MariuszZ Napisano 14 maja Napisano 14 maja 17 minut temu, lpomis napisał: Chodzi Ci chyba o 10kHz Faktycznie. Pora odwiedzić okulistę 😎 Sufit? Jeszcze nie, ale myślę cały czas. Odezwę się jeszcze w maju 😉 Pozdrawiam. M Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 14 maja Napisano 14 maja 2 godziny temu, lpomis napisał: Wygładzanie 1/12, wyrównanie za pomocą opcji Align SPL. Niebieskie @Mikelas76, czerwone moje. SPL, pogłos, clarity D50. Widać zdecydowanie różną odpowiedź na niskim basie przez różnice w wielości naszych pomieszczeń. Moje monitory też nie schodzą tak nisko jak podłogowe YB Audio Michała. Mieliśmy też inne podejście do wysokich tonów. Nie ukrywam, że lubię jak jest ich po prostu ilościowo więcej, nie chciałem ich ubijać za wszelką cenę. Cholera, nadal nie mam powiadomien itp..... Po 4 latach zabawy z akustyka, wiem ze nie wszystko pokazane jest na wykresach. Te wszystkie pomiary sa wazne ale czasami to co na wykresie wychodzi idealnie, nie jest takim w rzeczywistosci. I tak ostatecznie weryfikuj na ucho. Jesli lubisz wysokie tony to pomysl o landrynie od furutecha na 50-tkach ncf. Wysokie oddaje ten kabel wysmienicie. Mnie na dluzsza mete meczy to. Mam pozyczona landryne i od jakiegos czasu jej slycham. Wpieta na Pontusa. Pytalem specjalisty, wtyki robia tu duza roznice. Odpisz, cytując
lpomis Napisano 14 maja Napisano 14 maja (edytowany) 17 minut temu, Mikelas76 napisał: Cholera, nadal nie mam powiadomien itp..... A sprawdzałeś sposób który opisałem wcześniej? https://forum.audio.com.pl/topic/99969-moja-przygoda-z-budową-i- akustyką-sali-odsłuchowej-kinowej-–-wełna-akustyczna-pianka-hds-projekt-akustyczny-subwoofery/page/14/#findComment-712519 17 minut temu, Mikelas76 napisał: I tak ostatecznie weryfikuj na ucho. Zgadzam się. 17 minut temu, Mikelas76 napisał: pomysl o landrynie od furutecha na 50-tkach ncf Dzięki za polecajkę. Ale to nie dla mnie. Musiałbym awansować na następny level i naładować w sobie więcej many Na wszystkich kablach, które miałem u siebie finalnie odpadłem. Nie były z tego pułapu cenowego, ale jednak. Cienias jestem pod tym względem. Z ciekawości. Robiłeś kiedyś pomiar przed i po wpięciu przewodów, które uważasz, że mocno wpływają na dźwięk? Oczywiście pozostawiając mikrofon w tym samym miejscu. Na SPL powinny się pojawić chyba jakieś zmiany... Edytowano 14 maja przez lpomis Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 14 maja Napisano 14 maja 1 godzinę temu, lpomis napisał: Z ciekawości. Robiłeś kiedyś pomiar przed i po wpięciu przewodów, które uważasz, że mocno wpływają na dźwięk? Oczywiście pozostawiając mikrofon w tym samym miejscu. Na SPL powinny się pojawić chyba jakieś zmiany... Tak robilem na dwoch zasilajacych. Roznica byla minimalna, ktos by uznal ze to blad pomiaru. Delikatna zmiana dotyczyla najwyzszych czestotliwosci. Od zdaje sie 10000hz troche sie roznilo miedzy soba. Jacek widzial wykresy spl zdaje sie. Dzwiekowo byly jednak rozne. 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 14 maja Napisano 14 maja Ja też robiłem. I też się różniły. Tak jak różnią się dwa pomiary tej samej konfiguracji. Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano 14 maja Napisano 14 maja (edytowany) 1 godzinę temu, lpomis napisał: Z ciekawości. Robiłeś kiedyś pomiar przed i po wpięciu przewodów, które uważasz, że mocno wpływają na dźwięk? Oczywiście pozostawiając mikrofon w tym samym miejscu. Na SPL powinny się pojawić chyba jakieś zmiany... Niekoniecznie... miałem kiedyś Audium Comp które mierzyły się prawie identycznie jak Focale kolegi - a grały całkowicie inaczej. SPL nie mówi za dużo o systemie wbrew pozorom. Zmiany (wzmacniacza, daca, kabli, ustawień streamera itp) u mnie które jak wiesz są z zakresu od pierońskiego jazgotu do całkiem dociążonego grania są totalnie "niewidoczne" dla pomiarów... wykres zawsze wychodzi ten sam. Edytowano 14 maja przez marcinmarcin 1 Odpisz, cytując
lpomis Napisano 14 maja Napisano 14 maja (edytowany) No dobra. To mamy na razie tak: - pomiary SPL dwóch inaczej "grających" przewodów różnią się w nieznaczny sposób, mimo że dźwięk ewidentnie się zmienia - przesunięcie mikrofonu o 2-3cm powoduje znaczne zmiany w pomiarach na wyższych częstotliwościach, wykresy mogą się sporo różnić - dwie różne pary kolumn mierzyły się niemal identycznie, ale grały całkowicie inaczej - pomiary tej samej konfiguracji sprzętowej potrafią odstawać od siebie Kto da więcej? "Słuchanie muzyki, nie jest zbyt poważnym zajęciem, aby się tym faktem tak mocno przejmować." @MMarek Edytowano 14 maja przez lpomis 2 Odpisz, cytując
MariuszZ Napisano 14 maja Napisano 14 maja 1 godzinę temu, lpomis napisał: przesunięcie mikrofonu o 2-3cm powoduje znaczne zmiany w pomiarach na wyższych częstotliwościach, wykresy mogą się sporo różnić To teraz pomyśl i przesuń ucho o 2-3 cm, jak mikrofon 😉 Pozdrawiam. M Odpisz, cytując
michaudio Napisano 14 maja Napisano 14 maja Oto nowy pomysł na audio mebel: fotel z uchwytem na głowę. 😁 Gwarancja zawsze tej samej pozycji odsłuchu. Proponuję trochę więcej luzu, skupienia się na ścieżce dźwiękowej filmu, czy muzyce z koncertu. Bo ta ciągła drobiazgową pogoń za wzorcem, technicznym absolutem, zaczyna się momentami ocierać o absurd. Gdzieś zatraca się rzecz najważniejsza, że kino to w zamyśle jego twórców rozrywka. Ma nas relaksować, a nie powodować piramidalne komplikacje techniczne, odciągające nas od sedna, czyli zabawy. 1 Odpisz, cytując
lpomis Napisano 14 maja Napisano 14 maja Bez napinki. Z mojej strony czysta ciekawość, dociekliwość i chęć zrozumienia tematu Dlaczego często słyszymy to, czego nie są w stanie zarejestrować żadne pomiary? I w drugą stronę, dlaczego nie słyszymy tego, co pomiary ewidentnie pokazują? 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 15 maja Napisano 15 maja 7 godzin temu, MariuszZ napisał: To teraz pomyśl i przesuń ucho o 2-3 cm, jak mikrofon 😉 To tak nie działa. Uszu mamy parę, więc „pomiar” się uśrednia. Różnica jest mniejsza. Odpisz, cytując
michaudio Napisano 15 maja Napisano 15 maja Nasz mózg wprowadza nie do końca uświadomione korekty, i szybko przyjmuje nowy dźwięk jako "swój", dowodem na to są między innymi powtarzające się anegdoty producentów muzycznych. Zdarzało się nie raz, że artyści żądali więcej np. wysokich tonów. Realizator podkręcał gałkę aż artysta powiedział że teraz jest ok, a po zakończeniu odsłuchu okazywało się że urządzenie na którym dokładano sopranów było wyłączone. Słuchamy uszami, ale słyszymy mózgami, które czasem płatają figle nawet muzykom, czy zawodowcom od dźwięku. Dlatego uszy + mózg nie są miarodajne. Bo czasem mózg sam sobie koryguje to i owo. Szczególnie kiedy widzimy tą pozorną korektę na własne oczy. 3 1 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 15 maja Napisano 15 maja 7 godzin temu, lpomis napisał: Dlaczego często słyszymy to, czego nie są w stanie zarejestrować żadne pomiary? Czy żadne? W domowych warunkach mierzymy tylko wybrane aspekty. Można znacznie więcej. 7 godzin temu, lpomis napisał: dlaczego nie słyszymy tego, co pomiary ewidentnie pokazują? Bo mamy taki a nie inny próg wrażliwości. A do tego, jak pisał kolega @michaudio, wkracza psychofizjologia słyszenia, dla której sygnał docierający do uszu jest tylko punktem wyjścia do rozważań o odbieranym dźwięku. 2 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 15 maja Napisano 15 maja (edytowany) 7 godzin temu, lpomis napisał: Dlaczego często słyszymy to, czego nie są w stanie zarejestrować żadne pomiary? I w drugą stronę, dlaczego nie słyszymy tego, co pomiary ewidentnie pokazują? W skrócie: nasza percepcja bywa (każdy człowiek jest inny) świetna w pewnych aspektach i słaba w innych. Kable (przynajmniej interkonekty) prawie na pewno nie wpływają na charakterystykę SPL i prawdopodobnie (nie ma na razie przesłanek) nie wpływają też na zniekształcenia harmoniczne. Zależą od nich natomiast zniekształcenia w dziedzinie czasu tzn. taki "ogonek" / wybranych częstotliwości, który nasze ucho interpretuje jako "ocieplenie" tego fragmentu pasma i - pośrednio - jako jego podbicie na tle częstotliwości, gdzie to zjawisko nie występuje, bądź występuje w mniejszym stopniu. Okazuje się, że jesteśmy (przynajmniej niektórzy) bardzo wyczuleni na to, być może bardziej niż na znacznie większe zmiany SPL. Milind N. Kunchur, The human auditory system and audio, Applied Acoustics, Volume 211, 2023, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0003682X23003055 Edytowano 15 maja przez Rafał S 2 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 15 maja Napisano 15 maja (edytowany) Teraz już się nie dziwię czemu audiofilskie kable tyle kosztują. A nawet uważam, że powinny być jeszcze droższe. Ile tam trzeba włożyć pracy, zaawansowanych technologii, jakiego parku maszynowego potrzeba, wybitnych naukowców z różnych dziedzin nauki, żeby na końcu zaoferować kabelek z tak precyzyjnym opisem cech brzmienia jakie wnosi do systemu (a przecież najpierw jest planowanie jakie cechy brzmienia wniesie dany model kabla). Szacun dla producentów kabli. Edytowano 15 maja przez kaczadupa 2 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 15 maja Napisano 15 maja 40 minut temu, kaczadupa napisał: Szacun dla producentów kabli. I po co ta zgryźliwość? Jest przecież oczywiste, że trzeba oddzielić zjawiska fizyczne od kompetencji konkretnych konstruktorów. Co lepsze modele kolumn B&W i BMN też będą się różniły zaawansowaniem całej konstrukcji, nawet jeśli tu i tu siedzą podobnej klasy przetworniki. Akurat w branży kablowej jest pewnie najwięcej szarlatanerii - jak wszędzie, gdzie łatwiej o klienta z portfelem, niż o weryfikację. 1 Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 15 maja Napisano 15 maja 3 minuty temu, Rafał S napisał: Akurat w branży kablowej jest pewnie najwięcej szarlatanerii - jak wszędzie, gdzie łatwiej o klienta z portfelem, niż o weryfikację. Zgadzamy się w sprawie kabli, szok. Odpisz, cytując
marcinmarcin Napisano 15 maja Napisano 15 maja 13 godzin temu, lpomis napisał: Bez napinki. Z mojej strony czysta ciekawość, dociekliwość i chęć zrozumienia tematu Dlaczego często słyszymy to, czego nie są w stanie zarejestrować żadne pomiary? I w drugą stronę, dlaczego nie słyszymy tego, co pomiary ewidentnie pokazują? Wydaje mi się że nasze słyszenie jest zbyt skomplikowane na kilka/naście kryterów pomiarowych. Dodatkowo te uznane za ważne czy wręcz najważniejsze (zakłocenia, SPL) muszą być tragicznie złe żebyśmy odbierali granie jako złe... ja np. nienawidzę zaokrąglenia dźwięków, braków detali i wybrzmień - przeszkadza mi to znacznie bardziej niż spore nawet zmiany w charakterze systemu typu jasne/ciemne granie... 2 Odpisz, cytując
Nowy75 Napisano 15 maja Napisano 15 maja 3 godziny temu, Rafał S napisał: Akurat w branży kablowej jest pewnie najwięcej szarlatanerii - jak wszędzie, gdzie łatwiej o klienta z portfelem, niż o weryfikację. Dokładnie. Ostatnio zajrzałem na stronę sklepu , który operuje tu u nas na forum w okno pt. kable zasilające, najtańsza oferta była za ponad 700 PLN, najdroższa za ponad 90 tysięcy. Najwięcej ofert to przedział 3-5 tysięcy. I teraz,skoro takie są ceny to znaczy,że taki właśnie towar się sprzedaje. Każdy do swoich gratów ma dołączony zasilający , jeśli mu "gra",to zostaje,jeśli nie , to zapraszamy do sklepu😁. Nie ma przymusu,więc kolega @kaczadupa nie ma o co wojować 😁 Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 15 maja Napisano 15 maja 18 godzin temu, Kraft napisał: Ja też robiłem. I też się różniły. Tak jak różnią się dwa pomiary tej samej konfiguracji. U mnie mikrofon oczywiscie nieruszany i ustroje nieruszane. Pomiarow byli kilka. Dwa trzy razy na tym samym kablu, potem na drugim. Roznica pomiedzy kilkoma pomiarami jednego kabla prawie nie istotna. Pomiedzy dwoma kablami ciut wieksza, jak pisalem widoczna gdzies powyzej 10000hz. Powtorze, ze roznica slyszalna. Odpisz, cytując
pairtick Napisano 15 maja Napisano 15 maja 10 godzin temu, michaudio napisał: Nasz mózg wprowadza nie do końca uświadomione korekty, i szybko przyjmuje nowy dźwięk jako "swój" Dlatego uszy + mózg nie są miarodajne. Bo czasem mózg sam sobie koryguje to i owo. Od dawna powtarzam, że mamy indywidualne DSP pomiędzy uszami. Z tym, że moim zdaniem, miarodajne są - dla danego słuchacza, który przez lata ma swoje brzmienie. 2 Odpisz, cytując
tomek4446 Napisano 16 maja Napisano 16 maja 18 godzin temu, Nowy75 napisał: Najwięcej ofert to przedział 3-5 tysięcy. I teraz,skoro takie są ceny to znaczy,że taki właśnie towar się sprzedaje. Oj , była kiedyś wojna na Forum , zresztą przy moim skromnym udziale. Co niektórzy pamiętają Chodziło o https://www.verictum.pl/ no cóż , wówczas byłem jeszcze na etapie wojującego mesjasza. Teraz mi przeszło 1 Odpisz, cytując
pairtick Napisano 16 maja Napisano 16 maja 28 minut temu, tomek4446 napisał: Teraz mi przeszło No nie mów, że nie odróżniasz wpływu rodzaju lakieru na brzmienie listwy sieciowej 😁 2 Odpisz, cytując
Nowy75 Napisano 16 maja Napisano 16 maja @tomek4446 i pewnie żyje Ci się spokojniej bez nawracania😁. To oczywiste, że jakość kabelków i wtyków ma wpływ na efektywność połączenia,ale jak wielki to już inna sprawa. Czytałem wywiad z polskim producentem okablowania i listew zasilających. Opowiadając o nowym modelu listwy, między wierszami powiedział, że powodem opracowania wersji premium/ kilkukrotnie droższej/ nie była niewystarczająca jakość pierwszej,tylko jej zbyt niska cena, która odwodziła wielu klientów od zakupu ,bo było zbyt tanio do ich systemu!😁. Są tacy, którzy niestrudzenie badają i eksperymentują dla lepszego dźwięku ,innym wystarczy zdjąć z konta,żeby grało lepiej 😁 Odpisz, cytując
Rafał S Napisano 16 maja Napisano 16 maja (edytowany) 3 godziny temu, Nowy75 napisał: Czytałem wywiad z polskim producentem okablowania i listew zasilających. Opowiadając o nowym modelu listwy, między wierszami powiedział, że powodem opracowania wersji premium/ kilkukrotnie droższej/ nie była niewystarczająca jakość pierwszej,tylko jej zbyt niska cena, która odwodziła wielu klientów od zakupu ,bo było zbyt tanio do ich systemu!. Jeśli masz na myśli Enerra, to sprawa była trochę bardziej skomplikowana. A ogólnie - wiele zależy od poziomu zakłóceń, jaki mamy w sieci. U mnie to jest koszmar, co skłoniło mnie do testowania dość drogich kondycjonerów. Są duże różnice, szczególnie pomiędzy modelami pasywnymi i tymi z trafem separującym. Edytowano 16 maja przez Rafał S Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.