Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Hej, Te małe monitorki całkiem fajnie wpisały się w moje 14m2. Oczywiście bas to nie tylko impuls z membrany, odpowiedź z kubatury obudowy, rezonansu z otworu BR, ale również odpowiedź samego pomieszczenia, które najmocniej wpływa na to co słyszymy z kolumn. Dali grają u mnie dość spektakularnie w tym niskim zakresie. Bas nie schodzi do piekła, ale jest dość mocno uwypuklony w jego średnim zakresie. Czuć, że jest nieco podkolorowany, nie czuć żadnej pudełkowatości, może nie przesadzę pisząc, że jest napompowany porównując do basu z Heresy, który mniej wychodzi przed średnicę i jakościowo jest lepszy wg moich oczekiwań. Potrafią te paczki precyzyjnie kopnąć dołem, ale gdzie im tam do basu z Bifrostów. Ten ostatni jest nieokiełznany niestety i bez DSP w 14m2 trzeba uważać z repertuarem bo te z basową nutą powodują ból głowy. Niektórzy to lubią, ja nie przepadam. Na szczęście można w Eversolo przyciąć modalne bumpy wykorzystując DSP PEQ, GEQ lub impulsem FIR. Średnica i soprany z Dali powodują, że ma się wrażenie dość detalicznego grania z precyzyjną, dobrze napowietrzoną sceną stereo. Nie ma jednak przesytu na górze, a co za tym idzie jakiejś szklistości. Obrazy przestrzenne dźwięków kreślone są z dobrym konturem. Namacalność przestrzenna muzycznych spektakli jest na bardzo wysokim poziomie. Fajnie się słucha tych paczek tylko ten rozmiar. Nikną w oddali z perspektywy kanapy Kilka pomiarów REW - Umik z miejsca odsłuchu w załączniku i na obrazkach. Ponieważ efektywność kolumn jest różna wyrównałem poziomy do 70,5 dB SPL. Na moim Heglu H120 gałka volume odpowiednio 34 dla Heresy, 43 dla Dali i 46 dla Bifrostów. Na wykresie amplitudy dB SPL widać jak dobrze Heresy niwelują rezonans pomieszczenia, a Dali wpisują się mocniejszym basem o 5dB na 50Hz, a Bifrosty aż o 10dB. Widać też nieco więcej zniekształceń THD z Dali w zakresie poniżej 50Hz. Nie słychać tego bezpośrednio by pisać o jakimś przesterze czy słyszalnym zniekształceniu. Jest wrażenie podkolorowania niskich dźwięków, ich saturacji (napompowania?) Na gifach spektogramy i wodospad trzech zestawów. Widać przewagę Heresy, które bez DSP mają wyrównane pasma i widać ładniejszy rozkład energii w całym paśmie. Czy Dali są gorsze? Nie. Są inne, dla entuzjasty, który szuka kolumn do innych gatunków muzycznych, w innych warunkach lokalowych, z innymi oczekiwaniami i budżetem. Gdybym nie miał wzmacniacza lampowego o małej mocy to te Dali zaspokoiłyby moje soniczne oczekiwania na dłuższy czas. Nie dziwię się, że zyskały sporo uznania wśród użytkowników naszego forum. Zasługują Pozdrawiam. M test dali 02092025.mdat
-
Q21 zaczął obserwować Pylon Pearl Sat czy On-Wall?
-
Moim zdaniem Dali Oberon On-Wall będzie całkiem blisko brzmieniem do Pearli. Jeśli jednak nie będą "pełne" kolumny przeszkadzały, to zawsze będzie łatwiej je sprzedać, gdybyś w przyszłości chciał zrobić duże zmiany w systemie
-
KrólKiczu zaczął obserwować Rega Brio MK7 | Odsłuchy w Q21
-
Nie spotkałem się od dłuzszego czasu z narzekaniem na to
- Today
-
W wolnej chwili wezmę Gryphona do kieszeni i podskoczę wracając z pracy do Kato na jakieś odsłuchy( w którym macie większy wybór na miejscu? Unique korcą ,tylko pytanie czy sa na tyle wygodne i tak piknie grają żeby taką kapuchę płacić, FiiO bardziej przystępne, tylko tu akurat szkoda że tak daleko macie sklep, jednak zawsze lepiej wsadzić do ucha:)
-
Pamiętam jak chciałem dodać blasku kolumnom Gato fm8, nakręcony po przeczytaniu jak to posrebrzane kable to robią, zmieniłem kable 1,5mm za 10zł na Van den Hul The Clearwater. Podświadomość cały czas mnie nastawiała że będą fajerwerki, a tu klapa, brak zmian. Ok, piszą że na budżetowym sprzęcie może nie być różnic i analogowe więcej wnoszą. Po przesiadce na obecny zestaw mówię dobra druga próba. Tanie kable xlr kontra 5x droższe Ricable Magnus i znów różnic brak. Także ja już podziękuję.
- 867 odpowiedzi
-
- 2
-
-
No właśnie to tak różnie jest chyba, bo te które miałem bardzo usłyszeć to jakoś milczą (rca, xlr - niewiele tam słychać, więc mówię, że są neutralne 😉) ale już głośnikowe mi zagrały i o dziwo zasilające! 😎. Bądź tu człowieku mądry.
- 867 odpowiedzi
-
Mariusz, siedziałeś obok nich 50 cm i powiem Ci, ze bas z tych 115 watowych popierdółek niewiele ustępuje basowi z KEF. Przez dwa lata były podłączone do Tandberga 2055, a bas z niego to nie w kij dmuchał. Kto do mnie przychodził to zawsze pytał, gdzie stoi sub. To bardzo dziwne kolumienki. Budę mają z odlewu aluminiowego. Bardzo gruby ten odlew i przez to ciężkie jak jasna ch.... . Przy następnej wizycie do posłuchania. Wojtek nie obraź się, ale naprawdę jest go dużo więcej niż Menuetów. Miałem okazję porównać dwa rodzaje menuetów. Żadne nie mają tyle basu co te CX100.
-
To bardzo fascynujące jak kawałek miedzi otulony tworzywem sztucznym może do granic nie akceptowalności zmienić brzmienie zaawansowanego w budowie zestawu stereo kosztującego dziesiątki tysięcy złotych. Aż strach! Potrafię wychwycić wszelkie zmiany w moim systemie i te spore dla mnie są subtelne dla innych, ale kabli nie słyszę i nie neguję że ktoś słyszy. Tak sobię myślę że to szczęście ich nie słyszeć
- 867 odpowiedzi
-
- 3
-
-
Zaraz , jak to było te 7 lat temu ? A , przypominam sobie , " po co Ci tyle klamotów ... " Gratulację.
-
No właśnie. Porównywałem kiedyś Opery Callas z Xavianami: Corallo i Ambra. Wszystkie miały midwoofery z polipropylenu, Corallo i Ambra korzystały nawet z tych samych przetworników. Oczywiście były pewne cechy wspólne tego materiału, ale Callas oceniam jako szybkie i ze znakomitą mikrodynamiką, Ambry jako dość leniwe, za to z fantastycznym nasyceniem, a Corallo gdzieś pośrodku. Wspólnym mianownikiem była charakterystyczna słodycz, ale w Callas bardzo subtelna, a w Xavianach (szczególnie Ambrach) już zdecydowana. Więc raz, że różny polipropylen, a dwa - konkretne konstrukcja (Corallo - OZ, Ambra - przedni BR) jednak robi swoje. Do tego różne skrzynki - twarda i sztywna obudowa Callas vs. miękkie drewno obu Xavianów. O zwrotnicy nie wspomnę.
-
Mam Pylon Pearl 25 kolumny i centralny w 5.1.2. Myślę kiedyś przy zmianie lokalu o rozwoju aż do 7.2.4. z jednej strony surround+surround back aż się prosi o on-wall bo kąt jest idealny. Jaki on-wall pasuje brzmieniowo do Pylonów? heco ambient, Dali? A może nawet coś montażowego? Z drugiej strony, można dopasować Pearl Sat w identycznym kolorze. Czy też warto wziąć Pearl Monitor? Będzie lepiej? Na pewno taniej…
-
No a jak grać rock bez basu? Przy czym nieważne, czy masz pełnopasmowe kolumny czy zestaw minimonitorków z aktywnym subwooferem - i tak możesz oceniać DAC, bo przecież sygnał do suba idzie analogowo po RCA z pre-out wzmacniacza zintegrowanego. Bez suba pozostają IMO szybkie i zwinne, mimo, że to "leniwy" polipropylen. Natomiast dodanie aktywnego subwoofera/subwooferów zwiększa zdecydowanie pałer na basie. I rocka grasz 100% komfortowo. W moim systemie pasmo poniżej 70Hz jest zasilane w kl. D - 800W mocy ciągłej, 2,4kW w szczycie. Trochę kontrast w stosunku do średnicy i wysokich...
-
Testy stereo u Rafała oraz porównanie konwerterów na Sabre
topic odpisał il Dottore na Arko55 w Nasze testy
Dokładnie - mam to samo w moich donglach. Tylko że to niższe serie ESS czy drabinki R2R niż w urządzeniach stacjonarnych. HiBy FB4 jest słodziutki i superprzyjemny a R2R Cayina RU-6 gra w porównaniu do delikatnego ESS wręcz szorstko i brutalnie. -
Ja też, ale wpadałem na forum i odnotowałem Twoją dłuższą nieobecność. Miło znów Cię tu widzieć po wakacjach - wciąż wiernego latom 80-tym.
-
Jeśli wierzyć forom i recenzentom to znacząco lepszy od Aresa II. Na tym polu również jestem ciekaw Twoich wrażeń. Pamiętam, że kiedyś miałeś Gustarda (bodaj X18?), po drodze chyba jeszcze coś, więc trochę materiału do przemyśleń się pewnie zebrało.
-
Hej, Nie mam daru do "bajkopisania", ale postaram się połączyć to co słyszę z tym co widzę i mierzę 😉 Na razie przerwa na deser bo z ciekawosci kupiłem Enyo 15th. Podłączam, uczę się obsługi. Może do obiadu ogarnę 😎 Pozdrawiam. M
-
@kaczadupa A w ogóle, Adam, b. fajnie, że założyłeś ten wątek, bo nie maiłem pojęcia o istnieniu tych paczek. Zdjęcia, parametry i recenzje mocno pobudziły moją wyobraźnię. Niby jestem zadowolony z tego, co mam, ale gdzieś w środku odzywa się żądza posiadania paczek z większymi przetwornikami. Gdybym jeszcze znalazł takie, które pasowałyby do mojego obecnego pieca, to kto wie...
-
Mnie najbardziej zależy na wnioskach. Nie muszą być krótkie.
-
No z butami miałem podobne przemyślenia. No a grała jeszcze jakiś czas w butach Asics bo te ON nie były jeszcze dla niej dopracowane. Ale też nawet jak zaczęła w nich grać, to miałem wrażenie , że z butami jest coś nie tak.
-
Dzisiejsze posty
-
I Norma by została.
-
Paradoks polega na tym, że gdyby Opery grały takim dociążeniem i nasyceniem z jakiego słynęły stare Sonusy, to pewnie bym się ich nie pozbył.
-
Możesz zdradzić jak "zszywasz" subwoofer z monitorami? DSP, na ucho? Ja miałem z tym spory problem. Dopiero korzystając z REWa i umika uzyskałem zadowalający mnie efekt.
-
Moim zdaniem Dali Oberon On-Wall będzie całkiem blisko brzmieniem do Pearli. Jeśli jednak nie będą "pełne" kolumny przeszkadzały, to zawsze będzie łatwiej je sprzedać, gdybyś w przyszłości chciał zrobić duże zmiany w systemie
-
Nie spotkałem się od dłuzszego czasu z narzekaniem na to
-
W wolnej chwili wezmę Gryphona do kieszeni i podskoczę wracając z pracy do Kato na jakieś odsłuchy( w którym macie większy wybór na miejscu? Unique korcą ,tylko pytanie czy sa na tyle wygodne i tak piknie grają żeby taką kapuchę płacić, FiiO bardziej przystępne, tylko tu akurat szkoda że tak daleko macie sklep, jednak zawsze lepiej wsadzić do ucha:)
-
Pamiętam jak chciałem dodać blasku kolumnom Gato fm8, nakręcony po przeczytaniu jak to posrebrzane kable to robią, zmieniłem kable 1,5mm za 10zł na Van den Hul The Clearwater. Podświadomość cały czas mnie nastawiała że będą fajerwerki, a tu klapa, brak zmian. Ok, piszą że na budżetowym sprzęcie może nie być różnic i analogowe więcej wnoszą. Po przesiadce na obecny zestaw mówię dobra druga próba. Tanie kable xlr kontra 5x droższe Ricable Magnus i znów różnic brak. Także ja już podziękuję.
-
Jeśli masz na myśli bas, to zgoda, że Opery zyskiwały z Regą. Reszta pasma była już bardzo słaba w tym połączeniu (zaszumione soprany i osuszone wokale). Można by w nieskończoność roztrząsać dlaczego, ale chyba nie ma to sensu.
-
No właśnie to tak różnie jest chyba, bo te które miałem bardzo usłyszeć to jakoś milczą (rca, xlr - niewiele tam słychać, więc mówię, że są neutralne 😉) ale już głośnikowe mi zagrały i o dziwo zasilające! 😎. Bądź tu człowieku mądry.
-
Mariusz, siedziałeś obok nich 50 cm i powiem Ci, ze bas z tych 115 watowych popierdółek niewiele ustępuje basowi z KEF. Przez dwa lata były podłączone do Tandberga 2055, a bas z niego to nie w kij dmuchał. Kto do mnie przychodził to zawsze pytał, gdzie stoi sub. To bardzo dziwne kolumienki. Budę mają z odlewu aluminiowego. Bardzo gruby ten odlew i przez to ciężkie jak jasna ch.... . Przy następnej wizycie do posłuchania. Wojtek nie obraź się, ale naprawdę jest go dużo więcej niż Menuetów. Miałem okazję porównać dwa rodzaje menuetów. Żadne nie mają tyle basu co te CX100.
-
To bardzo fascynujące jak kawałek miedzi otulony tworzywem sztucznym może do granic nie akceptowalności zmienić brzmienie zaawansowanego w budowie zestawu stereo kosztującego dziesiątki tysięcy złotych. Aż strach! Potrafię wychwycić wszelkie zmiany w moim systemie i te spore dla mnie są subtelne dla innych, ale kabli nie słyszę i nie neguję że ktoś słyszy. Tak sobię myślę że to szczęście ich nie słyszeć
-
Zaraz , jak to było te 7 lat temu ? A , przypominam sobie , " po co Ci tyle klamotów ... " Gratulację.
-
Potwierdzam, z Elexem to szło aż miło. Wygląd sprawia wrażenie, że będzie to spokojny Sonus Faber a tu zaskoczenie.
-
No właśnie. Porównywałem kiedyś Opery Callas z Xavianami: Corallo i Ambra. Wszystkie miały midwoofery z polipropylenu, Corallo i Ambra korzystały nawet z tych samych przetworników. Oczywiście były pewne cechy wspólne tego materiału, ale Callas oceniam jako szybkie i ze znakomitą mikrodynamiką, Ambry jako dość leniwe, za to z fantastycznym nasyceniem, a Corallo gdzieś pośrodku. Wspólnym mianownikiem była charakterystyczna słodycz, ale w Callas bardzo subtelna, a w Xavianach (szczególnie Ambrach) już zdecydowana. Więc raz, że różny polipropylen, a dwa - konkretne konstrukcja (Corallo - OZ, Ambra - przedni BR) jednak robi swoje. Do tego różne skrzynki - twarda i sztywna obudowa Callas vs. miękkie drewno obu Xavianów. O zwrotnicy nie wspomnę.
-
Przez Gumowe Ucho · Napisano
Mam Pylon Pearl 25 kolumny i centralny w 5.1.2. Myślę kiedyś przy zmianie lokalu o rozwoju aż do 7.2.4. z jednej strony surround+surround back aż się prosi o on-wall bo kąt jest idealny. Jaki on-wall pasuje brzmieniowo do Pylonów? heco ambient, Dali? A może nawet coś montażowego? Z drugiej strony, można dopasować Pearl Sat w identycznym kolorze. Czy też warto wziąć Pearl Monitor? Będzie lepiej? Na pewno taniej…
-
-
Dzisiejsze tematy