Skocz do zawartości

Dirac Live i Room EQ Wizard - leki na całe zło?


Kraft

Recommended Posts

3 minuty temu, marcinmarcin napisał:

👍doskonały sprzęt, to 48 nie jest ograniczeniem, bo nie zauważyłem żadnych błędów nawet jak system jest ustawiony na 88,2 czy 96 (wszystkie pomiary wychodzą identyczne  jak przy ustawieniu 48)

Potwierdzam, z powodu wygody i bardzo rozsądnej precyzji pomiaru przeszedłem już kilka lat temu na UMIK'a.

W skali zmian amplitudy w pomieszczeniach odsłuchowych  (+/-15dB i więcej) precyzja UMIKa jest więcej niż wystarczajaca.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tomek4446 napisał:

Kurde faktycznie , różnica spora . Polecam zakup w kraju , swój ściągnąłem z Hongkongu , dowalili mi cło i wyszło drożej niż tu

https://www.blackdotaudio.eu/minidsp-umik-1-mikrofon-pomiarowy-usb-z-plikiem-kalibracyjnym-p-5053.html

Firma znana? Szybko wysylają ?

A moze jest przedstawiciel blackaudio na forum ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MariuszZ napisał:

Ta zielona ma chyba wyżej tweeter względem mikrofonu to zgaduję, że jest to ta podłogowa 😉

W sumie to myląco napisałem bo obie podłogowe. Ale ta czerwona to faktycznie  ta mniejsza podłogówka 90cm vs 106cm Ma napisane 33Hz na tabliczce i faktycznie przy 33 się krzyżuje z większą, ale mocniej opada przy niższych. A zawodnicy to:

Quadral Ascent 90 le i Quadral Platinum M35

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2021 o 13:00, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Od ostatniego pomiaru minęło ... dużo czasu, w międzyczasie wymieniłem tapicerkę co prócz poprzednich, znanych mi modów (40-80Hz) pomieszczenia dołożyło jeszcze jeden i to nie mały, ogólnie .. bałagan na basie 

Prawy-lewy-oba.jpg

niebieski - lewy

czerwony - prawa

zieleń - oba

W ramach nudy, ponowny pomiar -- tym razem, z właściwego miejsca.

Prawy-lewy-oba.jpg

Czerwień -- Lewy   // fotel zasłania częściowo kolumnę.

Zielona kreska -- Prawy 

Blue -- Oba 

 

a to poprzedni, jeszcze ze starą tapicerką z pamięci forum, ale nie jestem pewien, na jakim wtedy był wygładzaniu 

image.png.7cee023c985d7782eb4b6573d4f5ad25.png

 

Mody tego pomieszczenia

mody.thumb.JPG.19029dab2e22e4690d447f330d86ce2a.JPG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie coś głośno, ale jest okolice 75dB ustawione generatorem sygnałem Pink Noise

O ile od 500Hz jest w miarę liniowo to bas pogrążony w chaosie, a może by tak pożyczyć gdzieś, coś z Dirac Live?

Nawet nie wiem co to "Apo" i z czy to złączyć. Kiedyś korygowałem korektorem w JRiver, ale dźwiękowo wyszło jakoś ...... nie specjalnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ustawiasz czułość np dla minus 18dB a mierzysz - 12dB. Najlepiej przy tej samej czułości  ustawić 75dB dla obu, a dla L i R potem nie ruszać. Można zrobic korekte dla obu kanałów, wyrównującą poziomy. Apo Equalizer to program pod Windows, moim zdaniem chyba najlepszy. Musisz zrezygnować z trybu bit perfect, włączyć ulepszenia i ustawić jakiś resampling (mam 24b/88,2). To nie daje moim zdaniem słyszalnego pogorszenia jakości dzwieku. A korekty dużo poprawiają. Mam podobnie jak Ty przed korektą. Po poprawkach zniknie Ci dudnienie i jednostajny bas. Ilość szczegółów i smaczków które się pojawiają po opanowaniu basiska robi wrażenie 

Edytowano przez marcinmarcin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Spojrzałem - jest na 12dB, ale poziom poszedł na 86dB a ustawiłem tak samo jak ostatnio (mój Mac pokazuje volume w %) chyba że ..... mikrofon cofnięty ~1,5-1,7m

korekta, ale zmiany niewielkie.

Prawy-lewy-oba.jpg

lewy - na czerwono / niebieski - prawy

Jeżeli nie ma przesterowania to nie ma problemu - jeżeli poziom jest wyższy. Ja na Mac'u nie ruszam ustawienia mikrofonu.

Odnośnie samego pomiaru:

1. W w okolicach 50-60Hz kolumny mają przesunięcie fazy o >120*. (podobnie 110Hz)
Będzie brakowało masy (50-60Hz) oraz wypełnienia (110Hz 2 harmoniczna) dla perkusji.

2. Podbicie przy 40, 80, 170Hz do korekcji. 
Przez podbicie w okolicach 40Hz najniższa struna gitary basowej będzie zbyt głośna oraz najprawdopodobniej będzie za długo wybrzmiewać.

3. Zakres 3,5kHz-7kHz dobrze jakby był o 2dB zredukowany. (chyba, że lubisz jasne brzmienie)

 

Poza 1 problemem resztę powinien rozwiązać Dirac. 

Kompleksową korekcję można rozwiązać poprzez np. APO i zastosowanie filtrów FIR. (lub jakiekolwiek inne rozwiązanie umożliwiające wykonanie operacji splotu ang. convolution)

Utwory, które pozwolą usłyszeć problemy:

1. Metallica - Nothing Else Matters (brak masy w stopie perkusji, za krótkie wybrzmiewanie)

2. Limp Bizkit - Take A Look Around (początek utworu - nierówny poziom dla podbić i dołków. Utwór ten operuje na częstotliwościach 77, 92, 61, 69Hz )

3. Pink Floyd - In the Flesh (problem 2 - podbicie na 84Hz, 170Hz)

Najlepiej jakbyś załączał pomiary - wtedy można całościowo ocenić.

Edytowano przez Tom.O
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karol64208 napisał:

@Bogusław Kożyczkowski, masz ładne wodospady, pomiar dla jakich kolumn był robiony?

Heco The New Statement 

16 minut temu, Tom.O napisał:

1. W w okolicach 50-60Hz kolumny mają przesunięcie fazy o >120*. (podobnie 110Hz)
Będzie brakowało masy (50-60Hz) oraz wypełnienia (110Hz 2 harmoniczna) dla perkusji.

To nie jest pomieszczenie docelowe, ale pogadać o problemie jestem jak najbardziej na tak.

Podejrzewam, że odpoczywający obecnie sub Bowersa 610 będzie miał szanse się wykazać i zasypać te dołki

21 minut temu, Tom.O napisał:

2. Podbicie przy 40, 80, 170Hz do korekcji. 
Przez podbicie w okolicach 40Hz najniższa struna gitary basowej będzie zbyt głośna oraz najprawdopodobniej będzie za długo wybrzmiewać.

O tak, kontrabas też lubi się pokazać z dobrej strony.

23 minuty temu, Tom.O napisał:

3. Zakres 3,5kHz-7kHz dobrze jakby był o 2dB zredukowany. (chyba, że lubisz jasne brzmienie)

Mam elektronikę po jasnej stronie mocy, jest rozdzielczo, dokładnie, niestety puste ściany nie pomagają, ale niedługo przejdę do własnej jaskini, to tam przypilnuję akustyki.

------

A i owszem .. był zapał na Dirac ale ja spoglądałem na wersję 22D, a dziś dobieram elektronikę i kable, zdając się na moje uszy + osłuchanie i własne doświadczenie

.

46 minut temu, Tom.O napisał:

Utwory, które pozwolą usłyszeć problemy:

1. Metallica - Nothing Else Matters (brak masy w stopie perkusji, za krótkie wybrzmiewanie)

2. Limp Bizkit - Take A Look Around (początek utworu - nierówny poziom dla podbić i dołków. Utwór ten operuje na częstotliwościach 77, 92, 61, 69Hz )

3. Pink Floyd - In the Flesh (problem 2 - podbicie na 84Hz, 170Hz)

Najlepiej jakbyś załączał pomiary - wtedy można całościowo ocenić.

Jutro przesłucham.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MariuszZ napisał:

Zakładka RT60. Dla przykładu przed i po zawieszeniu absorberów Topt u mnie 😉

 

U Ciebie schodkowo a u mnie piramidki. A czemu tak ...  to nie wiem.   -- parametr T30 dla obu kanałów.

T30.jpg

53 minuty temu, mikh_ napisał:

Opowiadaj jak było :) 

Sorry Ciebie, jeszcze tego nie przesłuchałem -- ehh te podatki, spać nie dają.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

U Ciebie schodkowo a u mnie piramidki. A czemu tak ...  to nie wiem.   -- parametr T30 dla obu kanałów.

 

 

Zmień na "Use bars on plot" to zobaczysz "schodkowo".

Moim zdaniem najlepiej patrzeć na Topt.

Działanie absorberów świetnie też można zobaczyć na przykładnie C50. (dobrze jakby w żadnym punkcie nie spadało poniżej 10dB)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...