Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Nie wiem czy każdy ma potrzebę na zrobienie testu i czy ma sobie lub komuś udowodnić że słyszy czy nie słyszy różnic. DAC będzie zawsze przetwarzał cyfrowa wersję PCM na analogową. Żeby przeprowadzić test w sposób rzetelny trzeba dostarczyć ten PCM w czystej postaci. I tu się zaczyna, bo odtwarzacz może obrobić plik przed dostarczeniem do DAC. Są różne odtwarzacze, zegary femotosekundowe, procesory itd. Serwisy streamingowe otrzymują pliki FLAC od wytwórni i takie przesyłają (Qobuz, Tidal), nie wiem co i po co mieliby z nimi robić i to jeszcze na gorsze? Spotify konwertuje do stratnych formatów, jest obcięte pasmo. Źródłowy PCM można zapisać w bezstratnych formatach CD-DA, WAV, FLAC, z tym że ten ostatni jest bezstratnie skompresowany żeby mniej miejsca zajmował (jak archiwum ZIP/rar). Łatwiej przesłać plik który mniej waży. W trakcie dekodowania dane są rozpakowywane z formy skompresowanej z powrotem do czystego PCM. Różnice które występują między niektórymi albumami z stream a CD, wynikają z różnych masteringów. Wytwórnie mogą wypuścić ten sam album z innym masteringiem dla CD i innym pod stream. Jeśli ktoś będzie próbował znaleźć różnice między bezstratnymi formami zapisu PCM, to rzeczywiście można się nabawić chorób.
  3. Spoko Dzięki za info.
  4. Mam wrażenie, że sporo osób Magnaty poleca i kupuje. Jeśli sufitowe grają podobnie do podłogowych, to z tych dwóch to raczej tylko Monitor audio. Czy warto wchodzić w wyższe serie? A może jakieś Dali albo Martin Logan?
  5. Promocje na HiFiGo z okazji powrotu do szkoły. Warto posprawdzać i inne produkty, bo często są to produkty wycenione niżej niż gdzie indziej. Warto przejrzeć choćby ofertę Toppinga, SMLS czy Singera. Cła i za wysyłkę się nie płaci gdy koszt zakupu powyżej 50 euro. https://hifigo.com/collections/sales?se_activity_id=163733700847&syclid=d2m5brhdup6c739c8dug&utm_campaign=⚡Hurry!+Only+2+Days+Left+for+Back-to-School+Audio+Deals!_163733700847&utm_medium=email&utm_source=shopify_email
  6. Panowie , a nie macie wrażenia , że serwisy typu Tidal czy Spotify to po prostu masówka , taka sama jak produkcja gąbek do zmywania. Postawcie się w roli właścicieli , Tidala czy tego drugiego. Macie Tidal 5 mln , Spotify 237 mln. odbiorców , którzy co m-c w zębach przynoszą Wam kasę ,resztę co nie przynosi rekompensują reklamodawcy . Ile z tej liczby to audiofile ? Weźmy taką Polskę. Tidal + Spotify ogółem to 9 221 000 użytkowników. Na AS i naszym forum zarejestrowanych jest 143 912 osób , załóżmy , że wszyscy to audiofile. To stanowi jakieś 1,56% ogółu. Nawet jak dobijemy do 2-3% ,to nie zmienia faktu , że ja jako właściciel takiego koncernu, raczej położyłbym większy nacisk na ilość repertuaru niż na jego jakość. Coś mi się widzi , że te nasze dywagacje dotyczące jakości i przewagi jednych plików nad drugimi w odniesieniu do serwisów streamingowych są w całokształcie odbiorców niszowe i pomijalne.
  7. Tak, raz jeszcze potwierdzam - DUŻE, pozytywne zdziwko Bo gra nie tylko poprawnie pod niemal każdym względem, ale przede wszystkim b. przyjemnie, eufonicznie, co nie znaczy "kluchowato". SMSL, jak to oni zrobił całą "rodzinkę" tych wzmacniaczy, w których część analogowa jest w zasadzie tożsama, a więc i brzmienie będzie b. podobne lub identyczne. AO200 Mk2 ma podniesioną moc 2x85W względem podstawowego. wejścia tylko analogowe, w tym zbalansowane (jest jakiś port USB nie wiadomo po co, chyba do grania MP3 z pendrive'a?) AO300 - w zasadzie to samo, tylko z DAC na Cirrus Logic, całkiem przyzwoity, ma tryb NOS - zauważyłem, że jak sie upsampluje sygnał z z Wiima po coaxialu do 192kHz to w trybie NOS gra to bajkowo, na tej częstotoliwości próbkowania niemal nie wystepują artefakty związane na ogół z tryben NOS). Ma HDMI Arc (ale bez obsługi CEC, a więc nie regulujemy pilotem od TV). RAW-HA1 - chyba 1:1 identyczny jak AO300, ale z lepszym, ładniejszym wyświetlaczem i kilkoma usprawnieniami (np. zapamiętuje ostatni poziom osobno dla każdego wejścia)
  8. Jaki wzmacniacz kupić do takich głośników, i takiego subwoofera POLK AUDIO SIGNATURE ELITE ES12 SUBWOOFER. Najlepiej też firmy POLK. Pomoże ktoś. POLK AUDIO Signature Elite ES55 głośnik podłogowy HiFi, certyfikat Hi-Res, kompatybilny z Dolby Atmos i DTS takie mam te głośniku i taki subwoofer POLK AUDIO SIGNATURE ELITE ES12 SUBWOOFER
  9. Today
  10. Dzięki za odpowiedź, będą stały przy telewizorze i z kanapy odsłuch (jakieś 3,5m) a komputer po optyku 7,5m (czy to nie zadaleko?) Czyli pozostaje mi odsłuch polk i elac, a Wharfedale Denton 85th odpuścić?
  11. Sprzedam przetwornik analogowo-cyfrowy Arcam irDAC I. DAC jest na kości Burr Brown PCM1796 w odróżnieniu od wersji drugiej na ESS, ma świetną renomę, poszukiwany za naturalne brzmienie. Posiada 2 wejścia optyczne. Stan bardzo dobry. Komplet z pilotem, zasilaczem i pudełkiem. cena: 1150 zł Serdecznie polecam. https://www.olx.pl/d/oferta/przetwornik-arcam-irdac-CID99-ID170eDk.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=0
  12. To faktycznie istotne. Problem w tym, że często wydaje nam się, że brzmi lepiej lub gorzej, a faktycznie brzmi tak samo. Trochę pokory w tym hobby nie zaszkodzi. Przesadne zaufanie do własnych "złotych uszu" może powodować, że stracimy czas i pieniądze, w rzeczywistości ani o jotę nie rozwijając naszego systemu. Logika wskazuje, że Ci, którzy są naprawdę zainteresowani dążeniem do poprawy brzmienia, powinni się do ślepych testów odnosić jak najbardziej przychylnie, jak do użytecznego narzędzia ułatwiającego ich wysiłek.
  13. Nie jest to super popularna kolumna, więc pewnie chcą się pozbyć sztuki z magazynu Moim zdaniem rozsądny pomysł, choć na centralny warto rozważyć zewnętrzną końcówkę mocy. Przemyślałbym również jednak drugi subwoofer lub zmianę obecnego RELa na coś, co zapewni sporo większe uderzenie w filmie
  14. Ty się nie śmiej , to trafo ma tak nietypowe wymiary , że jedyna obudowa profesjonalna jaką znalazłem kosztowała 1 600 zł. A tak , to ta studzienka jest idealna. Ma wentylację , łatwa w obróbce .... choć rozważałem też pudełko po butach
  15. Cześć Polki R200 to fajny kierunek moim zdaniem. Warto jeszcze sprawdzić KEF Q3 Meta lub aktywne KEF LSX II LT. Nie mają szczególnie dużo basu, ale to świetne, szerokie granie z bdb detalem.
  16. Dla mnie jest ważniejsze: 'czy utwór brzmi lepiej czy gorzej'.
  17. Jeszcze są KEF T301, ale tu będzie pewnie problem z dostępnością
  18. Mój mi pokazuje, stan na wczoraj, 63,5 - siedemnaście to nie jest. A na tym co, jak i kiedy jeść, to się zupełnie nie znam. Odżywiam się instynktownie. Lubię proste jedzenie. A poniżej, przykład paralaksy 😉
  19. Jak ktoś ma ochotę na porządny, współczesny funkowy koncert, to tu jest. Ich płyty są trochę nużące jak dla mnie, choć stylistyka ogólnie jest ok. Tu grają bardziej gitarowo, może dlatego to brzmi naprawdę bdb!
  20. Mam po budowie domu jeszcze do wydania 4 takie "innowacyjne opakowania" 😁. Czarne, bardziej hajendowe...
  21. Jako laik muszę stwierdzić, że wygląda to przerażająco i nawet trudno powiedzieć, czy w tym wszystkim grają jeszcze jakieś pliki muzyczne, czy może jednak te wszystkie sprzętowo-programowe zmienne i stałe... 🤪 Do tego jeszcze na jednym z wątków równoległych postawiono tezę, że muzyka z Linuxa brzmi lepiej niż z Windowsa (czego zresztą nie oceniam, bo nawet nie mam takich narzędzi, a co dopiero chęć i wiedzę by to zrobić). W wątkach o streamingu (tu także) przewija się często teza, że dostawcy "coś" robią z plikami ale oczywiście nikt nie wie co...? Teza jest nie do zweryfikowania ale jakoś się ku niej skłaniam, tak intuicyjnie 😉. Zmierzam do zasadniczego pytania: co my tak naprawdę próbujemy testować? Czystą zawartość plików? Czy to w ogóle jest możliwe w wersji streamingowej? Skoro stawia się tyle warunków technicznych, a w każdym razie, nawet gdy nie są one koniecznymi warunkami, to po prostu istnieją jako pewne możliwości, powiedzmy wpływania na ostateczny odbiór dźwięków... Przecież słuchając z platform streamingowych nie mamy do czynienia z fizycznymi plikami, jeżeli tak w ogóle można się logicznie wyrazić...😁 (mam na myśli, że nie da się ich pobrać, rozciąć skalpelem i zobaczyć co w środku 😉). Dostajemy dostęp do pewnego strumienia informacyjnego, przygotowanego i zdefiniowanego przez nadawcę, a nie do pliku źródłowego. Nie żeby mi to sen z powiek spędzało, bo postawiłem na inne rozwiązanie kwestii streamingu. Ale cały czas mam poczucie, że jest więcej pytań, niż odpowiedzi gdy chodzi o jakość plików, zwłaszcza w streamingu.
  22. Swoją drogą,Tomasz, niezła tabela z tym jedzeniem 😁. Jestem ostatnio w delegacji w Radomiu,nim dojechałem wszedł hot- dog, garść orzeszków,3 duże kawy w trasie, zgodnie z tematem wątku 😁. Dopiero teraz ,w obiad, leczę żołądek,flaki , żurek i do roboty! Cholera, wątki się mieszają😁
  23. Taaak, nie ma jak rozbierane zdjęcia
  24. Nie wiem jak z tą ofertą, ale kupiłem tę kolumnę 1,5 roku używaną Center (nie Center 2) za ok. 2500 a ceny nowych były też ok. 5000. Też dobierałem centralny do moich AP Classic 8. Uważam, że za tyle warto. Super jakość dźwięku i wykonania.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Nie wiem czy każdy ma potrzebę na zrobienie testu i czy ma sobie lub komuś udowodnić że słyszy czy nie słyszy różnic. DAC będzie zawsze przetwarzał cyfrowa wersję PCM na analogową. Żeby przeprowadzić test w sposób rzetelny trzeba dostarczyć ten PCM w czystej postaci. I tu się zaczyna, bo odtwarzacz może obrobić plik przed dostarczeniem do DAC. Są różne odtwarzacze, zegary femotosekundowe, procesory itd. Serwisy streamingowe otrzymują pliki FLAC od wytwórni i takie przesyłają (Qobuz, Tidal), nie wiem co i po co mieliby z nimi robić i to jeszcze na gorsze? Spotify konwertuje do stratnych formatów, jest obcięte pasmo. Źródłowy PCM można zapisać w bezstratnych formatach CD-DA, WAV, FLAC, z tym że ten ostatni jest bezstratnie skompresowany żeby mniej miejsca zajmował (jak archiwum ZIP/rar). Łatwiej przesłać plik który mniej waży. W trakcie dekodowania dane są rozpakowywane z formy skompresowanej z powrotem do czystego PCM. Różnice które występują między niektórymi albumami z stream a CD, wynikają z różnych masteringów. Wytwórnie mogą wypuścić ten sam album z innym masteringiem dla CD i innym pod stream. Jeśli ktoś będzie próbował znaleźć różnice między bezstratnymi formami zapisu PCM, to rzeczywiście można się nabawić chorób.
    • Spoko Dzięki za info.
    • Mam wrażenie, że sporo osób  Magnaty poleca i kupuje.  Jeśli sufitowe grają podobnie do podłogowych, to z tych dwóch to raczej tylko Monitor audio. Czy warto wchodzić w wyższe serie? A może jakieś Dali albo Martin Logan?
    • Promocje na HiFiGo z okazji powrotu do szkoły. Warto posprawdzać i inne produkty, bo często są to produkty wycenione niżej niż gdzie indziej. Warto przejrzeć choćby ofertę Toppinga, SMLS czy Singera.  Cła i za wysyłkę się nie płaci gdy koszt zakupu powyżej 50 euro. https://hifigo.com/collections/sales?se_activity_id=163733700847&syclid=d2m5brhdup6c739c8dug&utm_campaign=⚡Hurry!+Only+2+Days+Left+for+Back-to-School+Audio+Deals!_163733700847&utm_medium=email&utm_source=shopify_email
    • Panowie , a nie macie wrażenia , że serwisy typu Tidal czy Spotify to po prostu masówka , taka sama jak produkcja gąbek do zmywania. Postawcie się w roli właścicieli , Tidala czy tego drugiego. Macie Tidal 5 mln , Spotify 237 mln. odbiorców , którzy co m-c w zębach przynoszą Wam kasę ,resztę co nie przynosi rekompensują reklamodawcy . Ile z tej liczby to audiofile ? Weźmy taką Polskę. Tidal + Spotify ogółem to 9 221 000 użytkowników. Na AS i naszym forum zarejestrowanych jest 143 912 osób , załóżmy , że wszyscy to audiofile. To stanowi jakieś 1,56% ogółu. Nawet jak dobijemy do 2-3% ,to nie zmienia faktu , że ja jako właściciel takiego koncernu, raczej położyłbym większy nacisk na ilość repertuaru niż na jego jakość. Coś mi się widzi , że te nasze dywagacje dotyczące jakości i przewagi jednych plików nad drugimi w odniesieniu do serwisów streamingowych są w całokształcie odbiorców niszowe i pomijalne.
    • Tak, raz jeszcze potwierdzam - DUŻE, pozytywne zdziwko  Bo gra nie tylko poprawnie pod niemal każdym względem, ale przede wszystkim b. przyjemnie, eufonicznie, co nie znaczy "kluchowato". SMSL, jak to oni zrobił całą "rodzinkę" tych wzmacniaczy, w których część analogowa jest w zasadzie tożsama, a więc i brzmienie będzie b. podobne lub identyczne. AO200 Mk2 ma podniesioną moc 2x85W względem podstawowego. wejścia tylko analogowe, w tym zbalansowane (jest jakiś port USB nie wiadomo po co, chyba do grania MP3 z pendrive'a?) AO300 - w zasadzie to samo, tylko z DAC na Cirrus Logic, całkiem przyzwoity, ma tryb NOS - zauważyłem, że jak sie upsampluje sygnał z z Wiima po coaxialu do 192kHz to w trybie NOS gra to bajkowo, na tej częstotoliwości próbkowania niemal nie wystepują artefakty związane na ogół z tryben NOS). Ma HDMI Arc (ale bez obsługi CEC, a więc nie regulujemy pilotem od TV).  RAW-HA1 - chyba 1:1 identyczny jak AO300, ale z lepszym, ładniejszym wyświetlaczem i kilkoma usprawnieniami (np. zapamiętuje ostatni poziom osobno dla każdego wejścia)  
    • Jaki wzmacniacz kupić do takich głośników, i takiego subwoofera POLK AUDIO SIGNATURE ELITE ES12 SUBWOOFER.  Najlepiej też firmy POLK. Pomoże ktoś.  POLK AUDIO Signature Elite ES55 głośnik podłogowy HiFi, certyfikat Hi-Res, kompatybilny z Dolby Atmos i DTS takie mam te głośniku i taki subwoofer POLK AUDIO SIGNATURE ELITE ES12 SUBWOOFER
    • Dzięki za odpowiedź, będą stały przy telewizorze i z kanapy odsłuch (jakieś 3,5m) a komputer po optyku 7,5m (czy to nie zadaleko?)  Czyli pozostaje mi odsłuch polk i elac, a Wharfedale Denton 85th odpuścić? 
    • Sprzedam przetwornik analogowo-cyfrowy Arcam irDAC I. DAC jest na kości Burr Brown PCM1796 w odróżnieniu od wersji drugiej na ESS, ma świetną renomę, poszukiwany za naturalne brzmienie. Posiada 2 wejścia optyczne. Stan bardzo dobry. Komplet z pilotem, zasilaczem i pudełkiem. cena: 1150 zł Serdecznie polecam.   https://www.olx.pl/d/oferta/przetwornik-arcam-irdac-CID99-ID170eDk.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=0
    • To faktycznie istotne. Problem w tym, że często wydaje nam się, że brzmi lepiej lub gorzej, a faktycznie brzmi tak samo. Trochę pokory w tym hobby nie zaszkodzi. Przesadne zaufanie do własnych "złotych uszu" może powodować, że stracimy czas i pieniądze, w rzeczywistości ani o jotę nie rozwijając naszego systemu.  Logika wskazuje, że Ci, którzy są naprawdę zainteresowani dążeniem do poprawy brzmienia, powinni się do ślepych testów odnosić jak najbardziej przychylnie, jak do użytecznego narzędzia ułatwiającego ich wysiłek. 
    • Nie jest to super popularna kolumna, więc pewnie chcą się pozbyć sztuki z magazynu   Moim zdaniem rozsądny pomysł, choć na centralny warto rozważyć zewnętrzną końcówkę mocy. Przemyślałbym również jednak drugi subwoofer lub zmianę obecnego RELa na coś, co zapewni sporo większe uderzenie w filmie  
    • Ty się nie śmiej , to trafo ma tak nietypowe wymiary , że jedyna obudowa profesjonalna jaką znalazłem kosztowała 1 600 zł. A tak , to ta studzienka jest idealna. Ma wentylację , łatwa w obróbce .... choć rozważałem też pudełko po butach
    • Cześć Polki R200 to fajny kierunek moim zdaniem. Warto jeszcze sprawdzić KEF Q3 Meta lub aktywne KEF LSX II LT. Nie mają szczególnie dużo basu, ale to świetne, szerokie granie z bdb detalem. 
    • Dla mnie jest ważniejsze: 'czy utwór brzmi lepiej czy gorzej'.
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...