MariuszZ Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 2 godziny temu, audiowit napisał: Plusem jest to ze dźwiek niskich czestotliwosci kolumn nie bedzie nakladal się na dźwiek subwooferow, 25 minut temu, Kraft napisał: W przypadku zgrywania suba z niewielkimi monitorami, otrzymujemy też system trójdrożny, bo sub zaczyna grać tam, gdzie kolumny w naturalny sposób już przestają. Taki automatyczny filtr górnoprzepustowy. Taki miałem zamysł z dodaniem suba do Heresy. Niby łatwiej bo Heresy nisko nie schodzą i teoretycznie nie trzeba odcinać od dołu, a wystarczy dodać sub poniżej pasma kolumn. Pojawił się problem basu poniżej modu osiowego wypadającego na 48Hz, gdzie zaczyna się "notch" w kierunku niższych f. Pomieszczenie oprotestowało wysilki suba i moje starania by uzyskać jakiś zysk w tym zakresie. Da się ale kosztem zniekształceń i innych dodatków niekoniecznie przyjemnych dla ucha. Witek obawiam się, że zderzysz się z podobnym problemem chociaż jesteś w trochę innych geometriach gdzie kolumny stoją na krótszym boku prostokąta. Zwrotnica pomoże, ale wyzwanie to nie nakładanie się pasm bo można już wcześniej w domenie cyfrowej jakimś zgrabnym filtrem okiełznać podział tylko odzyskanie "notcha", którego pomieszczenie bez walki i kompromisów nie odda. Dwa suby plus DSP plus ustroje i będzie łatwiej, ale to mnóstwo nakładów ponad jeden sub , i zwrotnicę. Wierzę, że się zabierzesz na poważnie i z fachową pomocą profesjonalisty i bardzo liczę na jakiś osobny wątek z Twoimi doświadczeniami w pomieszczeniu o niedużej kubaturze. Pozdrawiam. M 2 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Jest połączony zwrotnicą. W subie. Odpisz, cytując
audiowit Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowany) 12 minut temu, MariuszZ napisał: Taki miałem zamysł z dodaniem suba do Heresy. Niby łatwiej bo Heresy nisko nie schodzą i teoretycznie nie trzeba odcinać od dołu, a wystarczy dodać sub poniżej pasma kolumn. Pojawił się problem basu poniżej modu osiowego wypadającego na 48Hz, gdzie zaczyna się "notch" w kierunku niższych f. Pomieszczenie oprotestowało wysilki suba i moje starania by uzyskać jakiś zysk w tym zakresie. Da się ale kosztem zniekształceń i innych dodatków niekoniecznie przyjemnych dla ucha. Witek obawiam się, że zderzysz się z podobnym problemem chociaż jesteś w trochę innych geometriach gdzie kolumny stoją na krótszym boku prostokąta. Zwrotnica pomoże, ale wyzwanie to nie nakładanie się pasm bo można już wcześniej w domenie cyfrowej jakimś zgrabnym filtrem okiełznać podział tylko odzyskanie "notcha", którego pomieszczenie bez walki i kompromisów nie odda. Dwa suby plus DSP plus ustroje i będzie łatwiej, ale to mnóstwo nakładów ponad jeden sub i zwrotnicę. Wierzę, że się zabierzesz na poważnie i z fachową pomocą profesjonalisty i bardzo liczę na jakiś osobny wątek z Twoimi doświadczeniami w pomieszczeniu o niedużej kubaturze. Pozdrawiam. M Mariusz, wziolem to na klatę bo jakos inne rozwiazania w celu ulepszenia mojego systemu byly w moim przypadku tylko ruchami w bok. Zdaję sobie sprawę z trudnosci i szczerze daję 20% szans na powodzenie i zadowolenie. Jest to trochę dla fanu czy dla budowania wlasnego doswiadczenia. W polaczeniu, ktorego sie podjolem jest niezliczona ilość zmiennych. Mam nadzieję, że coś to wniesie na forum. Kiedyś wspomnialeś o zwrotnicy i byleś jedyną osoba na tym forum, ktora miala tą swiadomość. Tomek gdzieś pisał o procesorze, co przeoczylem. 12 minut temu, Kraft napisał: Jest połączony zwrotnicą. W subie. Tak? A w jaki sposob zwrotnica w subwooferze wplywa na kolumny? Edytowano 1 godzinę temu przez audiowit Odpisz, cytując
Kraft Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu W przypadku małych monitorów nie musi, bo one się "tną' same. Odpisz, cytując
audiowit Napisano 51 minut temu Napisano 51 minut temu (edytowany) Dobra, widzę, ze nie brniesz dalej i slusznie. Otorz male monitory są tak projektowane, zeby schodzily mimo wszystko jak najnizej kosztem ogromnych znieksztalceń ( ladniej to na papierze wyglada, ze masz do 50db, a nie 80 czy 90).Spadek jest czesto przypadkowy. A filtr gornoprzepustowy w subwooferze mozesz dogiać zeby skompensować przypadkowy bas monitorow? Nie mowiac juz, ze podbija się w nich inne czestotliwosci zeby zamaskować niedoskonalosci. Wiec chyba lepiej miec nad tym kontrolę? Lepszym rozwiazaniem jest przepuszczenie przelotowo sygnalu z woofera na monitory jak robilo sie w studio. Edytowano 49 minut temu przez audiowit Odpisz, cytując
Kraft Napisano 35 minut temu Napisano 35 minut temu 13 minut temu, audiowit napisał: Spadek jest czesto przypadkowy. No tak, co oni tam wiedza, ci stroiciele małych monitorów;). Odpisz, cytując
Chyba Miro 84 Napisano 33 minuty temu Napisano 33 minuty temu (edytowany) 54 minuty temu, Kraft napisał: W przypadku małych monitorów nie musi, bo one się "tną' same. 24 minuty temu, audiowit napisał: Dobra, widzę, ze nie brniesz dalej i slusznie. Otorz male monitory są tak projektowane, zeby schodzily mimo wszystko jak najnizej kosztem ogromnych znieksztalceń ( ladniej to na papierze wyglada, ze masz do 50db, a nie 80 czy 90).Spadek jest czesto przypadkowy. A filtr gornoprzepustowy w subwooferze mozesz dogiać zeby skompensować przypadkowy bas monitorow? Nie mowiac juz, ze podbija się w nich inne czestotliwosci zeby zamaskować niedoskonalosci. Wiec chyba lepiej miec nad tym kontrolę? Lepszym rozwiazaniem jest przepuszczenie przelotowo sygnalu z woofera na monitory jak robilo sie w studio. Nie zapominajmy że w małych monitorach z reguły jest b-r. No chyba ze mowimy o monitorach @kaczadupa 😉 B-r ma to do siebie że z większym nachyleniem zbocza "wchodzi do gry" niż obudowa zamknięta. W sam raz do połączenia suba/ów. Jednak z drugiej strony, gdybym miał wybierać bas monitorów (z mysla o pracy suba) pomiedzy słabszy z zamknietej , a mocniejszy ale z "rurki" to wybieram opcję pierwszą 😎 tu z kolei zszycie i nakladanie sie pasm rodzi problemy "zawsze k....a coś" wiec najlepszym sumarycznym wyjsciem jest chyba ta "zwrotka" Witolda🤔 Ps: zwrotka czyt. Zwrotnica 🤪 Edytowano 26 minut temu przez Chyba Miro 84 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 25 minut temu Napisano 25 minut temu Przy zwrotnicy też się pasma nakładają. Od tego nie ma ucieczki. Odpisz, cytując
MariuszZ Napisano 24 minuty temu Napisano 24 minuty temu Na przykładzie trzech kolumn dokładnie widać z czym walczymy i kto rządzi niskimi częstotliwościami DIY BIFROST strojenie BR jest na 41 Hz. Dali Menuet strojenie BR 63Hz. Heresy OZ. Pomieszczenie nic sobie nie robi z tego tylko wybija rezonans na 48 Hz i czy jest to mały monitor czy duży monitor pomieszczenie rządzi. Rolowanie pasma nie następuje po częstotliwości strojenia BR tylko wtedy kiedy pomieszczenie pozwoli. Jest pik na 48Hz i spada do kolejnego moda w wykopanym przez falę stojącą "notch`u". Dali powinno się zawijać wcześniej ale gra za nie jeszcze pomieszczenie do 48 Hz. Bifrost powinien sięgnąć dalej ale pomieszczenie nie pozwala. Dodając suba ile ugramy i kiedy? Żeby nie było fali stojącej od kolumn i piku na 48 Hz i dipa na ok. 42 Hz to trzeba im pasmo od ok. 80 Hz zabrać. Może wcześniej. To straszny kompromis będzie, bo SUB może odda dół pasma ale przecież gdzieś zabierze Pozdrawiam. M 1 Odpisz, cytując
Chyba Miro 84 Napisano 21 minut temu Napisano 21 minut temu 1 minutę temu, Kraft napisał: Przy zwrotnicy też się pasma nakładają. Od tego nie ma ucieczki. No tak. Masz rację. Tylko że tu te podziały tworzy jeden produkt (zwrotnica), a nie jak w standardzie dwa różne (monitory swoje, a sub swoje) cytując klasyka "chcę uwierzyć" że jeden produkt zrobi to "lepiej" 🤪 Odpisz, cytując
audiowit Napisano 10 minut temu Napisano 10 minut temu (edytowany) 15 minut temu, Kraft napisał: Przy zwrotnicy też się pasma nakładają. Od tego nie ma ucieczki. Kwestia skali. Dodatkowo w zwrotnicy aktywnej mozesz sobie regulować to "nakladanie się pasm". 14 minut temu, MariuszZ napisał: Na przykładzie trzech kolumn dokładnie widać z czym walczymy i kto rządzi niskimi częstotliwościami DIY BIFROST strojenie BR jest na 41 Hz. Dali Menuet strojenie BR 63Hz. Heresy OZ. Pomieszczenie nic sobie nie robi z tego tylko wybija rezonans na 48 Hz i czy jest to mały monitor czy duży monitor pomieszczenie rządzi. Rolowanie pasma nie następuje po częstotliwości strojenia BR tylko wtedy kiedy pomieszczenie pozwoli. Jest pik na 48Hz i spada do kolejnego moda w wykopanym przez falę stojącą "notch`u". Dali powinno się zawijać wcześniej ale gra za nie jeszcze pomieszczenie do 48 Hz. Bifrost powinien sięgnąć dalej ale pomieszczenie nie pozwala. Dodając suba ile ugramy i kiedy? Żeby nie było fali stojącej od kolumn i piku na 48 Hz i dipa na ok. 42 Hz to trzeba im pasmo od ok. 80 Hz zabrać. Może wcześniej. To straszny kompromis będzie, bo SUB może odda dół pasma ale przecież gdzieś zabierze Pozdrawiam. M Oczywiscie, ze problem jest skomplikowany. Rozwiazaniem moze być eqalizacja subwooferze lub ustawienie zwrotnicy low 40, high 60 ze spadkiem np 12,18,lub 24 db na oktawę. Alboo jedno i drugie.To oczywiscie teoria i pewnie efekt ponizej oczekiwań. Ale lepiej miec niz nie mieć mozliwosci. I tak, oczywiscie basem rzadzi pomieszczenie. Edytowano 10 minut temu przez audiowit Odpisz, cytując
Kraft Napisano 5 minut temu Napisano 5 minut temu 4 minuty temu, audiowit napisał: Dodatkowo w zwrotnicy aktywnej mozesz sobie regulować to "nakladanie się pasm". W ustawieniach suba też możesz. Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.