Skocz do zawartości

Nowy wzmacniacz


Bogusław 66

Recommended Posts

5 godzin temu, MariuszZ napisał:

Cześć,

Z jakimi kolumnami gra u Ciebie Audiolab i jak odbierasz takie zestawienie? Przy okazji parę słów na temat nowego streamera mógłbyś napisać? Pozdrawiam :) 

Cześć. Z Audio Physic Classic 8, i jest bardzo fajnie. Na 20m2 z hakiem niczego nie brakuje.

Sam streamer OK - software na telefon średni, TIDAL w apce ok, ale gorzej niż w Bluesound czy jak to tam się nazywa. Bardziej toporne. Spotify działa ze swojej apki. Nie ma wyświetlacza, dla niektórych to wada :) Ogólnie kupiłbym raz jeszcze całość.

3 godziny temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Tylko jedno pytanie.... czy jakikolwiek problem jest z napędem, wysuwanie, czy porysowane płyty to kłopot i takie tam?

Nigdy nie było problemów, cicho jest. Ale jak wrócę z roboty to specjalnie wyciągnę jakieś stare płyty i zrobię testy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Sprawdziłem jeszcze stany magazynowe w Top HFI  Moon Neo CD 260D = 0

Q21 woła za ten model 9 990,00 zł / szt.  chyba ich pogięło. Za symboliczną dopłatą ma TL5, a to już inna klasa sprzętu.

19 minut temu, Kubakk napisał:

81OTs2f-S5L._SX425_.jpg

i po temacie :D 

:91_thumbsup: A gdzie wyjście cyfrowe? 

19 minut temu, meHIFI napisał:

Nigdy nie było problemów, cicho jest. Ale jak wrócę z roboty to specjalnie wyciągnę jakieś stare płyty i zrobię testy.

To super, bo chwile musi po chodzić. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

 

:91_thumbsup: A gdzie wyjście cyfrowe? 

 

chord dac jakiś i powinno dać radę :D

PS: zrobiłem sobie kabelek rca z miedzi mono + wtyki miedź-telur , trochę cyny cardasa ze srebrem, i od pierwszego usłyszenia jest ciekawie.

Bogusławie jako ,że przerzuciłeś trochę kabli czy to możliwe by na takim "lepszym" rca-ku było lepiej słychać np. ciamkanie , gardło itp. na wokalu ? Tzn. tak jakby czyściej się zrobiło , przyjemniej w odbiorze , więcej planktonu z tła - ogólnie zaskoczony jestem bo kabel niedrogo wyszedł a taki fajny efekt.

 

Edytowano przez Kubakk
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Kubakk napisał:

chord dac jakiś i powinno dać radę :D

PS: zrobiłem sobie kabelek rca z miedzi mono + wtyki miedź-telur , trochę cyny cardasa ze srebrem, i od pierwszego usłyszenia jest ciekawie.

Bogusławie jako ,że przerzuciłeś trochę kabli czy to możliwe by na takim "lepszym" rca-ku było lepiej słychać np. ciamkanie , gardło itp. na wokalu ? Tzn. tak jakby czyściej się zrobiło , przyjemniej w odbiorze , więcej planktonu z tła - ogólnie zaskoczony jestem bo kabel niedrogo wyszedł a taki fajny efekt.

 

Nnnnnooooo!  Bravo Ty.

Tak, .....to o czym piszesz to jest to, co dostajemy z coraz lepszym kabelkiem. To po to w drutach polerują powierzchnie, wyciągają w jedna strome dając im kierunkowość, do tego jeszcze mrożą i pobielają srebrem itd.

To wszystko nam ginie w zwykłych kablach i dopiero lepsze kable pokazują te drobne niuanse, wypełnienie, naturalne barwy, aurę dźwięków, jak dokładne słychać końcówki słów wokalu, ... teraz słychać znane nam nagrania w innej wersji, odkrywamy je na nowo i jest zdziwienie skąd to się wzięło. Nagle nas sprzęt gra lepiej, czyściej (bo dostaje lepszy sygnał)  z lepszym basem, nie buczy tylko gra jak płyta pozwala, jak trzeba schodzi nisko, jak trzeba działa cicho tylko w tle, ale słychać w nim moc.

PS w dobrych kablach nie lutują, by nie zmieniać struktury druta, tam się zaciska końcówki, ale tym się nie przejmować, to bez znaczenia w naszych sprzętach.

 

A teraz tv, siatkówka

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wtyki mam skręcane ,ale kable lekko dziabnąłem cyną co by się wolniej utleniały, no i z jednej strony ekran mimo obkręcenia na masie to dorzuciłem lekko cyny by się nie "rozkręciło" jak skręcę śrubką :D

No bas dodatkowymi barwami mnie dziś zaskoczył , aż ciarkami poleciało po ciele. Mam nowe określenie co do tematów basowych ,ale to przy innej okazji może zostanie użyte ;) 

Ogólnie muzyka klasyczna typu mozart po upgrejdzie dac-a + kabelek = robi robotę , wcześniej jednak było coś lekko przykryte i nie wiedziałem co

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kubakk napisał:

Niby wtyki mam skręcane ,ale kable lekko dziabnąłem cyną co by się wolniej utleniały, no i z jednej strony ekran mimo obkręcenia na masie to dorzuciłem lekko cyny by się nie "rozkręciło" jak skręcę śrubką :D

No bas dodatkowymi barwami mnie dziś zaskoczył , aż ciarkami poleciało po ciele. Mam nowe określenie co do tematów basowych ,ale to przy innej okazji może zostanie użyte ;) 

Ogólnie muzyka klasyczna typu mozart po upgrejdzie dac-a + kabelek = robi robotę , wcześniej jednak było coś lekko przykryte i nie wiedziałem co

I tak się wchodzi na wyższy level audio.

Ja mówię że bas ma więcej odcieni.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, audiowit napisał:

Czyzbyś Kuba przeszedł na ciemną stronę mocy?

W temacie lampowym opisałem więcej , ale wydaje mi się iż to co kiedyś wydawało mi się bajkami i magią to jednak jest prawdziwe :D

No i wydaje mi się iż na ampli KD bym tych zmian aż tak nie odczuł , o ile w ogóle  ,także nie dziwie się iż niektórzy zmian nie odczuwają ...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, meHIFI napisał:

Nigdy nie było problemów, cicho jest. Ale jak wrócę z roboty to specjalnie wyciągnę jakieś stare płyty i zrobię testy.

Dobra. Sprawdziłem najstarsze czyli plus minus 17 letnie płyty ze studiów oraz dwie wydaje mi się bazarkowe żony 😃 Metallica i coś jeszcze. Szybko, lub w miarę szybko. Zależnie od płyty. Bez problemu żadna. 

 

Najwięcej czasu czytał Polkę Mazolewskiego (załączam fotki) - ze 3 sek. Na starym Pianocraft (również fotka) nie chciał w ogóle jej czytać. Płyta nowa. Wydawnictwo Agora, nie polecam. 

 

IMG_20190926_232607.jpg

IMG_20190926_232614.jpg

IMG_20190926_233027.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @MobyDick , bo czasami ...nawet nie chce mi się odpisywać.

@Karol64208  podpowiem tylko cytatem..

Tłoczenie płyt ” stosuje się gdy produkcja płyt wynosi najczęściej powyżej tysiąca sztuk, gdyż znaczący wpływ na cenę jednostkową tłoczenia płyt mają koszty wytworzenia płyty matki, stanowiącej wzorzec dla tłoczonych później kopii. Przy niższych nakładach bardziej opłacalny jest nadruk na płytach i ich nagrywanie.
Glassmastering, czyli produkcja płyty ” matki ” do tłoczenia płyt wymaga naświetlenia laserem specjalnej substancji światłoczułej, podobnie jak na kliszy filmowej. Warstwa światłoczuła, znajdująca się na szklanym krążku, jest następnie wytrawiana. Powstały trójwymiarowy obraz poddany zostaje galwanizacji i pokryty warstewką metalu. Matka służy następnie jako wzorzec do przygotowania odpowiedniej ilości matryc do tłoczenia płyt, przy założeniu ograniczonej wymaganiami jakościowymi liczby płyt tłoczonych na jednej matrycy.
Gotowa matryca trafia do maszyny tłoczącej, zamieniającej odpowiednią ilość granulowanego poliwęglanu na plastyczną masę, która pod ciśnieniem formowana jest w krążek z powierzchnią stanowiącą lustrzane odbicie matrycy. Następnie powierzchnia zawierająca dane zostaje zabezpieczona przed uszkodzeniem w sposób odpowiedni dla stosowanego standardu płyty, a płyty metalizowane co umożliwia ich odczyt. Cały proces jest w pełni zautomatyzowany, zaś w zależności od wydajności maszyny ” tłoczenie płyty ” trwa od kilku, do kilkunastu sekund. Natomiast bez względu na to, jaka technologię zastosowano do produkcji płyty, końcowym etapem tłoczenia płyty jest wykonanie na niej nadruku.

nas interesuje tylko pogrubiony fragment

W zależności od nakładu,  takich matryc może być sporo, a każda tłoczy parę tys. gotowych płyt, jak nie więcej (tego nie wiem).

źródło  http://cd-dvd.pl/tloczenie-plyt 

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MobyDick napisał:

Płyty CD tłoczy się i matryca się zużywa. Zdarzało się że oryginalne płyty były gorzej wytłoczone od pirackich. Problem może stwarzać również warstwa odblaskowa.

Może ten art. pomoże zrozumieć jak przebiega nagrywanie dźwięku  na płyt CD.

http://www.optimalmedia.pl/pdf/etapy_produkcji_plyt_final.pdf

lub tez materiał na temat produkcji produkcji i nagrywania CD, DVD.

I proszę nie mylić z tłoczeniem winyli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Karol64208 napisał:

Może ten art. pomoże zrozumieć jak przebiega nagrywanie dźwięku  na płyt CD.

http://www.optimalmedia.pl/pdf/etapy_produkcji_plyt_final.pdf

lub tez materiał na temat produkcji produkcji i nagrywania CD, DVD.

I proszę nie mylić z tłoczeniem winyli.

Uuuuu.. nie czytałem daleko, właściwie tylko do momentu ... 

2. Mastering

To etap wymagający największej dbałości o czystość. Najmniejsze zanieczyszczenie prowadzi do zniszczenia matrycy. Praca rozpoczyna się od przygotowania glasu.

Co to pisał za idiota nie wiem i nie chce wiedzieć.

CD Mastering Services

The final process in preparing an album or EP for release is CD mastering. This is crucial step for a number of reasons. The goal of mastering is to is to enhance the overall sound, and create a defined listening experience for a song - as well as make sure that the individual songs are level-balanced to maintain a consistent sound and volume. In addition, correct mastering will ensure that your songs are frequency balanced and the level (loudness) is correct for digital distribution and radio play. In the simplest terms CD mastering / Album Sequencing is what makes a group of songs sound like a commercially released record. For clients who do not need a full album or EP mastered we also offer our per song online mastering service.

What Is Album Mastering?

Our experienced mastering engineers use specially designed equipment, software, and monitoring to reveal and correct any problems in mixes, and detail the over-all sound of each song. During the CD mastering process there are many adjustments that are made depending on the musical genre, production, instruments used, and mixed levels. Some of the functions our mastering engineers provide include:

Adjusting Individual Frequencies

Balancing Left and Right Stereo Channels

Equalizing The Sound of Each Track

Compressing and Limiting the Overall Sound Level

Automating Compression and/or Equalization

Adding Dithering

Add or Correct Improper Fades

Set Spacing Between Track

Using Noise Reduction and Sound Restoration if Needed

Adding ISRC Codes for Distribution Rights

Adding CD-Text Information (Artist, Title, Track Names, etc)

Create DDP, BIN, or CUE Files for CD Replication or Duplication

Creation of a CD Master Disk

 

https://www.sageaudio.com/cd-mastering.php

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Karol64208 napisał:

Może ten art. pomoże zrozumieć jak przebiega nagrywanie dźwięku  na płyt CD.

Polimer jest wtryskiwany na szklana matryce matke - wiec moze ona ulegac degradacji.

cytujac (pkt3. replikacja):

"Na jednej z form jest załoona matryca,
druga jest idealnie gładka. Mimo e wnetrze
zamknietych form odpowiada wymiarom
płyty, samo wtłoczenie tworzywa nie
wystarczy do wyprodukowania płyty. W
momencie, kiedy tworzywo wypełnia formy
nastepuje scisniecie form (siła scisku form
osiaga 500kN) i odcisniecie stampera na
powierzchni wytwarzanej płyty."

ps. dodam, ze ja sie kompletnie nie znam, sam jestem ciekaw przebiegu procesu. Tez kiedys nie sadzilem, ze plyty CD moga roznic sie jakoscia wykonania, ale z tego wynika dla mnie, ze tak.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy od samego nośnika z jakiego jest zrobione CD / składniki folii nośnika zapisu cyfrowego i jego grubość w/w folii/natomiast wypalanie płyty / dźwięku robi to laser/a nie jakaś matryca w przypadku winyli.

Sama matryca to czysta płyta CD, DVD w produkcji gotowa do zapisu laserowego.

Edytowano przez Karol64208
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmie jest pokazane jak powstają matryce CD a później wypalane przez laser, dlatego ważna jest czystość nośnika CD aby w trakcie wypalania przez laser nie powstała luka w zapisie cyfrowym.

Jakość jak pisałem zależy od folii umieszczonej w środku CD i lasera którym są wypalane, jak będzie słaby laser wypalający/ zużyty/ to będzie efekt ten sam co się stanie gdy Nasz laser w odtwarzaczu jest już zużyty, długie wczytywanie lub nie zobaczy CD.

  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MariuszZ napisał:

Wszyscy mają rację. Płyty są i tłoczone i wypalane. Te tłoczone powinny mieć informacje o kodzie formy, te wypalone mogą mieć ale to pewnie piraty. Można je odróżnić na oko, wystarczy mieć dwie próbki 😋

Mam pytanie jak można wytłoczyć zapis cyfrowy>:( bo ja nie znam innego sposobu jak wypalanie i tez nie słyszałem o innych. Jaką formę fizyczną można uzyskać dla zapisu cyfrowego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Karol64208 napisał:

to zależy od samego nośnika z jakiego jest zrobione CD / składniki folii nośnika zapisu cyfrowego i jego grubość w/w folii/natomiast wypalanie płyty / dźwięku robi to laser/a nie jakaś matryca w przypadku winyli.

eee  składnik nośnika jest jeden,   cyt. PDF -

CD – pojedynczy dysk wykonany z poliwęglanu, pokryty refleksyjną warstwą aluminium, lakierem zabezpieczającym przed uszkodzeniem danych - DVD – dwa krążki wykonane z poliwęglanu metalizowane (nie zawsze aluminium) sklejone ze sobą. Rozmiar pitów na DVD jest dwukrotnie mniejszy niż na CD.   + (poprawie artykuł)  Blu-spec CD2 / CD wypalana niebieski laserem (gęściej i dokładniej z mniejszym odstępem miedzy ścieżkami).

wszystkie pozostałe .. grubość, wielkość i taki tam są znormalizowane i zgodne z Red Book. czytaj ... Internet.

co innego jest z warstwą przezroczystą zakrywającą, jest inna na XRCD2 inna na UHQCD, ale ja nie o tym... skąd się wzięło słowo "winyl"?  bo ja nic o nim nie wspominałem. No i ostatnia rzecz...  Twój wpis

.... w przypadku CD nie ma końcówki i złej matrycy, a 3 sek. to może być słaby nośnik CD, lub laser słabszy.

 

 

 

1 minutę temu, Karol64208 napisał:

Mam pytanie jak można wytłoczyć zapis cyfrowy>:( bo ja nie znam innego sposobu jak wypalanie i tez nie słyszałem o innych. Jaką formę fizyczną można uzyskać dla zapisu cyfrowego.

I niech tak zostanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nośniki są różne , złoto, srebro lub aluminium, i inne metale na których można wypalić 1 i 0 lub mix.  Ale oczekuję na odp. jak wygląda fizyczna matryca 0 i 1. Matryca /matka powstaje/ w studio przy nagraniu i później się robi / przekształca/ na zapis cyfrowy, który później jest wypalany przez laser na CD, lub matryca fizyczna do produkcji winyli- tłoczenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...