Skocz do zawartości

Stereo do 40 tys. zł, dylemat kupującego (poprzednio: "Kolumny do 5-6 tys. brutto nowe/outlet")


sergiusz007

Recommended Posts

Dlatego napisałem, że podając taką informację, trzeba ją dobrze opisać.  Nie chce się wdawać w szczegóły, bo każdy przypadek jest inny. Powinno się je natomiast zawsze podać, żeby inni sami mogli ocenić sytuację.

Mój przypadek wyglądał następująco: Umówiłem się na odsłuch, jechałem z innego miasta, nie jechałem samochodem więc parę różnych środków komunikacji zaliczyłem.
Przyjechałem i okazało się, że kolumn z którymi miałem zrobić odsłuch nie ma. Co ciekawe, w ogóle ich nie było. Gościu z którym się umawiałem, nie przekazał nawet innemu, że mam przyjechać. Ten drugi nie miał o niczym zielonego pojęcia. 

Mało mnie obchodzi, jeżeli opisując fakty spowoduję spadki finansowe jakiejś firmy. Bądźmy poważni. 
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 232
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

12 godzin temu, Markcox napisał:

i to jest właśnie ten wzrost apetytu, o którym wspominałem w innym wątku. Już z 5-6k zrobiło się 20k. A kolega Sergiusz nie powiedział jeszcze ostatniego słowa ;) 

Trochę się zmieniło po odsłuchu w salonie @Na Temat Audio mam kilka przemyśleń którymi z chęcią podzielę się z Wami, przede wszystkim obsługa, - facet przygotowany, odsłuch podpięty na czas, sala przygotowana co do minuty, kawka, woda, uśmiech na twarzy, opery +45 kg z bananem na twarzy Pana Michala wjeżdżały do pokoju :) Polecam z czystym sumieniem - Pana Michala z @Na Temat Audio - po prostu dlatego ze spotkanie było na poziomie, a ten człowiek ma wiedzę, nie wbijał mnie na siłę w cokolwiek, sporo rozmawialiśmy, i to po mimo różnicy zdań w niektórych kwestiach, ponieważ byłem z przyjacielem który ma sprzętu za ponad 100k u siebie w stereo, starcia słowne miedzy nim a Panem Michałem były zażarte - oczywiście w sprawie sprzętu, aczkowiek kulturalne i konstruktywne co doprowadzało nas do następujących konkluzji: elektronika, - największe rozczarowanie: Rega Flex - R - po prostu za słaby do tych kolumn, gubił się z dźwiękiem, nie nadążał, dało się to namacalnie odczuć, później Atoll in200, - średnio, chociaż miałem wrażenie ze daje radę a nie nadążał w wyższym pasmie, następnie miejsce drugie Unison Unico Due, - którego mam zamiar jeszcze raz zestawić ponieważ mam wrażenie że z operami grał za ciepło, dam mu szanse, oraz na dzień dzisiejszy zwycięzca Roksan Kandy K3. - pozytywne zaskoczenie. Dodał głębię i muzykalność. Na nasze ucho zagrał lepiej jednak ten unison mnie również interesuje nie skreślam go. W kwestii kolumn największe rozczarowanie zdecydowanie PMC twenty 5.24 - porażka, dławiły się, - bądź potrzbuje naprawdę mocnej elektroniki aby zagrać na poziomie z atollem zagrał słabo,  stwierdzam tylko moje subiektywne odczucia.  Dalej quadral aurum rodan 9 - skrajnie grająca kolumna, i tu dopiero środka nie ma. Myślę że w kwestii kolumn jest dwóch zwycięzców Fyne Audio F502SP w zestawieniu z Roksanem Kandy K3. Był bardzo muzykalny w muzyce elektronicznej, zrobił naprawdę kawał dobrej roboty, nie jest to kolumna jednak „neutralna” dodaje od siebie energię, podbija odsłuch - ogólnie nie potrafię na ten moment się zdecydować miedzy nimi a zupełnie neutralnymi, mam wrażenie kolumnami które są „bliżej prawdy” utworów w brzmieniu takim, jakim stworzył je producent, czyli opera quinta se - są to „uczciwe kolumny” grają neutralnie, są wykonane z klasą. Na moje oko jednak zbyt staroświecko. Jestem bardzo zadowolony z tego co usłyszałem w kontekście tych dwóch kolumn. Za nim wezmę jedna bądź druga do domu muszę jeszcze raz ich posłuchać dokładnie aby się zdecydować po mimo zdecydowanych różnic miedzy nimi to jedna i druga mają swoje do zaoferowania. Nabrałem apetytu na te opery i poważnie zastanawiam się nad odsłuchem Oper w wersji Grand Mezza oraz Audio Physic Classic 35 oraz Fyne audio F702. F702 zestawiłbym z Unisonem, - może z tego być ciekawy kompromis, Opery Grand Mezza z Roksanem a Audio Physic Classic z jeden i drugim bo nie wiem jak gra na tej moment A.P. Także jestem zaintrygowany na ten moment i póki co wiem że chce więcej. 

31 minut temu, tomek4446 napisał:

@renoxd , @sergiusz007 odniosę się do Waszych wypowiedzi na temat przykrych doświadczeń w Salonach. Mówicie należy pisać . O CZYM? Co takiego się stało ? Jak długo mieliście traumę ? Jakie straty moralne, zdrowotne lub finansowe ponieśliście ?

Bo na razie widzę , że to Salon nie zarobił i to On poniósł konsekwencje. Jestem handlowcem od ponad 30 lat i wiem jak to wygląda w praktyce. Jak bym miał wybór sfinalizować Umowy gdzie zapadła już konkretna decyzja i wpłynęły pieniądze , albo ściągać towar , by ktoś go obejrzał i może kupi , to wybór jest prosty. Handlowiec nie ma obowiązku sprzedaży , o ile nie przedstawił oferty / wycena nie jest ofertą, o ile zawiera pewną formułę/ i czasem gdy jest natłok zamówień trzeba kalkulować co wybrać.

Handlowiec za nikim nie biega , to klient podejmuje świadomy wybór . Jak "biega" to znaczy , że ma towar do dupy , a akurat ma dobry dzień, bo trafił na klientów idiotów.

Powtarzam , do Sklepu , Salonu idziemy by świadomie zaspokoić swoją potrzebę posiadania , a nie dla obsługi. Sprzedawca nie ma nam zrobić dobrze, tylko profesjonalnie znać się na tym co sprzedaje. Za podjętą decyzję odpowiadamy sami. Generalizowanie jest zawsze krzywdzące i powinno się go wystrzegać.

  

@tomek4446 jestem przekonany że nikt tu nie poniósł żadnych finansowych strat, ani zdrowotnych, ja osobiście traumy również nie miałem, moim zdaniem jednak warto mówić o tych kwestiach w kontekście tylko jednej rzeczy ( ponieważ znam przynajmniej kilka osób które w Warszawie spotkały się z wyżej wymienioną sytuacja, bądź podobna w tej sieci sklepów ) i pisanie o tym na forum - jest to forma przestrzegania innych przed przykrymi jakby nie było doświadczeniami z którymi mogą się spotkać a wcale nie musza wybierając się innego salonu. Ja osobiście przeczytałbym coś takiego o którymś z salonów plus ileś tak opinii potwierdzających jedna opinię - a teraz gdy zasięgnąłem języka i wśród nawet znajomych moja opinia się potwierdziła wiem jedno, „szkoda czasu i wachy aby jechać do tych salonów” i to wszystko w tym temacie. Wspomniałeś @tomek4446 ze jesteś handlowcem, od 30 lat, wiec nie ma wątpliwości ze wiedzę i doświadczenie masz, jednak z całym szacunkiem do Ciebie jeżeli jesteś handlowcem/udziałowcem/akcjonariuszem bądź masz pośrednie powinowactwo w @Top Hi-Fi & Video Design to nie jesteś obiektywny w tej rozmowie z wiadomych powodów.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, też jestem zdania, że nie trzeba od razu ponieść strat jakichkolwiek, żeby uznać obsługę za ujową, Ale to są oczywiście odczucia subiektywne i każdy ma swoje, więc nie wnikam. W każdym razie na pewno sygnał o takowych, nie jest bez znaczenia. 

Dzięki @sergiusz007, kawał mięsa. Twoje wnioski zaczynają trochę przerażać mój portfel. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Markcox napisał:

Cóż, też jestem zdania, że nie trzeba od razu ponieść strat jakichkolwiek, żeby uznać obsługę za ujową, Ale to są oczywiście odczucia subiektywne i każdy ma swoje, więc nie wnikam. W każdym razie na pewno sygnał o takowych, nie jest bez znaczenia. 

Dzięki @sergiusz007, kawał mięsa. Twoje wnioski zaczynają trochę przerażać mój portfel. 

@Markcox

Grand Mezza odpada ta kolumna za mało waży. Myślałem ze to model wyżej sugerując się ceną a to klops, wiec odpada, pozostaje 1. Quinta Se w zestawieniu z Roksanem 2. Audio Physic Classic 35 z unisonem ( myśle ze grają żwawiej wiec powinny pasować bardziej niż roksan do stonowanej cieplej hybrydy unisona aby otrzymać kompromis ) oraz 3. Fyne audio F702 z Unisonem, - i tu spodziewam się strzału w 10. 
@Markcox jakbyś miał jakies pytania to pisz, aczkolwiek z czystym sumieniem poleciłbym za równo kolumny Opery Quinta Se - jeżeli chcesz mieć równe pasmo bez fajerwerków i dodatków, nie męczące ucha ambiwalentne do źródła kolumny w stylu retro (jednak moim zdaniem potrzebują wzmacniacza który doda im pazura), powiem ci, ze one swoje ważą  45 kg ? są obszyte skóra aby wytłumić dodatkowo dźwięk i wygłuszyć jeszcze budę, stolarka jest na poziomie, masz dwa bass refleksy z tylu które możesz zatkać gdy chcesz mieć mniej basu tworząc system zamknięty bądź go po prostu go nie potrzebujesz i ważna rzecz - mają membrany zapożyczone od swojego dwa razy droższego brata przy zachowaniu tej samej budy. - i to mi się podoba, nie podoba mi się natomiast ich wygląd który na moj gust jest zbyt „retro”, spokojnie możesz tez składać zestaw na Fyne który są bardziej żywiołowe, porywające - dlatego chce usłyszeć model wyższy z elektronika unisona - co może dać kompromis którego szukam. Elektronika unisona i roksana - byłem zadowolony. Jestem mega ciekawy czy te Physic Classic 35 są lepsze niż Fyne F702 i jak to wogole Gra.  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba znowu tytuł tematu do zmiany. Bo z tego co widzę niektóre kolumny to ceny powyżej 20k PLN 😉. @Markcox, wszystkie wymienione przez @sergiusz007a firmy mają też tańsze modele kolumn 🙂. Poza tym, z tego co widzę autor tematu odwiedził na razie tylko jeden salon a tam nie ma np Kefów, w które celujesz czy też wielu innych, popularnych marek. Co do obsługi w @Na Temat Audiozgadzam się w 100%. Ja akurat trafiłem na Pana Grzegorza, który też jest przesympatycznym człowiekiem. Pomimo tego, że mój pułap cenowy był o wiele niższy, spędziliśmy z kolegą ponad 1,5 h na odsłuch a p. Grzegorz podłączał wszystko o co prosiliśmy. Co ciekawe, wszystkie kolumny, o których rozmawiałem telefonicznie, czekały już w salce odsłuchowej.

Jeszcze odnośnie kolumn - opera, słuchałem wersji podstawkowej. I tu uwaga dla kolego @Markcox - to bardzo analogowe granie, bez fajerwerków. Myślę, że przesiadka z klipschy byłaby w tym przypadku dość... dziwna. Nie chcę mędrkować ale być może takie kefy, audio physic czy też audiovector to może być dla Ciebie lepszy kierunek. Ale to tylko moja drobna sugestyjka 🙂. Pozdrawiam. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seba3002 napisał:

I chyba znowu tytuł tematu do zmiany. Bo z tego co widzę niektóre kolumny to ceny powyżej 20k PLN 😉. @Markcox, wszystkie wymienione przez @sergiusz007a firmy mają też tańsze modele kolumn 🙂. Poza tym, z tego co widzę autor tematu odwiedził na razie tylko jeden salon a tam nie ma np Kefów, w które celujesz czy też wielu innych, popularnych marek. Co do obsługi w @Na Temat Audiozgadzam się w 100%. Ja akurat trafiłem na Pana Grzegorza, który też jest przesympatycznym człowiekiem. Pomimo tego, że mój pułap cenowy był o wiele niższy, spędziliśmy z kolegą ponad 1,5 h na odsłuch a p. Grzegorz podłączał wszystko o co prosiliśmy. Co ciekawe, wszystkie kolumny, o których rozmawiałem telefonicznie, czekały już w salce odsłuchowej.

Jeszcze odnośnie kolumn - opera, słuchałem wersji podstawkowej. I tu uwaga dla kolego @Markcox - to bardzo analogowe granie, bez fajerwerków. Myślę, że przesiadka z klipschy byłaby w tym przypadku dość... dziwna. Nie chcę mędrkować ale być może takie kefy, audio physic czy też audiovector to może być dla Ciebie lepszy kierunek. Ale to tylko moja drobna sugestyjka 🙂. Pozdrawiam. 

@seba3002 byłem jak narazie w 3 różnych salonach ma odsłuchach, po mimo sytuacji z@Top Hi-Fi & Video Design wiadomo jak było, tam interesowałyby mnie modele ProAca Response DT8 i Elac Vela Fs407 a w  @superaudio gdzie tez nie udało się umówić -Monitor Audio Gold 200, tam też narazie brak kontaktu i czekam aż odpiszą.  Napewno odwiedzę jeszcze @Planeta Dźwięku na Tarczyńskiej zobaczę co oni maja. Wiadomo że są to już na tyle poważne pieniądze ze lepiej się rozejrzeć i podjąć przemyślaną decyzje. Wyżej finansowo tez już napewno nie będę wchodził, - pułap cenowy zmieniłem już ze 4 razy i starczy. Kefów ani Klipschów nie słuchałem, ale słyszałem ze maja udana serie RF 7 - III oraz moj przyjaciel kompletny zajawkowicz,  polecał model Hereshy IV - wizualnie totalny oldschool i te pudła grają, podobno rewelacyjnie, kefy - odświeżona r7 albo wielgachne r11 - jednych i drugich z chęcią bym posłuchał w szczególności r11. ( audio Physic, audiovector, - nie słuchałem, dopiero teraz umawiam się na a.p. classiki 35 ) Opery Quinty Se sa takie jak pisał @seba3002, bardzo analogowe granie, bez wodotrysków, 45 kg wagi, obszyte skóra, porządna stolarka, podwójny bass refleks z tylu, w zestawie są zatyczki którymi można je zatkać tworząc z nich system zamknięty tak jak w poprzedniej serii Oper, głośnik wysokotonowy ten sam który montowany jest w serii Callass ( 2x droższych ) średnio tonowy - tez ten sam co w Callasach, niskotonowy w callasach jest inny, wiec w zasadzie są tu dwa z trzech głośników które siedzą w kolumnach dwukrotnie droższych. Quinty Se nie grają ani szczególnie góra ani szczególnie dołem, gra całym pasmem ale zachowawczo, nie stara się ciebie zaskoczyć, ani porwać w żaden sposób, słuchając ich odnosiłem wrażenie że chcą oddac utwór - takim jakim widział go producent. Ale zestawiając je dynamiczniejszym Roksanem który zabrał im trochę ciepła a dodał dynamiki, Daft Punk w utworze „Giorgio By Moroder” pokazał pazur, smaczki, - trochę szaleństwa w tym było. Może nie tak energicznie i porywająco jak zrobił to Fyne502se ale blisko. Za to klasyka czy jazz, cóż do tego opery zostały stworzone. Gust muzyczny się zmienia jeżeli kolumny maja Ci służyć na lata powinieneś szukać tak jak ja kompromisu, oczywiście to Twój gust i wcale się moją paplaniną nie sugeruj, musi Tobie pasować, jedynie weź to pod rozwagę, że Twoje preferencje muzyczne mogą ewoluować i wtedy fajnie mieć zestaw który gra neutralnie. Jestem jednak pewny ze Opery nawet w wersji Seconda jeżeli zestawisz je z bardziej rytmicznym wzmacniaczem i do tego lubisz spokojne granie, detaliczne to będziesz Pan zadowolony:) jeżeli lubisz granie skrajami pasma, przepadasz za efekciarstwem podczas słuchania, to nie masz wśród Oper czego szukać :) 

Edytowano przez sergiusz007
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno porównując Opery Quinty Se - mam przemyślenie które może określić je jako kolumny które są poddańcze w stosunku do wzmacniacza, one są tylko narzędziem rzemieślniczym w rękach swojego Pana czyli - wzmacniacza to on nadaje brzmienie kolumnom one same starają się nie wnosić od siebie nic, co jest ich z jednej strony wadą a z drugiej, największa zaletą. Zachęca mnie tez ich rzemieślnicza konstrukcja. Fyne502se grają za to mocno i napewno nie poddańczo, dodają od siebie dynamiki, pasują bardziej do muzyki elektronicznej, wzornictwo jest nowocześniejsze wykończone na piano. Tez fajne kolumny. 

16 minut temu, Fafniak napisał:

I dobrze bo sytuacja może się diametralnie zmienić

Zdecydowanie, w szczególności ze kondycjonera za 40 koła czy okablowania za drugie 40 w domu niestety nie mam. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.12.2020 o 23:56, tomek4446 napisał:

@renoxd , @sergiusz007 odniosę się do Waszych wypowiedzi na temat przykrych doświadczeń w Salonach. Mówicie należy pisać . O CZYM? Co takiego się stało ? Jak długo mieliście traumę ? Jakie straty moralne, zdrowotne lub finansowe ponieśliście ?

Nie wiem czy dobrze interpretuje te słowa, ale czy Twój czas albo Twoje pieniądze (chociaż czas to pieniądz) są ważniejsze od innych ludzi (klientów)?

Nie ma tu na myśli sprowadzenia sprzętu do sklepu tylko chodzi mi o czas na dojazd i paliwo tudzież inne środki transportu potencjalnych klientów.

Edytowano przez lysyrafal
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lysyrafal napisał:

Nie wiem czy dobrze interpretuje te słowa, ale czy Twój czas albo Twoje pieniądze (chociaż czas to pieniądz) są ważniejsze od innych ludzi (klientów)?

Nie ma tu na myśli sprowadzenia sprzętu do sklepu tylko chodzi mi o czas na dojazd i paliwo tudzież inne środki transportu potencjalnych klientów.

Słuszna uwaga, pisałem dokładnie o tym samym w odpowiedzi na  posta @tomek4446

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie chciałem zaśmiecać wątku , ale skoro mnie wywołaliście odpowiem. @sergiusz007 nie jestem związany z żadną siecią Salonów Audio, ani pojedynczym Salonem. Za to przez sześć lat , z racji specyfiki pracy miałem możliwość być chyba we wszystkich większych / i mniejszych/ Salonach Audio w Polsce. Nie miałem przypadku by ktoś mnie wykopał za drzwi, czy zbluźnił od wejścia. poznałem wielu fantastycznych ludzi. Ponieważ trochę audio w życiu liznąłem byłem w stanie ocenić ,czy rozmawiam z osobą kompetentną ,czy nie. Ale zawsze oceniałem daną osobę , a nie Salon. Nie byłem tam po to by pogadać, tylko dla sprzętu. To zakup sprzętu audio jest priorytetem, a nie to czy sprzedawca jest uśmiechnięty , czy nie. Nie wiem o jaki czas chodzi , czy aby nie przesadzamy , z tego co zrozumiałem chodziło o odsłuch kolumn których nie było, a były na stronie sklepu. To , że tam figurowały to błąd , ale nie znam żadnego Salonu aktualizującego co chwila strony internetowe. Na odsłuch trzeba się umówić, a więc rozumiem , że klient został poinformowany , że kolumn nie ma. Dobra obsługa to pojęcie względne i dla każdego znaczy co innego. Dla jednej osoby będzie to kawa przy rozmowie , dla innej pogaduszki o pogodzie  i możliwość wygadania się , inni liczą , że sprzedawca poda im gotową receptę na zaspokojenie ich potrzeb. Po prostu każdy z nas jest inny i czego innego oczekuje. Ja mam taką zasadę , że po prostu mówię prawdę. Bez zbędnej otoczki i dorabiania ideologii. Mogę sobie na pozwolić z racji produktu, który sprzedaje. Są to cholernie drogie rzeczy, a więc i klient który do mnie przychodzi oczekuje konkretów przed podpisaniem umowy, a nie bajek i mówienia jak będzie pięknie , płomiennych opisów i zapewnień o trafności wyboru. Przeważnie są to ludzie biznesu którzy znają arkana handlu, na co dzień obracający sporymi pieniędzmi i wiedzący czego chcą. Niczego nie sugeruję , to nie ja kupuje tylko klient, a oni nie oczekują ode mnie klepania po plecach , głupawych uśmiechów, i rodzinnej atmosfery. Robimy po prostu interes . Taki sam interes jak ten gdy kupujemy dom ,czy masło w spożywczym. Czasem jak czytam pytania do branży to mam wrażenie , że niektórzy potrzebują po prostu akceptacji własnych wyborów lub odpowiedzi na pytanie " czy będzie ładnie ? " . Proszę więc, nie dramatyzujmy , skupmy się na tym co chcemy osiągnąć , to jest najważniejsze. A to ,czy ktoś był dla nas miły , czy nie, nie dyskredytuje produktu po który przyszliśmy , no i mamy podstawowe prawo , po prostu, w danym miejscu nie kupić. To wszystko.   

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, tomek4446 napisał:

Panowie nie chciałem zaśmiecać wątku , ale skoro mnie wywołaliście odpowiem. @sergiusz007 nie jestem związany z żadną siecią Salonów Audio, ani pojedynczym Salonem. Za to przez sześć lat , z racji specyfiki pracy miałem możliwość być chyba we wszystkich większych / i mniejszych/ Salonach Audio w Polsce. Nie miałem przypadku by ktoś mnie wykopał za drzwi, czy zbluźnił od wejścia. poznałem wielu fantastycznych ludzi. Ponieważ trochę audio w życiu liznąłem byłem w stanie ocenić ,czy rozmawiam z osobą kompetentną ,czy nie. Ale zawsze oceniałem daną osobę , a nie Salon. Nie byłem tam po to by pogadać, tylko dla sprzętu. To zakup sprzętu audio jest priorytetem, a nie to czy sprzedawca jest uśmiechnięty , czy nie. Nie wiem o jaki czas chodzi , czy aby nie przesadzamy , z tego co zrozumiałem chodziło o odsłuch kolumn których nie było, a były na stronie sklepu. To , że tam figurowały to błąd , ale nie znam żadnego Salonu aktualizującego co chwila strony internetowe. Na odsłuch trzeba się umówić, a więc rozumiem , że klient został poinformowany , że kolumn nie ma. Dobra obsługa to pojęcie względne i dla każdego znaczy co innego. Dla jednej osoby będzie to kawa przy rozmowie , dla innej pogaduszki o pogodzie  i możliwość wygadania się , inni liczą , że sprzedawca poda im gotową receptę na zaspokojenie ich potrzeb. Po prostu każdy z nas jest inny i czego innego oczekuje. Ja mam taką zasadę , że po prostu mówię prawdę. Bez zbędnej otoczki i dorabiania ideologii. Mogę sobie na pozwolić z racji produktu, który sprzedaje. Są to cholernie drogie rzeczy, a więc i klient który do mnie przychodzi oczekuje konkretów przed podpisaniem umowy, a nie bajek i mówienia jak będzie pięknie , płomiennych opisów i zapewnień o trafności wyboru. Przeważnie są to ludzie biznesu którzy znają arkana handlu, na co dzień obracający sporymi pieniędzmi i wiedzący czego chcą. Niczego nie sugeruję , to nie ja kupuje tylko klient, a oni nie oczekują ode mnie klepania po plecach , głupawych uśmiechów, i rodzinnej atmosfery. Robimy po prostu interes . Taki sam interes jak ten gdy kupujemy dom ,czy masło w spożywczym. Czasem jak czytam pytania do branży to mam wrażenie , że niektórzy potrzebują po prostu akceptacji własnych wyborów lub odpowiedzi na pytanie " czy będzie ładnie ? " . Proszę więc, nie dramatyzujmy , skupmy się na tym co chcemy osiągnąć , to jest najważniejsze. A to ,czy ktoś był dla nas miły , czy nie, nie dyskredytuje produktu po który przyszliśmy , no i mamy podstawowe prawo , po prostu, w danym miejscu nie kupić. To wszystko.   

Rozumiem @tomek4446 nie wchodząc z Tobą w szersza polemikę w tej sprawie mamy zgoła inne podejście. Ty uważasz ze konsument wchodząc do salonu powinien wiedzieć czego szuka i cieszyć się za ktoś raczył go obsłużyć. Ja wyznaje stara maksymę „klient nasz Pan” jeżeli klient nie wie trzeba go nakierować jeżeli wie wszystko tym lepiej wyciągasz produkt i sprzedajesz. Podkreślam ze sam byłem przez wiele kat handlowcem, teraz sytuacja się zmieniła mam swoich handlowców i staram się wpoić im to samo. Mówisz ze oceniasz człowieka nie salon, przykładowo idziesz do mercedesa zainteresowany s klasa, i jesteś tam traktowany opryskliwie, jakbyś odwiedził piekarnie, odmawiają ci jazdy próbnej, starają się wmówić że masz tydzień czasu na zastanowienie bo takich łebków jak ty na ta furę jest jeszcze dziesięciu innych. Zażenowany jedziesz tego samego dnia oglądać najnowsze bmw 7, wszystko pięknie w miłej atmosferze autko podstawia ci na testy pod dom, masz dwa dni jazd próbnych, wchodzisz do auta tam szampan i zaproszenie do zakupu z katalogiem obszyć twojej nowej tapicerki - bmw indywidual razem z próbniaki listw. Myślisz sobie Ok ale te ska mi się diabelsko podoba, jedziesz bmka do kolejnego salonu mercedesa a tam znowu to samo. Te same poryte podejście do klienta. Pytanie do Ciebie dalej uważasz ze to ludzie są źli a nie marka ktora nie przykłada wagi do tego jakich jełopów zatrudnia, i kolejne pytanie nadal szukasz mercedesa czy bierzesz bmw ? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tomek4446 napisał:

Nie wiem o jaki czas chodzi , czy aby nie przesadzamy , z tego co zrozumiałem chodziło o odsłuch kolumn których nie było, a były na stronie sklepu. To , że tam figurowały to błąd , ale nie znam żadnego Salonu aktualizującego co chwila strony internetowe. Na odsłuch trzeba się umówić, a więc rozumiem , że klient został poinformowany , że kolumn nie ma.

Odpowiedziałeś tylko na połowę mojego pytania która dotyczyła autora tematu, a drugą sytuację opowiedział inny użytkownik forum opis poniżej:

Dnia 20.12.2020 o 00:21, renoxd napisał:

Mój przypadek wyglądał następująco: Umówiłem się na odsłuch, jechałem z innego miasta, nie jechałem samochodem więc parę różnych środków komunikacji zaliczyłem.
Przyjechałem i okazało się, że kolumn z którymi miałem zrobić odsłuch nie ma. Co ciekawe, w ogóle ich nie było. Gościu z którym się umawiałem, nie przekazał nawet innemu, że mam przyjechać. Ten drugi nie miał o niczym zielonego pojęcia. 

@tomek4446 Przypomnij sobie co pisałeś na temat czasu w innym temacie ewentualnie mogę przypomnieć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe podsumowanie tematu. Odsłuchałem jak dotąd kolumn: 

1. audio physic Classic 35

2. Fyne 502 sp

3. Fyne 702 

4. Opera Quinta Se

5. Pmc Twenty 5.24

6. Quadral Aurum Rodan 9

7. Pylon Audio Diamond 30 

8. Ampion Argon 3 LS

9. JBL Hdi3600

10. Dali Oberon 5 

11. Dali Opticon 6/8 

12. Polskich willsonow nie pamietam oznaczenia. 

Wnioski moje jak i dwóch innych osób które brały ze mną udział w odsłuchach: opera quinta se grała większa sceną bardziej uniwersalnie po prostu lepiej niż drodze kolumny typu pmc twenty 5.24, Fyne 702, audio physic Classic 35 czy quadral rodan 9, - mówię o odsłuchach przy kondycjonerze wiec prąd czysty i okablowaniu za drugie tyle, pozytywnym zaskoczeniem były natomiast fyne502sp, przy okazji uważam ze bez sensu dopłacać do Fyne 702. Ciekawymi kolumnami są a.p. Classic 35 - ale tam wszystko podane jest w pierwszym planie, brakowało mi głębi które dają opery. Ampion Argon 3 LS - fajne do małego pomieszczenia. 

elektronika:

1. Cambridge audio cxa81

2. Atoll In200 S

3. Unison Unico Due

4. Rega Elex R

5. audiolab 6000a

6. Cyrus one Cast

7. Roksan Kandy K3

8. Sythessic Roma 37dc+

Nie miałem zastrzeżeń do ca CXA81, oraz roksana kandy k3, ciekawe brzmienie było przy Unisonie Unico Due - jednak te 3 wzmaki maja się dla mnie nikajk do romy 37dc+ , przy nim opery dostały znacznego kopa, nabrały oddechu przy mocnych heavy metalowych kawałkach i wszystko było w końcu na miejscu. 

Chxiałbym jeszcze odsłuchać ProAca Response DT8 i Elac, Vela Fs407, Monitor Audio Gold 200, ewentualnie czy znacie kolumny które maja podobna charakterystykę i skale co opery quinty se ? Czy ktoś miał do czynienia z wzmacniaczem Gato Audio DIA-250s/400s ? 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sergiusz007 napisał:

Chxiałbym jeszcze odsłuchać ProAca Response DT8 i Elac, Vela Fs407, Monitor Audio Gold 200, ewentualnie czy znacie kolumny które maja podobna charakterystykę i skale co opery quinty se ? Czy ktoś miał do czynienia z wzmacniaczem Gato Audio DIA-250s/400s ? 

Witaj.

Model DT8 i FS407 znamy doskonale. W przypadku Proac, dobre połączenie uzyskasz z lampą, pokroju Copland CSA100. Te głośniki lubią ocieplone i rozdzielcze wzmacniacze.

W przypadku VELA, odnosimy nie co inne wrażenia. Mocne, wydaje wzmacniacze, brzmiące stanowczo i szybko. Jeden z dobrych pomysłów to Rotel RA1592.

Zapraszamy Cię na prezentacje, przekonasz się jak brzmi to w całości :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś słuchał i miałby porównanie do

Opera Quinta Se:

1. Spendor D 7.2

2. Monitor Audio Gold 300 5G

3. Dali Rubicon 8

4. Ampion Argon 7LS

5. Q Accoustics Concept 500

6. ATC SCM40,

7. Piega Classic 40.2

Przy założeniu ze docelowo miałyby nadmuchać salon rozmiaru około 40m2, na elektronice gato audio Dia 250s/400 NPM i Synthessis Rom 37dc+

 

 

 

Edytowano przez sergiusz007
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji. 
 

Trochę mi to zajęło, przewaliłem sporo sprzętu przez te kilka miesięcy upewniając się w przekonaniu czego oczekuje od zestawu audio. Poniżej komponenty na które się zdecydowałem. 
 

wzmacniacz: gato audio 400s npm

kolumny: opera Quinta se 

listwa zasilająca: gigawatt pf-2 evo 

kabel zasilający listwy: gigawatt lc-2 Evo

kabel zasilający wzmacniacza: gigawatt lc-3 Evo


pozostało mi dobrać „dobre” kable bi-wiringowe, macie jakies sugestie ? Coś z polecenia ? 


w razie gdyby ktokolwiek miał pytania odnośnie powyższego sprzętu, jak tylko się z nim swoje z chęcią podzielę się uwagami „ jak to gra” na priv. Być może ktoś się zastanawiał nad niektórymi z powyższych komponentów. 
 

pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, sergiusz007 napisał:

Napisałem ci na priv

No właśnie przecieram oczy ze zdumienia ile kasy można wydać na audiofilską homeopatię.
Nieźle Cię w tych salonach "przerobili" przez te kilka miesięcy 😅
Teraz już nie pozostaje Ci nic innego, niż kupno drogich kabli bi-wire.
Wszystkie one są w systemie PCB, więc chociaż staraj się nie przekroczyć średniej krajowej..

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...