AudioTube Napisano 27 sierpnia Udostępnij Napisano 27 sierpnia W praktyce tak jak Mariusz pisze. A ten na górze robi jak dla mnie no niezwykłą robotę, ponieważ jeśli w nagraniu jest „przestrzennie”, on jakby rozrzuca/wypycha półkólę wybrzmień i pogłosów w moją stronę. Z akcji pomiędzy kolumnami dużo wychodzi na przód, od około 5kHz. Gdzieś tam wklejałem zdjęcie z charką. Dobrze jest jak najbardziej wyciszyć pokój. A już późnym wieczorem/nocą, no to i Jarkowi by się spodobało. I cichutko i dużo słychać, ponieważ najniższe dwie oktawy mam presety z głośniejszym graniem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 27 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 27 sierpnia 2 godziny temu, MariuszZ napisał: Tweetery z tubą są bardziej kierunkowe od klasycznych przetworników. Ale co to za tuba w tych Unitrach? Tubinka co najwyżej. To już w LS50 jest głębsza. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 27 sierpnia Udostępnij Napisano 27 sierpnia Możliwe ale jak wiadomo od reguły są wyjątki. Porównując efekty przestrzenne tuby i klasyka zauważyłem, że z tuby moich herezji wyraźniej kreślone są kształty źródeł pozornych i ich umiejscowienie w stosunku do jedwabnego klasyka miedzy kolumnami ale gorzej kreuje ona (tuba) te efekty poza bazą kolumn. Np. Efekt radyjka nad lewym ramieniem z "The ballad of Bill Hubbard" tuby Herezji odtwarzają nie nad ramieniem z lewej tylko gdzieś przy kolumnie. Trudno mówic o oderwaniu dźwięku od kolumny nawet. Crescendo z Bifrostow w tej materii wymiata i lokuje dźwięki poza bazą bez żadnych oporów. Zapewne jest jeszcze udział niskosredniotonowego w tej iluzji i tu mogą być dodatkowe niewiadome bo w sumie nie wiem jakie częstotliwości odtwarzają te głosy z radia. Może być tak, że w Heresy sredniotonowa tuba gra, a w bifrostach już kopułka wysokotonowa więc z tuby na ucho idzie i mniej na ściany, a z jedwabiu na ucho i na ściany w innych proporcjach tworzących iluzję dźwięków nad ramieniem. Chociaż warczenie pumy po prawej u mnie obie kolumny odtwarzają podobnie. Tylko to chyba niższe częstotliwości są więc może większy udział niskich tonów jest co powoduje, że iluzje podobne są. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 27 sierpnia Udostępnij Napisano 27 sierpnia (edytowany) 3 godziny temu, MariuszZ napisał: Tweetery z tubą są bardziej kierunkowe od klasycznych przetworników. Mniej energii idzie na ściany, sufit i podłogę, więcej bezpośrednio do ucha. Może to powodować wrażenie węższego grania bo efekty przestrzenne są jakimś równaniem uwikłane w zjawiska pogłosowe. Będzie to bardziej odczuwalne w mniej zaadoptowanych akustycznie pomieszczeniach. To tak na logikę 😉 Czyli słaba adaptacja akustyczna u Krafta w salonie mogła spowodować zawężenie sceny? Czy raczej jest to przyzwyczajenie do zbyt zywej akustyki? Czy Unitry w takim razie nie mają zbyt podbitego basu skoro nawet monitory w obudowie zamknietej z twardą membraną buczą? Czy jest to kwestia nieprawidlowego rostawienia kolumn i nałozenia modow ?. Pytanie kolejne skoro "tubka" skupia energię zaweżajac ją i działa do około 2.4khz to czy nizej i szerzej grajacy przetwornik, nie wplywa na zjawisko pogłosu, dodatkowo przesunietego w fazie ( niesymetryczne ustawienie) o fali dlugości 15-.... cm i Skoro mamy do czynienia z transjentami w tak pustej przestrzeni, gdzie kazda zmiana czestotliwosci przesuwa fazę, moze powodować gorsza czytelność rozstawienia instrumentow. Jednym slowem niesymetryczne rozstawienia źródla dźwieku? Czy do tej pory Kraft nie zauwazyl tego zjawiska bo nakladały się na nie o krotszej fali? Czy w takim razie, zmiana przetwornika skupiajacego energię moze wplynąć na barwę calego zestawu głosnikowego przy niesymetrycznym ustawieniu, dodatkowo w pustych scianach bocznych, bo wszystkie wspomniane zjawiska na to wskazują i przy teorii, ktora przytoczyłeś? 15 minut temu, MariuszZ napisał: Możliwe ale jak wiadomo od reguły są wyjątki. Porównując efekty przestrzenne tuby i klasyka zauważyłem, że z tuby moich herezji wyraźniej kreślone są kształty źródeł pozornych i ich umiejscowienie w stosunku do jedwabnego klasyka miedzy kolumnami ale gorzej kreuje ona (tuba) te efekty poza bazą kolumn. Np. Efekt radyjka nad lewym ramieniem z "The ballad of Bill Hubbard" tuby Herezji odtwarzają nie nad ramieniem z lewej tylko gdzieś przy kolumnie. Trudno mówic o oderwaniu dźwięku od kolumny nawet. Crescendo z Bifrostow w tej materii wymiata i lokuje dźwięki poza bazą bez żadnych oporów. Zapewne jest jeszcze udział niskosredniotonowego w tej iluzji i tu mogą być dodatkowe niewiadome bo w sumie nie wiem jakie częstotliwości odtwarzają te głosy z radia. Może być tak, że w Heresy sredniotonowa tuba gra, a w bifrostach już kopułka wysokotonowa więc z tuby na ucho idzie i mnie na ściany, a z jedwabiu na ucho i na ściany w innych proporcjach tworzących iluzję dźwięków nad ramieniem. Chociaż warczenie pumy po prawej u mnie obie kolumny odtwarzają podobnie. Tylko to chyba niższe częstotliwości są więc może większy udział niskich tonów jest co powoduje, że iluzje podobne są. Czy masz symetrycznie rozstawione kolumny wzgledem scian bocznych? Bo jesli tak, to wyjasnienie czytelnosci źrudel pozornych już nie jest trudne. Z tym, ze u Ciebie jeszcze jest jedna zmiana czyli sredniotonowy w tubie czyli dłuższe fale są inaczej propagowane. Edytowano 27 sierpnia przez audiowit Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 27 sierpnia Udostępnij Napisano 27 sierpnia 15 minut temu, audiowit napisał: Czyli słaba adaptacja akustyczna u Krafta w salonie mogła spowodować zawężenie sceny? Na pewno adaptacja ma wpływ ale jaki to trzeba posłuchać. Z relacji Jarka wynika, że nie ma problemów z oderwaniem dźwięków od kolumn czy kreowaniem ich w przestrzeni poza bazą kolumn. To są jakieś niuanse, które trzeba by dokładnie posłuchać, a i tak różnice budowy ucha mogą spowodować, że inaczej odbierzemy efekt, nie mówiąc o jego opisaniu. 15 minut temu, audiowit napisał: Pytanie kolejne skoro "tubka" skupia energię zaweżajac ją i działa do około 2.4khz Każda inaczej wpłynie na wypadkową przy uchu. Różnią się budową przecież, zakresem pracy, ja np. mam dwa głośniki w tubach. Trudno szacować, można co najwyżej gdybać jak ja w poprzednim poście 😉 15 minut temu, audiowit napisał: Czy masz symetrycznie rozstawione kolumny wzgledem scian bocznych? Z dokładnością do pół metra. Nie mam ale pracuję nad tym. Jest to ważne ale wydaje mi się, że bardziej na rezonanse pomieszczenia niż efekty przestrzenne. Tu bardziej chyba wpływ mają zjawiska pogłosowe związane z czasem T60 i kierunkowością przetworników odtwarzających dźwięki tworzące źródła pozorne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 27 sierpnia Udostępnij Napisano 27 sierpnia (edytowany) Jeszcze podpowiem, że rozproszenie nie pochloniecie przy kopulce daloby lepszy efekt bo kopulka jest mniejszym źrodlem dźwięku ale o mniejszej energii. Wiec gluszenie jej nie sluzy. 29 minut temu, MariuszZ napisał: Każda inaczej wpłynie na wypadkową przy uchu. Różnią się budową przecież, zakresem pracy, ja np. mam dwa głośniki w tubach. Trudno szacować, można co najwyżej gdybać jak ja w poprzednim poście 😉 Tuba nawet mierzona komputerowo czy matematycznie ( jak zwał, tak zwał) nie bedzie doskonala. Tak, oczywiscie to zupelnie inne przetworniki. 44 minuty temu, audiowit napisał: Czy masz symetrycznie rozstawione kolumny wzgledem scian bocznych? Bo jesli tak, to wyjasnienie czytelnosci źrudel pozornych już nie jest trudne. Z tym, ze u Ciebie jeszcze jest jedna zmiana czyli sredniotonowy w tubie czyli dłuższe fale są inaczej propagowane. Polecam symetrię zyska precyzja i wszystko co za tym idzie ale tez wiem jak potrafia popsuc odbior pogłos czy rezonanse. Ale poprawa jednego nie wyklucza poprawy drugiego. Tylko że.... nie w pomieszczeniach uzytkowych, gdzie chce sie zyć. "różnice budowy ucha mogą spowodować, że inaczej odbierzemy efekt, nie mówiąc o jego opisaniu" Slyszę to po raz ktoryś i jakoś mam do teorii o budowie ucha dystans. W moim jezyku to brzmi " róznice pomijalne". Bo cos się slyszy lub nie, a tylko interpretacja moze byc inna. Edytowano 27 sierpnia przez audiowit Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolt Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Ta, budowa ucha i różnice pomijalne. Wystarczy sobie lekko ucho zagiąć, by stało się delikatnie odstające, a odbiór dźwięku zmienia się całkowicie. Już nie mówiąc o zagięciu na zdecydowanie odstające. Kształt i budowa ucha ma ogromny wpływ na odbiór dźwięku. 1 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 28 sierpnia (edytowany) 11 godzin temu, MariuszZ napisał: Z dokładnością do pół metra. Nie mam ale pracuję nad tym. Jest to ważne ale wydaje mi się, że bardziej na rezonanse pomieszczenia niż efekty przestrzenne. Na rezonanse to niesymetryczne ustawienie może właśnie wpłynąć korzystnie. W załączniku symulacja dla tego samego pomieszczenia, ale różnego rozstawienia kolumn. Edytowano 28 sierpnia przez Kraft 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 28 sierpnia 11 godzin temu, audiowit napisał: Jeszcze podpowiem, że rozproszenie nie pochloniecie przy kopulce daloby lepszy efekt bo kopulka jest mniejszym źrodlem dźwięku ale o mniejszej energii. Wiec gluszenie jej nie sluzy.. No nie bardzo. Wysokie częstotliwości są mocno kierunkowe. Raczej nie docierają bezpośrednio do bocznej ściany, szczególnie jeśli kolumny są skręcone do wewnątrz. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Najwięcej energii idzie na ścianę za nami. Tam jest pierwsze mocne uderzenie energii i tam wg dr Toola powinno się głównie absorbować. Oczywiście ilu uczonych tyle teorii. Warto pokombinować z ustrojami bez względu na teorię. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 28 sierpnia 2 minuty temu, MariuszZ napisał: ...i tam wg dr Toola powinno się głównie absorbować. Jakbyś miał link pod ręką, to poproszę. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Wynika to z kontekstu wypowiedzi zawartych w publikacjach EW i KR. Wypowiedzi samego dr Toole`a nie podlinkuję teraz ale poszukam jak znajdę chwilę. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolt Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia (edytowany) Widać są różne szkoły tego, co "za nami", bo ja słyszałem o tym, że lepiej tam rozpraszać, aniżeli absorbować. I skłaniam się ku temu. Edytowano 28 sierpnia przez zolt Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał S Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia 18 minut temu, zolt napisał: lepiej tam rozpraszać, aniżeli absorbować. Pod warunkiem zachowania odpowiedniej odległości między dyfuzorem, a głową słuchacza (wynikającej z odległości miejsca odsłuchowego od tylnej ściany). Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia 3 godziny temu, Kraft napisał: No nie bardzo. Wysokie częstotliwości są mocno kierunkowe. Raczej nie docierają bezpośrednio do bocznej ściany, szczególnie jeśli kolumny są skręcone do wewnątrz. Wysokie, tak. Ale nie one mi chodzi bo są dodatkowo w tubkach. Chodzi o nazwijmy je srednimi czyli ponizej punktu podzialu czyli 2400hz czyli fala dlugosci 15cm +, ktore juz są emitowane (teoretycznie) przez przetwornik niskosredniotonowy i w ktore jest wyspecjalizowany nasz sluch. One robią Ci złą robotę przy pustych scianach i niesymetrycznym ustawieniu "rozmazują" obraz. Dodatkowo dochodza rezonanse o ktorych pisalem przesuniete w fazie. U Mariusza sytuacja jest inna kiedy sredniotonowy jest tez tubą. Dlatego w jego sytuacji stawia wyzszość tuby nad kopulką, z fizycznego punktu widzenia doskonalszą. Tuba teoretycznie powinna focusować żeby zwiekszyc efektywnosć powszechne za dawnych czasow i na rynku pro. Dodatkowo Mariusz wysunol teorię do ktorej sie odnioslem. Przyklad z mojego podworka. Ustawienie symetryczne co do cm. Bez bocznych dyfuzorow mialem szerszą scenę. Po ich dostawieniu calkowicie zmienil się obraz. Wezsza scena ale zdecydowanie wyraźniejsze obrazowanie. Efekty fazowe jeszcze bardziej czytelne. Dyfuzory liczone na srednie czestotliwosci ( juz teraz nie pamietam zakresu). 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 28 sierpnia 29 minut temu, audiowit napisał: Dyfuzory liczone na srednie czestotliwosci ( juz teraz nie pamietam zakresu). No się zdecyduj. Z boku masz dyfuzory liczone na średnie częstotliwości, a piszesz, że rozpraszają Ci to, co gra kopułka. 15 godzin temu, audiowit napisał: Jeszcze podpowiem, że rozproszenie nie pochloniecie przy kopulce daloby lepszy efekt bo kopulka jest mniejszym źrodlem dźwięku ale o mniejszej energii. Wiec gluszenie jej nie sluzy. Mylisz zakresy. Po bokach to Ty rozpraszasz średnicę, a nie to, co gra wysokotonowiec. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Skupmy sie na Twoim pomieszczeniu, gdzie masz zamazany obraz niesymetrycznym ustawieniem, pustymi scianami i przyzwyczajeniem do innego typu wysokotonowca. Do tego niewlasciwie ustawionymi kolumnami i miejsca odsluchowego. Przy prawidlowym ustawieniu nie ma mozliwosci, zeby z tak małych monitorow w obudowie zamknietej dudnil Ci bas. Podaj wymiary swojego pomieszczenia. Probowales skozystac z jakiegos kalkulatora? Podstawa podstaw. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Kaczadupa, rozdajesz serduszka nie rozumiejac wogole o czym mowa. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia (edytowany) 6 minut temu, audiowit napisał: Kaczadupa, rozdajesz serduszka nie rozumiejac wogole o czym mowa. Lubię Cię chociaż nie zawsze zgadzam. I wiem jedno, nie szukaj pojedynku z Kraftem bo nie masz szans a na końcu będzie tylko wstyd. Oczywiście Twój wybór, jednak czasem lepiej uznać wyższość przeciwnika niż kolejny raz dać się ośmieszyć. Edytowano 28 sierpnia przez kaczadupa 1 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Nie lubisz nikogo. W jakim pojedynku. Mamy podstawy akustyki widzimy pomieszczenie i pytania nasuwaja sie same, a nawet wnioski. Nie trzeba do tego akustyka. Problem lezy w tym, ze pomieszczenie jest niezbyt przyjazne akustycznie, co widać. Wytlumaczmy sobie zjawiska. I nie odearacajmy kota ogonem. Skoro Kraft testuje w nich kolumny moze warto zebysmy wiedzieli. Tylko nie odpowiedź pomieszczenia ale wszystko. Jak to mozliwe, ze wzbudza sie bas. U mnie nie wzbudzal sie przy 30cm membranie i 30litrowym litrazu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczadupa Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Nie wyciągasz wniosków. Nauka i logika vs ślepa wiara we własne uszy, możliwości i audiofilskie legendy. Powodzenia. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia 1 godzinę temu, kaczadupa napisał: Lubię Cię chociaż nie zawsze zgadzam. I wiem jedno, nie szukaj pojedynku z Kraftem bo nie masz szans a na końcu będzie tylko wstyd. Oczywiście Twój wybór, jednak czasem lepiej uznać wyższość przeciwnika niż kolejny raz dać się ośmieszyć. Kiedy się osmieszylem? W watku ktory zaoraliscie nie chcac zrozumieć zasady br w Eve i doborem takich, nie innych wzmacniaczy i dlaczego kosci sa tak slabe? Myslę, ze nikt nie byl zainteresowany lacznie z Tobą. Gowno Was onchodzi jak to dziala. O akustyce pisze się nowicjuszom, samym majac poglos, taka jest prawda. Nie zbaczajmy z watku. Mam kilka pytan na temat Unitr w danych warunkach akustycznych. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 28 sierpnia (edytowany) 1 godzinę temu, audiowit napisał: Przy prawidlowym ustawieniu nie ma mozliwosci, zeby z tak małych monitorow w obudowie zamknietej dudnil Ci bas. Może lepiej Witold skup się na tym, co piszesz. Nie będzie potrzeby ciągłego prostowania Twoich postów. Testowane Unitry nie są konstrukcją zamkniętą! 57 minut temu, audiowit napisał: Jak to mozliwe, ze wzbudza sie bas. U mnie nie wzbudzal sie przy 30cm membranie i 30litrowym litrazu. Jasne. Oczywiście jeśli pominąć takie przypadki, jak ten, który ostatnio opisywałeś;) "I obudziłem potwora. Mod około 40-50hz. Nie poradzę sobie z nim ustawieniem (sprawdzone)". A daleko było tu chyba do 30 cm. Edytowano 28 sierpnia przez Kraft 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
audiowit Napisano 28 sierpnia Udostępnij Napisano 28 sierpnia Prosilem o nie odwracanie kota ogonem. Przy oz nie mam wogole klopotu. Przy br 40-50hz. Z kudosami nie mam. Prosilem o wymiary. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 28 sierpnia Autor Udostępnij Napisano 28 sierpnia 6 minut temu, audiowit napisał: Przy oz nie mam wogole klopotu. Ja też nie. Pozdrawiam. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.