Skocz do zawartości

Zestaw 50 kPLN


Rokownik

Recommended Posts

W sumie to tak właśnie myślałem, przeważająca ilość głosów na "NIE".

Wedle duuuużo mądrzejszego ode mnie człowieka, w takich kolumnach jak ATC 40, najprawdopodobniej wzbudzają się u mnie "wyższe" niskie ok. 70-80hz (o ile dobrze zapamiętałem te częstotliwości). Konstruktor widział mój pokój.

Te zaproponowane kolumny są w tym zakresie w pełni opanowane, a każda nowa konstrukcja YB jest mierzona w komorze i starannie strojona. Oczywiście nikt mi nie zagwarantuje sukcesu, to zrozumiałe.

Istotnie jednak ryzyko jest zbyt wysokie. A do tego prawdopodobnie byłyby one prawie niezbywalne. Nie wspominając, że jak zmienię pokój, to ich wyjściowa specyfika mogłaby się nie sprawdzić.

Co do odsłuchów, to jak pisałem powyżej, w ciągu 2 tygodni powinny się pojawić AA Rhea II (v. 1,5 lub 2,5), a także po 22 stycznia YB Audio Huracany RS.

Jeśli te zabiegi się nie powiodą i jednocześnie nie pojawi się jakaś nowa koncepcja (pardonsik "branża", ale jakie PMC?, jakie Spendory? jakie zasady wypożyczania?, jakieś dostępne demówki? itd), to najprawdopodobniej zrobię upgrade Hyperionów do v.2 (link do testu poniżej: zwróćcie uwagę z czym one grały 😍). Pogram tak jakiś czas i niespiesznie będę "wyglądał" za kolumnami. Może właśnie ten czas pozwoli na dozbieranie budżetu i kupno "dozgonnych" paczek? Kto wie?

https://hi-fi.com.pl/testy/kolumny/4572-audio-academy-hyperion-iv-plus.html

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.01.2023 o 08:01, Rokownik napisał:

Wiele rozmów za mną. Z uwzględnieniem oczywiście już posiadanego "bagażyku" doświadczeń z odsłuchów.

Co sądzicie (wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale każdy głos może być pomocny) o koncepcji kolumn:

  • na basie 2x21W SS z serii Classic
  • na średnicy SS Iluminator 12MU/4731
  • na wysokich SS Iluminator D3004/664000

- obudowa zamknięta.

ZG stworzone i strojone przez YB Audio pod specjalne zamówienie właśnie dla trudnego pomieszczenia, bez możliwości odstawienia od tylnej ściany. Same kolumny mają krótki, szybki, sprężysty i nisko schodzący bas (ponoć w pełni kontrolowany) oraz magicznie sklejoną górę ze środkiem. W pomieszczeniu, do którego zostały stworzone grają ponoć bardzo, bardzo dobrze.

Ryzyko? Albo wygram albo przegram. Nie mam możliwości wcześniejszego odsłuchu.

Będę wdzięczny za każde uwagi i przemyślenia.

pzdr

 

Skoro tworzone na zamówienie, to myślę że delikatne dopasowanie (nawet za dopłatą) do klienta/akustyki pomieszczenia mogło by być fajnym dodatkiem🤔

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.01.2023 o 07:58, Rokownik napisał:

Jeśli te zabiegi się nie powiodą i jednocześnie nie pojawi się jakaś nowa koncepcja (pardonsik "branża", ale jakie PMC?, jakie Spendory? jakie zasady wypożyczania?, jakieś dostępne demówki? itd), to najprawdopodobniej zrobię upgrade Hyperionów do v.2 (link do testu poniżej: zwróćcie uwagę z czym one grały 😍). Pogram tak jakiś czas i niespiesznie będę "wyglądał" za kolumnami. Może właśnie ten czas pozwoli na dozbieranie budżetu i kupno "dozgonnych" paczek? Kto wie?

PMc twenty 26, Twenty 5.26 albo i

wyraźnie lepsze od 24ek.

Spendory D7.2 , Classic 2/3

Wypozyczaj od sprawdzonych i pewnych salonów.

Piotrek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

Spendory (...) Classic 2/3

 

Dnia 31.10.2022 o 10:34, Rokownik napisał:

4. w skład zestawu musi wejść wzmocnienie (z premedytacją nie używam słowa wzmacniacz zintegrowany, bo dzielonka też wchodzi w grę) + Tidal (coś co umożliwi odtwarzanie, czyli AIO, DAC+strumieniowiec) + kolumny podłogowe,

 

Tego ten.....🤪🤣

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2022 o 10:34, Rokownik napisał:

Założę tutaj topic. Jako, że się miotam i szukam, to pozwolę sobie na razie nie sugerować co mi wpadło w ucho, a parę zestawów już słuchałem. Ciekawy jestem propozycji, takich sprawdzonych i dostępnych..

1. odsłuch salon 41,5m2 (całość circa ok. 60), ale stanowisko odsłuchowe dużo mniejsze, cały salon nie musi być wypełniony audiofilskim dźwiękiem 🤣

2. akustyka jako tako ogarnięta, dzięki pomocy twórcy mych obecnych kolumn,

3. obecny zestaw Yamaha RN803D, CD Johnson&Mitchel, Audio Academy Hyperion IV - okablowanie chorda (głośniowe Odyssey2),

4. w skład zestawu musi wejść wzmocnienie (z premedytacją nie używam słowa wzmacniacz zintegrowany, bo dzielonka też wchodzi w grę) + Tidal (coś co umożliwi odtwarzanie, czyli AIO, DAC+strumieniowiec) + kolumny podłogowe,

5. muzyka słuchana to rock, rock progresywny, trochę jazzu (80%) i reszta typu S. Zelmani, Schiller itd.

6. oczekiwania to mocny, zróżnicowany i w pełni kontrolowany bas (bez buły i raczej krótszy, niż lejący się), piękna średnica, naturalnie oddająca głosy, wciągające i selektywne, ładnie wybrzmiewające wysokie, bez natarczywości, która zakłócałaby słuchanie.

7. CD i kable na razie zostają, będą zmienione, ale trochę później,

8. mam niski WAŻ (współczynnik akceptacji żony), więc jakiś oldschoolowy vintage nie wchodzi w grę (chociaż mnie się akurat podoba), max co jestem w stanie wynegocjować to rozmiar i wygląd Klipsch IV...

9. tylko nowe sprzęty (dopuszczam jakieś powystawowe sklepowe z pełną gwarancją), żadnych innych używek,

10 nie wykluczam kupna "lepszego" wzmocnienia i nieco odstających in minus kolumn, po to, by za kilka lat, kiedy sprzęt trafi w docelowe miejsce kupić docelowe kolumny (a może zrobić odwrotnie: lepsze kolumny, słabsze wzmocnienie?).

Będę wdzięczny za podpowiedzi. Czas realizacji zakupu te pewnie koniec lutego, początek marca. Tylko błagam nie piszcie, że trzeba posłuchać....WIEM, że trzeba i bez tego absolutnie nic nie kupię. I właśnie dlatego zakładam ten wątek już teraz, by mieć czas na odsłuchy.

Pozdrawiam.

Mogę Ci podpowiedzieć opcję jaką ja posiadam gdyż masz takie same wymagania dźwiękowe jak moje a także warunki metrażowe. Dużo czasu zajęło mi kompletowanie zestawu by tak zagrał a składa się z roksana blak, azura 851N, tannoy XT8, sieciówki isotek initium i to co spięło i zrobiło największe zaskoczenie w moim systemie to kable rca oraz glośnikowe i zwory Luna Gris. Naturalnie ogarnięta akustyka granity, podkładki pod elektronike i masz zestaw Hi-end za przyzwoite pieniądze

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
35 minut temu, Rokownik napisał:

A kruca fiks nie ma tego jak inaczej ustawić. Jutro jeszcze trochę poprzestawiam i zobaczę, ale pole manewru jest nader nikłe.....🥴

Odsuń chociaż od bocznych ścian bliżej środka do stolika.

Wydaje się, że masz podobne odleglosci od ścian bocznych i tylnych, chyba że to optyczne złudzenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DiBatonio napisał:

Odsuń chociaż od bocznych ścian bliżej środka do stolika.

Rzuć okiem na wcześniejsze zdjęcia, nie ma czegoś takiego jak boczne (liczba mnoga) ściany. Jedna kolumna stoi w rogu, druga w "otwartej przestrzeni" - ma tylko tylną ścianę. Z innymi kolumnami jeździłem już solidnie, ten układ póki co, broni się najbardziej.

10 godzin temu, J4Z napisał:

No i co tam, podobają się?

11 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Ale ich nie widziałem przysłowiowe 100 lat na forum :P

Serio. Jak długo piszę jak kiedyś to był tak popularny model. Ehh.

No i jak je odbierasz?

 

No cóż, akustyka pomieszczenia - jak to już kolega @marcinmarcin trafnie zauważył - nie współpracuje z basem....😉

Poprawa basu w Rhea II (a w zasadzie 2,5) jest odczuwalna. Poszerzyła się znacznie liczba nagrań, nawet tych gorzej zrealizowanych, które można spokojnie słuchać bez używania korektora lub zatykania BR. Nadal jednak, w słabiej nagranych utworach i przy głośniejszym słuchaniu, bas się wzbudza. To kłopot. Jakoś nie mogę się przekonać do włączania equalizera, choć działa on w MAKu super. Dla mnie czuć nieco przy jego użyciu zmniejszenie trójwymiarowości sceny. No kurcze, tak to słyszę....

Rhea II, którą mam na odsłuchu to 2xScan Speak i SB Satori na górze. Kolumna w ramach mojej współpracy z AA będzie jeszcze strojona poprzez ingerencję w zwrotnicę i być może lekko w kubaturę obudowy. Wszystko dla efektu "dla wszystkich", jak i indywidualnie pod moje pomieszczenie.

Jak gra ta ze zdjęcia Rhea II 2,5? Dużo lżej niż Hyperion IV i ATC SCM40. Góra zrobiła się klarowniejsza, pojawiło się więcej planktonu, więcej wybrzmień, więcej zwiewności, dźwięk się otworzył w tym paśmie. Góra jest bardzo dobrze zszyta ze środkiem, to powtórka grania z Hyperionów IV, ale wokale stały się bardziej naturalne, bardziej namacalne, bardziej wyeksponowane.

Bas, pisałem, jest do poprawy - choć pewnie w innej akustyce pokazałby na co go stać. A stać go na wiele, naprawdę, Rammstein z nowej płyty (96kHz) potrafił potargać jelita, powiadam Wam....😀 Dzięki zatkaniu BR stał się super sprężysty, szybki i poza minimalnym deficytem w zakresie różnicowania kolorów, praktycznie idealny.

Co dalej? Pogram trochę i poznam lepiej Rhea II, Pan Michał ma przygotować zmiany w zwrotnicy (a ma na to już jakiś pomysł) i będę słuchał dalej. Gdyby udało się uzyskać tą lekkość wysokich i średnich jaką dało minimalne zwiększenie objętości obudów, jakie było przeprowadzone w ramach eksperymentu u mnie na miejscu oraz "zelżyć" bas, to bardzo bym się zbliżył do satysfakcjonującego mnie dźwięku. Dźwięku jaki da się uzyskać, póki co, w salonie gdzie klocki stoją.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słucham i słucham i słucham .... tak wiem, dużo tego słuchania.....😜

Był u mnie friend, ten od ATC, człek osłuchany to i muzyka nieco spoważniała. Ja niebywale rzadko słucham muzyki poważnej, koledze się to zdarza częściej. Posłuchaliśmy zatem trochę i takich kawałków.

Krótko a przaśnie, osąd kolegi: mam nie szukać bakterii w gównie, nie szukać miodu jak mam cukier.....

Ponoć instrumenty z orkiestry symfonicznej brzmią tak jak mają brzmieć, naturalnie i prawdziwie. Kolumny nie gubią się (w przeciwieństwie do B&W702S3) w nagraniach ciężkiego metalu, symfoniki, muzyki filmowej i innych, które "atakują ścianą dźwięku".

Generalnie zestawienie MAKA i Rhea II 2,5 jest obiecujące. Zobaczymy co wniosą zmiany w zwrotnicy i trzeba będzie podjąć decyzję. A że budżet nie jest z gumy, to najprawdopodobniej, nie będę mógł sobie pozwolić na dużo droższe ZG to powoli wyłania się zwycięzca.... Ale powoli....😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @kaczadupa proponuję zagrać w lotto. Waść masz zmysł przewidywania. 😉

Przyjechały nowe poprawione Rhea i..... po krótkim wspólnym odsłuchu....odjechały. Nawet nie zdążyłem zrobić zdjęć. 🙄 Góra lżejsza, ale przygaszona, BR odkryte - niewielkie wzbudzanie basu, ale gdzieś umknął koloryt i sprężystość; BR- zakryte....kocyk na kolumnach.

Po ich wysłuchaniu podłączyliśmy Rhea II 2,5 i znowu jest pięknie (z zakrytymi BR). No cóż do 3 razy sztuka, kolejna przed nami, ale rysuje się powoli decyzja. Mam nadzieję, że już pod koniec przyszłego tygodnia.

A w związku z tym zapytam o kable głośnikowe. UWAGA!!!

  • jeszcze nie wiem, czy usłyszę różnicę
  • czytałem wątek o rozwalaniu każdego forum dyskusjami nt kabli - poproszę więc, jeśli ktoś może coś podpowiedzieć o taką podpowiedź, bez jazdy pt. słyszę, nie słyszę, a fizyka to, a słuch to tamto, a.....
  • budżet powiedzmy między 1000 a 2000 za parę (wolałbym już konfekcjonowane bananami),
  • jak Wiecie mam problemik z basem, więc jakieś propozycje lekkie w tym zakresie mile widziane,
  • przestrzeń, lekkość góry, "doświetlenie" - równie mile widziane,
  • jak się do tego zabrać? - wypożyczać? skąd (okolice Łodzi)?, kupować i zwracać?, ktoś z okolic mógłby wypożyczyć na próbę?

Tradycyjnie: z góry dzięki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rokownik napisał:

Kolego

Zostań z tymi paczkami, które masz. Kasę, którą chcesz wydać na nowe głośniki daj na jakąś roczną lokatę, żeby uspokoić chorobę gonienia. (...Bosze, żeby to było takie łatwe...) 

To jedyne, racjonalne wyjście.

Jak nie ma wolnych pieniędzy, to nie kusi do zmian na "lepsze".

A to "lepsze" w audio powyżej pewnego pułapu cenowego to już tylko fikuśne, często monstrualne obudowy, przepięknie napisane recenzje najbardziej uznanych i wpływowych na opinie audiofilów magazynów  i koszmarnie wysokie pieniądze do wydania mające na celu przekonanie  klienta, że skoro płaci takie pieniądze to znaczy, że otrzymuje astronomiczną, wyjątkową jakość brzmienia. 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kaczadupa napisał:

Zostań z tymi paczkami, które masz. Kasę, którą chcesz wydać na nowe głośniki daj na jakąś roczną lokatę, żeby uspokoić chorobę gonienia. (...Bosze, żeby to było takie łatwe...) 

To jedyne, racjonalne wyjście.

Jak nie ma wolnych pieniędzy, to nie kusi do zmian na "lepsze".

A to "lepsze" w audio powyżej pewnego pułapu cenowego to już tylko fikuśne, często monstrualne obudowy, przepięknie napisane recenzje najbardziej uznanych i wpływowych na opinie audiofilów magazynów  i koszmarnie wysokie pieniądze do wydania mające na celu przekonanie  klienta, że skoro płaci takie pieniądze to znaczy, że otrzymuje astronomiczną, wyjątkową jakość brzmienia. 

 

 

Panie Adamie, nie poznaje Pana 😁.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...