Skocz do zawartości

Elac Vela BS403 plus NAD M10 V2 - alternatywy?


tomasz1w

Recommended Posts

 Dziendobry 

Nie oceniam, nie wiem o ile ale szansa jakaś jest. Tylko proponuję 2 wzmacniacze które może powinien sprawdzić. Listę ma już ładną, ja tylko proponuję do niej dołożyć 2 klocki więcej. 

Niestety tak to jest, że jak nie sprawdzisz czegos to nie wiesz.

Jesli kolega zdecyduje że jednak nie, to też dobrze. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturze, jak w NL szkole. Od 1 do 10. Od najmniej do najwięcej.

Ile dajesz, szacujesz, Ty po swoich własnych doświadczeniach/obserwacjach.

Że nowe/inne wzmocnienie zachowa dobroć/nie pogorszy a poprawi inne cechy, na których Tobie także zależy.

 

Chciałbym pomóc koledze Tomaszowi. Jak zauważyłeś ma „swoją” listę.

A teraz załóżmy 50 kolegów, każdy ze swoją propozycją wtrąci cosik do tego wątku.

Zastanawiam się na ile to pomoże Tomaszowi.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm forum chyba po to jest, by osoby na nim obecne się wypowiadały. 

Dlatego też, nie bardzo rozumiem tego wtrącenia o 50 osobach.

Każdy jakieś tam preferencje czy pomysł na to , co chce ma, więc napewno z tych propozycji  ktore sie pojawia coś dla siebie wybierze. Obojętnie, ile osób się wypowie. 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomasz1w napisał:

trochę wypchnąć, podkreślić średnicę, zaznaczam trochę. Zwiększyć różnicowanie dynamiki zarówno w skali mikro jak i makro. Tak, żeby przy cichym słuchaniu dźwięk nie zdychał a przy glośnym mocne wejście orkiestry wywołało konkretne wrażenie. Poprawić/powiększyć scenę. Co najmniej zachować obecną jakość basu i góry oraz przejrzystość i że tak powiem świeżość dźwięku. Ma nie być rozgotowanej kluchy, ale nutka ciepełka nie zaszkodzi - może dlatego, trochę stereotypowo i może trochę błędnie myślę o klasie AB. Trochę też sentymentalnie, o czym napisałem wcześniej.

Tomek, dużo chcesz poprawić samym wzmacniaczem i nie wiem, czy to wykonalne. :) Weźmy np. wymienionego przez Ciebie Coplanda. Na pewno wniesie tę nutkę ciepła, o której piszesz, nie obniży też jakości góry pasma. Ale, jeśli chodzi o bas i uderzenie orkiestry, to już nie byłbym pewien. Możesz za rozsądne pieniądze kupić piec, który podkreśl średnicę i wyciśnie więcej barwy z Elaków. Albo możesz wybrać taki, który postawi na bas i dynamikę. Niestety, to raczej będą dwa różne wzmacniacze. Żeby mieć te dwa w jednym (a i to na poziomie kompromisowym) musiałbyś pewnie wydać znacznie więcej i wtedy zachodzi pytanie, czy opłaca się iść w aż taką dysproporcję między ceną kolumn i elektroniki. 

Zakładam, że masz w pobliżu Topa, więc warto posłuchać tam Coplanda, Rotela itd., ale nie nastawiałbym się na poprawę wszystkiego naraz. Postęp w jednym, czy dwu aspektach, przy zachowaniu status quo reszty, to pewnie i tak będzie sporo. 

Pozdrawiam - trzymam kciuki, żeby Ci się udało, ale jednocześnie nieśmiało doradzam, żeby przykroić oczekiwania, co do wpływu wzmacniacza. :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, tomasz1w napisał:

3) Rega Elicit MK5 + jako źródło Node N130 do DAC'a Regi.

 

Jeśli rozważasz Regę, to myślę że warto porównać 1:1 Elicit z Eleksem. Ja mam podpięte Elaki do Elexa właśnie i jest bardzo dobrze. Podpinałem je też do Gryphona Atilli i było jeszcze lepiej, aczkolwiek tu mam wrażenie, że kolumny były już tym wąskim gardłem. Chodzi mi o to, że nie było już spodziewanego, skokowego przyrostu jakości. Być może wiec duet z Regą Elex jest takim złotym środkiem, z dopasowanym wzajemnie poziomem jakościowym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, majkel74 napisał:

Podpinałem je też do Gryphona Atilli i było jeszcze lepiej, aczkolwiek tu mam wrażenie, że kolumny były już tym wąskim gardłem. Chodzi mi o to, że nie było już spodziewanego, skokowego przyrostu jakości. 

Ciekawy przypadek. Mamy dwa rozwiązania. Pierwsze, że kolumny są rzeczywiście wąskim gardłem i Gryphon potrafi zagrać lepiej. Drugie, że droższy wzmacniacz nie gra jednak "skokowo" lepiej niż tańszy. Zastanawiam się, jaki eksperyment należy przeprowadzić, by tę kwestię rozstrzygnąć.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafał S napisał:

Tomek, dużo chcesz poprawić samym wzmacniaczem i nie wiem, czy to wykonalne. :) Weźmy np. wymienionego przez Ciebie Coplanda. Na pewno wniesie tę nutkę ciepła, o której piszesz, nie obniży też jakości góry pasma. Ale, jeśli chodzi o bas i uderzenie orkiestry, to już nie byłbym pewien. Możesz za rozsądne pieniądze kupić piec, który podkreśl średnicę i wyciśnie więcej barwy z Elaków. Albo możesz wybrać taki, który postawi na bas i dynamikę. Niestety, to raczej będą dwa różne wzmacniacze. Żeby mieć te dwa w jednym (a i to na poziomie kompromisowym) musiałbyś pewnie wydać znacznie więcej i wtedy zachodzi pytanie, czy opłaca się iść w aż taką dysproporcję między ceną kolumn i elektroniki. 

Zakładam, że masz w pobliżu Topa, więc warto posłuchać tam Coplanda, Rotela itd., ale nie nastawiałbym się na poprawę wszystkiego naraz. Postęp w jednym, czy dwu aspektach, przy zachowaniu status quo reszty, to pewnie i tak będzie sporo. 

Pozdrawiam - trzymam kciuki, żeby Ci się udało, ale jednocześnie nieśmiało doradzam, żeby przykroić oczekiwania, co do wpływu wzmacniacza. :) 

Zgadzam się w 100%. Za dużo zmian. Byłem w podobnej sytuacji. Zmieniłem podstawkowe na podłogowe - było lepiej ale nie to. Zmieniłem wzmacniacz - znowu lepiej. Trzecie podejście zmiana jeszcze raz podłogowych - i teraz jest to co chciałem usłyszeć. Dodam że wszytko było wcześniej na wypożyczeniu odsłuchane w domu. Jednak ograniczenia budżetowe wymagały kompromisu. Od siebie mogę polecić odsłuch wzmacniaczy hybrydowych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Kraft napisał:

Ciekawy przypadek. Mamy dwa rozwiązania. Pierwsze, że kolumny są rzeczywiście wąskim gardłem i Gryphon potrafi zagrać lepiej. Drugie, że droższy wzmacniacz nie gra jednak "skokowo" lepiej niż tańszy. Zastanawiam się, jaki eksperyment należy przeprowadzić, by tę kwestię rozstrzygnąć.

Zarówno na Harbethach 30.2 jak i na Dynaudio S25 ta różnica jest większa, szczególnie na tych drugich, które schodzą znacznie niżej na basie, mają większy zakres dynamiczny i są w stanie przekazać więcej szczegółów w całym paśmie (choć w zakresie najwyższych tonów jest remis, są świetne w bs403).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, majkel74 napisał:

Zarówno na Harbethach 30.2 jak i na Dynaudio S25 ta różnica jest większa, szczególnie na tych drugich

Ubiegłeś mnie - sam chciałem to napisać, choć odnośnie innych modeli. Słuchałem krótko Harbethów SHL5+ XD, które wygrzewały się w sklepie podpięte do Musicala m5si. Ciapa. Podłączyliśmy moją Normę i paczki ożyły (choć wciąż pozostały Harbethami). Z kolei ta sama Norma nie dała już sobie rady z Dynaudio Heritage Special i ich trudnym przebiegiem impedancji - niższy bas się rozłaził. Dopiero mocny system dzielony Accuphase'a wziął niskie tony w ryzy. 

Veli 403 nie znam, natomiast słuchałem 404 i rozmawiałem o nich ze sprzedawcą. Jego zdaniem mają one na tyle silny własny charakter, że nie ma co szaleć z elektroniką, bo i tak będą grały swoje. Ale z drugiej strony - w Topie Vele łączone są wciąż z tymi samymi piecami: Hegel H190, Rotel 1592 itp. Być może Tomek wpadnie na coś, czego wcześniej nie sprawdzano i nagle kolumny zaśpiewają tak, jak się nikomu nie śniło. Jestem b. ciekaw. :)  

1 godzinę temu, majkel74 napisał:

Być może wiec duet z Regą Elex jest takim złotym środkiem, z dopasowanym wzajemnie poziomem jakościowym.

Dla mnie Elex (zaznaczam, że słyszałem tylko wersję R) oprócz oczywistych zalet (szybkość, dynamika, podbicie i motoryka wyższego basu, ładna barwa średnicy) miał też jedną wadę - budował dość wąską scenę. Ale oczywiście nie każdemu musi to przeszkadzać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe obserwacje, nie wiedziałem że Heritage są takie wymagające, ta Norma to kawał solidnego wzmacniacza.

Co do Elex-r to buduje scenę ładnie między kolumnami, nie wychodzi na boki ani nie sięga szczególnie głęboko to fakt. Inna sprawa, ze jak już się tego słucha, to w żaden sposób nie przeszkadza, nie ma tylko efektu wow.

Podobna scena jest z Harbethami P3sr xd, których słucham wymiennie z Velami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Ciekawy przypadek. Mamy dwa rozwiązania. Pierwsze, że kolumny są rzeczywiście wąskim gardłem i Gryphon potrafi zagrać lepiej. Drugie, że droższy wzmacniacz nie gra jednak "skokowo" lepiej niż tańszy. Zastanawiam się, jaki eksperyment należy przeprowadzić, by tę kwestię rozstrzygnąć.

Chyba w zasadzie juz ten eksperyment, kolega  @majkel74 przeprowadzil 😏

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2023 o 19:01, tomasz1w napisał:

Cześć.

Aktualny system jak w sygnaturze poniżej.

Przechodząc do meritum - kupiłem 2 tygodnie temu Cariny BS 243.4 i jestem z nich bardzo zadowolony. Jednakże lepsze jest wrogiem dobrego i w tym tygodniu dotrą do mnie Vela BS403. Słuchałem i Carin i Vela w Topie, zasilanych Bluesound Powernode, jednak Vele wywarły na mnie lepsze wrażenie. Ostatecznie, trochę "asekuracyjnie", myśląc że Powernode wyciągnie z BS403 tylko część ich potencjału, kupiłem Cariny.

I tutaj pytanie - odnośnie zasilania do Elac Vela BS403. Czy NAD M10 V2 będzie dla nich odpowiednim partnerem? Szukam prostego sytemu, tzn. jeden klocek plus kolumny. Tidal, Spotify i pliki z dysku. Myślałem jeszcze o Hegel H190, ale ten ma na pokładzie tylko Spotify Connect (nie ma Tidala). 

Jakieś inne propozycje do 10-15K? 

 

 

Naszym zdaniem, Hegel H190 pokaże Ci znacznie więcej na Velach. Nad M10v2 to cały czas dobra maszyna, ale nie ma "siły przerobowej" przy większym, Heglu. Stracisz cały streaming, ale zawsze można dokupić sobie NODE jako transport i sprawa jest załatwiona. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Naszym zdaniem, Hegel H190 pokaże Ci znacznie więcej na Velach. Nad M10v2 to cały czas dobra maszyna, ale nie ma "siły przerobowej" przy większym, Heglu. Stracisz cały streaming, ale zawsze można dokupić sobie NODE jako transport i sprawa jest załatwiona. 

Dzięki za sugestię. Ale moje najnowsze pomysły brzmią tak, możecie się do nich odnieść? Zwłaszcza do p. 1, 2 i 7, bo wszystko w nich jest z Waszej "stajni".

"Odświeżam temat. Zasilanie Elaców BS403 wciąż mam bez zmian, tzn. Bluesound Powernode. Naprawdę daje radę, ale pomyślałem, że zanim będziemy musieli zrezygnować z mięsa i nabiału, silników spalinowych i wzmacniaczy w klasie AB, to chciałbym jeszcze co nieco z tego skorzystać;) Klasa D to przyszłość (choć już teraz to "normalna" teraźniejszość). I nie mam nic przeciwko temu, ale na moje trochę starsze lata, chciałbym po prostu jeszcze raz spróbować tzw. klasycznego wzmacniacza/końcówki w klasie AB. 

I takie pomysły kotłują mi się w głowie do Elac BS403:

1) Copland CSA70 + jako źródło Node N130 do DAC'a Coplanda (taniej) albo Node X po analogu. 

2) Końcówka Rotel RB1582 MKII (ewentualnie straszy/tańszy RB 1582) plus Node X (w trybie PRE) - nie wiem, czy to dobry pomysł i czy pre Node'a nie wykastruje potencjału Rotela, choć zdarzają się skrajne opinie, że np. sygnał z pre streamera brzmi lepiej, niż przepuszczony przed przedwzmacniacz średniej klasy. Biorąc pod uwagę możliwości i parametry tego Rotela, wydaje mi się to atrakcyjne rozwiązanie. Poza tym Node X ma jednak lepszy DAC, niż Node, więc sygnał do końcówki powinien być lepszej jakości.

3) Rega Elicit MK5 + jako źródło Node N130 do DAC'a Regi.

4) Końcówka Quad Artera Stereo plus Node X (w trybie PRE).

5) Końcówka Roksan M2 plus Node X (w trybie PRE).

6) Końcówka Exposure 3510 plus Node X (w trybie PRE).

7) Rotel S14 - 3 w 1, ale to chyba słabsze będzie niż ww. propozycje? Taniej (i pewnie nie gorzej) będzie podłączyć Node N130 do DAC'a Rotela A14 MkII.

Aha, myślałem jeszcze, żeby jako źródło, zamiast Node'a, dać Pioneer'a N70AE?

Będę wdzięczny za Wasze opinie/inne pomysły."

Edytowano przez tomasz1w
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 6.12.2023 o 12:58, majkel74 napisał:

Co do Elex-r to buduje scenę ładnie między kolumnami, nie wychodzi na boki ani nie sięga szczególnie głęboko to fakt.

Co do głębokości, to ja odebrałem ją jako jeden z atutów Elexa, szczególnie w tej cenie.

Dnia 6.12.2023 o 12:58, majkel74 napisał:

Ciekawe obserwacje, nie wiedziałem że Heritage są takie wymagające, ta Norma to kawał solidnego wzmacniacza.

Na jakimś anglojęzycznym forum znalazłem wpisy człowieka, który kupił Heritage Special do Normy 140 i jemu to pięknie grało. Rzecz gustu. W pierwszej chwili, jak w Nautilusie podpięliśmy Normę do tych paczek też było przyjemnie. Soprany i średnica bez zastrzeżeń, a bas nie zwracał na siebie uwagi. Dopiero jak włączyłem płytę z 3 kontrabasami grającymi równocześnie (Ray Brown, Christian McBride i John Clayton), to prawda wyszła na jaw. Przy każdym niższym zejściu Raya słychać było ten moment gorszej kontroli. A po podłączeniu monobloków Accu było już ok. P. Roman z Nautilusa pocieszał mnie, że z większością integr, również potężniejszych od mojej Normy, działo się coś podobnego. No cóż - przez kilka godzin było mi przykro, a potem z ciekawości zerknąłem na ceny używanych Confidence 20 i okazało się, że jest para w moim mieście. Więc źle na tej porażce z HS nie wyszedłem. ;)

Mam nadzieję, że Tomek nie obrazi się o ten ooftop w jego wątku - przynajmniej odświeżam temat. Poza tym, jako były właściciel Dynaudio, może okaże wyrozumiałość. :)

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, majkel74 napisał:

Rafał, możesz dać namiar na ten kawałek z trzema basistami?

Ray Brown z J. Claytonem  Ch. McBride wydał płyty SuperBass (Recorded Live at Scullers) - Telarc, 1997 oraz SuperBass 2 - Telarc, 2001. Tam jest sporo takiego grania. Ale ja akurat ich nie mam i słucham bonusów z rzadkiej, dwupłytowej edycji innego albumu:  Ray Brown – Walk On - The Final Ray Brown Trio Recording - Telarc, 2003.

https://www.discogs.com/release/7224205-Ray-Brown-Walk-On-The-Final-Ray-Brown-Trio-Recording

Np.: 2-3 Evidence, 2-9 Three By Four, 2.10 Down By The Riverside.

Nie wiem, czy są dostępne na platformach streamingowych (nie korzystam). W razie czego odsyłam do dwu pierwszych tytułów, szczególnie SuperBass 2.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...