Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
4 godziny temu, Kraft napisał:

Dobre wrażenie i przyjemność z odsłuchu nie przemija przy dłuższym obcowaniu. Zero natarczywości.

Tak czytam i chyba mnie trochę poniosło. Na playliście testowej faktycznie, ale na utworach z trąbką, ostrym saksofonem czy przesterowanymi gitarami potrafią jednak przykuć uwagę;)

Napisano
7 minut temu, Kraft napisał:

Tak czytam i chyba mnie trochę poniosło. Na playliście testowej faktycznie, ale na utworach z trąbką, ostrym saksofonem czy przesterowanymi gitarami potrafią jednak przykuć uwagę;)

To ja jednak jakiś inny jestem, bo na mnie te monitry wogóle nie zrobiły wrażenia. Z tego co pamietam to był chudo i raczej natarczywie, ale to już ze trzy lata mineły i teraz może byłoby inaczej. Wtedy przekonały mnie SA saxo 40.

Napisano (edytowany)
10 minut temu, slaw0001 napisał:

Z tego co pamietam to był chudo i raczej natarczywie

Chudo? No grubo nie jest, ale że aż tak? Natarczywie? Mnie ich brzmienie wchodzi, jak w masło;). Myślę, że mogłyby zostać.

Edytowano przez Kraft
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Kraft napisał:

Nawet wszystkie;). Ale nie wybierałem ich pod tym kątem. Takiej muzyki słucham na codzień. Taka mnie interesuje. 

I takie utwory też różnicują. Może być dobrze, bardzo dobrze lub rewelacyjnie;)

Doskonale rozumiem, też sprawdzam na tym, czego normalnie słucham. Ale jak coś zawsze brzmi co najmniej dobrze, to testowanie wymaga dużego skupienia. Mi jest łatwiej, bo rozrzut jakości brzmienia większy i szybko wychwytuje się różnice. Rock rzadko zdobywa 8/10.

Teraz akurat leci u mnie coś, co wypadło rewelacyjnie. Indra Rios-Moore - "Heartland". Produkcja - Larry Klein. Bardzo cenię gościa - potrafi zapewnić jazzowym i około jazzowym wokalistkom idealne tło. Na tej płycie faktycznie oceniam namacalność wokalu na 9-tkę. Świetny cover "Money" Floydów. Ciekawe, jak zabrzmiałoby to u Ciebie na Studio. ;)

Edytowano przez Rafał S
Napisano
24 minuty temu, misiek x napisał:

Kraft , nie masz chęci potestować ATC scm11 ? 

A po co? Wiadomo, że zagrają dobrze (albo nawet bardzo dobrze).

24 minuty temu, misiek x napisał:

Kraft , nie masz chęci potestować ATC scm11 ? 

A po co? Wiadomo, że zagrają dobrze (albo nawet bardzo dobrze).

Napisano
16 godzin temu, Kraft napisał:

Dały sobie jednak nieźle radę z „Limit to You Love” i produkcjami Stockfisha, więc myślę, że na 8 punktów zasługują.

Nagrania z Stockfish Records, brzmią tak doskonale, że każdy sprzęt podnoszą o dwie poprzeczki wyżej. Niestety, potem nie chce się słuchać innych płyt :)

Napisano
12 minut temu, MMarek napisał:

Nagrania z Stockfish Records, brzmią tak doskonale

Niekoniecznie. Ten spreparowany bas na nieodpowiednich kolumnach w nieodpowiedniej akustyce potrafi zabić (przyjemność odsłuchu). Kolumny "za chude" będą za to w pewnych partiach milczeć. 

Napisano

Przy okazji mam pewne pytanie / spostrzeżenie. Co oznacza "wyraźna" góra / średnica? Wydaje mi się, że co innego dla tych dwu zakresów. Dla mnie wyraźna góra jest dość obfita. Jak jej za mało, to przestaje być wyraźnie. A ze średnicą odwrotnie - wyraźna, czyli umiarkowana. Jak jest jej dużo, to robi się gęsto i już nie jest wyraźnie, bo instrumenty zbliżają się do siebie. Często czytam, że obfita średnica daje namacalne wokale - wcale nie odnoszę takiego wrażenia, raczej przeciwnie. Gęsta średnica idzie w parze ze skromną górą, przez co wokale tracą na czytelności i napowietrzeniu. Czy tylko mi się tak wydaje? Ktoś to sprostuje?

Druga rzecz, która mnie zastanawia: jakie instrumenty grają w tym samym paśmie, co wokale? Pytam, bo wciąż nie mogę tego rozgryźć. Wydawałoby się, że jak wokale są wyraźne i / lub wysuwają się do przodu, to pewne inne instrumenty powinny się zachowywać podobnie. Nie zaobserwowałem jednak takiej prawidłowości. Jeśli już, to przeciwną - że wokale rywalizują z instrumentami i z przodu są albo jedne, albo drugie. Np. na jaśniejszych kolumnach - żeńskie wokale przed klawiszami, na ciemniejszych -za nimi. I mówię tu o klawiszach, które na moje ucho są w tych samych rejestrach, co wokale. Czy ktoś potrafi wyłożyć zasady układania się dźwięków w przestrzenie? Na ile decydują o tym kolumny, a na ile DAC? Da się oddzielić wpływ jednego i drugiego elementu toru?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...