Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

@MMarekMasz rację, ale czytać mogę nie będąc  członkiem audio forum a pisać nie będę mógł.....przynajmniej nie będzie korciło żeby odp😉

Szczerze to do niczego mi to w życiu nie jest potrzebne, zabiera tylko czas, który mogę lepiej spożytkować. 

 

I proszę o pełną nazwę - Kudowa Zdrój 😀 To nie jakaś Kudowa, tylko uzdrowisko u podnuża Gór Stołowych🤣

Napisano
3 godziny temu, misiekx napisał:

Fajne to audio hobby 🍿🤡. Chyba  trzeba będzie się niedługo pożegnać. Tym razem na dobre 😜

Nie poddawaj się! Hobby fajne, może jeszcze pomożesz jakiejś zagubionej audio- duszy 😁. Kłótliwe audio-dusze pozostaw same sobie 😁

Napisano
49 minut temu, il Dottore napisał:

A co on może o tym wiedzieć?

Ty nie bądź taki do przodu, bo Cię z tyłu braknie 😉

Ja nie uważam 'parallel single-ended' za 'pure class A' - ponieważ, moim zdaniem, albo mamy pojedynczą Triodę, albo pojedynczy Tranzystor. 

Grok jest podobnego zdania 🤔

 

Ten projekt pochodzi z wczesnych wersji A21 (prawdopodobnie Mk1 lub Mk2, na podstawie ręcznego rysunku i komponentów jak BAX13 do biasu).

W nowszych wariantach jak A21SE (Special Edition), topologia ewoluowała – nadal SE, ale z modulacją źródła prądowego dla lepszej efektywności i niższych zniekształceń, co czyni ją "nieściśle single-ended".

Jednak Twój schemat to klasyczny, czysty SE bez takich modyfikacji. Jeśli to konkretna wersja (np. A21a lub SE), podaj więcej detali dla precyzyjniejszej analizy.

Wychodzi na to, że ten Twój stary Sugden był 'bardziej' 😁 

A21circuit.gif

1 godzinę temu, marcinmarcin napisał:

Sugdeny, przynajmniej te A klasowe są SE - single ended.

Sugden A21SE Signature

Tak, że ten 🤔

Napisano
12 minut temu, marcinmarcin napisał:

Nie usnę :D

No cóż, życie 😉

Dla mnie nadal najśmieszniejszym jest, że cokolwiek opracowane przez mainstreamową firmę, jest niczym w porównaniu do 'audiofilskiej firmy krzak ' - wystarczy aby napisali, że jest to 'pure class A' - i tak się ciągnie ten bajer przez lata 😁 

I teraz, weźmy sobie, chociażby, taki https://en.wikipedia.org/wiki/Circlotron

Opinie panów doktorów inżynierów elektroników, mile widziane 😝 

 

Circlotron_basic_schematic.png

1595FD1666294CE3B6402CB9FE5F08EF_12074_740x236_a68cae3ca27665fc74a8fbbfc9513ac3~2.jpg

Napisano
50 minut temu, pairtick napisał:

jest niczym w porównaniu do 'audiofilskiej firmy krzak ' - wystarczy aby napisali, że jest to 'pure class A' - i tak się ciągnie ten bajer przez lata 😁 

Ponad 50 lat ściemy a ty żeś ich przejrzał ☺️

Napisano
10 godzin temu, pairtick napisał:

cokolwiek opracowane przez mainstreamową firmę, jest niczym w porównaniu do 'audiofilskiej firmy krzak '

"Audiofiska Firma Krzak" - best sound since 1967. :) 

9 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Ponad 50 lat ściemy a ty żeś ich przejrzał ☺️

No bo jak rzeczy z takiego baraku mają zagrać? Co innego firmy MAINSTREAMOWE (cokolwiek to znaczy). 

2cee59_77ccd681607f4fefa222d2cb18b4fc1b~

Napisano
Dnia 17.12.2025 o 01:35, il Dottore napisał:

Push Pull jest dla słabych. :) 

A taki?

Schemat.jpg.807ef39312fa827bbbbd5dc6900eeb20.jpg

Dodam, że jest to kompletny schemat jednego kanału (bez zasilania). Przepiękna prostota - cudeńko, które gra dla mnie. W żadnym razie nie zamieniłbym na SE :) .

Napisano
4 godziny temu, il Dottore napisał:

No bo jak rzeczy z takiego baraku mają zagrać? Co innego firmy MAINSTREAMOWE (cokolwiek to znaczy). 

Teraz firmy nie mają dużych fabryk, te są w Chinach :) Jest dział projektowy, marketing i ew. pomieszczenie do skałdania i dystrybucji. Zobacz na siedzibę firmy ayon

_DSC8241.thumb.jpg.aa4f524a8d0495e1c7576

https://www.audiostereo.pl/topic/170933-7-poziomów-wtajemniczenia-audiofila/page/5/?_fromLogout=1

No chyba że jakieś korpo jak Matantz/Denon

Napisano
Dnia 15.12.2025 o 09:01, BlaBla napisał:

Może ktoś zaraz napisze - posłuchaj sobie muzyki na KRK Rokit i usłyszysz różnicę. Różnice usłyszę ale, które brzmienie jest bliższe prawdy...?  Czy na pewno to, które nam się podoba? 

Często "słyszy się", że brzmienie dopasowywane jest do hi-fi, by to finalnie odbiorca (meloman/audiofil) był zadowolony z brzmienia w końcowym rozrachunku. 

Napisano (edytowany)
10 godzin temu, pairtick napisał:

A jeszcze lepsiejsza jest 'class AA' 😁 

Może i jest 🙂 ale od czasu jak mam Sugdena każde nagranie, zwłaszcza koncertowe jest namacalnym przeżyciem prawie jak na żywo...dziad robi to jakoś tak cholernie realistycznie...nie mialem tego odczucia nigdy u siebie, a podobne mam u znajomego który ma właśnie SETa 300B z jakimis starymi szafami Tannoya. Miałem moment ze chciałem piekarnik sprzedać,  ale stwierdziłem ze trudno o coś podobnie grające w tej kasie, a 300B tez sie grzeje...

I jeszcze jedna ciekawostka wszędzie słyszę ze Ares cieplak, Sugden cieplak a jak ktoś dmuchnie w trąbę to uszy się kulą i włosy z pleców uciekają. Normalnie jak za dzieciaka, kiedy często koło orkiestry siedzieliśmy w kościele 😁

Edytowano przez marcinmarcin
Napisano
22 godziny temu, pairtick napisał:

A jeszcze lepsiejsza jest 'class AA' 😁 

s-l1200-2.jpg

To że to nie dokońca jest klasa A i AB to w tamtych czasach wszyscy wiedzieli, natomiast nie do końca to jest tylko chwyt marketingowy:

Cytat

Klasa AA (klasa S) to pomysł zrealizowany przez Technicsa praktycznie w latach 70 tych. Rozwiązanie z połączeniem dwóch wzmacniaczy zaprezentowała i wdrożyła firma panasonic, (rozwiązanie jest niemal identyczne jak projekt wzmacniacza w klasie S; dr. Sandmana, nie wiadomo czy panasonic nie ukradł projektu, toczył się nawet chyba proces w tej sprawie) Wzmacniacze Panasonica (Technicsa) class AA wykorzystywały właśnie ten sposób konstrukcji (wzmacniacz wyższej klasy ale małej mocy w połączeniu z niższej klasy wzmacniaczem o dużym wydatku prądowym, połączenie to odbywało się przez odpowiedni mostek oporowy połączony ze sprzężeniem zwrotnym ). Prawdziwe zalety tego rozwiązania można było zauważyć tylko w urządzeniach gdzie nie stosowano tańszych uproszczonych rozwiązań hybrydowych, powstały takie konstrukcje jak SU-VX700, SU-VX800, SU-V900 (2 monobloki) i wyższe zaprojektowane bardzo starannie. Układy te oparte były o układy tranzystorowe (w stopniu wzmacniacza prądowego zastosowano tranzystory Toshiby) w tych konstrukcjach wzmacniacz małej mocy pracujący w klasie A był odpowiednio sprzężony ze wzmacniaczem prądowym dużej mocy pracującym w klasie AB lub nawet B możliwe jest zastosowanie nawet klasy C za pomocą mostka rezystancyjnego. Całość działa bardzo ciekawie, wzmacniacz w klasie A niejako wymusza poprawny nie zniekształcony przebieg wyjściowy wzmacniacza wpływając na wzmacniacz prądowy klasy B. Uzyskano w ten sposób bardzo niskie zniekształcenia i liniowość wzmacniacza, którą poprawiano poprzez zastosowanie tranzystorów MOS w niektórych wersjach. Temat jest bardzo ciekawy i wręcz naukowy, ale wymaga wielu praktycznych doświadczeń.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic272212.html

Napisano
Dnia 16.12.2025 o 17:52, audiowit napisał:

W pierwszej wersji suby staly w tej samej odleglosci, co kolumny. Ale coś mi nie gralo. Przed kolumnami nie chce ich stawiać. Odbicia i dyfrakcje na scianach i krawedziach suba.

Moższ ustawić przed kolumnami a na suby w ramach testu np. podwójnie zwiniety koc na boki i tył zawiesić (nieosłonięty tylko front z sub-przetwornikiem).

Napisano (edytowany)

Ostatnio wziąłem sobie do serca stopkę jednego z forumowych Mariuszów (@mariol) i postanowiłem zmienić kluczowy element systemu. Od dziś siedzę jakieś 6 cm wyżej, co oznacza, że wreszcie mam tweetery na wysokości uszu. Do tego nowe oparcie jest wyższe o ok. 10 cm, więc trochę więcej pochłania. W każdym razie, mówię sobie, że słyszę drobną różnicę na plus. :) 

Edytowano przez Rafał S

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...