotna buła w tym zakresie. Słabe, misiowate uderzenie. Tak miałem z BMN z BRami strojonymi na ok. 50 Hz. Sprawdzałem Bifrosty strojone na 40Hz. Lepiej, bas żywy, mocny, ale w 50 Hz przesadzony, bez DSP ciężko słuchać bo poniżej 50 basowe nuty przykryte rezonansem i pogłosem. Z Heresy III jest idealnie bez DSP. Można nawet subem wspomóc niskie tony i nawet wtedy nie wychodzi bas mocno przed szereg. Pozdrawiam. M
-
W tej chwili chyba najbardziej rozpoznawalna polska firma, produkującą tego typu sprzęt. Ale nie tylko, co niektórzy używają wzmacniaczy Eufoniki. I je sobie je chwalą.
-
Zawsze jest tolerancja. Zresztą bądźmy szczerzy, w większości salonów finalne położenie głośników jest wynikiem kompromisów. Albo coś jest za blisko, albo za szeroko, albo z nisko itd. Ale celem jest pozycja referencyjna, to ona jest punktem odniesienia i do niej się dąży by prawidłowo ustawić kino.
-
Czy ma ktoś podobny zestaw? Chętnie porozmawiam o ustawieniach. Nie do końca pasuje mi dzwięk jak chce posłuchać głośniej..zniekształcony , przerysowany...
-
A to ok. Czyli jakaś tam tolerancja jest
-
Gdybyś zajrzał do tych wytycznych to byś zauważył, że jest tam zazwyczaj ok 10 stopni tolerancji.
-
Pytanie było żartobliwe więc bez ciśnienia Po prostu chciałem wiedzieć czy faktycznie aż tak ściśle trzymacie się instrukcji i zaleceń i montujecie głośniki z kątomierzem w dłoni
-
Dzisiejsze posty
-
Jaka niespodzianka dzisiaj, pierwszy raz na żywo widziałem kuropatwy.
-
W dobrym hifi raczej nie używa się "ustawień" tylko dobiera sprzet do siebie tak aby razem poszczególne elementy systemu brzmiały tak jak nam pasuje. Nie wspomniałeś z jakiej serii są Monitor Audio (Bronze, Silver...) ale ogólnie można przyjąć, że Yamaha i Monitor audio razem dają właśnie takie przejaskrawione brzmienie. Jeśli tego nie lubisz, można próbować uratować sprawę cieplej brzmiącymi przewodami albo po prostu wymienić kolumny albo amplituner. Obie firmy potęgują takie brzmienie gdy są razem zestawione. Cieplejszy wzmacniacz to np. Audiolab 6000A Play, Denon PMA-900h albo inne droga - kolumny Polk Audio z serii Reserve, Kef z serii Q Meta czy Pylon Audio z serii Sapphire/Diamond.
-
Myślę, że poszerzyliśmy swoją wiedzę o zjawisku. Owocna dyskusja.
-
Hehe. Dobra, swoje czas wykręcić. W końcu weekend. Jak pięknie.
-
Jarek, nie masz już kart, nie masz kart.
-
Tu pełna zgoda. Chyba jest to kwestia podejścia, żeby nie rzec filozofii. Wg mnie muzyka brzmi prawdziwie tylko live, a sprzęt może ją tylko zniekształcać. Oczywiście im lepszy sprzęt tym mniej będzie psuł ale każdy przewód lampa tranzystor przetwornik itd zniekształca prawdziwy dźwięk. To do czego dążymy to zupełnie inna sprawa ale załóżmy, że do wiernego odwzorowania. Więc zgadzam się z Twoją tezą. Jeżeli ktoś pisze, że np purifi w najnowszej odsłonie idealnie wzmacnia dźwięk a zarazem go nie podbarwia (zgodnie z zamysłem posiadacza) to jest to koniec poszukiwań dla tej osoby. itd itd...
-
To nie są zakłócenia tylko "ubytki" dBSPL. Nie będę już zarzucał innymi kolumnami. Ten przykład jest dość typowy, ale są gorsze. Wąskopasmowe? Horyzontalnie idąc za Twoją analizą mamy dla 40-45 stopni dla zakresu od 800Hz do 1,5kHz minus kilka dB. Wertykalnie dla tego zakresu minus kilkanaście do -20dB. Napisałeś 0,5 do 1dB. Różnica w postrzeganiu zjawiska jest spora. Może warto przeanalizować konkretny przypadek. U Ciebie? Podaj kąty i model kolumn, może będzie spinorama dostępna i zobaczymy co masz na ścianie, a co na suficie dla pierwszych odbić 😉
-
@Wojtek Mulka Ze słuchawkami nausznymi jest o tyle dobrze że możesz zamówić przez internet i zwrócić jeśli Ci nie podejdą w ciągu 14 dni.
-
To zdaje się spinorama głośnika centralnego, który ma 42 cm szerokości (a i tak zakłócenia są dość wąskopasmowe).
-
Mam kolumny Klipsch RP-8000F II i coś mie korci zeby w końcu wymienić sobie amplituner na mocniejszy. Użytkowanie 80% kino domowe 20% stereo. Mam wrażenie ze przy stereo troche brakuje mi mocy.
-
Nowa cena wyjściowa do negocjacji 2200. Detale na olx. https://www.olx.pl/d/oferta/isotek-vision-gii-kondycjoner-zasilania-audio-video-CID99-ID14HMNc.html
-
Nie porównywałem ich bezpośrednio. A14 w wersji MKII grał jak dla mnie spokojniej, mniej nerwowo, troszkę cieplej, bardziej zaokrąglał kontury. Arcam z kolei to całościowo twardszy dźwięk, bliższy, bardziej bezpośredni, bywa że rozjaśniony.
-
Tak, ale włączam tylko gdy wysuwam Heresy do słuchania, do przodu, co robię by poprawić obrazowanie przestrzenne. Czasami słucham "wyczynowo" analizując muzyczne smaczki i w takiej konfiguracji. W takiej konfiguracji niestety ubywa basu z Heresy, którego i tak nie mają w nadmiarze. Wtedy nadrabia sub, który jest bliżej ściany i uzupełnia bas zabrany przez SBIR. Nie zmienia to faktu, że nie widzieliśmy spinoramy Kudosów. Żeby pobudzić wyobraźnię jak kierunkowość pozioma od pionowej odbiega rzuć okiem na te spinoramki i co się w pionie dzieje dla jakiegoś Magnata. Zielony kolor (ok. -20dB) pojawia się dla okolic podziału zwrotki od 15 stopni. Nie ma tego zjawiska w płaszczyźnie poziomej. Dlatego będę się upierał, że nie ma co uogólniać u Witka. Pokaż spinoramę i wtedy poopowiadaj co będzie 😉 Źródło
-
Może to jeszcze spuścizna po płytach LP, gdzie trzeba ostrożniej gospodarować pasmem.
-
Takie rzeczy to raczej uzyskasz poprzez adaptację akustyczną a nie zmianę kabla.
-
-
Dzisiejsze tematy