Karol64208 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 napisałem o pomiarach nie wyrywkowych tylko jako całość, co do wzmacniaczy to producenci wciskają w tor audio przeróżne elementy/bajery/ a powszechnie wiadomo że powinno być ich najmniej. Co do kolumn stosowanie różnych materiałów obudowy i głośników powoduje zmiany w brzmieniu. Ale też kupujemy nie odpowiednio dobrane kolumny nie zgodne z przeznaczeniem np; do stereo kupowane są monitory z kina domowego gdzie ich crossover jest obliczony dla całego zestawu 2.1 , 5.1 itd. Są robione a przynajmniej w latach 80/90 były takie dla poszczególnych gatunków muzyki. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 Tak własnie przykładowo Dynaudio jakiś czas temu odeszło od grania neutralnego i bardziej przez to naturalnego na rzecz efektownego. Bo takie kolumny lepiej się sprzedają. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 tak jak pisałem robione są pod gusty muzykę, albo tak im wychodzi ale piszą że to specjalnie zrobione. Ale na pewno zakup monitorów z kina domowego jest błędem dla zastosowania do stereo. Wielu obecnych producentów pomija podawanie w specyfikacji istotnych pomiarów, bo to ich by kompromitowało. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 Obecnie również projektuje się kolumny lepiej nadające się do określonych typów muzyki a do innych gorzej. Jedne lepiej się sprawdzają w kinie domowym a inne w muzyce. Nie zgodzę się jednak z kategorycznym stwierdzeniem, że duże kolumny nadają się lepiej do muzyki a te mniejsze nadają się wyłącznie do KD. Rozmiar nie ma nic wspólnego z taką przydatnością. Bardzo często jest własnie odwrotnie. Wyznając taką zasadę jak to usiłujesz Karolu wciskać, duże estradowe kolumny używane do nagłośnienia kin nie nadają się do tego celu do którego są używane. Tak nie jest. Niewielkie wymiary kolumn są możliwe obecne do uzyskania przy małych rozmiarach kolumn i pełnym szerokopasmowym dźwięku w przypadku zastosowań domowych. Są też dostępne obecnie również inne rozwiązania. To że jest coś możliwe nie koniecznie musi być zasadą. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill00 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 A podsumowaniem tego wszystkiego jest to, że każdy (producent) liczy pieniądze, bo nie robią kolumn dla fanu, ani dla dokładania do interesu i robią NAJCZĘŚCIEJ paczki, które: ładnie wyglądają i grają ,,ogólnie nieźle". Kolumny, które ktoś robił z zamysłem sprzedaży takiemu audiolubowi jak ,,my".......myślę, że 10 000zł + Ilu jest takich zapaleńców jak TU, a ilu jest ,,przeciętnych Kowalskich" którzy kupuję TE kolumny bo są.......białe, lub TE bo są.......na promocji ? Wziąłem kartkę i długopis......policzyłem w swoim otoczeniu znajomych, rodziny, itd. zakupione zestawy. Na 10 zestawów tylko 2 były kupowane świadomie.......reszta to zakup właśnie ze względu na cenę, wygląd itp....... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 (edytowany) 1 godzinę temu, MobyDick napisał: Nie zgodzę się jednak z kategorycznym stwierdzeniem, że duże kolumny nadają się lepiej do muzyki a te mniejsze nadają się wyłącznie do KD. Rozmiar nie ma nic wspólnego z taką przydatnością. nic takiego nie twierdzę. Dodam, używałem różnych kolumn duże i małe. Co do znajomych to mam kilku melomanów, ale mnóstwo pierwszy swój zakup robi wzrokiem a bo to kolor ładny , albo ładnie jest podświetlone itd, ale po jakimś czasie szybko się orientują że to nie jest o co im chodziło. Edytowano 29 marca 2020 przez Karol64208 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 (edytowany) Co do pomiarów to mozna powiedziec że dla strefy budżetowej i przeciętnego Kowalskiego (nie mam nic do Kowalskich), to pomiary nie mają znaczenia wogole albo prawie wcale. Liczy sie tylko to co słyszy. Producenci o tym wiedzą i dlatego tak wiele renomowanych firm budżetowke robi na zasadzie v-ki, bo to sie sprzedaje. Nie mozna za to winić producenta. Dopiero od klasy średniej mozna juz oczekiwać jako takich bardziej liniowych czy tez wyrafinowanych produktów co nie znaczy ze w nizszych klasach nie ma technologi do zastosowania dzwieku w miare płaskiego. Gdyby swiat składał sie z purystow bylo by zapewne łatwiej. Co do odsluchow.. wydaje mi sie ze producent moze zrobic płasko ale wie ze nie odniesie sukcesu w tym segmencie, wiec celowo teraz juz na słuch "psuje dźwięk" doprowadzajac zestawy do efektu "wow" po ktorym to przecietny słuchacz kupuje. Jest to o tyle dobre ze istnieje jeszcze cos takiego jak materiały prasowe ktore to uczą Kowalskiego ze powinien słuchać "płasko" i zaczyna sie pogon za królikiem. Kupuje kolejny sprzęt i biznes się kręci. Pytanie czy w wysokiej klasie odsluch jest potrzebny znajac parametry i materialy ktore to symulacje mogą oszacowac z bardzo duża dokładnością? Hmmm chyba tylko po to aby nadac ostateczny szlif badz firmowe brzmienie. I to według mnie tyczy sie np. Jupiter-a od Dynaudio. Edytowano 29 marca 2020 przez Chyba Miro 84 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karol64208 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 11 minut temu, Chyba Miro 84 napisał: Pytanie czy w wysokiej klasie odsluch jest potrzebny znajac parametry i materialy ktore to symulacje mogą oszacowac z bardzo duża dokładnością? Wiesz, po to ustalono normy dla pewnych klas sprzętu żeby nie wprowadzać użytkowników w błąd. Specyfikacja dlatego jest podawana i jest podstawą do wstępnej oceny. 22 minuty temu, Chyba Miro 84 napisał: wiec celowo teraz juz na słuch "psuje dźwięk" czy masz pewność że na słuch, a może coś im nie wyszło w trakcie projektu, słaba jakość materiałów a też sknerstwo i wydanie kasy na testy. 13 minut temu, Chyba Miro 84 napisał: Producenci o tym wiedzą i dlatego tak wiele renomowanych firm Renomowane firmy nie ściemniają i raczej ich budżetówce nie znajdziesz, to wynik kampanii reklamowej i nie świadomych klientów że to jest "renomowana firma", bo tak polecają sklepy czy testerzy na kasie od producentów. Zasady są proste jak wykonać poprawny pomiar sprzętu tak jak 2+2=4. Nie da się tego nagiąć jak to robią "renomowane firmy" Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 (edytowany) 25 minut temu, Karol64208 napisał: czy masz pewność że na słuch, a może coś im nie wyszło w trakcie projektu, słaba jakość materiałów Slaba jakosc materiałów....? De fakto każdy głośnik mozna za pomocą zwrotnicy sprawić, by ten zagrał płasko. Tak wiec myślę ze celowo "psuja" dzwiek w budżetówce. Marzy mi sie zespół glosnikowy danego producenta z kilkoma wariantami zwrotnicy tak jak to zrobiła firma z Polski. Nie bede robił reklamy ale chyba każdy zna produkty A..... Wiadomo ze technologia w tym segmencie nie zrobi highendu. 25 minut temu, Karol64208 napisał: Specyfikacja dlatego jest podawana i jest podstawą do wstępnej oceny. My tu rozkminiamy czy odsluch czy parametry producent stosuje, A tak naprawde to często specyfikacja właśnie jest wyimaginowana i całe przedsiewziecie mija sie z celem. Edytowano 29 marca 2020 przez Chyba Miro 84 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 29 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 marca 2020 (edytowany) Tak czytam, co piszecie i odnoszę wrażenie, że uważacie, iż pomiary służą producentom jedynie do kształtowania charakterystyki częstotliwościowej kolumny. Czy ma grać liniowo, czy w "V". To straszne spłaszczenie tematu. Myślę, że projektanci kolumn zajmują się znacznie bardziej złożonymi zjawiskami i to do ich rozwiązywania używają tego coraz bardziej wyrafinowanego sprzętu. Liniowa charakterystyka kolumny to raczej przy tym banał. Jeśli producent będzie chciał ją uzyskać za wszelką cenę, to zrobi to nawet bez zaawansowanych pomiarów. Edytowano 29 marca 2020 przez Kraft Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill00 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 (edytowany) A jak z pomiarami u polskich konstruktorów? Jeśli zagraniczne "koncerny" mają sprzęt i budynki za miliony euro to NASI za miliardy? - taki żart (skoro nasze rodzime produkty z reguły kładą na łopatki sprzęt w podobnym budżecie z zagranicy, biorąc pod uwagę chociażby wykonanie, użyte materiały itd.) Edytowano 29 marca 2020 przez Kamill00 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 3 minuty temu, Kraft napisał: Tak czytam, co piszecie i odnoszę wrażenie, że uważacie, iż pomiary służą producentom jedynie do kształtowania charakterystyki częstotliwościowej kolumny. Czy ma grać liniowo, czy w "V". To straszne spłaszczenie tematu. Ale nie ukrywajmy ze jest to spora karta przetargowa. Niejednokrotnie na forach jest to główny sposób weryfikacji sprzetu drugiej osoby. Sam wielokrotnie byłem przyparty do muru, bo nie moglem popisac sie liniowa charakterystyką mojego sprzetu, chociaz dla mnie ma to raczej drugorzedne znaczenie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 29 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 marca 2020 3 minuty temu, Kamill00 napisał: A jak z pomiarami u polskich konstruktorów? Pylon niedawno uruchomił swoją komorę bezechową. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 2 minuty temu, Kamill00 napisał: A jak z pomiarami u polskich konstruktorów? Jeśli zagraniczne "koncerny" mają sprzęt i budynki za miliony euro to NASI za miliardy? - taki żart (skoro nasze rodzime produkty z reguły kładą na łopatki sprzęt w podobnym budżecie z zagranicy, biorąc pod uwagę chociażby wykonanie, użyte materiały itd.) W tych budynkach testowane sa kolumny ktore ciężko pobić np. Contur od Dynaudio. Wiec czy ja wiem ze nasi kładą ich na łopatki... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill00 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 Mnie nie chodziło konkretnie o budynek Dynaudio, ale dzięki @Chyba Miro 84 za wyjaśnienie Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 2 minuty temu, Kraft napisał: Pylon niedawno uruchomił swoją komorę bezechową. To nie to samo co kiedyś posiadal Tonsil ale ok Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 Tonsil był swego czasu największym producentem głośników w Europie. Produkował je dla wielu marek.... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 29 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 marca 2020 Wracając do komory Pylona, to przy Dynaudio niby nie robi wrażenia, ale i tak jest na poziomie. Wielki KEF wcale nie ma lepszej. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 (edytowany) 5 minut temu, MobyDick napisał: Tonsil był swego czasu największym producentem głośników w Europie. Produkował je dla wielu marek.... Racja. Podobno Mission i rel miedzy innymi kozystali z produktów Tonsil. I pomyśleć ze tak kiedys nasz rząd upi..... tak zacną firmę ☹ Edytowano 29 marca 2020 przez Chyba Miro 84 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 29 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 marca 2020 A tu komora firmy Paradigm. Też duży producent. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MobyDick Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 Co do Rela nic mi nie wiadomo. Jeśli chodzi o głośniki domowe to specjalizowali się głównej w taniej masówce i produkowali głośniki dla wielu również Brytyjskich marek, zwykle tych tanich. Często mieli problemy z jakością montażu. Nie wytrzymali z konkurencji z produkcją z Chin. Co ciekawe mieli parę dobrych kolumn w swojej ofercie i sprzedawały się gorzej od porównywalnych kolumn zagranicznych firm o wyższej cenie na naszym rynku. Taka już specyfika naszego rynku. . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chyba Miro 84 Napisano 29 marca 2020 Udostępnij Napisano 29 marca 2020 (edytowany) 5 minut temu, MobyDick napisał: Co do Rela nic mi nie wiadomo. O ile mnie pamięć nie myli to wlasnie głośnik Tonsil-a. Był podobno na piankowym zawieszeniu co nie bylo zbyt trwałe Edytowano 29 marca 2020 przez Chyba Miro 84 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszZ Napisano 7 kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 kwietnia 2020 Bardzo ciekawa wypowiedź Romka na temat porównań przewodów do zapoznania się tutaj (05.04 12:38). Wynika z niej, że jednak skrętka dużo lepsza niż wszelkiej maści ekranowane przewody Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alice Cooper Napisano 7 kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 7 kwietnia 2020 Ja w sprawie kabli Bazodruta. To fajne kable, ale... No właśnie... To, że pierwotnie kable robił Pan Andrzej W. z Sonus Oliva, a Bazodrut naklejał swoje logo, dokładał koszulkę i sprzedawał kable z kilkakrotnym przebiciem, to już wszyscy wiedzą. Temat jest inny, że kupując kable wspomnianego "Producenta" narażamy się na lekkie ryzyko. Otóż jeszcze parę miesięcy temu "Producent" sprzedawał swój najlepszy wyrób Mystic za 16tyś, zł., a teraz jest on dostępny za ...5tyś. zł. Mówimy o nowym kablu -choć "Producent" pisze, że został wygrzany i że ilość jest ograniczona... Powodem takiego spadku wartości ma być najnowszy wyrób "Producenta" PhenOmen. I fajnie. Cena objęta póki co, tajemnicą. Znając jednak ceny "Producenta" można przypuszczać, że będzie kosztował najwięcej -wszak, to produkt PREMIUM! Tyle tylko, że część nabywców może poczuć się jakby kupili bubel, gdyż, jak ma się czuć ktoś, kto kupił taki wyrób za 16tyś zł, a po pół roku widzi ten sam produkt za 5tyś zł... Podobnie będzie z PhenOmen'em. Za następne pół roku powstanie z popiołu OmenPhen i wtedy znów PhenOmen będzie kosztował 5tyś zł... Więc Panowie -warto poczekać, jak Horda wyposzczonych koronavirusem audiofili rzuci się na produkt, a wtedy dla zwykłych zjadaczy chleba produkt będzie dostępny za 5tyś, a może i mniej... Nie warto kupować za takie pieniądze. Kable Pana Witka są świetne i za ułamek ceny... Serdecznie dziękuję za przeczytanie. Nie dowiarków -odsyłam na Allegro. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraft Napisano 8 kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 kwietnia 2020 Spójrzmy, jak sprawa wygląda z punktu widzenia audiofila. Ślepy test win (opisywany w temacie o ślepych testach) wskazuje, że taki przewód gra adekwatnie do ceny. Czyli, jak nie widzimy metki, to wszystkie kable grają nam tak samo, ale jeśli wiemy, że dany kabel kosztuje 15 000 zł, to mamy dużą szansę odebrać jego dźwięk, jako nieporównywalnie lepszy od kabelka budżetowego. Z tego punku widzenia Bazodrut robi ludziom dobrze, bo dzięki wysokiej cenie jego kabli, audiofile doznają dźwiękowych uniesień, których nie odczuliby grając na czymś tańszym. Jednak w tym przypadku obniżka ceny robi robotę (oczywiście, jeśli dawny klient się o niej dowie), bo kabel kupiony za 15 000 zaczyna grać, jak kabel za 5 000, a to już jest niefajne. Z drugiej strony, skoro audiofil odsłuchał kabel przed zakupem i stwierdził, że jego brzmienie jest warte tych 15 patyków, to obniżka na 5 nie robi mu krzywdy, bo pierwotnie zapłacił przecież uczciwą cenę (przynajmniej w swoim mniemaniu, ale ono jest tu przecież kluczowe). Nie jestem pewien, czy jest tu za co potępiać producenta. Skoro ludzie chcą płacić takie ceny za kable, bo bez tego nie potrafią odczuć wystarczającej przyjemności ze słuchania muzyki, to ich sprawa. On tylko przychodzi im z pomocą w trudnej sytuacji. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.