Skocz do zawartości

Nowy wzmacniacz


Bogusław 66

Recommended Posts

1 godzinę temu, JohnDoe napisał:

Ehhh... Bogusław, po co Ci to było skoro od początku wiedziałeś, że wolisz swoje (kabelkowe) metody... Przypuszczam, że nikt by się nawet nie przyczepił gdybyś nie pisał o wyższości drogocennych kabli nad tym wszystkim. A tak to wyszło jak wyszło - komediowo i wybitnie po audiofilsku.  

Metoda na DL jest tańsza i pasuje do każdego pomieszczenia, czego o mojej konfiguracji nie mogę być pewien.

Inna sprawa to owy sprzęt do DL, jedyny co jeszcze mnie interesował to 22D. Ale też i On ma ograniczenia, o ile można mu podać z Qobuz 24-192 o plikach DSD nie wspomnę, to na wyjściu do DAC będzie wszystko obcięte rozdzielczość 24-96k. Kolejna sprawa to lokum .. ja mam 5 pokoi teraz (a w domu obecnie 3 osoby) i dwa kolejne czekają, więc przeznaczenie jednego pomieszczenia na jaskinie audio, nie jest żadnym problemem i na pewno tak się skończy. Podsumowując - czy ja na pewno potrzebuję Dirac Live??? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z nas miał w życiu wieżę gdzie można było ustawić sobie tryb "hall", "stadion", "room", czy cokolwiek jeszcze innego. Więc wszyscy wiemy, że cyfrowa zmiana sygnału jest możliwa. A czy jest korzystna, trzeba odpowiedź sobie samemu przed własnym sumieniem, bo żadna obiektywna miara tego nie potwierdzi.
Nie wiem, czemu niektórzy się dziwią, że u kogoś DL zmienia tak bardzo mało. Może po prostu, według algorytmów nie ma czego poprawiać. Skąd więc zaskoczenie?

Aha, podkręcone kolorki w TV na wystawach też się lepiej sprzedają, niż te w trybie neutral.

Z DL jest jak z buforem lampowym, małe pudełko a z byle systemu na zrobić szczyt trzeba zejść na ziemię. Poznać swój system, pomierzyć, wiedzieć, czy są potrzeby wyraźnych korekt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, hubert hubert napisał:

Każdy z nas miał w życiu wieżę gdzie można było ustawić sobie tryb "hall", "stadion", "room", czy cokolwiek jeszcze innego.

Co to ma wspolnego z DL? To jak porównać skuter z Mercedesem. Oba pojazdy mają kółka.

 

9 godzin temu, hubert hubert napisał:

Z DL jest jak z buforem lampowym, małe pudełko a z byle systemu na zrobić szczyt emoji846.png trzeba zejść na ziemię. Poznać swój system, pomierzyć, wiedzieć, czy są potrzeby wyraźnych korekt.

Mam wrażenie, że nie znasz DL. To jest sytem KOREKCJI AKUSTYKI POMIESZCZENIA. Poza kolumnami, pozostałe komponenty maja znikomy wpływ na jego działanie.

 

9 godzin temu, hubert hubert napisał:

Aha, podkręcone kolorki w TV na wystawach też się lepiej sprzedają, niż te w trybie neutral.

🤦‍♂️ 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slaw0001, Jeden i drugi mechanizm wykorzystuje procesor DSP. Nie ma się co spierać o to.

I masz rację, nie znam, bo nie używałem, ale chętnie przetestuje wersję cyfrową. Znając również różnice pomiędzy tym co można zrobić z wykorzystaniem REWa i eq parametrycznego, było by to ciekawe doświadczenie. https://www.minidsp.com/applications/digital-room-correction/dirac-live-vs-rew

I może przekaz nie był jednoznaczny - podkręcone kolorki są pewnym symbolem nienaturalności, która sprzedaje się lepiej niż naturalność. To samo jest w muzyce. Włączysz korekcję (czy to DL czy jakakolwiek inna), dostajesz w idealnym przypadku płaskie pasmo i cały czar grania pryska, bo albo za mało basu, albo za mało wysokich, albo za dużo. Nie ma się co dziwić, że nie każdemu to podpasuje i nie każdy będzie to chwalił.

Jest też dodatkowa kwestia. Im nasza "audiofilska" świadomość jest większa, tym mniej w całym systemie (w tym akustyce) jest problemów. To oznacza, że taka korekcja (DL czy cokolwiek innego) może wnieść bardzo mało dobrego, lub nawet nic dobrego (nie wchodząc już w szczegóły czy i na ile słychać te zmiany jako ten przysłowiowy cyfrowy nalot).

To jest życie, nie jest czarno białe. Tobie poprawiło dużo - bo prawdopodobnie miałeś dużo problemów w całym torze, które zostały w jakimś stopniu zmniejszone. Warto się z tego cieszyć. Warto jednak też zdawać sobie sprawę, że niektórzy mają wiele problemów już rozwiązanych, stąd wpływ jest jaki jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde pomieszczenie posiada jakieś mody własne. Nie spotkałem jak dotąd żadnego, ktorego charakterystyka odpowiedzi bylaby "jak po sznurku" równiutko. Czy po zamontowaniu układów akustycznych pasywnych również? To pytanie dla znawców tematu. Czy perfekcyjna adaptacja akustyczna za (cena nie gra roli) jest w stanie "wyprostować" charakterystyke tak jak korekcja aktywna? Tutaj jesli Tak, to fajnie byloby zobaczyć czyjeś pomieszczenie przed i po na wykresie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Kazde pomieszczenie posiada jakieś mody własne. Nie spotkałem jak dotąd żadnego, ktorego charakterystyka odpowiedzi bylaby "jak po sznurku" równiutko. Czy po zamontowaniu układów akustycznych pasywnych również? To pytanie dla znawców tematu. Czy perfekcyjna adaptacja akustyczna za (cena nie gra roli) jest w stanie "wyprostować" charakterystyke tak jak korekcja aktywna? Tutaj jesli Tak, to fajnie byloby zobaczyć czyjeś pomieszczenie przed i po na wykresie.

Przecież nie "naprawisz" modów korekcją :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, hubert hubert napisał:

Przecież nie "naprawisz" modów korekcją :) 

Zależy co masz na myśli pisząc "naprawisz"?

45 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Czy perfekcyjna adaptacja akustyczna za (cena nie gra roli) jest w stanie "wyprostować" charakterystyke tak jak korekcja aktywna? Tutaj jesli Tak, to fajnie byloby zobaczyć czyjeś pomieszczenie przed i po na wykresie.

Jednak kluczowe pytanie interesujace mnie wciąż wisi...

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne .. nie dostaje powiadomień, że coś piszecie.

Wiadomo, że DL nie poprawi modów pokoju, ale może te wzbudzające się razem z pomieszczeniem Hz skorygować/ściszyć do odpowiedniego poziomu i to pewnie robi.

 

no patrz.... Sławek już to na pisał.

Ale ja chcę postawić na jedna rzecz. - Sprzęt i to co potrafi/kosztuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, hubert hubert napisał:

Tylko dodatnie. 

:)

Czy jest tu ktokolwiek kto ma pomieszczenie "równe" pod wzgledem pasma i to tyllo dzieki ingerencji w akustyke od strony pasywnej czyli ustroje (bez korektorów dsp)? Czy może takie "rzeczy" tylko w teorii?

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Chyba Miro 84 napisał:

:)

Czy jest tu ktokolwiek kto ma pomieszczenie "równe" pod wzgledem pasma i to tyllo dzieki ingerencji w akustyke od strony pasywnej czyli ustroje (bez korektorów dsp)? Czy może takie "rzeczy" tylko w teorii?

Wiadomo, że nie ma. Takie rzeczy tylko w komorze :) Ale jest kilka osób, co mają pomieszczenia zaprojektowane pod audio i wymiarami już na starcie zminimalizowali wpływ modów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Chyba Miro 84 napisał:

Zminimalizowali... czyli dsp lepsze :)

DSP ma swoje zalety i na pewno są kryteria w których jest lepsze. Ale czy całościowo? To już wg. mnie właśnie jest dyskusyjne - prawdopodobnie szkoda się spierać nad wyższością jednych świąt na drugimi. Tak jak pisałem, ja, choć znam, rozumiem i na własnej skórze poznałem korekcję, mam pewien dystans, bo u mnie poza niewątpliwymi zaletami, sama sygnatura dźwięku zrobiła się "dziwna" - całokształt odbierałem nieco nienaturalnie. Może, gdyby się ograniczyć do pasma max 200Hz, to ten wpływ na odbiór były tylko pozytywy. Takiego testu jednak nie robiłem, ale obiecuje, że zrobię, bo akurat korekta na basie wydaje się być najmniej kontrowersyjna :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, hubert hubert napisał:

DSP ma swoje zalety i na pewno są kryteria w których jest lepsze. Ale czy całościowo?

Kiedyś już było powiedziane i tak też twierdzą konstruktorzy MiniDSP , im lepsze stworzymy warunki / adaptacja akustyczna/ tym lepszy będzie efekt działania DL. Jedno nie wyklucza drugiego. 

18 minut temu, hubert hubert napisał:

Może, gdyby się ograniczyć do pasma max 200Hz, to ten wpływ na odbiór były tylko pozytywy.

Może tak , może nie :) Robiłem u siebie ograniczenia do 300, 200, 150 Hz . Problem polega na tym , że zmieniając dany wycinek pasma oddziałujemy na resztę. I jak ucywilizujemy np. bas do 300Hz , a resztę zostawimy w spokoju, to przynajmniej u mnie nagle średnie i wysokie zaczynają brzmieć nienaturalnie , są wyostrzone. Jak zostawię filtry DL tak jak fabryka dała to mam równowagę w całym paśmie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Amarok napisał:

Czyje to sanktuarium?

salon Nautilus Wejherowo

taki sobie przerywnik nagrany fonem, który nie może się równać z rzeczywistym odbiorem.

Przed chwilą, hubert hubert napisał:

@Bogusław Kożyczkowski, to jest oryginalna konfekcja? Próbuje taki kabel znaleźć w necie :)

Nie.

Miesiąc temu wyraziłem opinie na miejscu w salonie, że jest to chore zestawianie takiego kabla z Furutech  gold 11. że dobre Puristy mają najlepsze wtyki Furu 50-ki, że nawet ja mam 48 rodowany w kablu za 3k Furu 55N. Była rozmowa z szeryfem ze powinni dawać lepszą konfekcję. 

Dziś jak otworzyłem karton byłem zdziwiony wtykami., wychodzi ze nasza rozmowa dotarła do Krakowa i teraz wtyki są F-1 / M-1e

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...